Fullrate er snyd og bedrag
Fra : Lars.riemann@gmail.c~

Dato : 20-08-06 21:41

Hej alle,

Min første post, beklager hvis jeg bryder diverse uskrevne regler, og
undskyld at jeg lige spyer lidt Fullrate-galde.

Jeg skiftede for nylig til Fullrate, primært på grund af den lave
pris og de gode hastigheder. Men selv om min forbindelse bør være
20mbit, så svarer min download-hastighed (1,3MB/s) snarere til 10mbit.

Så jeg prøver at ringe til Fullrate, men efter 30 minutters ventetid
giver jeg op. I stedet sender jeg dem over 10 mails, der alle beskriver
hvordan jeg tester linjen, og hvordan de returnerer med at fortælle
mig at min linje altså sagtens kan bære 20mbit, og at det må være
de eksterne server.

Det er klart, der kan være lidt drop-off af forskellige årsager, men
jeg forventer da at min 20mbit-linje ligger på omkring 2MB/s. Mine
eksterne kilder er hhv. Giganews og Jubii's download-server (en
uncapped server på en 2gigabit-linje), og når jeg endelig når op på
de 1,3MB/s, så kan jeg dårligt hente google's 20KB forside, så
presset er mit net.

Jeg går endda så langt som at køre et fjernskrivebord til min
arbejdsplads samtidig med mine tests, og i samme tidsrum kan de samme
servere levere 3-4MB/s til min arbejdsplads, men kun 1,3MB/s til min
"20mbit" Fullrate forbindelse.

Jeg fjerner også mine egne switche og routere, og kører direkte med
Fullrates kabel til min maskine. Flere gange prøver jeg at hente flere
filer samtidig, fra forskellige kilder - uanset hvad pokker jeg end
måtte gøre, så ender min totale download altid på 1,3MB/s.

Fullrates support er ubehjælpelig. De undskylder med at linjen er mål
til at køre 20mbit/s, og det tror jeg også gerne på - men
efterhånden er jeg næsten 100% overbevist om at jeg er sat op til
10mbit et sted i systemet. Til sidst ophører mail-respons fra
Fullrate-medarbejderen, formentlig fordi jeg beder ham vise mig et
site, hvor jeg kan se at min Fullrate-service reelt er de 20mbit jeg er
blevet lovet, og som jeg har betalt for.

Jeg ringer til Fullrate efter en uge uden mail-svar, og får en
support-medarbejder i røret, der forklarer mig at de er ved at lave en
test-server, der skal sættes op på ydersiden af deres netværk, så
jeg kan teste min forbindelse imod den. Det er fint nok, men jeg har jo
ikke købt en 20mbit adgang til Fullrates lokale netværk, jeg har
købt den til internettet.

I denne weekend har Fullrate så kørt som en Skoda på rapsolie - dvs.
ekstremt ringe. Alle indlands-forbindelser er mine sædvanlige 1,3MB/s,
men så snart jeg skal bruge data fra internationale sites, sløver alt
ned til næsten ingen hastighed. Jeg kræver ikke at der er en
support-linje jeg kan ringe til i weekenden, men man kan vel forvente
at de opdager en så ekstrem fejl på deres netværk?

Kære allesammen, jeg er ingen konspirations-nød, og jeg ved godt det
er stærke ord, men jeg har Fullrate mistænkt for at være enten en
flok svindlere, eller for at være dybt inkompetente. Ikke siden det
forrige årtusinde har jeg oplevet magen til amatører på ISP-markedet
i DK.

Mit firma er ved at skifte til Cybercity, jeg havde planlagt at kæmpe
for at beholde den hurtige linje som CC ikke kan levere, men den
hovedpine gider jeg ikke tage for et så dårligt produkt. :(

Jeg havde SÅ store forhåbninger, og er blevet SÅ ekstremt skuffet.

Mvh,
Lars

PS. Ja, det lettede.

Fra : Peter T.

Dato : 20-08-06 22:13

udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg skiftede for nylig til Fullrate, primært på grund af den lave
> pris og de gode hastigheder. Men selv om min forbindelse bør være
> 20mbit, så svarer min download-hastighed (1,3MB/s) snarere til 10mbit.
[snip]

Jeg formoder, at der næppe er mange servere rundt omkring, som tillader dig
at suge med alle dine 20mbit, selv om de har båndbredden til mere
(korrekser mig, hvis jeg er forkert på den).

Har du forresten tjekket hvad din linie er på? Log dig ind i zyxel-
modemet, klik System status og klik så Show statistics nedrst på siden. I
popup-vinduet kan du se ved hvilken hastighed dit modem trainer ved.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Svend

Dato : 20-08-06 22:34

Lars.riemann@gmail.com wrote:
> Hej alle,
>
> Min første post, beklager hvis jeg bryder diverse uskrevne regler, og
> undskyld at jeg lige spyer lidt Fullrate-galde.

Snip

> I denne weekend har Fullrate så kørt som en Skoda på rapsolie - dvs.
> ekstremt ringe.

Hej, jeg håber du kan tage lidt den modsatte vej. Lige netop rapsolie er
ganske udemærket for en Skoda TDI, den skal dog lige en tur på
værkstedet først for at gøre klar til biodiesel.

Snip

> Jeg havde SÅ store forhåbninger, og er blevet SÅ ekstremt skuffet.
>
> Mvh,
> Lars
>
> PS. Ja, det lettede.

Godt, og tak for advarslen.

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 07:41

On 20 Aug 2006 13:40:32 -0700, Lars.riemann@gmail.com wrote:

> [...]
>filer samtidig, fra forskellige kilder - uanset hvad pokker jeg end
>måtte gøre, så ender min totale download altid på 1,3MB/s.

Hej Lars,

tja jeg siger jo bare, bare det var mig, sidder med en 2mb/512 fra
TDC, jeg ville da gerne nøjes med 1,3MB/s, det ville rykke en del.

Test evt hvad du kan trække med fra denne server:

http://ftp.skynet.be/pub/cdimage.debian.org/3.1_r0a/i386/iso-cd/debian-31r0a-i386-binary-1.iso

Den kan hentes på ca. 5 min. fra en server i Glostrup som står i et
hosting center med ret meget hul ud. Så hvis du stadig ikke kommer
over 1,3MB/s så er den jo nok gal et eller anden sted.

--
Visit irc.escalated.net #thepub Danish, Dutch, UK and Swedish peps in there.
Never send email to this address: spam@euclidian.com. This is a spam trap and everyone sending any email to this address will be blacklisted.

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-08-06 08:30

Enkil <> wrote:

> [...]
> hosting center med ret meget hul ud. Så hvis du stadig ikke kommer
> over 1,3MB/s så er den jo nok gal et eller anden sted.

Han sidder måske med et 10 Mbit netkort, hehe.
Han skriver han kan hente med 3-4 Mbyte/s fra arbejdet
samtidig med kun 1,3 Mbyte/s hjemmefra, så noget galt må der
være.

Martin.

Fra : Lars.riemann@gmail.c~

Dato : 21-08-06 10:38

Martin Andersen wrote:

> Han sidder måske med et 10 Mbit netkort, hehe.
> Han skriver han kan hente med 3-4 Mbyte/s fra arbejdet
> samtidig med kun 1,3 Mbyte/s hjemmefra, så noget galt må der
> være.

Hehe - Ja, det er oplagt at det kunne være mit netkort der kørte
10mbit, så jeg hev alle switche og routere der ikke er fra Fullrate
af, og prøvede med de forskellige maskiner jeg har og med kun det
netkabel de sendte med. Jeg kan ikke finde på mere at teste lokalt -
så jeg er 100% overbevist om at det er hos Fullrate at der er
problemer.

Med mindre mine 2 maskiner har 10mbit-syge begge to, er det ikke
problemet. Jeg har dem også på lokal-netværk hvor interne
overførsler kører med 100mbit.

BTW, kanon kommentar om rapsolien *LOL*.

Tak for linket til skynet.be, jeg får 1,2 mb/sec derfra, hvilket
formentlig ikke er Fullrate's skyld, for fra firma-forbindelsen
samtidig får jeg kun 500k/sec.

Zyxel-modemmet fortæller mig at jeg syncher med 20447kbit, og det er
formentlig også der, Fullrate måler linjen. Det er også fint nok,
det har jeg aldrig været i tvivl om - et eller andet sted fra deres
central og ud i verden er der bare en cap på 1,3MB/s. :(

/Lars

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 21-08-06 11:19

Lars.riemann@gmail.com <Lars.riemann@gmail.com> wrote:

> Tak for linket til skynet.be, jeg får 1,2 mb/sec derfra, hvilket
> formentlig ikke er Fullrate's skyld, for fra firma-forbindelsen
> samtidig får jeg kun 500k/sec.

Prøv

http://mirrors.telianet.dk/pub/test/100meg.bin

--
Allan Willems Joergensen

"Danger! Twist Tie!" -- Tom Servo

Fra : Morten Birkelund

Dato : 21-08-06 14:04

"Allan Willems Joergensen" <allan@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> http://mirrors.telianet.dk/pub/test/100meg.bin

Den er der da i det mindste hul til.
14:48:19 (7.50 MB/s) - `100meg.bin' saved [104857600/104857600]

De andre url'er var der ikke en hurtig stabil forbindelse til, men 1,3
MB/sec for en ADSL2 er ganske godt, du skal huske at der er mange faktore
som overhead på sådanne forbindelser, sammentidig med at der kan være
flaskehalse mellem de forskellige udbydere. Så når du har en 20 Mbit
forbindelse hos en ISP kan du ikke forvente at du har 20 Mbit til hele
verden, men kun til deres net.

--
Morten Birkelund

Fra : BASSE

Dato : 21-08-06 22:55

<Lars.riemann@gmail.com> skrev i en meddelelse

Martin Andersen wrote:

> Han sidder måske med et 10 Mbit netkort, hehe.

Ja men 10/100netkort , kan det hente hastigheder fra nettet på over 10 mbit,

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-08-06 17:54

"BASSE" <professoren@pc.dk> wrote in message

> <Lars.riemann@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja men 10/100netkort , kan det hente hastigheder fra nettet på over 10
> mbit,

Ja

Fra : Dennis

Dato : 21-08-06 11:33

Jeg har en 10/1 forbindelse, og den har kørt uden nogen form for
problemer hele weekenden. Telefoni også.

1 MB/s ned fra USA.

Så det er altså ikke alle der har problemer.

MVH
Dennis

Fra : PerX ...

Dato : 21-08-06 13:15

In article <1156106432.719391.202650@m79g2000cwm.googlegroups.com>,
Lars.riemann@gmail.com says...
> Mvh,
> Lars

Har du evt prøvet TCP Optimizer ?

http://www.speedguide.net/downloads.php

Fra : Mikael Rasmussen

Dato : 21-08-06 20:35

PerX ... wrote:

> Har du evt prøvet TCP Optimizer ?
>
> http://www.speedguide.net/downloads.php

Lettere off-topic..

Tak for den PerX, den har lige optimeret mit trådløse netkort sådan at
jeg får 11Mbit/s på min 8Mbit/s cph-metronet linie, mod 3-4Mbit/s før.

Jeg har prøvet alt muligt for at optimere, men intet har virket så godt
som tcp optimizer.

Mvh.
   Mikael.

Fra : Ronnie

Dato : 23-08-06 18:31

Mikael Rasmussen <mr2@get2net.dk> wrote in news:44ea0af2$0$75029
$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> jeg får 11Mbit/s på min 8Mbit/s cph-metronet linie, mod 3-4Mbit/s før.
>
> Jeg har prøvet alt muligt for at optimere, men intet har virket så

Hej Mikael

Jeg har fullrate 4/1 Mbit, og kunne da også tænke mig at få mere for
pengene.

Jeg har hentet TCP Optimizer, men fatter hat af indstillingmulighederne.
Jeg har prøvet at sætte den til "Optimal SettingS", men det gav faktisk
ringer hastigeder (checker med TDC's hastighedstest).

Kan du (eller en anden) hjælpe med nogle indstillinger jeg kan prøve ?

Mvh Ronnie

Fra : Peter T.

Dato : 27-08-06 10:23

Ronnie udviste en rettidig omhu og skrev:

> (checker med TDC's hastighedstest).

Er det TDCs testftpserver, du skriver om? For fra den kan jeg maks suge
med noget, der svarer til 256 kbit, mens jeg kan toppe med mine 5mbit på
andre sites.

Fra : Ronnie

Dato : 27-08-06 11:47

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in news:Xns982C73C518C39muh@
130.225.247.90:

> Er det TDCs testftpserver, du skriver om? For fra den kan jeg maks suge
> med noget, der svarer til 256 kbit, mens jeg kan toppe med mine 5mbit på
> andre sites.

Hej Peter

Det en eller anden java aplet, ligger her
http://tdc.dk/artikel.php?id=78181&PV=14
-> Vælg hastighedtest i højre side

Mvh Ronnie

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-08-06 11:31

On 27 Aug 2006 09:22:47 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>Er det TDCs testftpserver, du skriver om? For fra den kan jeg maks suge
>med noget, der svarer til 256 kbit, mens jeg kan toppe med mine 5mbit på
>andre sites.

Det kan nok skyldes at du ikke har TDC forbindelse? Det giver kun
mening med deres test server hvis du er på en TDC fornbindelse.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : enmfnq24h4iem2w

Dato : 21-08-06 13:32

Hent den svenske version af TPtest:
http://www.tptest.se/documents/tptest/klient/tp312swe.exe

Gem programmet på f.eks. skrivebordet, det skal ikke installeres.

Du kan nu teste mod 16 stk forskellige servere i Sverige og hvis alle
servere viser en lav værdi så har Fullrate et problem.

Jeg får 10 Megabit/s i begge retninger mod samtlige servere, dette fra en
Dansk Bredbånd forbindelse med lovet hastighed på 10 Megabit/s i begge
retninger.

Fra : Svend

Dato : 21-08-06 14:00

enmfnq24h4iem2w wrote:
> [...]
>
> Du kan nu teste mod 16 stk forskellige servere i Sverige og hvis alle
> servere viser en lav værdi så har Fullrate et problem.

Ja man kan også bruge dansk bredbånds version af programmet :
<http://dbnet.dk/downloadfile.aspx?did=268>

--
Svend

Fra : enmfnq24h4iem2w

Dato : 21-08-06 14:44

Svend wrote:
> Ja man kan også bruge dansk
> bredbånds version af programmet :

Faktisk er det bedre at bruge den svenske version da man der får adgang til
16 stk servere i Sverige. Dansk Bredbånds version giver kun adgang til én
enkelt server i Dansk Bredbånds eget net.

Det er mere interessant at teste hvor høj hastighed man kan opnå til
udenlanske servere end til danske servere. En internetudbyder kan sagtens
have god båndbredde til andre danske net men en lav båndbredde ud af landet.

Fra : Morten Birkelund

Dato : 21-08-06 15:29

"enmfnq24h4iem2w" <enmfnq24h4iem2w@jetable.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> udenlanske servere end til danske servere. En internetudbyder kan sagtens
> have god båndbredde til andre danske net men en lav båndbredde ud af

Og så er det her at man selvfølgelig husker at tage afstand for hvad der er
muligt men den pakkestørelse man bruger i forhold til afstanden.

Langt de fleste udbydere i dag har fin kapacitet til udlandet og lign, det
sker fra tid til anden at der er routing problemer, men det kan jo som regel
løses med en venlig mail til ens udbyder.

--
Morten Birkelund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-08-06 15:42

On Mon, 21 Aug 2006 15:43:30 +0200, "enmfnq24h4iem2w"
<enmfnq24h4iem2w@jetable.org> wrote:

> [...]
> have god båndbredde til andre danske net men en lav båndbredde ud af landet.

Ja, men i den forbindelse var det mere interessant at teste i 10
forskellige lande end 10 servere i samme land.

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-08-06 16:50

"enmfnq24h4iem2w" <enmfnq24h4iem2w@jetable.org> wrote in message
> [...]
>
> Jeg får 10 Megabit/s i begge retninger mod samtlige servere, dette fra en
> Dansk Bredbånd forbindelse med lovet hastighed på 10 Megabit/s i begge

Er du sikker på det er ALLE serverne?

har lige testet med Comx 6/6Mbit abonnement:

TCP UDP
Up/down up/down
ip-perf. 6,60/6,55 6,81/6,81
bostream 6,61/6,57 6,84/7,78
bredbåndsbolaget 6,62/6,54 6,84/6,27
chello 4,59/6,45 6,84/6,76
arrownet 6,62/6,55 7,00/6,81
telenor 6,29/6,52 6.84/6,82
Gotanet Server not running
port80.se 6,61/6,57 6,83/6,76
dataphone 6,27/2,84 6,84/6,71
lunds stadsnet 6,61/6,55 6,83/6,78
dcs.net 6,53/6,54 6,84/6,73
acreo 6,39/6,52 6,83/6,75
teknikmejeriet 1,9/3,00 6,83/6,77
bredband 2 6,00/2,96 6,83/6,7
zednet 6,49/6,5 6,83/6,76
riksnet 5,97/6,28 6,81/6,79

Fra : la4walv3sxea8c8

Dato : 21-08-06 20:34

Bjarke Hansen wrote:
> Er du sikker på det
> er ALLE serverne?
> har lige testet med Comx
> 6/6Mbit abonnement:

Du skal ikke regne med at alle servere er til rådighed konstant. Jeg har
lige prøvet Gotanet og får også samme svar som dig "Server not running".

Men dine resultater er glimrende og det ser ud til at ComX leverer et godt
produkt. For at få en retfærdig bedømning bør man dog køre TPtest flere
gange over en længere periode på forskellige tidspunkter. Det er ikke
nødvendigt at køre alle tests hver gang, det er nok med at klikke på
standard test.

Fra : Lars.riemann@gmail.c~

Dato : 27-08-06 23:01

Allan Willems Joergensen wrote:

> Prøv
>
> http://mirrors.telianet.dk/pub/test/100meg.bin

Jeg prøvede at hente den fil, 1,3 Mb/sec - suk

Jeg prøvede dansk bredbånds version af TPtest, den gav mig en måling
på 11,37mbit UDP modtagelse, 17,27mbit TCP.

Det samme med den svenske.

Som sagt, jeg er 100% på at jeg ikke har den forbindelse jeg har
betalt for, og det er sgu for ringe af Fullrate - jeg har virkelig
prøvet ALT.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 09:06

[...]

Nu garanterer de jo ikke en given hastighed..

L.T