Tele2 dobbelt hastighed, samme pris ?? Fal~
Fra : Peter D.

Dato : 16-08-06 06:50

Hej.

Når Tele2 siger "dobbelt hastighed, samme pris" i deres nye reklamer, hvad
vil man så forstå ved det ??

Jeg (som er Tele2 kunde), forstår at jeg nu vil kunne få 1024/1024, da jeg i
forvejen har 512/512, er det helt galt forstået ??

Jeg ser nemlig at det faktisk kun er download de har fordoblet på visse
abonnementer....
Eks. er 1024/128 nu blevet til 2048/128..... - det er da ikke dobbelt
hastighed i mine øjne....?
Men er jeg forkert på den ??

Og kan en 2048/128 overhovedet fungere optimalt, der er jo ikke meget "hul"
ud af huset, til at svare på modtagne pakker......

Nå, men jeg er ihvertfald skuffet over Tele2......

I det mindste har jeg lige fået 2 måneder gratis hos Tele2, bare for at
ringe ind og sige at jeg ville opsige mit amonnement, og det var uden nogen
form for bindingsperiode eller noget......
- så er det råd givet vidre....

Mvh.
Peter

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 16-08-06 07:27

"Peter D." <pd@1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> abonnementer....
> Eks. er 1024/128 nu blevet til 2048/128..... - det er da ikke dobbelt

måske
jeg sad og kunne heller ikke hitte ud af det, ringede til dem og fik den
besked...... gå ind på
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_dobbeltop&t2page=privat_internet
du må selv samle hvis det er knækket indtast dit tlf nr ( er nok ) så
kan du se hvad du vil få. jeg har 512/128 og får 1024/512 så det er dobbelt
nok til mig

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-08-06 14:20

> [...]
> du må selv samle hvis det er knækket indtast dit tlf nr ( er nok ) så
> kan du se hvad du vil få. jeg har 512/128 og får 1024/512 så det er dobbelt

Lige et spørgsmål: Har i andre fået mail med bekræftelse på
opgraderingen efter at have "bestilt" via. ovenstående link?
(jeg har nemlig ikke, men måske det er meningen?)

--
Michael

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 18-08-06 16:46

Michael Kjærsgård skrev

> Lige et spørgsmål: Har i andre fået mail med bekræftelse på opgraderingen
> efter at have "bestilt" via. ovenstående link?
> (jeg har nemlig ikke, men måske det er meningen?)

Jeg har heller ikke - det tror jeg ikke, man får?
Den eneste mail, jeg har fået vedr. dette, er mailen om at jeg kunne gå ind
og opgradere - den kom så til gengæld først to dage efter, at jeg havde
opgraderet. ;)

Selve opgraderingen skete hos mig blot en time eller to efter at jeg havde
bestilt - altså noget hurtigere end de 4-6 dage, de skrev.

Mvh. Ulrik.

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-08-06 08:03

Peter D. <pd@1.dk> skrev 2006-08-16:
> Hej.
>
> Når Tele2 siger "dobbelt hastighed, samme pris" i deres nye reklamer, hvad
> vil man så forstå ved det ??
Den måde de gør det på gør de andre ADSL udbydere ofte også, evt men en
lille fodnote om det kun er download hastighed.

> Jeg (som er Tele2 kunde), forstår at jeg nu vil kunne få 1024/1024, da jeg i
> forvejen har 512/512, er det helt galt forstået ??
ADSL kan ikke levere 1024 i upload.

> Og kan en 2048/128 overhovedet fungere optimalt, der er jo ikke meget "hul"
> ud af huset, til at svare på modtagne pakker......

Det kan blive problematisk, især hvis der er mere end en person der
deler forbindelsen og fx har msn kørende samtidigt med de downloader.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Stig Myken

Dato : 16-08-06 11:18

Martin Schultz wrote:

> Den måde de gør det på gør de andre ADSL udbydere ofte også, evt men en
> lille fodnote om det kun er download hastighed.

> ADSL kan ikke levere 1024 i upload.

> Martin

Det er muligt at levere upload over 1 Mbit/s med ADSL2+ teknologi, der
er bare ikke mange i markedet der tilbyder denne mulighed.

/Stig

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-08-06 14:28

Stig Myken <stig@fullrate.dk> skrev 2006-08-16:

> Det er muligt at levere upload over 1 Mbit/s med ADSL2+ teknologi, der
> er bare ikke mange i markedet der tilbyder denne mulighed.

Jeps, men nu talte vi om alm ADSL.

Martin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-08-06 12:25

Peter D. skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg (som er Tele2 kunde), forstår at jeg nu vil kunne få
> 1024/1024, da jeg i forvejen har 512/512, er det helt galt
> forstået ??

Jeg har ikke Tele2, så jeg har ikke checket deres treklamer - men
når andre selskaber har "fordoblet" hastigheden, så er det
normalt kun download, der fordobles.

Og som regel står det også et eller andet sted med små bogstaver.

ADSL-standarden understøtter ikke 1024 mbit upload - max er svjh
768 mbit - hvis du vil have højere hastighed, så skal der bruges
en anden teknik f.x. ADSL2 eller SHDSL eller noget helt fjerde.

> Og kan en 2048/128 overhovedet fungere optimalt, der er jo
> ikke meget "hul" ud af huset, til at svare på modtagne
> pakker......

Ja - svar-pakkerme er ikke særlig støre, så til almindelig surf
på nettet, der fungerer det fint.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Peter D.

Dato : 16-08-06 13:36

Hej.

tak til jer alle for jeres svar....

> Jeg har ikke Tele2, så jeg har ikke checket deres treklamer - men når
> andre selskaber har "fordoblet" hastigheden, så er det normalt kun
> download, der fordobles.

Jeg har 512/512, så jeg skulle vel få 1024/512 efter "fordoblingen" ?
- det gør jeg bare ikke, Tele2 "fordobler" af en eller anden grund ikke
512/512 forbindelsen......

Mvh.
Peter

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 16-08-06 13:49

> Jeg har 512/512, så jeg skulle vel få 1024/512 efter "fordoblingen" ?
> - det gør jeg bare ikke, Tele2 "fordobler" af en eller anden grund ikke
> 512/512 forbindelsen......

Kilde?

Det oplyser de da selv når man indstaster telefonnummret?

--
Michael

Fra : Peter D.

Dato : 16-08-06 15:22

Hej.

> Kilde?

Ja undskyld, jeg ville lige finde kilden, men jeg ser at prislisterne på
deres hjemmeside er ændret siden igår.....

Nu ser det ud til at 512/512 laves om til 1024/512..... så det er jo
udemærket.....
- dog mener jeg ikke at man kan tale om en "fordobling" før at det er
1024/1024......

Hvem siger ikke at der er nogle der har behov for lige meget up- og download
??
- det havde man jo med 512/512....

Mvh.
Peter

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 16-08-06 17:55

Peter D. skrev

> Ja undskyld, jeg ville lige finde kilden, men jeg ser at prislisterne på
> deres hjemmeside er ændret siden igår.....

Nej, de var faktisk ændret allerede i mandags. Det var sådan, jeg opdagede
det :) - mailen om, at jeg kunne gå ind og opgradere, ankom først i dag, men
allerede i mandags bestilte jeg det - og fik det samme dag (jeg ringede til
Kundeservice for at spørge, om jeg ville få opgraderingen automatisk, eller
jeg selv skulle bestille den, og fik så oplyst URL'en til bestilling).

> - dog mener jeg ikke at man kan tale om en "fordobling" før at det er
> 1024/1024......

Og så er de mennesker, som bare er umulige at gøre tilfredse, ikke? ;)

>Hvem siger ikke at der er nogle der har behov for lige meget up- og
>download ??
>- det havde man jo med 512/512....

Du kan sagtens have lige meget up- og download. Så skal du bare undlade at
gå ind og bestille opgradering. Så beholder du 512/512, og så er den ged
barberet.

Mvh. Ulrik.

Fra : Peter D.

Dato : 17-08-06 07:49

Hej.

> Nej, de var faktisk ændret allerede i mandags.

Ikke korrekt, i mandags stod der intet om 1024/512, der stod der kun noget
om 1024/128 og 2048/128...
- jeg har faktisk holdt øje i længere tid, da jeg for et par uger siden fik
at vide i kundeservice at der ville ske noget med hastigheden inden for 2-3
uger......

> Og så er de mennesker, som bare er umulige at gøre tilfredse, ikke? ;)

Underordnet, det er stadig ikke en fordobling i mine øjne......
- de har iøvrigt før haft en lign. kampange, hvor de fordoblede folks
hastighed, dengang gik min linje "sjovt nok" fra 256/256 til 512/512,
hvorfor så det ????

Det svare lidt til at du får at vide at fra på mandag kan du køre dobbelt så
langt i toget, for samme pris, men altså kun når du køre hjem, ikke når du
skal ud..... og at DSB så kalder det dobbelt afstand, samme pris......

> Du kan sagtens have lige meget up- og download. Så skal du bare undlade at
> gå ind og bestille opgradering. Så beholder du 512/512, og så er den ged
> barberet.

Det vil kun fingere midlertidigt.....indtil de lader 512/512 udgå.....

Men hvorom alting er, så er det da udemærket at de øger hastigheden, og
dermed nærmer sig de priser andre firmaer har for samme ydelse.....

Der står iøvrigt IKKE i Tele2´s TV-reklamer, hverken med stort eller småt,
at fordoblingen kun gælder den ene vej.....

--
Peter

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 17-08-06 16:13

Peter D. skrev

> Ikke korrekt, i mandags stod der intet om 1024/512, der stod der kun noget
> om 1024/128 og 2048/128...

Det er nok kommet på i løbet af mandagen, så. Eller også så du en cachet
side i din browser.

> Underordnet, det er stadig ikke en fordobling i mine øjne......

Hør nu her - du får tilbudt en fordobling af download-hastighed til uændret
pris. Og du reagerer ved at være "skuffet over Tele2". Tag dig dog sammen...
Eller behold dine 512/512.

> - de har iøvrigt før haft en lign. kampange, hvor de fordoblede folks
> hastighed, dengang gik min linje "sjovt nok" fra 256/256 til 512/512,
> hvorfor så det ????

Hvis du vitterligt kom fra 256/256 til 512/512 til uændret pris, så har det
været for at harmonisere priserne mellem "gamle Tele2-ADSL" og Tiscali-ADSL,
som Tele2 på det tidspunkt netop havde overtaget. Min eks-Tiscali-ADSL
(Tiscali Bredbånd Plus) kostede inden kampagnen 320 kr/md for 256/256.
512/512 kostede efter prisændringen 340 kr/md, så den blev altså ikke
fordoblet i hastighed i begge retninger til uændret pris. Hvis din
Tele2-ADSL blev det, må den havde været dyrere end Tiscali-ADSL inden
kampagnen, og dét er så forklaringen.

(Faktisk blev eks-Tiscali 256/256 slet ikke opgraderet ved den kampagne, i
stedet blev prisen sat ned til 289 kr/md for uændret hastighed - jeg valgte
så sidenhen selv at opgradere til 512/512, men det er jo en anden historie).

> Det vil kun fingere midlertidigt.....indtil de lader 512/512 udgå.....

Jeg har kendskab til en eks-Tiscali-ADSL (dog ikke hos mig selv - det er hos
en lille forening, som bruger den til kommunikation både ind og ud), som
stadig kører 256/256. Man har ikke ønsket at opgradere, fordi man derved
enten kommer til at betale mere eller ryge ned på 128 i upload. Så den er
bare fortsat som 256/256 til 289 kr/md, og det kan den tilsyneladende blive
ved med, selv om 256/256 er udgået forlængst. Så du kan nok også beholde
512/512, selv om den jo allerede nu er udgået.

Mvh. Ulrik.

Fra : Peter D.

Dato : 17-08-06 17:26

hej.

> Hør nu her - du får tilbudt en fordobling af download-hastighed til
> uændret pris. Og du reagerer ved at være "skuffet over Tele2".

Se dog lige tv-reklamerne en gang til, og sig mig så hvad du vil forstå ved
det mester......

> Tag dig dog sammen...

Og må jeg så sige "i lige måde".....

> Hvis du vitterligt kom fra 256/256 til 512/512 til uændret pris, så har
> det været for at harmonisere priserne mellem "gamle Tele2-ADSL" og
> Tiscali-ADSL,

Underordnet hvad grunden var, men det var rent faktisk hvad der skete sidst
da de fordoblede hastigheden, og den gang var det en reel fordobling og til
uændret pris......

> [...]
> 512/512 kostede efter prisændringen 340 kr/md, så den blev altså ikke
> fordoblet i hastighed i begge retninger til uændret pris.

Som Tele2 kunde, jo uændret pris, og reel 2x hastighed....

> Hvis din Tele2-ADSL blev det, må den havde været dyrere end Tiscali-ADSL
> inden kampagnen, og dét er så forklaringen.

Hvad tiscali kunder ellers betalte, det er sagen uvedkommende.....

> Jeg har kendskab til en eks-Tiscali-ADSL (dog ikke hos mig selv - det er
> hos en lille forening, som bruger den til kommunikation både ind og ud),
> som stadig kører 256/256.

Igen snakker du om hvad der skete for Tiscali kunder, hvad du åbenbart ikke
forstår må være at 256/256 blev reelt fordoblet til 512/512 for Tele2
kunder, uden merpris.....

Udtrykket "fordobling af hastigheden uden merpris" må have ændret betydning
siden sidste gang de gav kunderne en fordobling af hastigheden..... For som
sagt før, dengang betød det at 256/256 blev 512/512, idag betyder det
åbenbart at 512/512 bliver til 1024/512, hvilket reelt IKKE er en
fordobling...!

- og så nok om det......

--
Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-08-06 17:36

Peter D. skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> 512/512 bliver til 1024/512, hvilket reelt IKKE er en
> fordobling...!

Næh - men en "rigtig" fordobling er ikke muligt med ADSL, hvor
max upload er ca 768 mbit.

Hvis du vil have højere upload, så skal du kigge på en anden
løsning f.x. ADSL2 eller SHDSL eller noget helt tredie.

> - og så nok om det......

Ja - du får nok ikke så meget ud af at brokke dig - flere andre
udbydere har også jævnligt reklameret med "dobbelt op" - og der
har det også kun været download, der blev fordoblet.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 17-08-06 18:55

Peter D. skrev

> Igen snakker du om hvad der skete for Tiscali kunder, hvad du åbenbart
> ikke forstår må være at 256/256 blev reelt fordoblet til 512/512 for Tele2
> kunder, uden merpris.....

Jeg tror, du overså en lille detalje i mit indlæg: Tiscali-kunder var også
Tele2-kunder, idet Tele2 havde overtaget Tiscali.

Så der har angiveligt været tale om, at forskellige Tele2-kunder forud for
sidste års kampagne betalte forskellig pris for samme hastighed (afhængigt
af, hvilket selskab de havde været kunder i inden overtagelsen). Det fik man
så ryddet op i ved den lejlighed. At det så i dit tilfælde resulterede i
dobbelt hastighed i begge retninger til uændret pris, det var jo heldigt for
dig, men sådan gik det altså ikke for alle kunder - og som jeg husker det,
var det i øvrigt heller ikke dét, vi blev lovet.

> idag betyder det åbenbart at 512/512 bliver til 1024/512, hvilket reelt
> IKKE er en fordobling...!

Jajaja, så siger vi det. :P Men så er al reklame jo falsk reklame, for der
er altid noget, man ikke får at vide i en reklame.

Men igen: Det er et _tilbud_, du har fået fra Tele2. Du er ikke tvunget til
at tage imod det - du kan sagtens blive på 512/512.

Mvh. Ulrik.

Fra : Peter D.

Dato : 17-08-06 19:42

Hej.

> Jajaja, så siger vi det. :P Men så er al reklame jo falsk reklame, for der
> er altid noget, man ikke får at vide i en reklame.

Nej, som en eller flere andre har bemærket her i tråden, så er der normalt
en lille info på sådanne tv-reklamer, med så lille tekst at man knap kan
læse det, der siger noget i retning af: "gælder kun for downloadhastigheden,
i vintermånederne 2024, og kun i kolding.....!"
- noget sådan info findes der ikke på Tele2´s nuværende tv-reklame......

--
Mvh.
Peter

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 17-08-06 21:40

Peter D. skrev

> [...]
> downloadhastigheden, i vintermånederne 2024, og kun i kolding.....!"
> - noget sådan info findes der ikke på Tele2´s nuværende

Med "der er altid noget, man ikke får at vide i en reklame" tænkte jeg nu
ikke specifikt på internet-/telebranchen, men på reklamer generelt.

Jeg har lige set Tele2-reklamen (igen) nu. Jeg kan slet ikke se, at den
nævner noget som helst om upload-hastighed - den reklamerer bare for 2048
kbit/s til 340 kr/md. Det skulle vel så ifølge din analogi betyde
2048/2048 - men hvis man i ramme alvor automatisk forventer dét, så har man
vist misforstået, hvad ADSL går ud på.

Mvh. Ulrik.

Fra : Svend

Dato : 17-08-06 22:07

Ulrik Brinck wrote:
> [...]
> kbit/s til 340 kr/md. Det skulle vel så ifølge din analogi betyde
> 2048/2048 - men hvis man i ramme alvor automatisk forventer dét, så har man

Så er det spørgsmålet om man kan forvente at almindelige mennesker har
forstået hvad en adsl går ud på ? Det er jo ikke et branche blad for
teleteknikkere.

--
Svend

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 17-08-06 22:43

Svend skrev

> Så er det spørgsmålet om man kan forvente at almindelige mennesker har
> forstået hvad en adsl går ud på ? Det er jo ikke et branche blad for
> teleteknikkere.

De, der overhovedet ved, at der er noget, der hedder upload, de har nok
forstået, hvad ADSL går ud på - det har trods alt eksisteret i nogle år,
efterhånden. Og ellers er standarden for 56k-modemer heller ikke 56k begge
veje, så der er såmænd ikke noget nyt i dét.

Mvh. Ulrik.

Fra : Svend

Dato : 18-08-06 03:37

Ulrik Brinck wrote:
> [...]
> efterhånden. Og ellers er standarden for 56k-modemer heller ikke 56k begge
> veje, så der er såmænd ikke noget nyt i dét.

Min pointe var mere om de overholder markedsførings loven, ikke at jeg
overhovedet kender det fuldstændige indhold, men der er noget der spøger
i mit baghoved.

--
Svend

Fra : Peter D.

Dato : 18-08-06 15:12

Hej.

> Det skulle vel så ifølge din analogi betyde 2048/2048 - men hvis man i
> ramme alvor automatisk forventer dét, så har man vist misforstået, hvad
> ADSL går ud på.

Jeg er hr. Hansen, jeg aner intet om internet eller edb, men jeg har fået at
vide at der er noget der heder upload og download hastigheder, og at de ikke
altid er ens.... (Det kan jeg også se ud af diverse TDC og Cybercity
reklamer i tv)
Jeg sidder her i går og ser reklamen for Tele2, der står 2048, intet om at
det er up eller download, så jeg må tage for givet at det er 2048 begge
veje......og hvorfor ikke ??
Hvad er iøvrigt det der ADSL du snakker om, og hvorfor kan det ikke køre
lige hurtigt begge veje ??
- det kan min gode gamle ISDN nemlig, og det er der mine erfaringer kommer
fra.....

Er vi ude i at disse ting også er ok:
Sidst jeg var ude at flyve, tog det 3 timer at nå frem som lovet i reklamen,
men 12 at komme hjem helt efter flyveplanen men det skrev de ikke noget
om... ?

Og den anden dag da jeg fik prisen på en billet hos DSB, så kostede det
200.- den ene vej, men da jeg skulle hjem kostede det 800.- den anden vej.

--
Peter

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 18-08-06 16:32

Peter D. skrev

> [...]
> lige hurtigt begge veje ??
> - det kan min gode gamle ISDN nemlig, og det er der mine erfaringer kommer

D.v.s. at du Hr. Hansen slet ikke har ADSL i forvejen, men "kun" ISDN? Så er
der ikke noget problem, for når du går ind på tele2.dk for at bestille, så
får du at vide, hvad det er, du bestiller (f.eks. 2048/128) - inden du
bestiller det.

Mvh. Ulrik.

Fra : Peter D.

Dato : 18-08-06 19:37

Hej.

> [...]
> så får du at vide, hvad det er, du bestiller (f.eks. 2048/128) - inden du

Jo, jeg har ADSL, jeg har 512/512 (tidligere 256/256), og min tidligere
erfaring med internet er fra ISDN hvor jeg havde 64/64 (128/128 når begge
linier blev brugt).....det er jo det der forvirre mig, da jeg går derind og
vil bestille, står der plusselig 2048/128 og ikke 2048/2048 som jeg
selvfølgelig forventer, hvorfor nu det, i reklamerne siger de jo udelukkende
2048 som selvfølgelig må gælde begge veje, så det forstår jeg ikke.....
- Falsk reklame ??
Giv mig nu ikke den med at ADSL ikke kan mere end 768 i upload, hvor ved
jeg, Hr. Hansen lige det fra ??

Nå, nok om det.....

Jeg mener iøvrigt at have hørt at der er en lovændring på vej (hvis ikke den
er lavet), så man ikke længe må kalde det bredbånd, hvis ikke der leveres
mindst 8-10mb/s begge veje......

Det er da også sjovt når x/128 omtales som "bredbånd" i diverse
reklamer.....
- det er jo ikke mere end hvad en gammel ISDN kunne levere i upload.....

--
Mvh.
Peter

Fra : Michael Legart

Dato : 16-08-06 14:07

On 2006-08-16, Peter D. <pd@1.dk> wrote:

> Jeg har 512/512, så jeg skulle vel få 1024/512 efter "fordoblingen" ?
> - det gør jeg bare ikke, Tele2 "fordobler" af en eller anden grund ikke
> 512/512 forbindelsen......

Hvordan er du kommet frem til det?

Michael

Fra : Mikkel U.

Dato : 16-08-06 20:48

Peter D. wrote:

> Jeg har 512/512, så jeg skulle vel få 1024/512 efter "fordoblingen" ?
> - det gør jeg bare ikke, Tele2 "fordobler" af en eller anden grund ikke
> 512/512 forbindelsen......

Min 512/512 bliver indenfor 4-6 dage opgraderet til en 1024/512 kbit/s.

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Kasper

Dato : 16-08-06 21:00

On Wed, 16 Aug 2006 14:36:23 +0200, "Peter D." <pd@1.dk> wrote:

>Jeg har 512/512, så jeg skulle vel få 1024/512 efter "fordoblingen" ?
>- det gør jeg bare ikke, Tele2 "fordobler" af en eller anden grund ikke
>512/512 forbindelsen......

Jeg er dd. blevet opgraderet fra 512/512 -> 1024/512 efter at have
talt med en meget venlig & forstående Tele2-kunderservicemedarbejder.

Jeg håber, det kan lade sig gøre for dig også. Jeg er gammel
Tiscali-kunde; måske det gør en forskel.

Held og lykke!

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-08-06 08:28

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Ja - svar-pakkerme er ikke særlig støre, så til almindelig surf på nettet,
> der fungerer det fint.

Det er jeg ikke enig i - der er nok også en årsag til at fx CC aldrig
leverer en 2056/128 men altid skruer op for upload til 192 for at man bare
har en rimelig chance for at kunne hente med fuld speed.

Fra : Peter D.

Dato : 17-08-06 11:59

Hej.

> Det er jeg ikke enig i - der er nok også en årsag til at fx CC aldrig
> leverer en 2056/128 men altid skruer op for upload til 192 for at man bare
> har en rimelig chance for at kunne hente med fuld speed.

Det er også hvad jeg har læst mig til.....
1024/128 kan lige gå, men 2048/128, er vist kun teoretisk muligt....
- og kun hvis man ikke samtidig lige finder på at have IP-telefoni eller
sådan noget "pjat"....

Hvorfor begrenser man i det hele taget upload så kraftigt ??
Og hvorfor sætter udbyderne i store træk prisen efter upload hastigheden ??
Kræver det en masse mere hardware på udbyder-siden, hvis de skal levere eks
1024/768 i forhold til eks. 2048/128 ??

Mvh.
Peter

Fra : Dr. Phil

Dato : 16-08-06 14:34

> [...]
> ringe ind og sige at jeg ville opsige mit amonnement, og det var uden
> nogen form for bindingsperiode eller noget......

Jeg er gået fra en 2048/128 til en 2048/512..så det er kun på upload der er
"fordobling" hos mig