Udbyder af høj hastighed i Randers
Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 14-08-06 07:36

Hej

Er der nogen, som kender til udbydere af forbindelser med minimum
10Mbit (gerne SDSL) i Randers (ud over Energi Randers og TDC, som
begge også kun er ADSL), som kan måle sig med nogle af de tilbude, som
findes i f.eks. København?

På forhånd tak
Ole Møller Christensen

Fra : Erik Semey

Dato : 16-08-06 21:04

Hvis du skal have g.shdsl op på 10 mbit, skal man samle flere kobberpar.
Denne type løsninger er dog primært rettet mod erhverslivet, men det
forhindrer dig ikke i at rette henvendelse til ERT om en sådan løsning, men
forvendt ikke lavpris produkt, ERT har i Randers midtby faktisk også FWA.

Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 17-08-06 08:55

Erik Semey <gaia@jubiimail.dk> skrev:
>Hvis du skal have g.shdsl op på 10
> [...]

Hej Erik

Tak for svaret. Er TDC og ERT de eneste udbydere af
SHDSL/ADSL2+ i Randers. En symmetrisk linie er slet ikke et
krav (nok mest ønsketænkning).
Jeg kan godt se, at priserne på FWA er alt for dyre, kan dog
ikke finde priser på SHDSL over 2300/2300 Kbit/s.
Min reference til priser i f.eks. København går på, at man der
mange steder kan få 10 eller 20 Mbit forbindelser til omkring
500 kr (eller billigere), hvilket jo også ville være dejligt
at kunne få her i Randers.

På forhånd tak
Ole Møller Christensen

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 17-08-06 20:45

Erik skylder du ikke at sige, at du indirekte er ansat af ERT's
udbyder ?

Det der er direkte reklame og længere er den ikke.

Fra : Erik Semey

Dato : 17-08-06 21:04

Hej Mogens

Nu er jeg ved at være godt træt af dine moralske opsange, hver gang jeg
svarer folk i dette fora.
Nu er det ikke mig der har en reklame tag i bunden af hver eneste besked jeg
skriver i newsgroup.
At du har et horn i siden på Updata, siden du ikke længere er ansat der,
mener jeg ikke berettiger til at gå efter andre updata ansatte , som for mit
vekommende kommunikerer på usenet som privat person.

Hvis du gad læse hvad Ole skriver, så kender han for de første til ERT's
eksistens, men da han har sat sig inf i deres prissætning, spørger han til
om der evt er andre som kender til udbydere i området der har en anden
prisstruktur end TDC og ERT.
Da Ole samtidigt spørger specifikt på en symetrisk løsning, vælger jeg at
give en teknisk tilbagemelding, idet at g.shdsl som du også ved maks kan
være 2,3 Mbit.
Beskeden om FWA kan så afrundes med at det er et produkt hos ERT, som updata
ikke har noget at gøre med, hvilket understøtter at jeg ikke reklamerer, men
oplyser personen som stillede spørgsmålet.

Med ønsket om at du bruger din tid på noget andet.

Mvh

Erik Varn Semey
"Easy Webhost - www.easywebhost.org"
<xxxxxxeasywebhost.org@yyyyeasywebhost.org> skrev i melding

Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 19-08-06 12:32

Tak for hjælpen Mogens, men min IQ er over 20, så jeg er
kompetent nok til selv at analysere et svar her inde på
gruppen.

Om Erik er ansat (direkte, indirekte eller overhovedet) hos
ERT er vel i bund og grund dybt ligegyldigt, da det eneste han
gør er at informere mig om et produkt, som jeg har spurgt om.
Han har, så vidt jeg ved, ikke tvunget mig at købe noget.
Som jeg også har skrevet i min første besked, så kendte jeg
udemærket til ERT's tilbud, men håbede på at når de tilbød
SHDSL/ADSL2+, så var der evt. også andre udbydere i byen, som
jeg bare ikke havde kunne finde i min søge.

Må jo nok bare anerkende, at Randers er for lille til at fiber
og trådløse løsninger er kommet hertil endnu (eller
formodentlig gør det i den nærmeste fremtid).

Venlig hilsen og tak for hjælpen
Ole Møller Christensen