tdc bredbånd
Fra : Per H

Dato : 28-08-06 20:10

Var det ikke d 28/8 tdc ville sætte hastigheden op, fra ca. 2000 til
4000 kbit/s

Vh Per

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 28-08-06 20:29

Per H wrote:
> Var det ikke d 28/8 tdc ville sætte hastigheden op, fra ca. 2000 til
> 4000 kbit/s

Jo, her gjorde de dog i løbet af søndag aften.

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_behold2

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Per H

Dato : 28-08-06 20:39

On Mon, 28 Aug 2006 21:29:16 +0200, Morten Brynjolf
<invalid@brynjolf.net> skrev:

>Jo, her gjorde de dog i løbet af søndag aften.

min hastighed er ikke ændret endnu.

>http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_behold2

tak for linket, jeg kunne ikke finde det

Vh Per

Fra : Morten Trab

Dato : 28-08-06 20:41

<invalid@brynjolf.net> wrote:

>Jo, her gjorde de dog i løbet af søndag aften.

Jeg er ikke blevet opgraderet endnu...

Mvh. Morten

Fra : Erik Dan

Dato : 29-08-06 02:57

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> Var det ikke d 28/8 tdc ville sætte hastigheden op, fra ca. 2000 til
> 4000 kbit/s
> --------------------
Jo det var det ifølge den email de har sendt ud , men jeg har heller ikke
fået min forbindelse opgraderet endnu.

/ Dan

Fra : BachyDK@gmail.com

Dato : 29-08-06 11:47

Erik Dan skrev:

> "Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> Jo det var det ifølge den email de har sendt ud , men jeg har heller ikke
> fået min forbindelse opgraderet endnu.
>

> / Dan

Der er nogle små problemer melder kundeservice, men alle kunder bliver
hurtigst muligt opgraderet fik jeg at vide.

/Bo

Fra : MakB

Dato : 29-08-06 19:22

>Der er nogle små problemer melder kundeservice, men alle kunder bliver
>hurtigst muligt opgraderet fik jeg at vide.

>/Bo

Fortalte de noget om hvor lang tid der ville gå?
Venter stadigvæk på 4096/512

Mvh
mak

Fra : @ndersen

Dato : 29-08-06 20:33

"MakB" <makno@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fortalte de noget om hvor lang tid der ville gå?
> Venter stadigvæk på 4096/512
>
> Mvh
> mak

Venter på det samme, men det eneste jeg har fået er problemer med at høre
internet radio. Konstant udfald

Er der andre som har fået brev om at TDC skifter teknisk protokol-PPPoE, og
til morgen skulle ændre computerens indstillinger for at komme på internet?
Jeg har, men ingen jeg kender har modtaget dette brev.

Mvh
@ndersen

Fra : Per H

Dato : 29-08-06 21:35

On Tue, 29 Aug 2006 21:32:37 +0200, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
skrev:

>"MakB" <makno@mail.dk> skrev i en meddelelse

så fik jeg fuld fart på

Vh Per

Fra : Morten Trab

Dato : 30-08-06 07:19

On Tue, 29 Aug 2006 22:35:10 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>så fik jeg fuld fart på

Jeg venter stadig på at blive opgraderet fra 2048 til 4096 :(
Tror sq jeg ringer til dem idag, blev lovet i fredags at jeg ville
blive opgraderet SENEST mandag...

Mvh. Morten

Fra : @ndersen

Dato : 30-08-06 08:44

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg venter stadig på at blive opgraderet fra 2048 til 4096 :(
> Tror sq jeg ringer til dem idag, blev lovet i fredags at jeg ville
> blive opgraderet SENEST mandag...
>
> Mvh. Morten

Jeg har lige ringet til TDC. Medarbejderen jeg fik i tale vidste intet om
problemet, og kunne ikke give oplysninger om hvornår det vil blive løst.

En bekendt af mig ringede til TDC for ca. en måned siden, og sagde at han
overvejede at flytte sit internet abonnement fra TDC til Cybercity, da det
var hans opfattelse, at de kunne levere det billigere. TDC medelte ham at de
ville fordoble hastigheden den 28 august. Hans hastighed blev fordoblet med
det samme, altså for ca. en måned siden.

Jeg venter også på opgradering til 4 M/bits

Mvh
@ndersen

Fra : Morten Trab

Dato : 30-08-06 15:57

Så blev jeg opgraderet...
Ringede til TDC og udtrykte min utilfredshed ;)
½ time senere ringede en tekniker tilbage og sagde at den nu var
opgraderet.

Mvh. Morten

Fra : Jens

Dato : 29-08-06 21:47

"@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Venter på det samme, men det eneste jeg har fået er problemer med at høre
> internet radio. Konstant udfald

Jeg fik min hastighed hævet allerede i sidste uge

> [...]
> internet?
> Jeg har, men ingen jeg kender har modtaget dette brev.

Ja, jeg har også fået besked om at jeg skal skifte protekol fra
PPPoE til DHCP

> Mvh
> @ndersen

Med venlig hilsen Jens

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 29-08-06 22:27

On Tue, 29 Aug 2006 21:32:37 +0200, @ndersen wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl
<44f4964f$0$860$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

>Er der andre som har fået brev om at TDC skifter teknisk protokol-PPPoE, og
>til morgen skulle ændre computerens indstillinger for at komme på internet?
>Jeg har, men ingen jeg kender har modtaget dette brev.

En af mine venner modtog dette brev for en måneds tid siden, og han er
forlængst konverteret til DHCP.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : MakB

Dato : 31-08-06 10:41

> Fortalte de noget om hvor lang tid der ville gå?
> Venter stadigvæk på 4096/512
>
> Mvh
> mak

Jeg blev opgraderet her igår nat 0:01
Heldigt at jeg opgraderede til 2048/512 i sidste uge.
Ellers havde det jo blevet forbrugsafregnet!

/mak

Fra : Desserten

Dato : 30-08-06 10:55

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Var det ikke d 28/8 tdc ville sætte hastigheden op, fra ca. 2000 til
> 4000 kbit/s
>
> Vh Per

Til alle jer der ikke har fået 4096 endnu.....I skriver ikke noget om jeres
nuværende hastighed, men HUSK lige at 2048/128 IKKE bliver til 4096/128 men
til
2048 / 256 !!!!!

se her :
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_behold2

Fra : @ndersen

Dato : 30-08-06 14:58

"Desserten" <FuckOff@SpamFucker.Zero> skrev i en meddelelse
> [...]
jeres
> nuværende hastighed, men HUSK lige at 2048/128 IKKE bliver til 4096/128

Jeg har en 2048/512 og forventer at den på et tidspunkt bliver opgraderet
til 4096/512.

Sidst TDC fordoblede hastigheden, fik jeg kun fordoblet min op hastighed.
TDC de begrundede det dengang med, at de ikke kunne levere en hastighed på 4
M/bits. Den går ikke denne gang, så jeg venter stadig.

Mvh
@ndersen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-08-06 15:24

Desserten wrote:

> Til alle jer der ikke har fået 4096 endnu.....I skriver ikke noget om
> jeres nuværende hastighed, men HUSK lige at 2048/128 IKKE bliver til
> [...]

Og det får jeg jo så ikke noget ud af - upload har jeg ret beset intet at
bruge til :) Og TDC kan ikke blive enige med sig selv, om en 4096/256 er
forbrugsafregnet eller ej. Så må den nedgraderes til en 2048/128.

Søren

Fra : Flemming Danielsen

Dato : 05-09-06 23:47

> [...]
>nuværende hastighed, men HUSK lige at 2048/128 IKKE bliver til 4096/128 men

Korrekt men min 2048/512 er ikke kommet op på de 4 meter endnu.

Fra : @ndersen

Dato : 06-09-06 07:23

"Flemming Danielsen" <fgd@dk.ibm.com> skrev i en meddelelse

> Korrekt men min 2048/512 er ikke kommet op på de 4 meter endnu.

Jeg har også 2048/512 og venter stadig på min opgradering. Jeg ringede til
TDC igår, og fik den besked, at et antal kunder var faldet af i farten ved
opgraderingen, og at et hold nu sad ved tasterne og opgraderede manuelt, og
at vi bare skulle væbne os med tålmodighed.

Jeg klagede også over udfald på forbindelsen efter de har skiftet tekninsk
protokol. Man foreslog mig så en løsning som viste sig slet ikke at kunne
lade sig gøre på min forbindelse, så jeg ved ikke om TDC har forestillet sig
at jeg bare skal leve med, at forbindelsen ryger med jævne mellemrum.

Tror faktisk ikke TDC har helt styr på hvad de foretager sig.

Mvh
@ndersen

Fra : Henning Lund

Dato : 06-09-06 08:31

@ndersen wrote:

> Tror faktisk ikke TDC har helt styr på hvad de foretager sig.

Jeg har samme linie som dig, jeg ringede ind igår og spurgte
hvornår vi fik den doblet op, jeg fik at vide fordi vi har
bredbåndstelefoni, så ville det ske automatisk ca 1/10, men da
jeg nu ringede ind, kunne de godt gøre det med det samme.

1 time gik, ingenting var sket udover mit modem slukkede alle lys
for så at starte op igen, jeg troede så opgraderingen var på
plads, men næe.

Jeg ringede så igen for at høre hvad der var sket, jeg blev
stillet om til hotline som så skulle kigge på sagen. Jeg fik fat
i en mand som sagde: Næe du er da ikke sat op i fart, men øjeblik
så kigger jeg på det. Der gik lidt tid, så kom han til røret
igen, jeg skal nu, mere fik jeg ikke at høre fra ham, nu
forsvandt telefonlinien sq også.

Jeg ventede en lille times tid for at se om linien kom tilbage,
men det skete ikke så jeg tog mobiltelefonen som var det eneste
der duede, og ringede direkte til hotline.

Jeg fik så et stykke kvinde i røret, hun rodede rundt med mange
ting, men pludselig kom der liv i linien igen, hun udtalte at der
var givet rettighed til at jeg havde en 4 mb linie nu, jeg var
efterhånden skeptisk og tog en test af linien, nøeeee stadig kun
2mb, det kan jeg sørme ikke forstå, kvidrede den unge kvinde, jeg
må lige køre nogle test, der gik en del tid og så kom hun tilbage
i røret.

Jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt, din linie kan bære
langt højere hastighed, men jeg kan bare ikke få den op i fart,
nu laver jeg en fejlmelding på linien, så er der en der vil kigge
på det, farvel, så blev røret lagt inden jeg nåede og sige det
mindste.

Jeg håber nu at indenfor de næste 5 uger vil der ske noget i
sagen, de 5 uger er den tid de sidste 2 fejlmeldinger på vores
linie har taget, sidst var dengang Danmark var indhyllet i
tordenvejr, da røg vores linie pga lynnedslag.

Jeg ringede ind og fejlmeldte linien, efter en uges tid da der
ikke var sket noget fra TDC´s side og vi havde hverken telefon
eller internet, ringede jeg og spurgte om en tidshorisont på
reparationen. Det kunne de ikke oplyse mig om.

Jeg kom så i tanke om at jeg havde det gamle modem liggende i
kælderen fra dengang vi skiftede til bredbåndstelefoni. Modemet
blev sat på, og nu virkede internettet. I telefonen igen, hallo
kan i ikke sende et nyt modem samt en telefonadapter samt slette
min fejlmelding af telefonen, jow den kunne de godt indenfor de
næste 14 dage, hvis jeg ikke ville vente, så kunne jeg køre til
nærmeste telebutik og få det byttet. Jeg valgte sidste løsning, i
bilen afsted til Holstebro,

Den kære telebutik havde sandelig ikke sådan et sæt hjemme.

Dagen efter havde de et sæt, man undres så over at de ikke kunne
sende sættet til mig fra dag til dag, når telebutikken nu kunne
få det leveret fra dag til dag.

180 km køretur, en parkeringsbøde på 510 kr. og godt irreteret
over TDC kom jeg på nettet og fik telefon.

Nøjagtig 5 uger og en dag efter lynnedslaget troppede der en bil
op fra TDC, godaw du har problemer med din telefon, sagde en let
surmulende ældre mand, han kørte dog straks da jeg i et
ukontroleret raserianfald sagde en hel masse ting om dårlig
intern kommunikation i TDC, langsom service mm.

Jeg synes ikke servicen og den interne kommunikation i TDC er som
den var for få år siden, helt galt er det hvis man ringer efter
kl 15-16 eller i weekenden, de gange vores net er forsvundet, er
det sjovt nok altid i dette tidsrum, jeg har bare ikke psyke
eller tålmodighed og forståelse til at der sidder en eller anden
ikke teknisk person og siger i røret: Jeg har lige en procedure
her jeg skal følge, har du prøvet at gå ind i denne computer,
kontrolpanet, netværk osv. osv, når man lige har fortalt at det
ikke hjælper at forsøge at reparere linien, så roder de rundt i
papirene kan man tydeligt høre i telefonen, de ved jo faktisk
ikke hvad de har med at gøre.

Jeg tror det var bedre hvis TDC satte teknikere på hele tiden, og
i stedet for at have så lange åbningstider, så kort dem lidt ned
så lønnen til de ansatte kommer til at gå op med en kortere
åbningstid, man får jo i de fleste tilfælde ikke linien tilbage,
inden en tekniker kigger på den.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : @ndersen

Dato : 31-08-06 08:12

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Var det ikke d 28/8 tdc ville sætte hastigheden op, fra ca. 2000 til
> 4000 kbit/s
>
> Vh Per

Jeg ringede til TDC her til morgen fordi min forbindelse stadig ikke er
blevet opgraderet fra 2048/512 til 4096/512. Damen jeg fik i røret sagde, at
alle som ikke var opgraderet i går blev opgraderet i nat. Jeg fortalte hende
at de i så fald har glemt mig.

Hun undersøgte så sagen, og måtte give mig ret i, at min forbindelse endnu
ikke var opgraderet, men kunne ikke gi' nogen forklaring på hvorfor.

Hun lovede mig så, at der nok vil ske noget i løbet af dagen.

Er der andre i denne tråd, der endnu ikke er blevet opgraderet som lovet?

Mvh
@ndersen

Fra : Michael Tinding

Dato : 31-08-06 10:42

> [...]
>
> Hun lovede mig så, at der nok vil ske noget i løbet af dagen.
>
> Er der andre i denne tråd, der endnu ikke er blevet opgraderet som lovet?

Jeg har netop ringet til dem og fik den besked, at hvor de tidligere
fordoblede hastigheden har de denne gang halveret regningen istedet. Derfor
var min linie ikke opgraderet- men det er den nu 2000/128 bliver til
4000/256 har jeg fået bekræftet

Fra : @ndersen

Dato : 31-08-06 11:05

"Michael Tinding" <whocares@fiske.net> skrev i en meddelelse

> [...]
Derfor
> var min linie ikke opgraderet- men det er den nu 2000/128 bliver til

Sidst de opgraderede kunne de ikke opgrader min 2048/256 med den
begrundelse, at de ikke kunne levere en 4096/256.
De ograderede i stedet min ophastighed så jeg fik en 2048 / 512 forbindelse.

De kan vel for f..... ikke snyde mig igen?
Jeg har fået e-mail om at de vil opgradere fra min nuværende 2048/512 til
fremover 4096/512 og at prisen fortsat vil være 474 kr. om måneden. Så noget
må vel ske på et eller andet tidspunkt... håber jeg.

Mvh
@ndersen

Fra : Desserten

Dato : 31-08-06 12:56

> [...]
> fordoblede hastigheden har de denne gang halveret regningen istedet.
> Derfor var min linie ikke opgraderet- men det er den nu 2000/128 bliver

Okey............du får både dobblet din upload og din download.........kan
det nu passe ?????

SE HER :

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_behold2

Fra : @ndersen

Dato : 31-08-06 13:46

> Okey............du får både dobblet din upload og din download.........kan
> det nu passe ?????

Nedenstående meddelelse har jeg modtaget fra TDC pr. E-mail.

Mvh
@ndersen

28. august 2006 ændrer vi hastigheden på din bredbåndsforbindelse.
28. august øger TDC hastigheden på din bredbåndsforbindelse fra den
nuværende 2048/512 Kbit/s til fremover 4096/512 Kbit/s.

Ændringen har ingen indflydelse på prisen, der fortsat vil være 474 kr. om
måneden, ligesom der også vil være ubegrænset MB-forbrug inkluderet i
abonnementet.

Ændringen sker automatisk.
Ændringerne vil ske automatisk. Du kan naturligvis selv skifte til en anden
hastighed, end den vi tilbyder, ved at gå ind på tdc.dk/behold eller ringe
til Kundeservice på 80 80 80 10.

Ønsker du at nedgradere din hastighed kan du gøre det uden beregning frem
til og med mandag den 11. september 2006. Derefter koster en nedgradering af
din bredbåndshastighed 99 kr. Vi skal i den forbindelse gøre opmærksom på,
at hvis du vælger at skifte til en anden hastighed kan du ikke på et senere
tidspunkt skifte til 4096/512 Kbit/s med ubegrænset forbrug inkluderet.

Hvis jeg vil vide mere?
Har du spørgsmål til ændringen, kan du få svar på dine spørgsmål på
tdc.dk/behold eller ringe til os på telefon 80 80 80 10.

Venlig hilsen

TDC Privat

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-09-06 20:56

Per H skrev:

> Var det ikke d 28/8 tdc ville sætte hastigheden op, fra ca. 2000
> til 4000 kbit/s

Hvorfor hulen får man hverken brev eller mail om sådan en ændring
som privatkunde? Sådan noget kan virkelig irritere mig! På jobbet,
hvor vi selvfølgelig har et erhvervsabonnement, fik jeg et brev
om hastighedsændringerne, men havde ingen anelse om, at det også
gjaldt for privatkunder, før jeg ramlede ind i denne tråd.

Hvad skulle man gøre uden usenettet!?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 14-09-06 09:48

Thomas G. Madsen wrote:

> Hvad skulle man gøre uden usenettet!?

Køre på den langsomme linie hehe.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-09-06 15:45

Henning Lund skrev:

> Køre på den langsomme linie hehe.

Min er blevet hævet fra 2048/512 til 4096/512. Vidste bare ikke,
at det var sket, men syntes da godt nok, at visse downloads gik
hurtigere, end jeg kunne huske fra før ferien.

Nå, men det er vist hvad man kalder for et luksusproblem.
Det undrer mig blot, at der ikke er kommet et brev eller en mail
om ændringen, men hellere det end at man får informationen og der
så alligevel ikke sker noget.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 14-09-06 17:25

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> mail om ændringen, men hellere det end at man får
> informationen og der så alligevel ikke sker noget.

Ja jeg så det også her i gruppen, jeg ringede derind og de
forklarede, at jeg først ville få det sidst i september pga jeg
har bredbåndstelefoni, men skidt jeg kan da lige gøre det med det
samme, kvidrede kvinden. Enden af historien blev dog, at jeg
skulle ringe derind 3 gange for at få det til at køre med
4096/512 efter de lagde linien helt ned og jeg stod uden
indianernet og telefon