kan Tele2 levere bærelinje eller ej?
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 03-09-06 09:10

Hej!

Jeg har lige for et par dage siden opdaget, at Tele2 reklamerer på
deres hjemmeside, at de nu også kan levere ADSL + bærelinje til 40
kr.
Da jeg på nuværende tidspunkt har fastnet hos TDC, sagde Tele2s
kundeservice, at jeg bare skulle afmelde fastnet hos TDC og så ville
jeg automatisk få en bærelinje.
Jeg ringede altså straks til TDC, for at afmelde mit Abonnement hos
dem. Den venlige stemme i telefonen mente, at TDC IKKE LEVERER
BÆRELINJER TIL DERES KONKURRENTER. Undtagen, Tele2 i dette tilfælde
køber ledningen.
Og hun mente heller ikke, der ville ske noget automatisk!! Hvis hun
afmeldte mit fastnet, så var der ingenting tilbage på min ledning.

Er der nogen der kunne få bærelinje hos TDC og ADSL hos Tele2??
Jeg gider nemlig ikke at undvære nettet..

thx. in advance.

Fra : Peter D.

Dato : 03-09-06 18:15

Hej.

Jeg ved ikke hvordan det fungere, men d. 5/9 sker det hos os, vi har opsagt
vores fastnet, fvorefter det overgår til at blive en bærelinie for vores
bredbånd hos Tele2......

Nu har vi så haft Tele2 som udbyder af begge dele indtil nu, om det gør en
forskel, aner jeg ikke.....

Men vi har også fået at vide ved tele2´s kundeservice at konverteringen
ville ske helt automatisk...

--
Peter

Fra : Dr. Phil

Dato : 03-09-06 19:15

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskel, aner jeg ikke.....
>
> Men vi har også fået at vide ved tele2´s kundeservice at konverteringen

Samme her.
Fastnet forsvinder d 14 sep. og så har vi kun adsl.
Bærelinien koster 40,- kr ekstra oven i adsl.abonnementet pr md.

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 03-09-06 20:33

Dr. Phil wrote:
> "Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Samme her.
> Fastnet forsvinder d 14 sep. og så har vi kun adsl.
> Bærelinien koster 40,- kr ekstra oven i adsl.abonnementet pr md.

Thanks guys!

Men ja, jeg tror faktisk det gør en betydelig forskel, om det er Tele2
der leverer fastnet før man konverterer til basislinje eller ej.
Peter, du må skrive på tirsdag et indlæg herinde, for at bevise at
det også funker.

Jeg vil nu i hvert fald skrive en mail til Tele2, for at have noget
skriftligt. Jeg gider ikke at undvære internettet i et splitsekund, og
jeg gider heller ikke at hænge på det hvis det så ikke virker i
sidste ende.

Men er der virkelig ikke nogen derude der har TDC-fastnet og
Tele2-Internet og allerede HAR konverteret med success til basislinje??

Fra : Jesper

Dato : 04-09-06 09:32

On Sun, 03 Sep 2006 12:32:42 -0700, Jørn Rasmussen wrote:

> Men er der virkelig ikke nogen derude der har TDC-fastnet og
> Tele2-Internet og allerede HAR konverteret med success til basislinje??

Jeg har smidt TDC på porten for et stykke tid siden og kører nu ren ADSL
via Cybercity. Så vidt jeg kan se, takseres jeg ikke separat for nogen
"bærelinje" - min pris for ADSL'en er den samme som da jeg havde TDC
fastnet oven i.

Fra : ST

Dato : 04-09-06 16:53

"Jesper" <no@spam.dk> wrote in message

> [...]
> via Cybercity. Så vidt jeg kan se, takseres jeg ikke separat for nogen
> "bærelinje" - min pris for ADSL'en er den samme som da jeg havde TDC

Tja, jeg har i flere år haft router baseret ADSL hos Tele2 uden TDC-fastnet
eller TDC-bærelinie.
Mvh
Torben

Fra : Peter D.

Dato : 04-09-06 19:43

Hej.

> Peter, du må skrive på tirsdag et indlæg herinde, for at bevise at
> det også funker.

Ja, jeg vil skrive, hvis det altså fungere når jeg kommer hjem....
- det bliver spændende.....

Mvh.
Peter

Fra : Peter D.

Dato : 05-09-06 19:56

Først lige undskyld til Jørn Rasmussen, for at jeg sendte dette indlæg som
mail direkte til ham.....
nå men:

Hej.

> Peter, du må skrive på tirsdag et indlæg herinde, for at bevise at
> det også funker.

Det fungere, men det er desværre at helt andre årsager.....
Tele2 har ingen problemer med at lave en basislinie siger de, det koster en
oprettelse/konvertering til 395.-
og så 40.-/md.....

Men Tele2 har åbenbart besluttet at gøre livet ekstra surt for mig, så selv
om de havde givet Unotel aksept på at Unotel overtog mine ISDN numre fra og
med idag, så har Tele2 ikke klaret at udføre ordern.... og nu siger de så at
det ikke kan lade sig gøre at portere en ISDN med to numre til en
IP-udbyder......
- hvorfor de alligevel ikke har opsagt min linie fra og med idag og oprettet
basislinien.....

Tele2 ville så have mig til at opsige mit fastnet abonnement selv, og det
skulle jeg gøre med det samme, men så vill emine to numre blive låst i en
pulje i 3 måneder..... så den hoppede jeg ikke lige på....

Tele2 ville så også have mig til først at konvertere tilbage PSTN og
derefter til Basislinie "ellers kan det ikke lade sig gøre", men så mister
jeg både 450.- for en ISDN-> PSTN konvertering og det nummer (Bi-nummeret)
som er det vi VIL beholde......
Men det kunne de "snilt" lige klare for 450.- ekstra...... så kunne de
nemlig bytte hoved- og bi-nummer for mig.....

Unotel derimod mener sagtens det kan lade sig gøre, som de siger: "Vi har
gjort det så mange gange før", så de har kontaktet en højere myndighed ??
(TDC eller hvem aner jeg ikke) for at få udredet dette.....

Iøvrigt siger Unotel at Tele2 da kan være helt ligeglade med hvordan Unotel
har tænkt sig at håndtere to telefonnumre, for det kan Unotel sagtens selv
styre.....

Jeg har ikke fattet det hele af hvad der sker, men jeg håber at jeg bliver
kolgere i morgen når Unotel har lovet mig at svare på precis hvad der skal
ske.....

Men en ting er sikkert, Tele2´s dage er talte her på adressen.... fra og med
idag vil jeg søge alternativer til Tele2.... som vi ellers har været glade
for.... INDTIL NU!

Nå, men her var forklaringen på at det hele fungerede endnu.....

--
Peter

Fra : Kevin Simpson

Dato : 04-09-06 22:27

Et forslag fra mig.
Skift til Cybercity.
Der behøver du ikke betale for nogen bærelinie. ej heller have fastnet på
adressen.

Og så er de skam fair med priserne.

Mvh. Kevin

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-09-06 23:01

> Der behøver du ikke betale for nogen bærelinie. ej heller have fastnet på
> adressen.

Kan du ikke sige generelt, kommer an på hvor i landet du bor

--
Michael

Fra : Kevin Simpson

Dato : 05-09-06 19:12

Nej det gør ikke.
Men det er ikke alle der kan få de små hastigheder uden at have enten
cybercity telefoni eller fastnet.

Det er 100% sikkert.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 05-09-06 13:30

"Kevin Simpson" <kevin@NOSPAMsimpson.dk> wrote in message
> Et forslag fra mig.
> Skift til Cybercity.
> Der behøver du ikke betale for nogen bærelinie. ej heller have fastnet på
> adressen.

Er noget sludder - men snart bliver det ændret.. så det ikke længere er
noget sludder..

Hjælper også at være erhvervskunde..