fejl i tele2 opgradering
Fra : .\(5750\)giller

Dato : 18-08-06 12:27

da jeg d. 16/8 gik ind på tele2.dk/dobbelt og indtastede mit tlf. nr. fik
jeg af vide min forbindelse var en 512/128 og den ville blive opgraderet til
1024/512 hvilket jeg kopierede over i et word dokument, nu er det ændret til
1024/128, men jeg mener at have ret til en 1024/512 da dat var det der stod
da jeg indtastede mit tlf nr, dettehar jeg forelagt TELE2 man de mener ikke
der har været en fejl på siden og at jeg selv har ændret i dokumentet
så her er spørgsmålet,
er der andre her der har oplevet at der i den forløbende uge er ændret på
hastighederne jeg kan se der i et indlæg længere nede er blevet tilbudt
samme forbindelse som manden havde i forvejen, og at andre med samme
forbindelse er tilbudt andet

hvis du har oplysninger vi kan bruge til at banke tele2 i hovedet med
modtager jeg dem gerne med tak på tele2@roenhave.dk eller her

de opføre sig efterhånden som om at det eneste der gælder er nye kunder, men
hvis de ikke snart arter sig så er jeg ikke kunde der mere, sidst de lavede
dobbel op havde jeg en 512/512 og den ville de ikke ændre til en 1024/512
men kun en 1024/128, denne gang vil de så også lave ballade.
jeg er godt klar over at ADSL ikke kan overstige 768 i upload men der er jo
ikke meget i fordobling når UL ikke følger med op til i hvertfald max

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Dr. Phil

Dato : 18-08-06 12:49

".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de mener ikke der har været en fejl på siden og at jeg selv har ændret i

Det bedste ville have været at tage et screenshot istedet for til en anden
gang...det er lidt sværere at rette i....men jeg gik fra en 2048/256 (selvom
jeg betalte for en 2048/128) til en 2048/512..så det er ok med mig indtil
videre...men har dog 4mbit i sigte hos TDC som min central understøtter...

Fra : Jonas

Dato : 18-08-06 14:13

At gå fra 512/128 til 1024/512 lyder til at være for godt til samme pris -
det er MERE end dobbelt op på upload. Og kender man Tele2 ret, burde man
næsten vide det var endnu en af deres utallige småfejl... Min mor har selv
en 512/128 som nu er gået til at være 1024/128, til samme pris. Det er ok,
men hvis 'dobbelt hastighed' skal holde, så skulle der ha' været 256 i
upload... ellers skulle de ha kaldt det 'dobbelt download' men det forstår
hr og fru jensen nok ikke en dyt af. Det er dog et udmærket initiativ af
Tele2.

Fra : Peter D.

Dato : 18-08-06 15:00

Hej.

Det du har ret til, hvis vi snakker om en fordobling, det må være 1024/256,
hværken mere eller mindre !
- det du så får er internetudbydernes fælles fortolkning af orderet
"fordobling", nemlig 1024/128.

At kræve 1024/512, når de tilbyder en fordobling, udelukkende baseret på
hvad du har set et kort øjeblik på en side, det må tangere det der hedder
"ond tro".....
- du ved jo godt hvad udtrykket fordobling dækker over ikk´ ??

At jeg så ikke får 1024/1024, når jeg havde 512/512, men i stedet 1024/512,
det går stadig over min forstand......
(Nej nej, jeg skal nok stoppe hyleriet nu.....)

Mvh.
Peter

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-08-06 19:41

> (Nej nej, jeg skal nok stoppe hyleriet nu.....)

Tak!

--
Michael

Fra : Peter D.

Dato : 18-08-06 21:44

> Tak!

LOL!

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 18-08-06 16:29

..(5750)giller skrev...

> da jeg d. 16/8 gik ind på tele2.dk/dobbelt og indtastede mit tlf. nr. fik
> jeg af vide min forbindelse var en 512/128

Men var den rent faktisk en 512/128, eller var det dét, der var fejlen?
Længere nede i dit indlæg nævner du, at du sidste gang havde 512/512 og fik
tilbudt 1024/128. Har du nedgraderet i mellemtiden, eller hvad havde du rent
faktisk indtil den 16/8 ? :)

Hvis 512/512 var, hvad du rent faktisk havde, så er det rigtignok 1024/512,
du skal have.

Mvh. Ulrik.

Fra : Peter D.

Dato : 18-08-06 16:40

Hej.

Jeg er da ikke sikker, men jeg tror at du forvæksler mig (som havde 512/512,
og jeg lavede indlæget 16/8), med ham der hedder "5750" som havde 512/128,
og har lavet dette indlæg.....

--
Mvh.
Peter

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 18-08-06 17:36

Peter D. skrev

> Jeg er da ikke sikker, men jeg tror at du forvæksler mig (som havde
> 512/512, og jeg lavede indlæget 16/8), med ham der hedder "5750" som havde
> 512/128, og har lavet dette indlæg.....

Nej..? Det var da 5750's indlæg, jeg svarede på?
I det sidste afsnit skriver han:
"sidst de lavede
dobbel op havde jeg en 512/512 og den ville de ikke ændre til en 1024/512
men kun en 1024/128"

Så derfor tænker jeg: Hvad havde han egentlig nu? Havde han 512/128 - eller
bestod fejlen i, at tele2/dobbelt-siden troede, at han havde 512/128, men at
han i virkeligheden havde f.eks. 512/512 ?

Mvh. Ulrik.

Fra : Peter D.

Dato : 18-08-06 19:16

Hej.

> Nej..? Det var da 5750's indlæg, jeg svarede på?

Ja, undskyld så.....

Jeg fik vist læst indlægene i denne tråd lidt for hurtigt......

Jeg så bare din reference til noget om d. 16/8, og så læste jeg nok ikke
resten...... undskyld.....

Det var den dato jeg startede min tråd, derfor troede jeg at du havde fået
forkert fat i noget.....
- det er jo som bekendt ALTID alle andre der laver fejl, andrig en selv....

--
Peter

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 18-08-06 18:34

"Ulrik Brinck" <ulrik@a34bbs.kd> skrev i en meddelelse
> [...]
> Længere nede i dit indlæg nævner du, at du sidste gang havde 512/512 og
> fik tilbudt 1024/128. Har du nedgraderet i mellemtiden, eller hvad havde

jeg har nedgraderet i mellemtiden

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 18-08-06 22:11

..(5750)giller skrev

> jeg har nedgraderet i mellemtiden

Ok. Så vil jeg tro, at de 1024/512 var en fejl, og at det rigtige
slutresultat er 1024/128.

Ellers ville det også ende med, at du betalte 289 kr/md for 1024/512, mens
andre betalte 340 kr/md for samme hastighed, og det kan jo heller ikke være
meningen. :(

Men hvorfor tallet inde på tele2.dk/dobbelt ændrede sig undervejs - beats
me. I mit tilfælde skrev den det rigtige allerede første dag.

Mvh. Ulrik.

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 18-08-06 23:23

> .(5750)giller skrev

> Ok. Så vil jeg tro, at de 1024/512 var en fejl, og at det rigtige
> slutresultat er 1024/128.
kan godt være det var en fejl, men den var ikke min, de lover mig noget og
holder det ikke det er det der er pointen

> Ellers ville det også ende med, at du betalte 289 kr/md for 1024/512, mens
> andre betalte 340 kr/md for samme hastighed, og det kan jo heller ikke
> være meningen. :(
hvad andre giver kan da ikke vedkomme mig, det er jo ligesom at gå i
tømmrehandlen nogen får 10% andre 15%

> Men hvorfor tallet inde på tele2.dk/dobbelt ændrede sig undervejs - beats
> me. I mit tilfælde skrev den det rigtige allerede første dag.
i dette tilfælde skrev den i hvertfald 512, det der pisser mig af er
engeligt mest at frøkenen ved tele2 dar havde kikket på det nærmest sagde at
jeg selv havde lavet det, > Mvh. Ulrik.
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 19-08-06 00:26

..(5750)giller skrev...

> hvad andre giver kan da ikke vedkomme mig, det er jo ligesom at gå i
> tømmrehandlen nogen får 10% andre 15%

Ok, det er jo så din mening (og vi bliver nok ikke enige på det punkt).

Når jeg spurgte ind til det, var det nu også mere fordi, det var svært for
mig at se (med sikkerhed), ud fra dit oprindelige indlæg, hvad du havde af
hastighed før.

Mvh. Ulrik.