/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Ingen flat-rate på 4Mbit?
Fra : Per


Dato : 29-08-06 20:27

TDC har nu fået nye priser på deres hjemmeside, men der står:

***Der er Prissloft på hastighederne 4096/256 Kbit/s, 4096/512 Kbit/s og
8064/512 Kbit/s. Du har 15 GB (15.360 MB) forbrug inkluderet hver måned for
hastighederne 4096/256 Kbit/s og 4096/512 Kbit/s.

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra

eh jeg mon de har droppet flat-rate igen?!? :'(



 
 
Klaus Ellegaard (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 29-08-06 21:12

"Per" <no@tak.dk> writes:

>eh jeg mon de har droppet flat-rate igen?!? :'(

Nej, der er prisloft på dem, men de har gjort ret meget ud af at
gøre det besværligt.

Hvis man skærer ind til benet, så kan man dele det op i tre:

1) Hvis du bruger under 15 GB om måneden, er prisen 474 kr/md

2) Hvis du bruger mellem 15 og 16,95 GB/måned, koster det de
474 kr + 10 øre/MB over de 15 GB.

3) Hvis du bruger over 16,95 GB om måneden, er prisen 674 kr/md

Jeg tror, deres prispolitik er lavet for at gøre folk lidt
nervøse for de højere hastigheder. Det ser ud til at koste
penge afhængig af forbrug, og så er det nok "sikrere" at
tage en af de mindre forbindelser, hvor prisen er helt fast.

Jeg synes ikke rigtig, den fremgangsmåde klæder TDC. Men der
er bestemt intet "fusk" over den, og for de fleste brugere
med behov for 4 Mbps ADSL vil prisen hver måned ligge fast
på maksimumbeløbet (punkt 3 ovenfor).

Dog kan man slippe 200 kr billigere, hvis man tager en måned
på sommerferie. Man skal bare sørge for, at ferien følger
TDCs regningsperiode

Mvh.
   Klaus.

Kerim Ellentoft (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 29-08-06 22:10

Klaus Ellegaard skrev:

>Nej, der er prisloft på dem, men de har gjort ret meget ud af at
>gøre det besværligt.

Tjah, men de kan vel ikke først skrive et og så gøre noget andet,
der blev iflg. det tidl. oplyste skrevet at en 2048/512 skulle
blive opgraderet til 4096/512 til samme pris og med frit forbrug.

Jeg har heller ikke fået en mail om ændringen og man kan vel ikke
ændre et produkt til et dyrere uden kundens samtykke og jeg har
fået 4096 her til saften uden aktiv medvirken fra min side.
--
Kerim
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
Støt flygtninge og sårede i Libanon!
Danish Muslim Aid - http://www.dm-aid.dk/

Klaus Ellegaard (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 29-08-06 22:13

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> writes:

>Tjah, men de kan vel ikke først skrive et og så gøre noget andet,
>der blev iflg. det tidl. oplyste skrevet at en 2048/512 skulle
>blive opgraderet til 4096/512 til samme pris og med frit forbrug.

Nej, det er naturligvis en anden sag. TDC kan ikke på egen
hånd ændre den aftale, du har med dem.

Jeg gik i mit svar ud fra, at der var tale om en helt ny
kunde - eller at kunden ønskede at opgradere.

Mvh.
   Klaus.

Jens S. Rasmussen (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens S. Rasmussen


Dato : 30-08-06 09:06

Tjaa jeg er da idag blevet opgraderet til 2048/128 fra 1024/128 uden noget
videre ?

Jens

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
news:ed2akp$qfp$1@news.klen.dk...
> Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> writes:
>
>>Tjah, men de kan vel ikke først skrive et og så gøre noget andet,
>>der blev iflg. det tidl. oplyste skrevet at en 2048/512 skulle
>>blive opgraderet til 4096/512 til samme pris og med frit forbrug.
>
> Nej, det er naturligvis en anden sag. TDC kan ikke på egen
> hånd ændre den aftale, du har med dem.
>
> Jeg gik i mit svar ud fra, at der var tale om en helt ny
> kunde - eller at kunden ønskede at opgradere.
>
> Mvh.
> Klaus.



Jan Vestergaard (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 30-08-06 16:29

Jens S. Rasmussen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Tjaa jeg er da idag blevet opgraderet til 2048/128 fra
> 1024/128 uden noget videre ?
> Jens

Ja - alle skulle få dobbelt download til samme pris - så din er
helt OK

"Problemet" ligger hos dem, der havde 2048 kbit tidligere, da
4096 kbit tidligere kun kunne fåes som forbrugsafregnet.

Men det kan jeg ikke forstille mig, at den stadig er, når det er
Tdc, der fordobler hastighden - så kan man vel ikke bare ændre
den til forbrugsafregnet.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


rl (30-08-2006)
Kommentar
Fra : rl


Dato : 30-08-06 23:05

> Men det kan jeg ikke forstille mig, at den stadig er, når det er Tdc, der
> fordobler hastighden - så kan man vel ikke bare ændre den til
> forbrugsafregnet.

Nej, eksisterende kunder med 2 mbit får 4 mbit uden forbrugsloft.

Nye kunder kan kun bestille 4 mbit med forbrugsloft som der står på tdc.dk

Og ja jeg arb. ved tdc.



rl (30-08-2006)
Kommentar
Fra : rl


Dato : 30-08-06 23:14

> Nej, eksisterende kunder med 2 mbit får 4 mbit uden forbrugsloft.

Rettelse: 2048/128 får kun 2048/256. Resten får hhv. 4096/256 og 4096/512
alt efter hvad de havde i upload inden annonceringen.



Bertel Lund Hansen (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 29-08-06 22:53

Klaus Ellegaard skrev:

> Jeg synes ikke rigtig, den fremgangsmåde klæder TDC.

Det har været Stofanets politik i lang tid. De har stadig
flexrate som en mulighed.

Der er nok nogle der vil kalde det brugerbetaling.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Per (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 30-08-06 08:50

> Nej, der er prisloft på dem, men de har gjort ret meget ud af at
> gøre det besværligt.
>

Ja, men på denne side
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_behold2
står der:

"* Pr. 28. august 2006 vil der ikke længere blive takseret for forbrug af
MB. Der vil i stedet være ubegrænset forbrug inkluderet i månedsprisen.
Gælder kun eksisterende kunder."

Men der står intet om MB pris eller andet. Det var på baggrund af denne side
at jeg valgte at skifte fra Cybercity. Men hvis TDC nu pludselig vil snyde,
så kan de godt glemme det!



Jesper (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 30-08-06 09:50

On Wed, 30 Aug 2006 09:50:00 +0200, Per wrote:

>> Nej, der er prisloft på dem, men de har gjort ret meget ud af at
>> gøre det besværligt.
>>
>
> Ja, men på denne side
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_behold2
> står der:
>
> "* Pr. 28. august 2006 vil der ikke længere blive takseret for forbrug af
> MB. Der vil i stedet være ubegrænset forbrug inkluderet i månedsprisen.
> Gælder kun eksisterende kunder."
>
> Men der står intet om MB pris eller andet. Det var på baggrund af denne side
> at jeg valgte at skifte fra Cybercity. Men hvis TDC nu pludselig vil snyde,
> så kan de godt glemme det!

Forbrugstaksering er en hellig ko for TDC og dukker op med jævne
mellemrum i forskellige forklædninger. Det må man leve med, hvis man vil
have dem som leverandør.

Søren Nielsen (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 30-08-06 11:47

Per wrote:
> Ja, men på denne side
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_behold2
> står der:
>
> "* Pr. 28. august 2006 vil der ikke længere blive takseret for
> forbrug af MB. Der vil i stedet være ubegrænset forbrug inkluderet i
> månedsprisen. Gælder kun eksisterende kunder."
>

Nogen der kan svare helt konkrekt på, om prisen for en 4096/256 er 474,-
*inkl.* frit forbrug eller om den stadig er forbrugsafregnet?
To forskellige sider hos TDC giver to forskellige svar og support-chatten er
lukket her kl. 12.41, selvom der højt og tydeligt står, at den først lukker
kl. 20.

Søren



Søren Nielsen (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 30-08-06 11:52

Søren Nielsen wrote:
>
> Nogen der kan svare helt konkrekt på, om prisen for en 4096/256 er
> 474,- *inkl.* frit forbrug eller om den stadig er forbrugsafregnet?
> To forskellige sider hos TDC giver to forskellige svar og
> support-chatten er lukket her kl. 12.41, selvom der højt og tydeligt
> står, at den først lukker kl. 20.
>
> Søren

Og så var support-chatten pludselig ikke lukket længere. Den *er* stadig
forbrugsafregnet....

Søren



Per (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 30-08-06 13:11

> Nogen der kan svare helt konkrekt på, om prisen for en 4096/256 er 474,-
> *inkl.* frit forbrug eller om den stadig er forbrugsafregnet?
> To forskellige sider hos TDC giver to forskellige svar og support-chatten
> er lukket her kl. 12.41, selvom der højt og tydeligt står, at den først
> lukker kl. 20.
>
> Søren
>

Min svigerinde har i dag talt med TDC kundeservice. Og her sagde de, at
fordi vi har bestilt en 2048/512, som er en af dem der bliver opgraderet, så
får vi 4Mbit UDEN forbrugsafregning. Og det var hun helt sikker på sagde
hun. Men bestiller man 4Mbit nu, så er der forbrugsafregning på.



Søren Nielsen (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 30-08-06 13:23

Per wrote:
> Men bestiller man 4Mbit nu, så er der
> forbrugsafregning på.

Hvorfor &¤#/(#¤(&# skriver TDC så ikke bare dét på deres side, i stedet for
at have to forskellige sider, der fortæller to forskellige ting?!?
Kan man på nogen måde kræve, at få en 4096/256 til 474,- inkl. frit
forbrug - det skriver de jo man kan få?

Søren



Per (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 30-08-06 14:52

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:44f58313$0$919$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Per wrote:
>> Men bestiller man 4Mbit nu, så er der
>> forbrugsafregning på.
>
> Hvorfor &¤#/(#¤(&# skriver TDC så ikke bare dét på deres side, i stedet
> for at have to forskellige sider, der fortæller to forskellige ting?!?
> Kan man på nogen måde kræve, at få en 4096/256 til 474,- inkl. frit
> forbrug - det skriver de jo man kan få?
>
> Søren

Ja det er jo næsten Cybercity forhold de er ude i.



Flemming Danielsen (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Danielsen


Dato : 05-09-06 18:58

Hej

Thjaa, men nu kan man ikke rigtigt tillade sig at binde folk og så
hæve prisen. Det havde været resultatet med en opgradering, med
forbrugsloft på.

>
>Ja det er jo næsten Cybercity forhold de er ude i.
>

Dopedog (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Dopedog


Dato : 30-08-06 15:51

>> Men bestiller man 4Mbit nu, så er der
>> forbrugsafregning på.
>
> Hvorfor &¤#/(#¤(&# skriver TDC så ikke bare dét på deres side, i stedet
> for at have to forskellige sider, der fortæller to forskellige ting?!?
> Kan man på nogen måde kræve, at få en 4096/256 til 474,- inkl. frit
> forbrug - det skriver de jo man kan få?
>
> Søren

Jeg har fået det at vide i telefonen at min forbindelse ER fast pris.
Derudover har jeg taget et screen shot af den side hvor der står det ikke er
forbrugsafregnet mere. Hvis de sender en regning på mere end 474,- * 3 så
nægter jeg at betale den. Det er simpelthen for ringe så.



Søren Nielsen (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 30-08-06 16:18

Dopedog wrote:
>
> Jeg har fået det at vide i telefonen at min forbindelse ER fast pris.
> Derudover har jeg taget et screen shot af den side hvor der står det
> ikke er forbrugsafregnet mere. Hvis de sender en regning på mere end
> 474,- * 3 så nægter jeg at betale den. Det er simpelthen for ringe så.

Nu måtte jeg jo så prøve support-chatten igen. Her er åbenbart forklaringen
på det:

"Carsten siger: Hvis du bliver opgraderet automatisk til 4096/512 er den med
frit forbrug hvis du bestiller en opgradering nu er den forbrugsafregnet dog
med loft"

Virkelig flot formuleret og gennemtænkt, TDC. Og det passer jo heller ingen
steder med det du fik at vide (hvis jeg husker rigtigt)

Søren



Dopedog (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Dopedog


Dato : 30-08-06 18:46

>> Jeg har fået det at vide i telefonen at min forbindelse ER fast pris.
>> Derudover har jeg taget et screen shot af den side hvor der står det
>> ikke er forbrugsafregnet mere. Hvis de sender en regning på mere end
>> 474,- * 3 så nægter jeg at betale den. Det er simpelthen for ringe så.
>
> Nu måtte jeg jo så prøve support-chatten igen. Her er åbenbart
> forklaringen på det:
>
> "Carsten siger: Hvis du bliver opgraderet automatisk til 4096/512 er den
> med frit forbrug hvis du bestiller en opgradering nu er den
> forbrugsafregnet dog med loft"
>
> Virkelig flot formuleret og gennemtænkt, TDC. Og det passer jo heller
> ingen steder med det du fik at vide (hvis jeg husker rigtigt)

Korrekt. Dengang fik jeg at vide at det var forbrugsafregnet, DERFOR
nedgraderede jeg til 2048 / 512 igen. Opgraderede så i mandags da det efter
sigende ikke var forbrugsafregnet mere. Så ja ... Hvis de charger mig for
mere end 474,- så må jeg ringe og brokke mig (og ja, jeg tror, og ikke
mindst håber, at det virker)



Flemming Danielsen (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Danielsen


Dato : 05-09-06 19:02

On Wed, 30 Aug 2006 19:45:42 +0200, "Dopedog"
<ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:

>Korrekt. Dengang fik jeg at vide at det var forbrugsafregnet, DERFOR
>nedgraderede jeg til 2048 / 512 igen. Opgraderede så i mandags da det efter
>sigende ikke var forbrugsafregnet mere. Så ja ... Hvis de charger mig for
>mere end 474,- så må jeg ringe og brokke mig (og ja, jeg tror, og ikke
>mindst håber, at det virker)


Jeg vil nu checke mit forbrug på deres selvbetjening, da det vil være
en forbrugsafregnet du har fået efterfølgende.

Flemming Danielsen (05-09-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Danielsen


Dato : 05-09-06 18:48

Hej

>Dog kan man slippe 200 kr billigere, hvis man tager en måned
>på sommerferie. Man skal bare sørge for, at ferien følger
>TDCs regningsperiode
>

Så er det billigere at sætte den ned til 160/128 i den periode.

mvh
Flemming

Kim Jensen (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Kim Jensen


Dato : 31-08-06 10:12

> ***Der er Prissloft på hastighederne 4096/256 Kbit/s, 4096/512 Kbit/s og
> 8064/512 Kbit/s. Du har 15 GB (15.360 MB) forbrug inkluderet hver måned for
> hastighederne 4096/256 Kbit/s og 4096/512 Kbit/s.
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra
> eh jeg mon de har droppet flat-rate igen?!? :'(

Ja, det virker noget inkonsekvent; på siden med alle priserne skriver
de (p.t.) at man får 15 GB med i grundprisen, men hvis man bruger
formularen "Skift hastighed" står der pludselig 5 GB og 20 øre/MB.
Desuden er prisloftet også MEGET anderledes. Hvad mon man skal stole
på?


mvh
Kim Jensen


rl (31-08-2006)
Kommentar
Fra : rl


Dato : 31-08-06 20:01

Ja, det virker noget inkonsekvent; på siden med alle priserne skriver
de (p.t.) at man får 15 GB med i grundprisen, men hvis man bruger
formularen "Skift hastighed" står der pludselig 5 GB og 20 øre/MB.
Desuden er prisloftet også MEGET anderledes. Hvad mon man skal stole
på?

Du skal stole på de 15 Gb og 10 øre/MB. Det andet er ikke opdateret endnu.
Det må vi hellere fortælle dem.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408158
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste