Fax via tlf. forbindelse med Fullrate?
Fra : Frederiksen

Dato : 20-08-06 11:22

Hej gruppe.

Jeg fik tidligere at vide af Fullrate kundeservice at det fint kunne
lade sig gøre at bruge telefonlinien med en telefax.

Nu har det de sidste par dage ikke lykkedes mig at få den op at køre -
og nu står jeg selvfølgeligt får at skulle modtage noget fra Tyskland
idag

Er der nogen som kan svare på hvad der skal til? Faxen er sat op som til
en vanlig telefonlinie, og det lyder som om at den prøver at få
forbindelse, men at den bliver afbrudt, el.

Skal der mon sættes noget op i routeren, eller skal jeg selv ændre nogle
indstillinger i faxen, nu den skal gennem en router?

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 20-08-06 11:43

Frederiksen skrev:
> [...]
>
> Skal der mon sættes noget op i routeren, eller skal jeg selv ændre nogle
> indstillinger i faxen, nu den skal gennem en router?

har du prøvet at sætte den til telefon stikket i den router som fullrate
har stillet tilrådighed dvs telefonstik 1 på din zyxell 2602 det vil jeg
vil hjælpe men jeg er ikke helt sikker i min sag det er bare et gæt
herfra men håber at det løser dit problem :)

/Hans

Fra : Frederiksen

Dato : 20-08-06 13:41

> [...]
> vil hjælpe men jeg er ikke helt sikker i min sag det er bare et gæt
> herfra men håber at det løser dit problem :)

Øh, ja - den er selvfølgeligt koblet til routeren

Telefondelen af faxen virker desuden som den skal.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-08-06 14:03

"Frederiksen" <answer.to@thegroup.invalid> wrote in message

> Øh, ja - den er selvfølgeligt koblet til routeren
>
> Telefondelen af faxen virker desuden som den skal.

Det er vist rimeligt kendt at fax virker dårligt på IP-telefoni. Ved dog ike
hvad man kan gøre ved det, noget med at et bestemt codec, er det bedste til
fax. Men kun det kan fullrate jo lave om på.

Fra : Frederiksen

Dato : 20-08-06 23:35

> Det er vist rimeligt kendt at fax virker dårligt på IP-telefoni. Ved dog ike
> hvad man kan gøre ved det, noget med at et bestemt codec, er det bedste til
> fax. Men kun det kan fullrate jo lave om på.

Hmm... ok. Nu fik jeg i sin tid at vide fra deres Kundeservice at jeg
"kan godt bruge vores telefonløsning til fax". Men jeg har spurgt dem igen.

Fra : Frans Meyer

Dato : 20-08-06 19:55

"Frederiksen" <answer.to@thegroup.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu har det de sidste par dage ikke lykkedes mig at få den op at køre - og
> nu står jeg selvfølgeligt får at skulle modtage noget fra Tyskland idag

Jeg har tidl. fået fax via SIP (som VoIPen fra Fullrate er baseret på) til
at virke ved at slå ECM fra på faxen.

vh
Frans

Fra : Frederiksen

Dato : 22-08-06 10:40

> Jeg har tidl. fået fax via SIP (som VoIPen fra Fullrate er baseret på) til
> at virke ved at slå ECM fra på faxen.

Tak for forsøget, men det hjalp ikke. Nu venter jeg på at Fullrate svarer.