TDC 20Mbit - ingen fast IP?
Fra : Nicolai

Dato : 11-09-06 13:39

Kan man forvente at kunne få fast ip på TDC's 20Mbit forbindelser?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Søren Blom

Dato : 11-09-06 14:53

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev
> Kan man forvente at kunne få fast ip på TDC's 20Mbit forbindelser?

Hvad svarede TDC kundeservices da du spurte dem?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Morten Birkelund

Dato : 11-09-06 15:43

> Hvad svarede TDC kundeservices da du spurte dem?

TDC svarede, Ja, Nej, måske, det er ikke min afdeling, lige et øjeblik så
stiller jeg dig om.

TDC kundeservice er for mennesker med for meget fritid, det er en ud af ti
gange man rent faktisk får den info man skal bruge.

Har du nogensinde selv prøvet at snakke med dem.. :)

--
Morten Birkelund

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-09-06 15:45

Morten Birkelund wrote:

> TDC kundeservice er for mennesker med for meget fritid, det er en ud
> af ti gange man rent faktisk får den info man skal bruge.

Det løses ved at ringe 5-6 gange og spørge om præcis det samme og så tage et
"gennemsnit" af det man fik at vide.... :)

Søren

Fra : Peter D.

Dato : 11-09-06 15:59

Hej.

> Det løses ved at ringe 5-6 gange og spørge om præcis det samme og så tage
> et "gennemsnit" af det man fik at vide.... :)

Hvis det er lidt som hos Tele2, så vil du få nøjagtig det samme at vide de
næste 5 gange du ringer....
Hor de skidderrikker hos Tele2 skriver ret nøjagtigt ind hvad man har spurgt
om, og så læser de næste bare op fra skærmen..... uanset at det er 100%
forkert, det den første sagde og skrev......

--
Peter

Fra : Peter D.

Dato : 11-09-06 17:22

> [...]
> om, og så læser de næste bare op fra skærmen..... uanset at det er 100%
> forkert, det den første sagde og skrev......

Det skulle nok have været:
For de skidderrikker hos Tele2 skriver ret nøjagtigt ind hvad man har spurgt
om og hvilket svar man har fået, og så læser de næste bare op fra
skærmen..... uanset at det er 100% forkert, det den første man havde kontakt
med sagde og skrev......

--
Peter

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-09-06 15:48

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man forvente at kunne få fast ip på TDC's 20Mbit forbindelser?

jada ... men en DHCP tildelt en af slagsen.

Det er jo nok i de færreste sammenhænge nogen forskel om den er statisk fast
eller dynamisk tildelt.

Der kan være scenarier hvor din router dør og du ikke kan release den inden
nyt udstyr sættes på.

I så fald kan support lave en release og renew.

Ellers kører de med en leasetid på et par timer, så efter en times tid ville
du være på igen.

/FL

Fra : Nicolai

Dato : 11-09-06 16:27

> [...]
>
> I så fald kan support lave en release og renew.
>
> Ellers kører de med en leasetid på et par timer, så efter en times tid

Mit problem er at leasen er på en sølle time... med andre ord får jeg en ny
IP hist og her... ufedt

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-09-06 17:26

> Mit problem er at leasen er på en sølle time... med andre ord får jeg en
> ny IP hist og her... ufedt

Ikke hvis du bestiller og betaler fast DHCP tildelt adresse

/FL

Fra : Nicolai

Dato : 11-09-06 18:17

> Ikke hvis du bestiller og betaler fast DHCP tildelt adresse

Og det koster jo naturligvis xtra - troede man var til grin nok med de 899,-
/ måned...

Fra : Per

Dato : 11-09-06 21:15

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> Og det koster jo naturligvis xtra - troede man var til grin nok med de
> 899,- / måned...

LoL ja buhu din stakkel med din 20Mbit ;(~~

Hvis du kiggede 2 min. på deres side ville du nok finde svaret?

Fra : Nicolai

Dato : 12-09-06 07:40

> Hvis du kiggede 2 min. på deres side ville du nok finde svaret?

Synesj eg har forsøgt - nægter at betale mere - prisen er i forvejen til grin

Fra : Per

Dato : 12-09-06 12:40

> Synesj eg har forsøgt - nægter at betale mere - prisen er i forvejen til
> grin
Ja det er synd for dig at du er blevet TVUNGET til at skulle have 20Mbit!

Fra : Nicolai

Dato : 12-09-06 12:49

> Ja det er synd for dig at du er blevet TVUNGET til at skulle have 20Mbit!

Er rønnebærene sure? Synes du prisen er rimelig?

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-09-06 17:09

Nicolai skrev:

> Er rønnebærene sure? Synes du prisen er rimelig?

Jeg ved jeg har tabt med denne kommentar, men : SÅ SKIFT!!

Lars B

Fra : Hauge

Dato : 12-09-06 20:31

Nicolai wrote:
> Er rønnebærene sure?

Er lille Nicolai lige flyttet hjemmefra, og har opdaget at tingene
pludselig koster penge?

> Synes du prisen er rimelig?

Ja jeg gør i hvert fald, jeg er vandt til at betale for det jeg har brug
for, men det er selvfølgelig også længe siden jeg flyttede hjemmefra.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060912192926@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Nicolai

Dato : 13-09-06 07:39

> Er lille Nicolai lige flyttet hjemmefra, og har opdaget at tingene
> pludselig koster penge?

Sørgeligt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-09-06 00:36

> Og det koster jo naturligvis xtra - troede man var til grin nok med de
> 899,- / måned...
Faktisk 799 + moms .. så det er en tusse.

Det er en prof ADSL

/FL

Fra : Nicolai

Dato : 13-09-06 07:41

> Faktisk 799 + moms .. så det er en tusse.
>
> Det er en prof ADSL

Helt skæv pris for en 20Mbit med fast ip :)

Fra : Jesper

Dato : 13-09-06 12:01

On Wed, 13 Sep 2006 08:40:42 +0200, Nicolai wrote:

> Helt skæv pris for en 20Mbit med fast ip :)

Det er altså dyrt for en ADSL - uanset hastigheden. Over 10.000 kr/år.
TDC trænger simpelhen SÅ meget til konkurrence på området.

Go Fullrate! Go elværker! Go CyberCity! Whup some TDC @ss, yeah!

Fra : Morten Skriver

Dato : 13-09-06 12:06

On Wed, 13 Sep 2006 13:01:24 +0200, Jesper wrote:

> Det er altså dyrt for en ADSL - uanset hastigheden. Over 10.000 kr/år.
> TDC trænger simpelhen SÅ meget til konkurrence på området.
>
> Go Fullrate! Go elværker! Go CyberCity! Whup some TDC @ss, yeah!

Det er ikke meget billiger hos nogle elværker.

http://www.mvb.net/category.php?categoryID=4148

Du får godt nok noget større upstream hastighed hos dem, men
alligevel ...

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-09-06 21:05

"Morten Skriver" <morten@skriver.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke meget billiger hos nogle elværker.
>
> http://www.mvb.net/category.php?categoryID=4148
>
> Du får godt nok noget større upstream hastighed hos dem, men
> alligevel ...

Vrøvl - i løbet af nogen måneder har jeg 20/20 for samme pris. Incl fri
fastnettelefoni. (bor i den ende af byen der endnu ikke har været gravet)
For samme pris ville jeg faktisk også kunnne have 40 kanaler med.

Men der går som sagt nogen måneder.

Lægger jeg så de 120 kr pr md som bærebølgen koster kan jeg få rigitg mange
kanaler til samme pris.

En 2196/2196 hos TDC koster godt 2K - Gang det med 9 ....0g så med 12 .. så
taler vi udgifter

/FL

Fra : Brian Kals

Dato : 13-09-06 21:23

"Morten Skriver" <morten@skriver.dk> wrote in message

> Det er ikke meget billiger hos nogle elværker.
>
> http://www.mvb.net/category.php?categoryID=4148
>
> Du får godt nok noget større upstream hastighed hos dem, men
> alligevel ...

Der er da stor forskel.
ISP´erne betaler for den trafik de tilfør nettet, med en hurtig upload kan
du tilføre nettet mere og dermed koster det mere for ISP´en at have dig som
kunde.

Ergo, EL tager en lavere pris på en linje der kan koste dem mere end ADSL
udbyderen gør, pga den lave upload.

Håber det kunne forståes.

Mvh
Brian.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-09-06 21:34

On Wed, 13 Sep 2006 22:22:31 +0200, Brian Kals wrote:

> "Morten Skriver" <morten@skriver.dk> wrote in message

> Der er da stor forskel.
> ISP´erne betaler for den trafik de tilfør nettet

Saa simpelt er det langt fra ...

> [...]
> kunde.
>
> Ergo, EL tager en lavere pris på en linje der kan koste dem mere end ADSL

Morten har arbejdet hos en ISP i ganske mange aar, saa jeg trivler
paa at du kan laere ham ret meget ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-09-06 21:52

<esa1@houge.spamfree.dk> wrote:

> ISP´erne betaler for den trafik de tilfør nettet, med en hurtig
> upload kan du tilføre nettet mere og dermed koster det mere for
> ISP´en at have dig som kunde.

Det er forskeligt, præcist hvad man betaler for og hvor meget man
betaler for det hos de forskellige transit-leverandører, ligesom
private peerings påvirker billedet.

Det er en ret voldsom oversimplificering at sige, at (kun) upstream
traffik betyder noget. Faktisk kan man med en del sindsro kalde det
"forkert".

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-09-06 23:03

> [...]
>
> Det er en ret voldsom oversimplificering at sige, at (kun) upstream
> traffik betyder noget. Faktisk kan man med en del sindsro kalde det

Netop -. For det der er upload traffik for den ene - er download for den
anden. Derfor vrøvler den gode mand.

/FL

Fra : Brian Kals

Dato : 13-09-06 23:22

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Netop -. For det der er upload traffik for den ene - er download for den
> anden. Derfor vrøvler den gode mand.

Netop.

Selskab A betaler for at deres bruger kan uploade med f.eks 500Kbit.
Selskab B betaler for at deres bruger kan uploade med f.eks 2Mbit.

Ergo burde der være en større prisforskel, hvilket der ikke er.
Derfor mener jeg ikke man kan betragte ekstra upload som noget der ikke er
værd at tage med i billedet af prisen.

Mvh
Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-09-06 23:02

"Brian Kals" <esa1@houge.spamfree.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som kunde.
>
> Ergo, EL tager en lavere pris på en linje der kan koste dem mere end ADSL

Nu vrøvler du vist - det må da være den samme pris om du er mobilselskab,
elselskab eller TDC. Skaffer og skaber du en given traffik koster det. Det
er da ikke afhængig af om du har en ADSL eller en fiber. Trafikken med en
given hastighed er da den samme uanset medie

/FL

Fra : Brian Kals

Dato : 13-09-06 23:19

> [...]

> er da ikke afhængig af om du har en ADSL eller en fiber. Trafikken med en
> given hastighed er da den samme uanset medie

Hvorfor, en linje med mere upload kan da lave mere trafik end en med lavere
upload, derfor er det da ikke lige meget om en linje har 512Kbit eller 2Mbit

Hvis begge selskaber tager ca samme pris for linjen er der da en af dem der
tjener for meget, eller for lidt.

Mvh
Brian.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-09-06 23:50

> [...]
> eller 2Mbit
>
> Hvis begge selskaber tager ca samme pris for linjen er der da en af dem

Vi er nok ikke uenige. Men faktisk tager TDC mere end elselskaberne - ved
samme hastigheder. Genlæs evt tråden

/FL

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-09-06 09:19

On 2006-09-13, Brian Kals <esa1@houge.spamfree.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis begge selskaber tager ca samme pris for linjen er der da en af dem der

Det er en grov simplificering; udgifterne til last mile- og
distributions-infrastrukturen kan være meget forskellig alt efter
hvilken access-form, der benyttes.

--
Andreas

Fra : Renè

Dato : 15-09-06 20:36

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en grov simplificering; udgifterne til last mile- og
> distributions-infrastrukturen kan være meget forskellig alt efter
> [...]
der er jo ikke lige frem nogle af jer der lyder særlige troværdige.
i slynger ud med en masse gloser,uden at give bevis for dette.endnue et
andet avle forum,som atter en gang er løbet af sporet.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-09-06 22:07

"Renè" <professoren@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i slynger ud med en masse gloser,uden at give bevis for dette.endnue et
> andet avle forum,som atter en gang er løbet af sporet.
Mjae ... Er du dum - så vær stum ...

Men de fleste indlæg har er nu ikke helt ved siden af. Sæt dig evt. lidt ind
i tingene

/FL

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-09-06 22:12

"Renè" <professoren@pc.dk> writes:

>der er jo ikke lige frem nogle af jer der lyder særlige troværdige.

Så er det jo, man som læser skal udøve noget kildekritik. Finde ud
af hvem der arbejder professionelt med teknologien. De har nok ret
godt styr på den.

>endnue et andet avle forum,som atter en gang er løbet af sporet.

Velkommen til USENET.

Mvh.
   Klaus.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-09-06 21:53

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man forvente at kunne få fast ip på TDC's 20Mbit forbindelser?

Jeg har talt med dem i dag om netop fast ip på deres erhvervs 20 mbit - det
kommer omkring årsskiftet / først i det nye år. Han kunne ikke sige noget
mere præcist, andet end at de ville annoncere det på deres hjemmeside.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk