tdc netopia router, nejtak
Fra : Cy TG

Dato : 14-08-06 11:48

Jeg har sådan en netopia router/modem og tdc vil jo have en små 900
bops per ændring ... så jeg tænkte at købe min egen og smække i
væggen, hvis det kan lade sig gøre ?

jeg tænkte på den her dlink 504T med indbygget dsl modem

Mon sådan en fætter holder på en tdc 2mbit 'pro' linie ?

takker!

Fra : Frans Meyer

Dato : 14-08-06 12:24

"Cy TG" <cytg.net@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har sådan en netopia router/modem og tdc vil jo have en små 900
> bops per ændring ... så jeg tænkte at købe min egen og smække i
> væggen, hvis det kan lade sig gøre ?

Personligt ville jeg ændre min pro linie til een uden router fra TDC -
dermed få et rent ethernet snit - og kan så sætte "hvad som helst på".

vh
Frans

Fra : Cy TG

Dato : 15-08-06 12:45

jeg forstår ikke helt..

Hvorfor kan jeg ikke rive det eksisterende ud af
væggen (minus skillefilter), og sætte mit eget
modem og egen router på ? bliver modem'et
valideret mod en central eller sådan noget halløj ?
Jeg har en kollega der har en anden opsætning, han
har modem og router hver for sig, og han har
skiftet routeren ud uden problemer ... Jeg kan
ikke se hvorfor jeg ikke skulle kunne gøre det
samme, medmindre modem'et er det unikke i denne
sammenhæng "in wich case im shit out of luck" ......

Fra : Frans Meyer

Dato : 15-08-06 13:16

> jeg forstår ikke helt..
>
> ikke se hvorfor jeg ikke skulle kunne gøre det
> samme, medmindre modem'et er det unikke i denne
> sammenhæng "in wich case im shit out of luck" ......

TDC pro produktet er ændret - således at nye produkter er:

http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/bredbaand/pdf/bredbaand_tekniskbeskr_april2006.pdf

""
TDC Ekstrakanaler
Ekstrakanal-strukturen på ADSL gør det
muligt at etablere flere uafhængige kanaler
på samme fysiske ADSL-forbindelse; som
standard leveres et 4-port modem med
Ethernet-grænseflade.

Tidligere var det kun muligt at etablere
1 kanal pr. ADSL-forbindelse. Med den
ny struktur kan TDC nu tilbyde op til 3
kanaler (tjenester) på den fysiske ADSLforbindelse.

Modemmets 4 porte har følgende anvendelse:
.. Port 1, "grundprodukt", der bærer linje
og hastighed

.. Port 2, Ekstrakanal, datakanal uden prioritering

.. Port 3, reserveret til fremtidige formål

.. Port 4, QoS ekstrakanal til VPN MPLS (ikke
beskrevet her)
Grundprodukt

Det grundlæggende ADSL-produkt er
benævnt "grundprodukt". Denne kan være
TDC Bredbånd Professionel, Sektornet ADSL,
TDC VPN MPLS ADSL eller TDC KIK MPLS ADSL.
""

Så du kan ikke bare selv erstatte det med eget modem og router - du afmelde
deres kombi modem-router løsning, og bede om en ren modem løsning - og så
bruge egen router.

vh
Frans

Fra : Cy TG

Dato : 15-08-06 13:36

Allright, det tar jeg dit ord for så :)
selvom jeg ikke helt forstår af det dokument
*hvorfor* det ikke skulle virke!

Såvidt jeg kan regne ud er den router jeg har nu en

http://www.netopia.com/equipment/products/3000/3300.html,
nærmere bestemt 3347NWG-VGx
(http://www.netopia.com/equipment/products/3000/3300_res_ds.pdf)
og som jeg kan læse bare er en 'gateway' med adsl
og adsl2/2+ modem integreret!

Men alright' apparantly not doable :(

Takker!

Fra : Frans Meyer

Dato : 15-08-06 14:10

> [...]
> selvom jeg ikke helt forstår af det dokument
> *hvorfor* det ikke skulle virke!
>
> Såvidt jeg kan regne ud er den router jeg har nu en

Jep - og dvs: "VGx Virtual Gateway Technology" så det styre TDC i deres
ende - og det kan gør at du ikke bare kan smække noget andet på.
Du skal aktivt afmelde - skifte - eller ifm. oprettelse - fravælge deres
modem-router løsning.

vh
Frans

Fra : Cy TG

Dato : 16-08-06 08:04

takker .. der sparede du mig lige for et
fejlindkøb ;)