Cybercity Erfaringer
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 07:25

Hej
Jeg ville lige hører om i vil dele jeres erfaringer i har med cybercity.
Jeg gå og overvejer at bestille det produkt hvor man kan få 8 mibt / 256 til
349 kr om mdr. Så det ville være rart at hører fra jer ad.
Med venlig hilsen
Tommy Poulsen

Fra : Martin Andersen

Dato : 12-09-06 07:42

<aaa> wrote:

> [...]
> Jeg gå og overvejer at bestille det produkt hvor man kan få 8 mibt / 256
> til 349 kr om mdr. Så det ville være rart at hører fra jer ad.

Jeg har god erfaring med deres internet, det kører bare.
Jeg har dog været mindre heldig med deres telefoni, og er
i gang med at skifte over til en anden tlf udbyder. Telefonen
har ikke virket i lang tid, og for at lave den skal jeg koble
en kabel fra router til computer og bruge et (Windows) program
til at resette routeren. Jeg har kun Linux OS på min maskine.

At deres udstyr ikke fungerer kan ikke være min opgave af fixe, dermed
må jeg skifte. Men jeg beholder deres internet (indtil videre).

Martin.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 12-09-06 07:54

On Tue, 12 Sep 2006 08:24:33 +0200, <aaa> wrote:

> [...]
>Jeg gå og overvejer at bestille det produkt hvor man kan få 8 mibt / 256 til
>349 kr om mdr. Så det ville være rart at hører fra jer ad.

Du mener vel 4 Mbit / 256 til 349 ikke ?

Produktet med 8 Mbit er med 512 up og koster 399 Kr.

Min erfaring er at CC kører fint...De plejer dog at være de sidste til
at melde prisnedsættelser ud så man ender som regel med at betale mere
for linierne end andre steder...Dette gælder så heldigvis ikke i dette
tilfælde.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 10:16

En rettelse til mit indlæg
Jeg mener 4 Mbit / 256 til 349

Et svar mere hvordan virker det med at man sætter en trådløst router til, så
man kan være trådløst på
Er der nogle trådløst router som man skal gå langt ude om?

Er der nogle der har prøvet at sætte en voips adpater på så man kan bruge ip
telefoni der tænkte jer på cybercitys hardware, da jeg ved at virker på
andre udstyr

Mvh
Tommy

Fra : Peter L.

Dato : 12-09-06 10:45

> Jeg ville lige hører om i vil dele jeres erfaringer i har med cybercity.
> Jeg gå og overvejer at bestille det produkt hvor man kan få 8 mibt / 256
> til 349 kr om mdr. Så det ville være rart at hører fra jer ad.

Hvis ikke du har brug for service, er det fint. Deres linie køre stabilt
nok, men deres service er ALT for tilfældig! F.eks. deres
opgraderingspolitik - når de opgradere nogen fra en lavere hastighed til en
højere hastighed - dét sker som om de slår med en terning, hvem der skal
opgraderes. De køre ikke efter nogen fast regel om hvem skal opgraderes og
du vil kunne finde MANGE indlæg om dette på Google. Deres firstlevel
Helpdesk er også mange gange mangelfuld. F.eks. kan man ringe ind mange
gange, med det samme spørgsmål og få flere forskellige svar. F.eks. går de
også meget op i at sige, at man IKKE kan have en anden router på end den CC
tilbyder. Det er ikke korrekt, da jeg selv køre med en anden router, da jeg
ikke vil nøjes med deres elendige ZyXEL router (som ikke giver IP adressen
hélt ind på éns computer/server/egen-router). Min teori er, at de er blevet
for store i forhold til deres support afdeling.

Næste gang jeg skal have en internetlinie, vil jeg gå efter en TDC ProAccess
linie (eller hvad den nu hedder)! Det har jeg tidligere haft og har altid
været dybt imponeret - både over deres line men også deres kompetente
support.

Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 12-09-06 15:30

Peter L. <pl@invalid.invalid> skrev:
>F.eks. går de
>også meget op i at sige, at man IKKE
>kan have en anden router på end den CC
>tilbyder.

Det er ikke helt sandt. Da jeg mail'ede til dem for at høre om
brug af egen router med en "Solo Bredbånd"s forbindelse, fik jeg
af vide, at man selv kan vælge, om man vil bruge sin egen eller
deres router, så ingen problemer der.

Fra : René Sørensen

Dato : 12-09-06 16:30

aaa wrote:
> [...]
> Jeg gå og overvejer at bestille det produkt hvor man kan få 8 mibt / 256 til
> 349 kr om mdr. Så det ville være rart at hører fra jer ad.

Deres linjer virker perfekt. De få gange jeg har brugt support gennem
godt 4 år, har også været ok.
Du kan sagtens bruge en anden router til CC linjer. Det skal bare køre
med pppoA. Jeg bruger selv en billion bipac 7402 vgl. Den er trådløs og
kan køre med voip. Her bruger jeg musimi, og heller ikke her er der
problemer. koster ca 1400 kr.

René Sørensen

Fra : andy

Dato : 30-09-06 22:15

René Sørensen wrote:

> [...]
> med pppoA. Jeg bruger selv en billion bipac 7402 vgl. Den er trådløs og
> kan køre med voip. Her bruger jeg musimi, og heller ikke her er der

Hej jeg vil høre om man kan køre deres linje direkte ind i en server og
få internetet gennem dhcp. eller skal man bruge en roughter???
og kan man få en fast ip adrese da jeg skal bruge deres linje til noget
linux server.

Fra : René Sørensen

Dato : 30-09-06 22:18

andy wrote:

> [...]
> få internetet gennem dhcp. eller skal man bruge en roughter???
> og kan man få en fast ip adrese da jeg skal bruge deres linje til noget

Du behøver ikke en router. Men hvorfor ikke bruge det? Der følger en med
når man bestiller en CC linje. Routeren er en rigtig god
sikkerhedsforanstaltning.
Men ellers skal du bruge et modem.
Til det sidste. Du får altid en fast ip adresse med CC linjer.

René Sørensen

Fra : andy

Dato : 01-10-06 23:15

René Sørensen wrote:

> [...]
> sikkerhedsforanstaltning.
> Men ellers skal du bruge et modem.
> Til det sidste. Du får altid en fast ip adresse med CC linjer.

grunden til at jeg gerne vil undgå at bruge en roughter, er at jeg med
midt tidliger abumang via tele2 & tdc, har oplevet at blive smidt af
hele tiden. men har aldrig haft problemer når linjen kørte direkte i
min server.

Jeg ved godt at en Routeren giver noget sikerhed. Men jeg har lavet en
firewall på serven.
Men følger der et sådan modem med CC ? eller er det noget man selv skal
købe.

Fra : René Sørensen

Dato : 03-10-06 17:14

andy wrote:

> [...]
> midt tidliger abumang via tele2 & tdc, har oplevet at blive smidt af
> hele tiden. men har aldrig haft problemer når linjen kørte direkte i

Det må have været en dårlig router. Jeg ville til hver en tid altid
vælge router.

> Jeg ved godt at en Routeren giver noget sikerhed. Men jeg har lavet en
> firewall på serven.
> Men følger der et sådan modem med CC ? eller er det noget man selv skal
> købe.

Der følger ikke et modem men en router med kvit og frit. Den skal så
bare afleveres tilbage, hvis/når man opsiger sit CC abb.
Jeg kører selv med router og har aldrig haft problemer.

René Sørensen