Udfald i ADSL efter skift til DHCP
Fra : Christian

Dato : 01-09-06 22:21

Da TDC skiftede fra PPPoE til DHCP begyndte min forbindelse at dø ca.
hvert 10. minut af 1 minuts varighed. Det betyder blandt andet, at mine
ssh sessions timer ud, hvilket er drøn irriterende.

Jeg har en speedstream 2601 router foran.

Any ideas?

/Christian

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 01-09-06 22:46

"Christian" <christian@fabel.dk> wrote in message
> Jeg har en speedstream 2601 router foran.

Vil næsten garantere dig at det er den der giver problemer. 2601'eren har
aldrig været særlig stabil til DHCP baserede linjer.

/Kasper

Fra : Christian

Dato : 01-09-06 23:57

Kasper Bøggild wrote:

> 2601'eren har aldrig været særlig stabil til DHCP baserede linjer.

Tænkte det nok. Spurgte kundeservice, men de ville kun tilbyde mig en
anden 2601'er, så jeg må nok hellere finde en billig router selv.

Vil denne her kunne gøre det? Den er i hvert fald billig:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240459
/Christian

Fra : Hans

Dato : 02-09-06 00:20

Christian wrote:

> [...]
> anden 2601'er, så jeg må nok hellere finde en billig router selv.
>
> Vil denne her kunne gøre det? Den er i hvert fald billig:

Den er et ganske udmærket valg til moderate hastigheder, men begynder også
at blive en stopklods ved 8 Mbit. Den er dog lysår bedre en 2601.

Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-06 00:29

Christian skrev:

> Vil denne her kunne gøre det? Den er i hvert fald billig:

Hvorfor ikke købe en trådløs med det samme? Den koster vist små
500 kr.

--
Bertel

Fra : Christian

Dato : 02-09-06 07:13

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor ikke købe en trådløs med det samme? Den koster vist små
> 500 kr.

Jeg har allerede et trådløst access point, så det var egentlig grunden.
Men - man kan selfølgelig argumentere for, at det roder mindre under
skrivebordet nu man alligevel skal opgradere. Er vi ude i at det så er
denne her der er det bedste valg:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240513

/Christian

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 02-09-06 08:30

> [...]

> Men - man kan selfølgelig argumentere for, at det roder mindre under
> skrivebordet nu man alligevel skal opgradere. Er vi ude i at det så er

Personligt har jeg valgt en Asus WL-500gP, fordi den har USB og kan køre
OpenWRT. Hvis du har den mindste interesse for at gøre tingene selv er
den det oplagte valg (dens featureliste er også god med standard
firmware).

--
Allan Willems Joergensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-06 12:12

Christian skrev:

> skrivebordet nu man alligevel skal opgradere. Er vi ude i at det så er
> denne her der er det bedste valg:

Jeg kender ikke så meget at jeg kan sige hvad der er bedst. Jeg
har selv gode erfaringer med Linksys. Min er uden L til sidst,
men så vidt jeg kan se er de ellers ens.

--
Bertel

Fra : Christian

Dato : 03-09-06 19:06

Christian wrote:
> [...]
> ssh sessions timer ud, hvilket er drøn irriterende.
>
> Jeg har en speedstream 2601 router foran.

En follow up - jeg har udskiftet routeren og switchen, prøvet både med
en windows og en linux dunk, og jeg falder stadig af nettet.

/Christian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-09-06 12:20

"Christian" <christian@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> En follow up - jeg har udskiftet routeren og switchen, prøvet både med en
> windows og en linux dunk, og jeg falder stadig af nettet.

Kan du tilslutte linux-kassen direkte til linjen og logge på dens
DHCP-klient?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Christian

Dato : 04-09-06 20:52

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Kan du tilslutte linux-kassen direkte til linjen og logge på dens
> DHCP-klient?

Jow. Prøver lige. Den kan få lov at hænge på en irc kanal - så kan jeg
se hvis den falder af.

/Christian

Fra : Christian

Dato : 06-09-06 09:17

On Mon, 04 Sep 2006 21:51:31 +0200, Christian <christian@fabel.dk>
wrote:

>Jow. Prøver lige. Den kan få lov at hænge på en irc kanal - så kan jeg
>se hvis den falder af.

Den virker fint - den er ikke faldet af. Nu prøver jeg med 2 boxe
(ifølge adman har jeg 2 eksterne IP'ere)

/Christian