Min Fullrate erfaring
Fra : Rolf

Dato : 19-08-06 09:23

Hej med jer

Der har efterhånden været mange indlæg omkring Fullrate fra folk med både
positive og negative oplevelser.

Jeg har haft fullrate (10/1Mbit) siden 13 juni og jeg må indrømme det har
været en blandet fornøjelse.

Da min forbindelse nu igen ikke fungerer ordentlig op til en weekend, må jeg
lige have min vrede ud denne vej. Laver lige en lille liste over hvad jeg
har oplevet af problemer.

Ca. 2 uger efter gik min fart ligepludselig ned på 2mbit download en fredag
eftermiddag. Da fullrate jo som bekendt har lukket i weekenderne, måtte jeg
vente til at ringe om mandagen. Den venlige supporter kunne så godt se,
efter lidt snak med sine kollegaer, at den stod forkert og sendte en ny
konfigurationsfil til min router. Herefter kørte den fint igen.

Igen går der et stykke tid på omkring nogle uger og så går mit net ned igen
en fredag. Opdagede det først da jeg kom hjem fra arbejde, hvor fullrate var
lukket. Der var intet at se under "driftinfo" på deres side, men sjovt nok
kom forbindelsen automatisk op at køre igen mandag ved 9 tiden.

Nu igen i går aftes opdager jeg at min download max kan snige sig over
1mbit/s i mens min upload dog fungerere fint. Stadigvæk intet at se på
driftinfo.

I mellem de ovennævnte perioder har der også været små udfald som andre har
beskrevet her i gruppen med at telefonen døde ud, samt at man en overgang
skulle slukke og tænde sin router hver aften. Jeg har selvfølgelig i alle
tilfælde også prøvet at genstarte routeren uden resultat.

Igen må jeg så leve med en halvdårlig forbindelse en weekend.

Jeg er udemærket klar over at Fullrate er et nyopstartet firma som
selvfølgelig stadigvæk har lidt børnesygdomme, hvilket også er grunden til
jeg ikke har efterspurgt for kompensation i de dage jeg har stået uden
internet.

Men nu hvor de reklamerer kraftigt og efterhånden snart burde have løst de
fleste problemer, så bliver man lidt knotten når ens forbindelse stadigvæk
ikke fungerere optimalt.

Ah, nu kan jeg trække vejret lidt igen J

God weekend til alle.

Hilsen Rolf

Fra : BASSE

Dato : 19-08-06 11:03

"Rolf" <rolf@eMINUSTEGNprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke fungerere optimalt.
>

> Ah, nu kan jeg trække vejret lidt igen J

Set var godt med en mundfuld frisk luft var. LOL

lige over

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-06 11:12

BASSE skrev:

[75 linjers citat]

> Set var godt med en mundfuld frisk luft var. LOL

Men det var ikke så godt med en mundfuld bevidstløst citat.

Krydspostet til: <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>,<news:dk.admin.netikette>
Fut til: <news:dk.admin.netikette>
Svar herpå sendes dertil hvis man ikke ændrer det.

--
Bertel

Fra : Kai Jensen

Dato : 19-08-06 11:22

> [...]
> ikke fungerere optimalt.
>

> Ah, nu kan jeg trække vejret lidt igen J

Hej Rolf
Dejligt at læse dit indlæg.
Har selv fullrate og har også i går ikke kunne se mine nyheder på sputnik
unden at det 2 mmmeeegggget lang tid
Jeg har en download på ca 512 burde have en på 20.000
Rart at vide at jeg ikke er alene - har også undret mig over at der ikke
stod noget på deres hjemmeside og har også prøvat flere gange at resttette
og genstarte min router.
Jeg troede faktisk at der var medarbejder på fullrate det meste af døgnet,
således at de kunne få systemerne til at køre fejlfrit hurtigt hvis der
skete noget.
God weekend til alle
Kai

Fra : Jesper Martsum

Dato : 19-08-06 11:48

Jeg har i går fredag også oplevet at min download gik ned til ca. 4 Mbit
sekundet, jeg kan ligesom indlæg 1# kun nikke genkendende til de samme
problemer, min 10Mbit linie, selvfølgelig hver gang op til en weekend, røg
ned til ca. 2Mbit som så først kunne sættes op til min nominelle 10Mbit om
mandagen. Jeg har også været plaget at langvarige udfald af min telefoni
hvor folk har måttet ringe til min mobil for at fortælle at den var gal med
min fastnet telefon.
Jeg har hver gang selvfølgelig også hver gang prøvet at resette og genstarte
routeren. Det har hjulpet hver gang på den døde telefoni men ikke på
hastigheden til internettet.
Jeg er så åbenbart ikke den eneste, der har undret sig over, at der ikke
står en eneste linie på Fullrates support sider om driftforstyrrelser. der
er åbenbart noget der tyder på at disse problemer nærmest er normen fremfor
undtagelsen.
Er der flere der har disse mærkværdige problemer som Fullrates support ikke
kan forstå når man så ringer ind om mandagen, så synes jeg i skal give jer
til kende i denne tråd så man kan få et overblik over problemets omfang, så
vi i fælles front kan konfrontere Fullrate med problemerne og som et minimum
forlange at der teknikere på vagt i weekenderne for at løse
driftsproblemerne, samt bede om at driftssiden er ajourført, så man/vi er
ajourført med de problemer som der selvfølgelig lige så hyppigt opstår i
weekenden som på resten af ugens dage.
Fullrate er åbenbart de eneste som mener, at driftsproblemer eksisterer kun
mandag til fredag mellem 9-17.
Som tråd 1# skriver det var dejligt at få luft puh ha.

Jesper

Fra : Brian K

Dato : 19-08-06 13:02

> [...]
> positive og negative oplevelser.
>

> Jeg har haft fullrate (10/1Mbit) siden 13 juni og jeg må indrømme det har

Hej

Har du prøvet at sætte dit netværkskort op til fast IP og fast DNS ?

Det gjorde hele forskellen hos mig - nu kører det PERFEKT og har gjort det i
snart 3 uger.

Sådan har jeg sat min op:

Ip adresse: 192.168.1.33

Undernetmaske: 255.255.255.0

Standardgateway: 192.168.1.1

Primær DNS: 89.150.129.4

Sekundær DNS: 89.150.129.10

mvh

brian

Fra : Jesper Martsum

Dato : 20-08-06 12:53

Og hva forskel skulle det gøre. Jeg kender da lidt til netværk og skal da
gerne oplyse at jeg får tildelt en fast IP fra fullrate det kan konstares
ved at køre en IP test. Dernæst kan man jo køre en IPconfig /all fra cmd i
WinXP og den viser sjovt nok

Ip adresse: 192.168.1.33

Undernetmaske: 255.255.255.0

Standardgateway: 192.168.1.1

Primær DNS: 89.150.129.4

Sekundær DNS: 89.150.129.10

ganske ligesom din manuelt opsatte router så når 1-1=0
så når man frem til 0 forskel.
Hvis du nu havde læst hvad der var skrevet tidligere. Så er det folk oplever
periodiske fejl, og ikke permanente tilstande og pudsigt nok op til
weekenderne hvor de fleste har fri og hvor trafikken på Fullrates netværk må
formodes at være størst, så jeg tror vi snakker om begrænsninger hos
Fullrate som udbyder istedet for fejl i udstyret.
Slutteligt vil jeg lige nævne at jeg kom fra Cybercity og kørte med samme
udstyr Zyxel 2602 sat op pr. automatik og oplevede aldrig nogen
hastighedsproblemer af nogen art.

Jesper

Fra : Brian K

Dato : 20-08-06 20:11

"Jesper Martsum" <jesper.martsum@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved at køre en IP test. Dernæst kan man jo køre en IPconfig /all fra cmd i

Ja ja..... men faktum er at jeg ingen problemer har haft siden jeg satte den
til at IKKE bruge DHCP tildelingen. Kender 3 andre som har løst problemet på
samme måde.

Fra : Rolf

Dato : 20-08-06 20:24

"Brian K" <spam@noway.dk> wrote in message
> Ja ja..... men faktum er at jeg ingen problemer har haft siden jeg satte
> den til at IKKE bruge DHCP tildelingen. Kender 3 andre som har løst
> problemet på samme måde.

Tak for tippet, men jeg kan dog ikke, som Jesper også nævner, se hvordan det
skulle hjælpe.
I desperation prøvede jeg lige alligevel, men det gav ikke nogen forbedring.

mvh Rolf

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-08-06 13:45

Den Sat, 19 Aug 2006 10:22:57 +0200 sendte "Rolf"
<rolf@eMINUSTEGNprivat.dk> følgende røgsignaler:

>Der har efterhånden været mange indlæg omkring Fullrate fra folk med både
>positive og negative oplevelser.

Det kunne være at de skulle skifte navn til Foolrate i stedet...

--
"Charlie.....?
Kunne du ikke tænke dig at købe din

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 19-08-06 19:37

Rolf skrev:
> [...]
> ikke fungerere optimalt.
>

> Ah, nu kan jeg trække vejret lidt igen J

puha så er jeg vist glad for at fullrate ikke dækker kolding endnu :)

det lyder sgu næsten lidt som tele2 da jeg lige var startet med dem i
sin tid :)

forsat god weekend Rolf

/Hans

Fra : Peter T.

Dato : 20-08-06 00:12

Hans Henrik Andersen udviste en rettidig omhu og skrev:

> puha så er jeg vist glad for at fullrate ikke dækker kolding endnu :)
>
> det lyder sgu næsten lidt som tele2 da jeg lige var startet med dem i
> [...]

Lær at quote, tak.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Michael

Dato : 20-08-06 01:06

Peter T. skrev:

>Lær at quote, tak.

Sagde manden som quotede ca 100 linier for at skrive 1 (en) linie

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat

Fra : Peter T.

Dato : 20-08-06 10:05

Michael udviste en rettidig omhu og skrev:

> Sagde manden som quotede ca 100 linier for at skrive 1 (en) linie

Det var jo bare for at illustrere det. :)

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 20-08-06 11:31

Peter T. skrev:

> Det var jo bare for at illustrere det. :)

ja ja kan enhver jo komme og sige bagefter :P~ hehe
at rette på andre er jo altid det nemmeste :)
har man ikke andet at tilføje kan man jo bare flete næbet :)

/hans

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 20-08-06 11:36

> Lær at quote, tak.

jeg svarede bare på den første tråd som var så lang det kan jeg jo ikke
gøre for at rolf skrev den så lang vel?

og straks er der en fessor som dig der går ind og spiller klog/smart

du kunne evt bare ignore min tråd og undlade at besvare den og istedet
holde dig til hva tråden handler om istedet for at rette andre

/Hans

Fra : Hauge

Dato : 20-08-06 12:57

Hans Henrik Andersen wrote:
> du kunne evt bare ignore min tråd og undlade at besvare den og istedet
> holde dig til hva tråden handler om istedet for at rette andre

Og straks opfører du dig endnu mere tåbeligt end ham der forsøgte at
lære dig noget, endda noget som du ret tydeligt ikke formåede.

Prøv at tage et bette kik her, der er meget at lære:

FUT: dk.admin.netikette hvilket betyder at eventuelle svar til dette
indlæg havner der, da diskussionen ikke hører til denne gruppe.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060820115712@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : stenderdk@gmail.com

Dato : 20-08-06 10:30

Jesper Martsum wrote:
> Jeg har i går fredag også oplevet at min download gik ned til ca. 4 Mbit

4 Mbit? Det kunne man da nogenlunde holde ud. Min 10Mbit kører nu med
ca. 128-256kbit ... det er uudholdeligt.

Og ja - det har været sådan hele weekenden. Har selvfølgelig prøvet
at genstarte routeren osv.

Mvh
Martin

Fra : stimpy

Dato : 20-08-06 11:21

> Nu igen i går aftes opdager jeg at min download max kan snige sig over
> 1mbit/s i mens min upload dog fungerere fint. Stadigvæk intet at se på
> driftinfo.

Jeg har gjort Fullrate opmærksome på at deres nye IP transit leverandør
(Cogent) genererer flaskehalse.

Når man henter fra servere som køre igennem deres peering med Netgroup,
kører det fuld speed, men gennem Cogent ryger det drastisk ned. Jeg kunne
max hente med 700kbit (per tråd) lørdag aften, når altså forbindelsen gik
igennem
derres nye "hurtige" peering med Cogent.

/Erik

Fra : Jesper Martsum

Dato : 20-08-06 12:40

Så er du ikke den eneste med det problem. De sidste mange dage har min
download gået fra ca. 256Kbit op til max. 4.3Mbit selvom jeg betaler for en
10Mbit linie specielt her i weekenden er det ikke bare elendigt, men
katastrofalt dårligt.
Jeg var ikke klar over peeringen med Cogent, men ganske rigtigt går jeg ind
over min giganewskonto og ser på tracerouten hvem dukker så op Cogent.
Jeg er efterhånden så træt af alt det bøvl JEG har haft med mit fullrate, at
jeg overvejer at opsige mit abonnement under henvisning til at de ikke
overholder de betingelser i kontrakten jeg har skrevet under på.
Alternativet for mig er så CPH-Metronet+Redspot til IP-telefonien det bliver
ca. det samme beløb.
sidder iøvrigt på Amarbro centralen så jeg nægter at tro vi er de eneste med
det problem. Tjekker folk ikke op på deres hastighed eller hva.

Jesper

Fra : emilrune@gmail.com

Dato : 20-08-06 12:17

stenderdk@gmail.com skrev:

> [...]
> ca. 128-256kbit ... det er uudholdeligt.
>
> Og ja - det har været sådan hele weekenden. Har selvfølgelig prøvet

Hej gruppe,

Ja jeg må desværre også melde mig under fanerne. Jeg kom hjem fra
ferie fredag og skulle hente nogle forskellige ting, men ding-dong,
download rates ligger og roder nede omkring de 256kbit (jeg har 2Mbit).
Upload raten fejler sjovt nok ikke noget. Jeg har ligesom alle jer
andre forsøgt at slukke/resette router, men til ingen nytte.

Det skal dog siges at jeg generelt er godt tilfreds - bortset fra at
skulle slukke udstyret i ny og næ har det stort set kørt stabilt og
hurtigt.

Men jeg tror efterhånden godt vi kan blive enige om at det ikke er
vores udstyr der har problemer ;). Fullrate er et nystartet firma og
der vil altid være lidt børnesygdomme i starten, men de bliver nødt
til at erkende deres ansvar og så få noget tekniker på i weekenden,
for det holder sgu ikke at lade sine kunder "hænge til tørre" i flere
dage i træk. Især ikke når problemerne tydeligvis altid starter
omkring fredag eftermiddag ;(

Om ikke andet er det rart at se at jeg ikke er den eneste der står med
lange cojones, så ved jeg da at jeg ikke selv skal rode mere med det i
håb om at finde en løsning.

Fra : emilrune@gmail.com

Dato : 20-08-06 12:55

Jesper Martsum skrev:

> [...]
> sidder iøvrigt på Amarbro centralen så jeg nægter at tro vi er de eneste med
> det problem. Tjekker folk ikke op på deres hastighed eller hva.

Fem svin. Jeg klagede mig over præcis det samme som dig, lidt længere
oppe. Og jeg er også enig med dig i at det er ret problematisk at
deres flaskehalse tilsyneladende altid opstår omkring lukketid,
fredag.

Jeg synes dog lige de skal have en chance til i det mindste at
respondere på sagen (jeg ved ikke om der er nogen fra Fullrate der
læser med i gruppen, men jeg har også mailet dem beskeden), de er som
sagt temmelig unge på markedet. De ville dog nå meget langt mht.
folks goodwill, hvis de på en eller anden måde kunne godtgøre disse
weekend-sammenbrud. Jeg har betalt for en 2Mbit linie - pt. surfer jeg
rundt som var det 1999 og ISDN var kongen ;)

Fra : Jesper Martsum

Dato : 20-08-06 13:14

[...]

Ja længe leve ISDN, Fullrate har genopfundet 90'ernes største opfindelse
indenfor telefoni og internet og vi får glæde af opfindelsen fra torsdag til
og med søndag.
Gad vide hvornår de udvider denne service til hele ugen, for så bliver det
sgu da helt vildt.

Jesper

Fra : emilrune@gmail.com

Dato : 20-08-06 17:36

Jesper Martsum skrev:

> [...]
> og med søndag.
> Gad vide hvornår de udvider denne service til hele ugen, for så bliver det

Glem ISDN igen, jeg ligger lige nu og henter med hæsblæsende 2.4kbit.
Så langt nede har jeg sgu ikke været siden de lalleglade analog-dage
hahaha.

Sgu lige før der går konkurrence i hvem der kan præstere bundskraber
hastigheden ;)

Jeg er ihvertfald i røret til Fullrates kundeservice, mandag morgen.
Det er uacceptabelt det her.

Fra : Hauge

Dato : 20-08-06 17:48

emilrune@gmail.com wrote:
> Sgu lige før der går konkurrence i hvem der kan præstere bundskraber
> hastigheden ;)

Sådan er det vel altid med disse lavpris selskaber, de leverer det de
får betaling for.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060820164816@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : stimpy

Dato : 22-08-06 17:04

> Sådan er det vel altid med disse lavpris selskaber, de leverer det de får
> betaling for.

De lukkede for deres peering med Cogent søndag aften, men desværre bruger
Netgroup (deres eksisterende peering partner) også Cogent til lidt af deres
trafik.

Jeg må lige tage fullrate lidt i forsvar.....en fejl i en peering partners
net, et sted i tyskland, kan man i garderer sig imod. Men det ville nu være
rart hvis hele interenttet tilpassede sig efter hastigheden på MIN adsl

/Erik

Fra : emilrune@gmail.com

Dato : 20-08-06 20:56

Brian K skrev:

> Ja ja..... men faktum er at jeg ingen problemer har haft siden jeg satte den
> til at IKKE bruge DHCP tildelingen. Kender 3 andre som har løst problemet på
> samme måde.

Hvis du ikke har noget konstruktivt at bibringe, så lad hellere være
med at kommentere overhovedet. Din netværks "løsning" har intet med
vores nuværende problem at gøre - som andre også nævner så vil den
den brugerindstilling du foreslår, give præcis det samme resultat som
at køre en DHCP over computeren.

Det er at stikke folk blår i øjnene at tro at de kan løse
problemerne med så "lidt". Og som der også bliver sagt, så er det
sgu fandens pudsigt at disse periodiske fejl altid opstår i
spidsbelastningsperioder (som op til en weekend).

Fra : Brian K

Dato : 20-08-06 22:46

<emilrune@gmail.com> skrev i en meddelelse

Brian K skrev:

> [...]

vores nuværende problem at gøre - som andre også nævner så vil den
den brugerindstilling du foreslår, give præcis det samme resultat som

Pfffff. .... så du er den der afgører om det er det ene eller det andet?

Det er en tænketank - hvis du ikke kan lide svarerne (dem der er venlig
ment) så fuck a helvede til!

Fra : Bakken

Dato : 20-08-06 21:00

> Men nu hvor de reklamerer kraftigt og efterhånden snart burde have løst de
> fleste problemer, så bliver man lidt knotten når ens forbindelse stadigvæk
> ikke fungerere optimalt.

Jeg har haft Fullrate siden 18. juli.
Stadig masser af problemer med manglende forbindelse - senest absolut nul
forbindelse fra lørdag aften til søndag middag ( rød internetdiode på
Zyxel ).
Hverken genstart eller total reset hjalp.
Og jeg er helt enig i at det er talentløst at supporten ikke er bemandet i
weekenderne.
Jeg skiftede fra Cybercity hvor jeg ikke mindes af at have kendt til hverken
forbindelses- eller hastighedsproblemer !!
Og downloadhastigheden er lige nu omkring 200 k ( min forbindelse burde være
5/1 ), hvorimod upload ligger omkring som de skal omkring 1 M.
Det lakker også mod enden for min ellers store tålmodighed - også fordi det
koster kassen i minutpris for ventetiden på op til 30 minutter at forsøge at
komme igennem til supporten via mobiltelefonen når forbindelsen og dermed
telefonen ikke virker.
Og nu jeg er i gang med at lufte min irritation: Er det kun mig, der
irriteres grænseløst af den vente"musik" med de gamle hønisser som kører i
sløjfe, og som også kørte hos Cybercity i umindelige tider ? Når man nu
tilbringer så lang tid i kø kommer man jo til at kende alle numrene udenad
!!Kunne de dog så bare sætte en frisk CD på hver dag, men
nej..........................
Mvh

Bo

Fra : Peter T.

Dato : 20-08-06 22:20

Bakken udviste en rettidig omhu og skrev:

> Stadig masser af problemer med manglende forbindelse - senest absolut
> nul forbindelse fra lørdag aften til søndag middag ( rød internetdiode
> på Zyxel ).
> Hverken genstart eller total reset hjalp.

Jeg banker på træ lige nu. For jeg har absolut ingen problemer haft, og
jeg tjekker modemet næsten hver gang jeg læser her i gruppen. Der har
absolut ikke været problemer overhovedet. Men nu begynder jeg efterhånden
at forvente, at jeg også snart oplever bøvl med teknikken når jeg læser om
alle de problemer folk har med fullrate herinde. :/

Fra : emilrune@gmail.com

Dato : 20-08-06 23:13

Brian K skrev:

> Pfffff. .... så du er den der afgører om det er det ene eller det andet?
>
> Det er en tænketank - hvis du ikke kan lide svarerne (dem der er venlig
> ment) så fuck a helvede til!

Et godt gammelt råd er at tie helt stille når man taler mod
bedrevidende. Ellers kan man meget hurtigt gøre sig grundigt til grin.

Jeg tror ikke du er bekendt med det...

Hilsen fra Helvede ;)

PS.
Hvis ovenstående ikke var klart nok, skærer jeg det gerne ud i pap
for dig; du ved ikke hvad du taler om, og selvom der nu er tre
uafhængige personer der har pointeret din uvidenhed om
netværksopsætning, vil du tilsyneladende ikke tro os. Det har ikke
spor at gøre med om nogen skal "afgøre" noget - jeg pointerede bare
at dit forslag intet har med den nuværende problemstilling at gøre,
og kun var med til at forvirre andre folk der måske ikke så meget
teknisk indsigt.

Fra : Brian K

Dato : 20-08-06 23:29

>Et godt gammelt råd er at tie helt stille når man taler mod
>bedrevidende. Ellers kan man meget hurtigt gøre sig grundigt til grin.

Ja ja - det skulle du nok havde tænkt på før du skrev dit forrige indlæg!

>Jeg tror ikke du er bekendt med det...

Jo da - netop derfor jeg besvarede dig som jeg gjorde (kloge åge)

> [...]
>at dit forslag intet har med den nuværende problemstilling at gøre,
>og kun var med til at forvirre andre folk der måske ikke så meget

meget muligt..... men jeg DL stadig med knap 10 mb (også i weekenden)

OG... hvis du læser det indlæg som du kritisere mig for..... så vil du se at
det jeg svarer på er hans generalle problemer med Fullrate (og ikke hans
weekend problemer) - føler du dig som et kvaj nu?

Fra : emilrune@gmail.com

Dato : 20-08-06 23:51

Brian K skrev:

> [...]
> det jeg svarer på er hans generalle problemer med Fullrate (og ikke hans
> weekend problemer) - føler du dig som et kvaj nu?

Hahaha. Det står sgu værre til med din fatteevne end føst antaget.
Prøv at læse Rolfs oprindelige indlæg en gang til. Det han beskrev
og det, hele den her diskussion handler om, har intet, INTET at gøre
med indstillinger her eller der, eller om man bruger den ene eller den
anden indstilling ved IP/DNS.

At du så prøver at være behjælpelig er da fint nok. Det er bare
lidt ærgeligt at din åbenlyse uvidenhed om emnet potentielt har kørt
andres opsætning endnu længere ud i hampen.

Men bliv da bare ved med at kæfte op, det er en go' griner at se dig
vride sig når du bliver afsløret i ikke at have en skid forstand på
tingene.

PS - Jeg elsker din måde at svine løs på, når dine argumenter
bliver tyndslidte. Keep up the good work!

Fra : Brian K

Dato : 20-08-06 23:59

> [...]
>og det, hele den her diskussion handler om, har intet, INTET at gøre
>med indstillinger her eller der, eller om man bruger den ene eller den

Aha - så du har inside viden om de problemer som fullrate har haft siden de
gik i luften?

Faktum er at jeg har haft ALLE de problemer som rolf har beskrevet - de
forsvandt i det sekund jeg satte fast IP og DNS

>At du så prøver at være behjælpelig er da fint nok. Det er bare
>lidt ærgeligt at din åbenlyse uvidenhed om emnet potentielt har kørt
>andres opsætning endnu længere ud i hampen.

og hvordan skulle det "køreandres opsætning endnu længere ud i hampen" at
sætte fast Ip og DNS - kom så kloge åge...fortæl..fortæl...

>Men bliv da bare ved med at kæfte op, det er en go' griner at se dig
>vride sig når du bliver afsløret i ikke at have en skid forstand på
>tingene.

Se jeg gav det råd som en mulighed for at forsøge at afhjælpe problemet...
intet andet.....

Lad mig gætte... du har aldrig set at en ellers umulig opgave (edb mæssigt)
er blevet løst med en løsning som åbentlyst virkede forkert ? (for så har du
sgu ikke meget praktisk erfaring med EDB).

For griner at se dig kæmpe imod din første fejltagelse i dit første indlæg!

Fra : Rolf

Dato : 21-08-06 09:28

"Rolf" <rolf@eMINUSTEGNprivat.dk> wrote in message
> Hej med jer
>
> KLIP "Erfaring med fullrate

Igen løste Fullrate deres weekendsproblemer her mandag morgen før man nåede
at ringe til support.
Samme skete sidste gang min forbindelse var død hele weekenden som beskrevet
i min første post.

Nu må vi se hvordan det går næste weekend. Jeg banker 3 gange under bordet
for at det holder denne gang, selvom jeg desværre efterhånden er skeptisk.

Tak for indlæggene i denne tråd. Rart at se jeg ikke er den eneste der
bander over min forbindelse engang i mellem.

mvh Rolf

Fra : stenderdk@gmail.com

Dato : 21-08-06 10:09

Rolf wrote:
> Nu må vi se hvordan det går næste weekend. Jeg banker 3 gange under bordet
> for at det holder denne gang, selvom jeg desværre efterhånden er skeptisk.

Mon ikke de lærer af det ...man kan jo kun håbe det bedste.

Martin

Fra : Jesper Martsum

Dato : 21-08-06 13:59

Ja det er pudsigt, at når man når mandag, så kører ens linie igen den
nominelle hastighed, i mit tilfælde 10Mbit/512Kbit.
Men det ændrer jo ikke den kendsgerning at problemerne opstår i weekenderne
og vi har betalt for samme hastighed 24 timer 7 dage om ugen.
Det er under alle omstændigheder amatøragtigt hvis man heller ikke har
teknikere på arbejde uden for supportens lukketid og alt tyder jo på at
teknikerne først tjekker ind mandag morgen

Jesper

Fra : Jonas

Dato : 21-08-06 17:13

man får hvad man betaler for ;)

/tilfreds kunde hos cph-metronet

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 23-08-06 09:19

> [...]
> rart hvis hele interenttet tilpassede sig efter hastigheden på MIN adsl

Hej Erik,

Har du et sted hvor jeg kan læse mere om problemet i tyskland eller
hur?

/Claus

Fra : emilrune@gmail.com

Dato : 23-08-06 11:45

Rolf skrev:

> [...]
>
> Tak for indlæggene i denne tråd. Rart at se jeg ikke er den eneste der
> bander over min forbindelse engang i mellem.

Ja, jeg kører også med min nomerede hastighed igen. Jeg sad faktisk
og kiggede efter mandag morgen, og de fixede det omkring
8:20.....tidsnok til inden deres support åbner hehe.

Jeg synes også lige de skal have en enkelt chance mere, hvis
problemerne ligger hos peering partnerne så skulle det være til at
løse hurtigt for Fullrate. Men det undskylder stadig ikke at de ikke
har noget tekniker på uden for åbningstid, det er simpelthen under al
kritik (uanset om der så er visse i tråden der straks skal himle op
om hvor discount Fullrate er). Jeg behøver ikke teknisk brugersupport,
jeg kan løse problemerne selv på min side, men en ISP må altså som
minimum have noget onsite support så vi brugere ikke står med håret
i postkassen hver fredag og frem.

Jeg takker også for at se andre lufte deres utilfredshed her. Hvis
problemerne fortsætter synes jeg vi samlet skal konfrontere Fullrate
med det. Vi betaler for en ydelse der i visse tilfælde ikke er blevet
leveret, og det skal selvfølgelig rettes op på.