bærelinje?
Fra : Jesper Vels

Dato : 07-09-06 08:39

Hej

Er der en der lige kan hjælpe mig, he der er noget jeg ikke lige
forstår.

Nu har jeg læst lidt ang. bærelinje. Jeg opfatter det som om man
slipper for at have fastnet, for at kunne få bredbånd.

Jeg har lige snakket med en "lidt" sur CC kundeservice medarbejder (hun
blev lidt sur fordi jeg ikke fattede det). Hun sagde jeg kunne ikke få
bredbånd på min adresse, med mindre jeg købte CC's ip telefoni eller
havde en TDC fastnet.Så er det jeg ikke lige forstår, er pointen ikke
man kan nøjes med en bærelinje??

Den "næsten" rare/behagelige CC kundeservice medarbejde sagde det
kunne ikke lade sig gøre?

Nogle der ved hvilke selskaber, hvor man kan bestille adsl uden at have
fastnet?
Eller kan man ikke oprette en nye adsl med en bærelinje? eller kun
konventere en eksisterende adsl med fastnet?

Mvh
Jesper Vels

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-09-06 09:18

Jesper Vels wrote:

> [...]
> bredbånd på min adresse, med mindre jeg købte CC's ip telefoni eller
> havde en TDC fastnet.Så er det jeg ikke lige forstår, er pointen ikke

Det lyder noget lusket. Jeg har CC uden TDC fastnet eller CC IP telefoni
(som IMHO slet ikke er IP telefoni).

Faktisk er det grunden til at jeg i sin tid valgte CC. Ring du igen i håb om
at få fat i en medarbejder der ikke har PMS. Iøvrigt er CC nogen krejlere.
Man kan tit forhandle sig frem til nogen gode aftaler hvis man er stædig
nok.

> Den "næsten" rare/behagelige CC kundeservice medarbejde sagde det
> kunne ikke lade sig gøre?

Det kan det.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jesper

Dato : 07-09-06 09:46

On Thu, 07 Sep 2006 10:17:32 +0200, Lasse Jensen wrote:

> Det lyder noget lusket. Jeg har CC uden TDC fastnet eller CC IP telefoni
> (som IMHO slet ikke er IP telefoni).

Ditto her - og hos mig var dette også den primære årsag for mit valg
af CC, eftersom TDC ikke ville levere ADSL uden fastnet. Så det kan
sagtens gøres.

Fra : Per

Dato : 07-09-06 12:01

> Det lyder noget lusket. Jeg har CC uden TDC fastnet eller CC IP telefoni
> (som IMHO slet ikke er IP telefoni).

Det afhænger af din central.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-09-06 12:47

Per wrote:

> Det afhænger af din central.

Det hænger bare ikke sammen med det Jesper siger med at han enten skulle
have TDC fastnet eller CC IP telefoni.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-09-06 15:14

Lasse Jensen <fafler@gmail.com> crashed Echelon writing

> Det lyder noget lusket. Jeg har CC uden TDC fastnet eller CC IP telefoni
> (som IMHO slet ikke er IP telefoni).

CC er ikke repræsenteret på alle centraler.

xDSL kræver en bære linje. Det enten være sig en PSTN eller ISDN linje. 2
teknologier som kræver et kobberpar. TDC ejer det meste af kobberet, der
findes rundt om i Danmark. Visse områder er der ikke så meget kobber ud til
slutkunder. Og grundet krav til TDC om forsyningspligt, kan TDC vælge at
reservere ledigt kobber til dem selv, fremfor at skulle til at krave endnu
mere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-09-06 15:16

On 2006-09-07, Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> xDSL kræver en bære linje.

Nej.

--
Andreas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-09-06 15:19

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> crashed Echelon writing

> Nej.

kan det da leveres trådløst? Eller er det bare ordvalget du ikke kan lide?

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-09-06 15:20

On 2006-09-07, Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> kan det da leveres trådløst? Eller er det bare ordvalget du ikke kan lide?

Bærelinje er et konkret TDC-produkt. DSL kræver et kobberpar.

--
Andreas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-09-06 15:21

> Bærelinje er et konkret TDC-produkt. DSL kræver et kobberpar.

bærelinje er vel osse et udtryk for linje til at bære dsl signalet?

Folk kaldte det for bærelinje allerede for 2 år siden, da TDC ikke
markedførte et "bærelinje" produkt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-09-06 15:45

On 2006-09-07, Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> bærelinje er vel osse et udtryk for linje til at bære dsl signalet?
>
> Folk kaldte det for bærelinje allerede for 2 år siden, da TDC ikke
> markedførte et "bærelinje" produkt.

For snart 4 år siden faktisk. Dengang var det også et
TDC-produkt/koncept.

--
Andreas

Fra : Sune

Dato : 07-09-06 09:51

On 7 Sep 2006 00:38:47 -0700, "Jesper Vels" <jespervels@gmail.com> wrote:

>Den "næsten" rare/behagelige CC kundeservice medarbejde sagde det
>kunne ikke lade sig gøre?

Det kan ikke lade sig gøre på de centraler hvor Cybercity ikke har deres eget udstyr.
Sådan har det altid været.

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 07-09-06 10:02

> [...]

>Nu har jeg læst lidt ang. bærelinje. Jeg opfatter det som om man
>slipper for at have fastnet, for at kunne få bredbånd.

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/spoergsmaal_og_svar/bredbaand/index.aspx

Bredbånd
Er der nogle forudsætninger for at få bredbånd?
Cybercity skal have bredbåndsudstyr på centralen eller have etableret adgang til TDC-udstyr for at
kunne levere. Endvidere skal der være adgang til kobber af en tilstrækkelig kvalitet.

*********** I nogle tilfælde er det en forudsætning, at der på kundens adresse er en traditionel
fastnetforbindelse. *************

Mvh
Sune

Fra : Jesper Vels

Dato : 07-09-06 10:05

Sune wrote:

> [...]
> kunne levere. Endvidere skal der være adgang til kobber af en tilstrækkelig kvalitet.

men okay, så knækker filmen lige for mig...
fastnet er altså ikke altid = bærelinje

Fra : Sune

Dato : 07-09-06 10:17

On 7 Sep 2006 02:05:24 -0700, "Jesper Vels" <jespervels@gmail.com> wrote:

>men okay, så knækker filmen lige for mig...
>fastnet er altså ikke altid = bærelinje

Jo fastnet er altid bærelinie.

Men bærelinie er ikke altid fastnet hvilket der åbentbart kræves ved denne løsning.

Mvh
Sune

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-09-06 10:55

"Jesper Vels" <jespervels@gmail.com> wrote in message

men okay, så knækker filmen lige for mig...
fastnet er altså ikke altid = bærelinje

Ganske enkelt fordi bærer linie er et _TDC_ produkt.. man kan _kun_ bruge
det med TDC bredbånd.. surt men sandt..

Fra : Jesper Vels

Dato : 07-09-06 10:08

> men okay, så knækker filmen lige for mig...
> fastnet er altså ikke altid = bærelinje

Det jeg mener er, at man ikke altid kan erstatte en fastnet med en
bærelinje?

For mig lyder det bare underligt, hvis nu CC ikke er på en central
levere de vil et TDC grossits produkt ik?

Fra : Sune

Dato : 07-09-06 10:20

On 7 Sep 2006 02:08:09 -0700, "Jesper Vels" <jespervels@gmail.com> wrote:

>Det jeg mener er, at man ikke altid kan erstatte en fastnet med en
>bærelinje?

Det er det jeg læser at man ikke kan.

>For mig lyder det bare underligt, hvis nu CC ikke er på en central
>levere de vil et TDC grossits produkt ik?

Jo og det produkt kræver åbentbart en rigtigt fastnet og ikke kun bærelinie.

Mvh
Sune

Fra : Jesper Vels

Dato : 07-09-06 10:28

Sune wrote:

> Det er det jeg læser at man ikke kan.

> Jo og det produkt kræver åbentbart en rigtigt fastnet og ikke kun bærelinie.
>
> Mvh
> Sune

He men det er bare lidt sjovt, at TDC så vil levere deres produkt på
en bærelinje og CC ikke vil? (eller TDC kræver det ved deres grossist
produkter) for CC skal vel stadig betale de 40 kr pr måned i leje
selvom jeg evt havde en fastnet.

He det er en meget underlig tele verden vi lever i

/Jesper Vels

Fra : Jesper Vels

Dato : 07-09-06 14:50

Lasse Jensen wrote:

> Det hænger bare ikke sammen med det Jesper siger med at han enten skulle
> [...]

Har skrevet til cybercity de skriver:

"TDC vil kun levere bærelinien til dig, hvis du samtidig bestiller
internet hos dem. Du kan derfor ikke have en bærelinie hos TDC og få
Internet fra Cybercity ind over den."

ud fra det må slutningen være at bærelinnje = internet fra TDC eller
Tele2 (som åbenbart køber igennem TDC)

Mvh
Jesper Vels

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-09-06 14:59

Jesper Vels skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> ud fra det må slutningen være at bærelinnje = internet fra TDC
> eller Tele2 (som åbenbart køber igennem TDC)
> Jesper Vels

Det gælder kun, hvis det er en central, som Cyberhity ikke selv
har udstyr på - så skal de leje sig ind på Tdc's udstyr.

På centraler. hvor Cybertcity selv har udstyr skal du ikke betale
noget udover prisen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-06 08:58

> [...]
>Internet fra Cybercity ind over den."

>ud fra det må slutningen være at bærelinnje = internet fra TDC eller

ja og hvis man vælger TDC bredbånds telefoni, så skal man slet ikke betale
for bærelinie,, Der gøres det hele gratis.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 20:26

Hej

Bestil på deres hjemmeside og husk solo, s behøver du ingenbære linie
el. og deres kundeservice er ikke merprisen værd.