Fullrate og kobber-ædende termitter
Fra : shuhab@gmail.com

Dato : 26-08-06 13:07

Hejsa,

Jeg kan se at andre end mig har problemer med fullrate.dk. Nu er
weekenden kommet og jeg kan ikke ringe til dem, jeg burde nok have
gjort det i fredags, hvor jeg havde mulighed for det.

Jeg fik for ikke så længe siden min 20mbit, og som en anden her, fik
jeg kun 1.3MB/sec ud af den. Efter snik snak frem og tilbage med en
supporter, mente han at det var min upload på 1mbit, der nok var skyld
i det. Jeg kunne ikke selv få det til at hænge sammen, da jeg kunne
se at hastigheden kun røg ned med 1mbit, hvis jeg kørte fuld på FTP
ved upload.

Han målte ellers routeren til at være på 19.1mbit eller deromkring..

Fair nok, 1.3MB/sec er - trods alt - bedre end hvad jeg havde før med
TDCs 4mbit.

Og nu her, for snart en uge siden, skete der noget mærkeligt.
Pludselig falder hastigheden uden grund ned til 1.7 - 2mbit. Nogen
gange kommer den op på 3.7mbit, men så heller ikke højere. Jeg
forstår intet af det, og hopper straks ind på deres support-sektion
og kan intet se. Mystisk. Når, men måske er det usenet-udbyder, der
driller, så jeg henter fra forskellige steder samtidigt, for at se
hvad jeg kan komme op på. Nope, den er nærmest sat til at køre med
3.7mbit i det hele.

Fullrate, tænker jeg. Det må være dem. Så jeg skriver og får svar
tilbage, at nu burde den være god igen. Der var lige en lille fejl,
siger supporteren. Jeg kan se, at der har været en forbedring, men kun
fra 3.7mbit til 5.7mbit. Ikke helt oppe på de 11.7mbit, som jeg
normalt ellers lå på. Jeg skriver igen, og får det mest mystiske
svar tilbage.

Han havde målt på routeren, og pludselig var liniekapaciteten kun på
4.9mbit. Og han derfor havde sat min forbindelse fra 20/1 ned til 5/1
og jeg - selvfølgelig - ikke skulle betale for de 20mbit, som jeg
aldrig havde fået. Jeg sidder tilbage med en masse ??? i ansigtet og
forstår intet af det!

Jeg har nu skrevet to lange mails, hvor jeg endda forklarer hvordan
landet lå før "nogen havde spist" noget af linien, og vedhæfter
endda mailen fra den anden supporter, hvor liniekapaciteten var på de
19mbit.

Jeg har nu ventet i nogle dage, og der har slet intet hørt. De plejer
ellers at være prompte med at svare tilbage, men det her, ser ud til
at være ud over deres evne.

Jeg vil nu ringe på mandag og råbe nogen i hovedet, og finde ud af
hvad der sker.

Er der andre end mig, der har oplevet det samme?

Mvh,
Shuhab.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 26-08-06 13:22

shuhab@gmail.com writes:

>Han havde målt på routeren, og pludselig var liniekapaciteten kun på
>4,9mbit. Og han derfor havde sat min forbindelse fra 20/1 ned til 5/1

Det kan være "naturfænomener" som indtrængende fugt i kablerne.
Regnen har ikke ligefrem holdt sig tilbage her på det sidste.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Guldager

Dato : 26-08-06 14:08

2006-08-26 Klaus Ellegaard wrote

> Det kan være "naturfænomener" som indtrængende fugt i kablerne.
> Regnen har ikke ligefrem holdt sig tilbage her på det sidste.

Det kan vel også være at der i mellemtiden er blevet smækket
ydereligere ADSL'er i kablet. De kan af og til ligge og forstyre
hindanden. (har jeg fået fortalt af en der plejer at vide hvad
han gakker om)

/Morten

Fra : rEh

Dato : 27-08-06 08:37

"Morten Guldager" <Morten.Guldager@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ydereligere ADSL'er i kablet. De kan af og til ligge og forstyre
> hindanden. (har jeg fået fortalt af en der plejer at vide hvad

http://www.cph-metronet.dk/main3/faq_general.asp

Virker sikkert ens for alle udbydere