Cybercity 8mbit/512kbit - 399,-
Fra : Kevin Simpson

Dato : 05-09-06 22:48

link
http://www.berlingske.dk/grid/business/artikel:aid=787672

Lagt på Business.dk tirsdag den 5. september 2006 kl. 22:30

Hurtigere bredbånd til slagpris

Af Jakob Skouboe
Priserne falder og båndbredden stiger. Bredbåndsmarkedet er rødglødende med
fjerde prisfald på bare en uge fra fire forskellige teleselskaber. Cybercity
lancerer nu otte mbit ADSL for under 400 kr.

Så kommer der for alvor drøn på computeren. For fjerde gang på en uge
lancerer et teleselskab i Danmark nye slagpriser på bredbånd og med seneste
lancering får danskerne nu mulighed for at få den ultimative hastighed, otte
mbit ADSL, til under 400 kr.

Det sker når Cybercity, der har 150.000 bredbåndskunder, lancerer de
allerhøjeste båndbredder til lavpris.
399 kr. tager Cybercity for otte mbit / 512 kbit ADSL, hvilket er en
hastighed på hele 140 gange hurtigere end et gammeldags modem og hele 50
gange hurtigere end TDCs langsomste bredbånd, 160 kbit ADSL. Og sammenlignet
med TDC er prisen voldsom. TDC tager 599 kr. for en hastighed på det halve -
fire mbit.

I forbindelse med samme aggressive udspil slår Cybercity hele 80 kr. af
prisen på deres tidligere topmodel indenfor ADSL, den hurtige fire mbit
forbindelse. Den vil nu koste 349 kr. om måneden.

Til de erfarne

Tilbuddet fra Cybercity er til gengæld skrabet. Der hører kun support over
nettet med til abonnementet, man skal selv sætte udstyret op og det skal
bestilles på nettet. Det er et tilbud, der nok vil henvende sig til mere
erfarne computerbrugere med behov for drøn på over netforbindelsen.

»Vi går efter kunder med et stort behov for hastighed og som kan klare sig
med support på nettet,« siger Henrik Skov, markedsdirektør hos Cybercity.

Med Cybercitys tilbud står teleselskaberne i kø for at faldbyde bredbånd for
danskerne. I sidste uge lancerede Telia op til 50 procents rabat på ADSL til
egne mobilkunder. Tele2 lancerede 128 kbit ADSL til 99 kr. om måneden og TDC
lancerede én mbit ADSL med fri telefon for 328 kr.

Med andre ord buldrer telemarkedet lige nu af sted med gode tilbud til
danskerne - fordelt over alle hastigheder - fra de mest skrabede til de
hurtigste.

Men ser man mod nogle af de nye selskaber, ikke mindst bredbåndsselskabet
Fullrate, så tilbyder de stadig markant højere hastigheder end de øvrige.
Her kan man få ti mbit for 399 kr. og 20 mbit for 499 kr.

»Hvis man ser mod Sverige, har de priser på 200 kr. for otte mbit, så der
skal vi før eller siden også ned. Man vil formentlig se, at priserne ligger
nogenlunde fast, mens hastighederne på nettet stiger,« siger Poul Ernst
Jessen, analytiker hos Danske Bank.

Han mener, at netop selskaber som Fullrate vil presse markedet.

»Fullrate har ikke haft de store investeringer, de lader kunderne betjene
sig selv på nettet og kan derfor gå længere ende i pris end de store
teleselskaber, der har investeret milliarder i Danmark, som skal forrentes,
Fullrate gør med bredbånd som Telmore og CBB gjorde med mobilmarkedet« siger
Poul Ernst Jessen.

Fra : Bo

Dato : 06-09-06 08:24

Kevin Simpson wrote:
> link
> http://www.berlingske.dk/grid/business/artikel:aid=787672
>
> Lagt på Business.dk tirsdag den 5. september 2006 kl. 22:30

Er det mon med fri trafik eller forbrugsloft?

Fra : Lars Jensen

Dato : 06-09-06 08:49

Kevin Simpson skrev:
> [...]

> nogenlunde fast, mens hastighederne på nettet stiger,« siger Poul Ernst

OMG - en analytiker der er forblændet af Sverige... gosh... mon ikke han
skulle holde sig til bankforretning.

Lars B

Fra : Benny

Dato : 06-09-06 11:43

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/solo_bredbaand/index.aspx

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 06-09-06 19:15

Kevin Simpson wrote:

> [...]
> »Vi går efter kunder med et stort behov for hastighed og som kan
> klare sig med support på nettet,« siger Henrik Skov, markedsdirektør

Hmmm... de gange jeg har haft brug for support har det været fordi min linie
har været nede, og der har været knas med udstyret eller på centralen. Ville
jeg ikke kunne få support i en sådan sammenhæng, eller gælder det kun almene
"øøøh, hvor skal det her stik hen?"-spørgsmål?

--
Jacob

Fra : Bo

Dato : 06-09-06 19:19

> [...]
> centralen. Ville jeg ikke kunne få support i en sådan sammenhæng,
> eller gælder det kun almene "øøøh, hvor skal det her stik

Ifølge Solo spørgsmål og svar så gælder flg.

Hvis det viser sig, at Solo Bredbånd ikke virker fordi der er noget galt med
selve forbindelsen, kan du undtagelsesvist kontakte Cybercity telefonisk.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 06-09-06 19:24

Bo wrote:

> Ifølge Solo spørgsmål og svar så gælder flg.
>
> Hvis det viser sig, at Solo Bredbånd ikke virker fordi der er noget
> galt med selve forbindelsen, kan du undtagelsesvist kontakte
> Cybercity telefonisk.

Ah. Det var betryggende. Gider ikke rode med at skulle sende et brev om at
min forbindelse er nede for at få et brev tilbage hvor der står "prøv at
slukke og tænde routeren i 30 sekunder" osv osv osv...

Jeg bestiller sgu! Det bliver kun 71 kr dyrere end min 2mbit/128
forbindelse, da jeg samtidigt får sparket mig i røven og tilmeldt mig
betalingsservice.
Så kan kundeservice ellers sidde og bide tånegle for all I care.

--
Jacob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-09-06 20:27

on 06-09-2006, Jacob Skaaning supposed :
> Jeg bestiller sgu! Det bliver kun 71 kr dyrere end min 2mbit/128 forbindelse,
> da jeg samtidigt får sparket mig i røven og tilmeldt mig betalingsservice.
> Så kan kundeservice ellers sidde og bide tånegle for all I care.

Jeg syns godt nok også jeg er fristet - men jeg fornemmer der er et
catch et eller andet sted.

I dag giver jeg 499 for en 2048/512 - hvis jeg kan få en 8032/512 100kr
billigere og det eneste jeg mister er at ringe til kundeservice... Det
har jeg kun gjort de gange hvor der har været problemer i deres del af
verden, f.eks. da centralen fik dårlig mave og da TDC havde sat min
linie i det forkerte stik et sted...

Er der et catch eller har de virkelig sat prisen ned ?

"A computer once beat me at chess, but it was no match for me at kick
boxing." - Emo Philips

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 06-09-06 21:33

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> og da TDC havde sat min linie i det forkerte stik et sted...
>
> Er der et catch eller har de virkelig sat prisen ned ?

Husk at størstedelen af deres brugere sikkert kimer kundeservice ned
hvergang de skal skifte til et længere netværkskabel eller installere et
antivirusprogram...

--
Jacob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-09-06 21:45

Jacob Skaaning pretended :

> Husk at størstedelen af deres brugere sikkert kimer kundeservice ned hvergang
> de skal skifte til et længere netværkskabel eller installere et
> antivirusprogram...

Ja det er nok det man giver 100kr for hver måned - det kan jeg godt
selv finde ud af...

Hvorfor har de mon ikke lavet flere forskellige hastigheder, jeg ville
gerne have en 4mbit/512kbit linie ...

"I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been
more specific." - Lily Tomlin

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 05:31

Hi

Hvilken router er standard hos dem idag på de hurtigere forbindelser?
Jeg kan huske min 677 og den havde ikke godt af 8mbit for længe af
gangen.

Fra : Rane

Dato : 07-09-06 08:43

On Thu, 07 Sep 2006 06:31:24 +0200, Flemming Danielsen
<news(at)[notspam]mithjem.dk> wrote:

>Hvilken router er standard hos dem idag på de hurtigere forbindelser?
>Jeg kan huske min 677 og den havde ikke godt af 8mbit for længe af
>gangen.

Det er tilsyneladende ikke en trådløs router der følger med. Hvad gør
os med laptops så....vi kan vel godt bruge vores nuværende trådløse
router istedet...eller?

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 20:20

Hej

Så længe det ikke er en gateway går det nok, men jeg vil nok finde en
ny hvis det er 802.11b du bruger

Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-09-06 08:40

> [...]

>Hvilken router er standard hos dem idag på de hurtigere forbindelser?
>Jeg kan huske min 677 og den havde ikke godt af 8mbit for længe af

Mener det er Zyxel 660 der bruges idag.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 15:50

On Wed, 06 Sep 2006 21:27:08 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Jeg syns godt nok også jeg er fristet - men jeg fornemmer der er et
>catch et eller andet sted.

Hmm, jeg overvejer også kraftigt at få min forbindelse opgraderet, men
venter også på at se om der ligger en kat begravet et eller andet
> [...]

>billigere og det eneste jeg mister er at ringe til kundeservice..
>Er der et catch eller har de virkelig sat prisen ned ?

Ja de har en sjov prispolitik hos CC. Jeg giver kr 399 for samme
2048/512 forbindelse.

mvh Falcon

Fra : f00ge

Dato : 07-09-06 17:44

Er det her så kun på CC's 'egne' centraler - eller også dem, hvor de lejer
sig ind hos TDC?