cybercity telefoni
Fra : Eli Søderlund

Dato : 28-08-06 20:15

Hej!

Jeg har haft "bredbånd" gennem cybercity siden nytår og er meget tilfreds
( 2 mbit ) - så da vi fik tilbuddet i vores område om at få cc telefoni til
kun 99 kr om måneden - ja så var det bare at hoppe på vognen!

Nummeret blev porteret fredag den 18/8-06 og hvad skete der?? telefonen er
helt død!
Ringede så til cc via mobilen og de havde glemt at "aktivere" vores
telefonnr..

Om lørdagen var der så hul igennem - så langt så godt.
Men der er ofte ekko og lidt forsinkelse af lyden - lyder som om man står i
et tomt rum

Har efterfølgende talt med cc support adskellige gange og de er meget
hjælpsomme - men desværre kunne de ikke afhjælpe problemet - så nu har jeg
fået en ny router - som ikke kan aktiveres

Har så igen ringet til cc for nu var jeg godt træt af deres telefoni... og
ville bruge mine 14 dages fortrydelsesret.

De var også villige til at godskrive alle gebyrer og opsige mit tlf
abonnement - men så står vi pludselig uden telefon
Og det koster 450 kr at få oprettet en ny fastnet linje - og det vil de
selvfølgelig ikke betale - det er vist det vi alle kalder BONDEFANGERI!

Er der andre som har haft lignende forløb ved cc?

P.S. er ikke interesseret i at skifte internetdelen da der aldrig har været
problemer

mvh maxtor

Fra : Renè

Dato : 28-08-06 21:37

"Eli Søderlund" <soderlund@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der andre som har haft lignende forløb ved cc?
>
> P.S. er ikke interesseret i at skifte internetdelen da der aldrig har

nej.
men der er et firma der hedder TDC,ingen kan konkurere med dem når de ter
kvalitet.
på deres egne linier. damm jeg må le . danmark sucks big time,
hvad teknologi angår.

Fra : Knud

Dato : 29-08-06 16:37

Hej eli

Har også haft det samme problem som dig med ekko og lidt forsinkelse.

Men er nu sluppet af med problemet efter at firmware i routeren er blevet
opdateret og jeg er bedt om at fjerne splitteren til telefonerne.

Knud

Fra : Eli Søderlund

Dato : 29-08-06 19:27

Hej Knud!

Men er man ikke nødt til at have splitteren til at konvertere signalet?

Fra : Knud

Dato : 29-08-06 21:26

Nej Åbenbart ikke, det virker fint hos mig uden splitteren

Hvilken firmware version er der i din zyxel p2602r router ?.
Du kan se det under maintenance / system status / dsl fw version

Min opsætning :

Fra telefon stikket ind i routeren DSL port.
Fra routerns lan port til pc eller trådløs router / switchs
Fra routerns phone port til div. telefon stik.

Knud

Fra : Eli Søderlund

Dato : 31-08-06 20:59

Hej Knud!

Det ser ud til min firmware version er v3.40(adc.4)!
Efter den nye router er blevet aktiveret fungerer telefonien meget bedre -
ingen forsinkelser... lyder dog stadig mærkeligt når man ringer op - men det
er intet problem

Lyden er dog stadig ikke helt ligeså god som ved alm. fastnet - men synes
den er 99 kr værd om måneden.
Men nu vil jeg teste den i en uges tid og se om kvaliteten holder

Fra : Knud

Dato : 31-08-06 22:35

Hej Eli

Din firmware ver. er nyere end min v3.40(adc.3)!

Køre du stadigvæk med spiltteren ?

Fra : Eli Søderlund

Dato : 01-09-06 14:20

Hej igen!

Prøvede at tilslutte uden splitteren men så var der ingen forbindelse til
internettet... du må have et specielt adsl stik installeret af en tekniker
eller??
Bliver faktisk mere og mere glad for telefonien

Fra : Knud

Dato : 01-09-06 18:52

Hej igen

Eli. Du må have et specielt adsl stik installeret af en tekniker eller??

Nej det har jeg ikke, er selv elektriker

Jeg har en direkte forbindelse fra det monopole skillepunkt på mit loft til
min zyxel p2602r router, som jeg har placeret i et skab hvor jeg også har
min netværks fordeling til div. netværksstik i huset. Fra routerns phone 1
port har jeg så patcht ud til 4 stk. telefoner. i huset.

Fra : Eli Søderlund

Dato : 20-09-06 15:42

Hej igen!

Nu er der så gået lidt over en måned med cc telefoni - og jeg synes egentlig
det er ok nu...
Men synes stadig ikke det er på linje med fastnettet - kvalitetsmæssigt!
Der er stadig en meget svag susen som cc åbenbart ikke kan gøre noget ved.

Har så lige opgraderet internet til 4 mbit ved solo abonnement.
Har lavet en hastighedsmåling og den viser desværre kun 3,51 mbit..... kan
det være rigtigt at hastigheden ca 15% under hvad jeg betaler for?

Er der andre der har problemer med det?

Fra : Basil

Dato : 20-09-06 16:25

Den 01-09-2006, skrev Knud:
> [...]
> netværks fordeling til div. netværksstik i huset. Fra routerns phone 1 port
> har jeg så patcht ud til 4 stk. telefoner. i huset.

Jeg har lavet nogenlunde det samme, og kører også uden splitter.
Har haft samme problemer med mit CC-telefoni, mht. ekko og dårlig lyd.
Hvis du er kommet til at sætte telefonen i pot2, kan det også give
problemer.

Jeg har ladet mig fortælle at det bare ikke er bedre, pga. den måde
deres ip-telefoni virker, men det er fint nok til mig.

Hvordan får i adgang til jeres Zyxel router?
Kai

Fra : Eli Søderlund

Dato : 20-09-06 21:21

> Hvordan får i adgang til jeres Zyxel router?
> Kai

Gå ind i kør -> skriv cmd -> enter -> telnet 10.0.0.1 23023