opsigelse hos Cybercity?
Fra : Per

Dato : 14-08-06 14:27

Er der nogen der har erfaring med opsigelse hos CC og/eller kan fortælle mig
proceduren for det? Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside. Jeg har
hørt rygter om at de er nogle slyngler mht. opsigelse?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-08-06 17:20

Per wrote:
> Er der nogen der har erfaring med opsigelse hos CC og/eller kan fortælle mig
> proceduren for det? Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside. Jeg har
> hørt rygter om at de er nogle slyngler mht. opsigelse?

Er da nemt at finde:
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/vilkaar_og_betingelser/

Under standard abo. betingelser:
11. Opsigelse
Kunden kan til enhver tid opsige abonnementet med evt. tilhørende
ydelser og services med et varsel på minimum 10 arbejdsdage til en
abonnementsperiodes udløb, medmindre der er specifikke
abonnementsbetingelser inkl. opsigelsesvarsler til det pågældende produkt.

Kundens abonnement fornyes automatisk indtil det opsiges i
overensstemmelse med ovennævnte opsigelsesregler.

Cybercity kan opsige abonnementet med 1 måneds varsel til en
abonnementsperiodes udløb, medmindre det drejer sig om misligholdelse
jf. afsnit 12.

Forudbetalt abonnement refunderes ikke, selvom abonnementet
opsiges inden abonnementsperiodens udløb. Kunden hæfter således for
eventuelle tilgodehavender Cybercity måtte have samt for eventuelle
betalinger, såfremt en ny abonnementsperiode er påbegyndt.

Opsigelse fra kundens side skal ske enten telefonisk, elektronisk,
skriftligt eller ved personlig henvendelse til Cybercity. Ved
abonnementets udløb efter lukning er Cybercity berettiget til,
uden yderligere varsel, at slette eventuelle hjemmesider og e-mailadresser.

Kundens data fra hjemmesider og e-mail-adresser m.v. slettes i
Cybercitys systemer 30 dage efter abonnementets ophør. En eventuel
genåbning af et lukket abonnement kræver fremsendelse af nyt password.

mvh
Johan

Fra : brokmar

Dato : 18-08-06 16:54

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> systemer 30 dage efter abonnementets ophør. En eventuel genåbning af et
> lukket abonnement kræver fremsendelse af nyt password.

Pas lige på at du ikke dummer dig som jeg gjorde. Jeg læste også den om 10
arbejdsdages opsigelsesfrist i CC's "Standard abonnementsbetingelser" .
Men man skal ind i "Specifikke abnonnementsbetingelser for CC Bredbånd" hvor
der pludselig er tale om 30 dages varsel til udløb af en bindingsperiode.

Det kostede mig lige dobbelt abonnement i en måned hos to ISP'er

mvh
brokmar

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-08-06 17:22

Den Mon, 14 Aug 2006 15:26:31 +0200 sendte "Per" <no@tak.dk> følgende
røgsignaler:

>Er der nogen der har erfaring med opsigelse hos CC og/eller kan fortælle mig
>proceduren for det? Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside. Jeg har
>hørt rygter om at de er nogle slyngler mht. opsigelse?

Overhovedet ikke, de skal bare have det pr. snailmail, så fikses det
ved udgang af abonnementsperioden....muligvis er der 30 dages
opsigelse. Men spørg kundeservice, de ved det.

--
"Vi beklager afbrydelsen, men vi har i øjeblikket
et problem med....med....med....Altså hvad skal

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-08-06 17:23

Hr. Jensen wrote:
> Den Mon, 14 Aug 2006 15:26:31 +0200 sendte "Per" <no@tak.dk> følgende
> røgsignaler:

> Overhovedet ikke, de skal bare have det pr. snailmail,

Ikke ifølge deres egne betingelser:

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-08-06 18:36

Den Mon, 14 Aug 2006 18:22:53 +0200 sendte Johan Holst Nielsen
<spam@phpgeek.dk> følgende røgsignaler:

>Ikke ifølge deres egne betingelser:
>"Opsigelse fra kundens side skal ske enten telefonisk, elektronisk,
>skriftligt eller ved personlig henvendelse til Cybercity. "

Nå, for 3-4 år siden da jeg opsagde mit 1. abo hos CC fik jeg at vide
at brev var eneste mulighed....men der er jo også løbet meget vand i
åen siden da.

Fra : Brian K

Dato : 24-08-06 18:46

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

---snip--

>Jeg har hørt rygter om at de er nogle slyngler mht. opsigelse?

Hej

Jeg havde ingen problemer med at opsige mit abb hos CC da jeg skulle over
til Fullrate. Tværtimod - den kvindelige ansatte gav mig alle muligheder for
at fortryde, og tilbød at jeg kunne dit ig dat - alt sammen på en god og
soper måde. Jeg havde overskredet opsigelses datoen med 1 eller 2 dage,
hvilket hun "tilgav" og sørgede for at jeg alligevel "kun" skulle betale for
de 30 dage. Afslutningsvis - beklagede hun at jeg fravalgte CC som kunde og
håbede at jeg ville vende tilbage når de også fik ADSL2.

Alt i alt en behagelig oplevelse.

Det skal siges at jeg har været CC kunde i omkring 6 - 7 år - om det havde
noget med service at gøre aner jeg ikke - men det har vel ikke skadet

Mvh
brian

Fra : Henrik Madsen

Dato : 24-08-06 23:10

On Thu, 24 Aug 2006 19:46:11 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

>Afslutningsvis - beklagede hun at jeg fravalgte CC som kunde og
>håbede at jeg ville vende tilbage når de også fik ADSL2.

Hun sagde ikke noget om hvornår de får sig fedtet sammen til at få det
produkt på gaden.. ???

Det er vist ved at være længe siden de først snakkede om at lancere
det efterhånden ..

Henrik

Fra : Brian K

Dato : 25-08-06 00:23

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hun sagde ikke noget om hvornår de får sig fedtet sammen til at få det
> produkt på gaden.. ???

Hun sagde at de var i testfasen. (eller noget i den stil)

brian