fullrate - stabilitet?
Fra : Brian K

Dato : 03-08-06 01:18

Hej

Jer der har fullrate - kan i ikke lige fortælle om jeres forbindelse er
stabil eller ej (og hvor længe i har været hos fullrate.

Selv har jeg været der i snart 2 mdr - det har været en blandet fornøjelse.
Når forbindelsen virker, så kører det perfekt. men et par gange om ugen går
der HELT ged i det - forbindelsen ryger af og på - uanset hvad jeg gør, så
fortsætter det i alt mellem 5 minutter og 3 - 4 timer, som her til aften
hvor jeg siden kl. 23.50 blliver smidt af med 5 minutters mellemrum.

Hvad siger i andre fullrate kunder - kører jeres forbindelse perfekt - eller
oplever i det samme som mig?

mvh
brian

Fra : Peter T.

Dato : 03-08-06 05:25

Brian K udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvad siger i andre fullrate kunder - kører jeres forbindelse perfekt -
> eller oplever i det samme som mig?

Jeg har så først fået det i fredags. Og indtil nu har det virket
klippestabilt. Jeg har en enkelt gang noteret et udfald med DU Meter, og
her taler jeg om få sekunder og så var linien tilbage. Jeg bor tæt på
Nørrebro station, hvis du kan bruge det til noget.
Det du beskriver, var det jeg oplevede, da jeg fik forbindelsen torsdag
eftermiddag, hvor jeg fik en mulig default linie på 2mbit/512kbit. Der
faldt linien ud ret ofte indtil fredag morgen, hvor Fullrate sendte den
rette configfil til zyxel-modemet.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Fra : Brian K

Dato : 03-08-06 11:44

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> eftermiddag, hvor jeg fik en mulig default linie på 2mbit/512kbit. Der
> faldt linien ud ret ofte indtil fredag morgen, hvor Fullrate sendte den

Hvad hastighed har du?

mvh
brian

Fra : Peter T.

Dato : 03-08-06 14:09

Brian K udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvad hastighed har du?

5/1.5mbit.

Fra : Peter T.

Dato : 06-08-06 22:02

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har så først fået det i fredags. Og indtil nu har det virket
> klippestabilt.

Lidt pudsigt. Telefonien fungerer egentlig fint. Men i dag, da den
ringede, tog jeg røret og så røg alle dioderne i modemet (kan det have
noget at gøre med at det var min mor?). :)

Den genstartede med det samme, så det virkede faktisk som et reset af
modemet, der blev udløst i det jeg løftede røret. Andre der har oplevet
det samme?

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-06 00:30

On 2006-08-06, Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Lidt pudsigt. Telefonien fungerer egentlig fint. Men i dag, da den
> ringede, tog jeg røret og så røg alle dioderne i modemet (kan det have
> noget at gøre med at det var min mor?). :)

Er du sikker på at dit filter er installeret korrekt?

--
Andreas

Fra : Peter T.

Dato : 07-08-06 05:00

Andreas Plesner Jacobsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er du sikker på at dit filter er installeret korrekt?

Har lige kigget efter - ja.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-06 08:32

On 2006-08-07, Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Har lige kigget efter - ja.

Prøv lige at beskrive hvordan dit telefonnet hænger sammen. Det du
beskrev lyder nemlig enten som et defekt filter eller en defekt
installation (selvfølgelig kan fejlen også ligge på centralsiden, men
det har jeg dog svært ved at tro på)

--
Andreas

Fra : Frans Meyer

Dato : 07-08-06 12:59

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beskrev lyder nemlig enten som et defekt filter eller en defekt
> installation (selvfølgelig kan fejlen også ligge på centralsiden, men

Det er ikke noget filter i en fullrate løsning - enten er det rå kobber -
eller også har man skiftet 100% til dem - og har dermed IP telefoni.
- Man har så også IP telefoni hvis man har rå kobber... men du forstår nok
hvad jeg mener i relation til filter...

vh
Frans

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-06 13:24

On 2006-08-07, Frans Meyer <frans@_meyer.dk> wrote:

> [...]
> eller også har man skiftet 100% til dem - og har dermed IP telefoni.
> - Man har så også IP telefoni hvis man har rå kobber... men du forstår nok

Man kan godt genbruge en eksisterende husinstallation selvom man har
VoIP.

--
Andreas

Fra : Frans Meyer

Dato : 07-08-06 16:12

> On 2006-08-07, Frans Meyer <frans@_meyer.dk> wrote:

> Man kan godt genbruge en eksisterende husinstallation selvom man har

Jojo !! - Men Fullrate løsningen leveres uden filter.
De delere ikke kobber med nogen - heller ikke sig selv...

vh
Frans

Fra : Peter T.

Dato : 07-08-06 15:33

> [...]

> beskrev lyder nemlig enten som et defekt filter eller en defekt
> installation (selvfølgelig kan fejlen også ligge på centralsiden, men

10 m forlængerledning fra stik på væggen og hen til bord, hvor modem står.
Her er filtret koblet på med ledning videre til henholdsvis modem og
telefon. Der er mange fejlmuligheder, men det er dog første gang, det er
sket.

Fra : Peter T.

Dato : 07-08-06 15:35

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> 10 m forlængerledning fra stik på væggen og hen til bord, hvor modem
> står. Her er filtret koblet på med ledning videre til henholdsvis
> modem og telefon.

Sludder og vrøvl. Telefonen er naturligvis smidt i phone 1 i modemet.

Fra : Brian K

Dato : 07-08-06 12:31

> Er du sikker på at dit filter er installeret korrekt?

hejsa

Filter....hvilket filter?

mvh
brian

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-06 13:23

On 2006-08-07, Brian K <spam@noway.dk> wrote:

> hejsa
>
> Filter....hvilket filter?

ADSL/POTS-splitter.

--
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 10:27

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> minutters mellemrum.
>
> Hvad siger i andre fullrate kunder - kører jeres forbindelse perfekt -

Hej

Har haft Fullrate siden d. 4/.7. Siden torsdag sidste uge har jeg haft
problemer med stabiliteten. Alt fra 5-10 min til 8-10 timer, har
slukket/tændt for routern indtil jeg var på igen, men ved de lange nedetider
ved jeg reelt ikke om det var det, der løste problemet. Har udskudt at ringe
til supporten fordi jeg hele tiden troede at det blev bedre..

L.T

Fra : Brian K

Dato : 03-08-06 11:37

"L.T" <ff> skrev i en meddelelse

> ved jeg reelt ikke om det var det, der løste problemet. Har udskudt at
> ringe til supporten fordi jeg hele tiden troede at det blev bedre..

Hejsa

så du har stadig problemet?

mvh
brian

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 11:54

> "L.T" <ff> skrev i en meddelelse

> Hejsa
>
> så du har stadig problemet?
>
> mvh
> brian

Min sidste nedetid var 00.40 i nat, der har ikke været problemer indtil nu..

L.T

Fra : Sune

Dato : 03-08-06 23:16

On Thu, 3 Aug 2006 11:27:05 +0200, "L.T" <ff> wrote:

> [...]
>ved jeg reelt ikke om det var det, der løste problemet. Har udskudt at ringe
>til supporten fordi jeg hele tiden troede at det blev bedre..

Hvilken central sidder du på?

Mvh
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-06 10:16

"Sune" <april2005@tdcadsly.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken central sidder du på?
>
> Mvh
> Sune

Hmm, mener det er Borup Alle..

L.T

Fra : Bakken

Dato : 03-08-06 12:27

> Jer der har fullrate - kan i ikke lige fortælle om jeres forbindelse er
> stabil eller ej (og hvor længe i har været hos fullrate.

Jeg har haft Fullrate siden 17. juli.
Stabiliteten har været meget utilfredsstillende: Meget ofte har jeg været
koblet af 4 - 5 gange i rap, altså inden for ½ times tid. andre gange det
meste af natten. Det kan jeg se fordi jeg så ikke har modtaget den daglige
rapport fra min router. Den kan routeren jo kun afsende hvis den er "på" når
tidspunktet for afsendelse indtræder Hos mig kl 23.59. Og nogle morgener har
telefonen ikke været registreret, altså intet lys i phone-dioden.
Supporten oplyser, at de godt er klar over at der er problemer med deres
specialudviklede firmware fra Zyxel, og at der *er* gang i at få udviklet en
ny.
Den vil de så sende når den er klar ?
Men det sker bare også når jeg kobler op ved hjælp af min Fritzbox og altså
slet ikke har deres udstyr tilsluttet.
Men det er - som jeg ser det - ikke godt nok !
Min hastighed har været meget svingende ( jeg har bestilt en 5/1 M
forbindelse ), men DL har svinget mellem ca. 600k og lige over 4 M. Jeg har
aldrig været i nærheden af de lovede 5M )
Tilsvarende UL som jo skulle være 1 M: den har svinget mellem ca. 100 k og
af og til ( vist nok for det meste ? ) op i nærheden af 1 M.
Mvh

Bo

Fra : Ronnie

Dato : 03-08-06 18:55

"Bakken" <nothanx@no.th> wrote in

> [...]
> Tilsvarende UL som jo skulle være 1 M: den har svinget mellem ca. 100
> k og af og til ( vist nok for det meste ? ) op i nærheden af 1 M.

Jeg har nøjagtig samme oplevelse med DL og har også 5/1 Mbit.

Jeg kan så yderlig tilføje:

IP-telefoni er ustabil -> Se indlæg fra den 20. Juli
Ventetider på over 25 min, når man ringer til support
Ekstrem mangelfuld information på fullrate.dk under driftstatus (i det
hele taget dårlig hjemmeside, når man logger ind, alt under udvikling)

---FLASHBACK---

Så indlæg i politikken for 3 mdr siden, hvor De sammenligner CPH og
Fullrate. Billigt, høj hastighed, 1000 kunder etc.
Benene blev hevet væk under mig; ind på NG og div. forums og læse om
Fullrate. Alt så lovende ud, incl. kompentente ejere.

Så det er frusterende at sidde med disse oplevelser nu.

Hvis det ikke snart ændre sig bare lidt, burde man høre politiken om det
ikke kunne være sjovt med opfølgning på deres indlæg.

Mvh Ronnie

Fra : Brian K

Dato : 04-08-06 00:57

"Ronnie" <webkonto@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse

SNIP

> Så det er frusterende at sidde med disse oplevelser nu.

Enig

> Hvis det ikke snart ændre sig bare lidt, burde man høre politiken om det
> ikke kunne være sjovt med opfølgning på deres indlæg.

Jeg syntes det er en god ide at "slå koldt vand i blodet". Jeg har talt med
deres support 4 - 5 gange den sidste uge (og kan iøvrigt ikke genkende det
med 25 minutters ventetid) - de oplysninger jeg får er at de har fået
eksperter fløjet ind fra forskellige lande for at løse problemerne. Et af
problemerne er måden som fullrate har valgt at køre deres netværk (fik en
forklaring som jeg ikke liiiige er kompetent til at gengive). Jeg antager at
man valgte denne netværksløsning for at kunne holde de lave priser som der
gives.

Hvor om alting er så er jeg 100% sikker på at fullrate ikke opgiver før at
de enten får det til at lykkes - eller at de løber tør for penge. Sidst
nævnte mulighed har vi kunder muligheden for at have indflydelse på - jeg
afventer gerne 2 - 4 uger mere i håbet om at det lykkes. Iøvrigt var den
sidste tilbage melding fra supporten at "nu mente man at man havde fundet
problemet/løsningen og at senest mandag skulle det køre" - jeg krydser
fingre

Det er vel også værd at huske på at ADSL2 er en ny teknologi og at det er at
forvente at der er start problemer, eller?

mvh
brian k

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-06 10:25

> Jeg syntes det er en god ide at "slå koldt vand i blodet". > mvh
> brian k

I første omgang er der jo seks måneders binding
Er irriteret , men ikke mere end at jeg endnu ikke har kontaktet dem, dog
var jeg en smule presset da det en overgang så ud som om jeg ikke ville
komme på sidste weekend..især da jeg på deres hjemmeside, via mobil, kunne
læse at alt var OK..
Hvad hastighed angår, så mener jeg at det tydeligt fremgår at der tages en
chance af kunden, Fullrate anbefaler endda at der prøves med en lille
forbindelse til at begynde med, for at se om linien kan bære mere.

L.T

Fra : Brian K

Dato : 04-08-06 11:22

"L.T" <ff> skrev i en meddelelse

> "Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
>>
> I første omgang er der jo seks måneders binding

Men den bortfalder vel når de ikke levere det man har bestilt, eller?

Iøvrigt kører min forbindelse perfekt lige nu - håber at det fortsætter.

brian

Fra : Ronnie

Dato : 07-08-06 15:50

-CUT
> Ekstrem mangelfuld information på fullrate.dk under driftstatus (i det
> hele taget dårlig hjemmeside, når man logger ind, alt under udvikling)

Det er så blevet løftet...
http://www.fullrate.dk/support/driftsmeddelse_20060804.php

Tak for det Fullrate

Mvh Ronnie

Fra : Peter T.

Dato : 07-08-06 17:50

Ronnie udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det er så blevet løftet...
> http://www.fullrate.dk/support/driftsmeddelse_20060804.php

Imponerende forklaring! :)

Fra : Reno Raines

Dato : 03-08-06 20:26

> [...]
> Tilsvarende UL som jo skulle være 1 M: den har svinget mellem ca. 100
> k og af og til ( vist nok for det meste ? ) op i nærheden af 1 M.

?? Med en 5/1 Mbit forbindelse kan du ikke forvente at downloade med
mere end ca. 600 kb/s og uploade med meget mere end 100 kb/s. Hvis du
har nået højere hastigheder må det skyldes kompression eller den
"start"hastigheden på download.

MVH

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-08-06 20:42

"Reno Raines" <No.Mails@For.Me> writes:

>?? Med en 5/1 Mbit forbindelse kan du ikke forvente at downloade med
>mere end ca. 600 kb/s og uploade med meget mere end 100 kb/s.

Det er jo også det, klagen går på... 4 Mb/s er væsentligt mindre
end 600 KB/s. Tilsvarende er 100 kb/s også væsentligt lavere end
100 KB/s. Ja, det er faktisk 1/8 eksklusiv overhead :)

Mvh.
   Klaus, der tror, at der er tale om enhedsforvirring.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 04-08-06 12:48

"L.T" <ff> skrev:

> I første omgang er der jo seks måneders binding

Den behøver man ikke tage så tungt, hvis der ikke leveres et
tilstrækkeligt stabilt produkt. Der er indgået en aftale om levering af
en internetforbindelse som i sagens natur skal virke, hvilket bl.a.
betyder at der er grænser for hvor meget nedetid og ustabilitet der
skal til før der er tale om misligholdelse af aftalen fra udbyderens
side.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mikkel U.

Dato : 04-08-06 17:47

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
> betyder at der er grænser for hvor meget nedetid og ustabilitet der
> skal til før der er tale om misligholdelse af aftalen fra udbyderens

Er det noget du har undersøgt ? Mig bekendt er du ikke garanteret en
bestemt oppetid, og det må derfor være udbyderen der bestemmer om
aftalen er brudt eller ej.

/m

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 06-08-06 18:19

On Fri, 04 Aug 2006 18:47:06 +0200, "Mikkel U." <mikkelu@gmail.com>
wrote:

>Er det noget du har undersøgt ? Mig bekendt er du ikke garanteret en
>bestemt oppetid, og det må derfor være udbyderen der bestemmer om
>aftalen er brudt eller ej.
>
>/m

Hej Mikkel

Det har jeg til gengæld med Tele2 for ca. 2 år siden lige da de
startede med ADSL.

Jeg skrev en opsigelse til dem med dags varsel p.g.a. de ikke kunne
levere internet og hele tiden rodede med nedetider og et net der ikke
virkede.

Og det er IKKE udbyderen der afgør hvornår det er for meget, hvordan
kan du komme i den tro. ?

Lovgivningen er lavet til at beskytte forbrugeren og IKKE udbyderen.

Derudover, er det ikke kundens problem, at en udbyder klokker i det,
det kan og SKAL altid være udbyderen der må stå til regnskab ligemeget
hvad der er sket hvis deres service ikke virker som forventet.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-08-06 10:15

"Easy Webhost - www.easywebhost.org"
<xxxxxxeasywebhost.org@yyyyeasywebhost.org> wrote in message
..

> Og det er IKKE udbyderen der afgør hvornår det er for meget, hvordan
> kan du komme i den tro. ?
>
> Lovgivningen er lavet til at beskytte forbrugeren og IKKE udbyderen.

Det er jo noget sludder, det er bestemt heller ikke forbrugeren der kan
bestemme hvornår et produkt er for ustabilt - og godt for det

Der findes ingen gode regler for hvornår man kan kræve at ophæve sit køb af
internet forbindelse pga nedetid.. Det er op til en domstol at tage stilling
til..

Ikke en webhoster i hans stue..

Fra : Brian K

Dato : 07-08-06 12:36

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der findes ingen gode regler for hvornår man kan kræve at ophæve sit køb
> af internet forbindelse pga nedetid.. Det er op til en domstol at tage

Hummmm..... det har i flere år heddet "bredbånd - vær på 24 timer i
døgnet" - der findes nok ikke et enenste menneske i verden der ikke er
overbevist om at "adsl/fastnet" betyder "altid på nettet" - så den bredere
defination af "adsl" er vist slået fast.

Når man taler om nedetid eller andre former for "reperation" - det være sig
tv, osv, osv - så er noget over et par % utilfredsstillende - så nedetid på
sin adsl forbindelse på 30 - 60 minutter hver eneste dag / et par gange om
ugen - og der er ovenikøbet et mønster i det (da det er hver eneste uge) -
samtidig genopretter linjen ikke forbindelsen af sig selv igen - man skal
altså fysisk være tilstede konstant for at sikre sig at man er på nettet
24/7 - personligt tror jeg ikke at det bliver svært at vinde en sådan sag!

mvh
brian
(som stadig er villig til at give Fullrate et par uger til at få løst
problemerne)

Fra : Brian K

Dato : 07-08-06 12:42

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

---snip----

Dertil kommer fullrates løfter på detes hjemmeside:

Du får med Fullrate Bredbånd:

* Nyeste teknologi med ADSL2+, som garanterer dig høj driftstabilitet

Så vi er altså garanteret HØJ driftstabilitet

* Ubegrænset trafik på internet helt uden begrænsninger

Det er vel en begrænsning at "lortet" ikke virker, eller ?

* Med Fullrate Bredbånd får du ubegrænset internetadgang døgnet rundt med 2,
5, 10 eller 20 Mbit/s.

Hummm - det lever de altså ikke op til lige nu

Fra : Ronnie

Dato : 07-08-06 16:15

-snip-
> Hummm - det lever de altså ikke op til lige nu

Præcis...
Forstår eller ikke hvorfor man ikke startede Fullrate op med at målrette
produktet, til mere erfarne brugere. Hvis man for start havde gjort
opmærksom på at det her er fortrinsvis ny teknologi, og man derfor kun kan
garanterer en oppetid på f.eks 95%, og derfor ikke skal sammenlignes med
TDC.

Tilgengæld tilbydes produktet til yderst attraktive priser , og et uset
højt informationsniveau.
Med fastnettelefoni til 30 kr/mdr og høje adsl hastigheder, så havde de
fået os med alligevel, og vi ville havde været gode ambassadører.

Så kunne man havde en mere moderat, men kontrolleret vækst og efterhånden
som man havde stabiliseret organisationen og produktet, kunne man tage alle
med.

Whatever - det virker som om at de er ved at finde egne ben igen, så mon
ikke det falder på plads nu. Så kan jeg senere fortælle mine børnebørn
historien om en lang konventeringstid (TDC), efterfulgt af en lang periode
som ufrivillig testbruger :)

Mvh Ronnie (som trods alt hilser fullrate velkommen på markedet)

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-08-06 21:46

Morten Bjergstrøm skrev:

> hvilket bl.a.
> betyder at der er grænser for hvor meget nedetid og ustabilitet der
> skal til før der er tale om misligholdelse af aftalen fra udbyderens
> side.

Gider du ikke finde en Internet udbyder, der har et privat abonnement,
hvor man har en SLA?

Lars B

Fra : Brian K

Dato : 07-08-06 22:59

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Gider du ikke finde en Internet udbyder, der har et privat abonnement,
> hvor man har en SLA?

SLA?

Fra : Paw P Larsen

Dato : 08-08-06 17:50

Brian K wrote:
> "Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> SLA?

Service Level Agreement.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-08-06 17:49

"Mikkel U." <mikkelu@gmail.com> skrev:

> Er det noget du har undersøgt ?

Undersøgt og undersøgt er så meget sagt. Jeg kender bl.a. til et
praktisk eksempel med CyberCity hvor aftalen blev opsagt af kunden
inden for bindingsperioden netop pga. ustabilitet.

> Mig bekendt er du ikke garanteret
> en bestemt oppetid, og det må derfor være udbyderen der bestemmer
> om aftalen er brudt eller ej.

Det er aldrig op til den ene part at vurdere om aftalen er brudt eller
ej. En aftale er altid noget der indgås mellem 2 eller flere parter.
Med dit argument kunne udbyderen helt lade være med at levere en
internetforbindelse i bindingsperioden.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-08-06 17:52

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev:

> Det er jo noget sludder, det er bestemt heller ikke forbrugeren
> der kan bestemme hvornår et produkt er for ustabilt - og godt for
> det

Tja det samme kan siges om udbyderen, og det er meget begrænset hvor
meget ustabilitet, man skal acceptere. Daglige nedbrud vil klart være
over grænsen. Specielt hvis det ikke skyldes udefrakommende forhold som
overgravning af kabler af tredjepart.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-08-06 12:34

Lars Jensen <lars_@_zulfo.dk> skrev:

> Gider du ikke finde en Internet udbyder, der har et privat
> abonnement, hvor man har en SLA?

Hvad vil du bruge det til? Aftalen mellem kunden og udbyderen går på,
at der leveres en forbindelse til internettet og så er den sådan set
ikke længere. En sådan aftale betyder i sagens natur, at der rent
faktisk skal være forbindelse til internettet principielt set hele
tiden I praksis må man dog tåle nedetid eksempelvis i forbindelse med
tredjeparts overgravninger af kabler og lignende.
Som jeg skrev i et andet indlæg så ville den holdning du giver udtryk
for betyde, at en udbyder kunne sælge en internetadgang til kunden der
derved bindes i 6 måneder hos de fleste udbydere og så bare undlade at
give adgang til nettet. Den holder naturligvis ikke juridisk og såfremt
internetforbindelsen ikke fungerer tilfredsstillende er udbyderen
skyldig i kontraktbrud og brugeren skal derfor heller ikke leve op til
den indgåede kontrakt og er ikke omfattet af en bindingsperiode.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-08-06 13:36

Morten Bjergstrøm skrev:

> Hvad vil du bruge det til? Aftalen mellem kunden og udbyderen går på,
> at der leveres en forbindelse til internettet og så er den sådan set
> ikke længere.

Det er jeg faktisk helt med på Morten...

> [...]
> tiden I praksis må man dog tåle nedetid eksempelvis i forbindelse med
> tredjeparts overgravninger af kabler og lignende.

Det er jeg også enig i, men du skriver:

"hvilket bl.a. betyder at der er grænser for hvor meget nedetid og
ustabilitet der skal til før der er tale om misligholdelse af aftalen
fra udbyderens side."

Det er jeg helt sikker på at du ikke kan finde i nogen private aftaler,
altså en defineret grænse for disse...

Det er som altid et spørgsmål om "rimelig" - altså udbyderen skal
udbedre en evt. fejl inden for "rimelig" tid.

Lars B

Fra : Frans Meyer

Dato : 03-08-06 14:20

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger i andre fullrate kunder - kører jeres forbindelse perfekt -
> eller oplever i det samme som mig?

Nu bruger jeg ikke min dagligt - men bortset fra den cental update -
forleden, er min perfekt.

Lave ping tider.

Og de har nu forbedret deres links - så der også er meget gode connections
til TDC og FSKNET.
(i traceroute regi)

Så der står CPH-M og Fullrate lige nu.

Fullrate har dog bedre traceroute til UNI2 end CPH-M.
- CPH-M går stadig rundt om stockholm.

vh
Frans

Fra : Sune

Dato : 03-08-06 23:14

Fra : Brian K

Dato : 04-08-06 00:50

> Hvilken central sidder du på?

Glostrup

mvh
brian

Fra : Ronnie

Dato : 08-08-06 12:27

Brian K wrote:
> "Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> SLA?

Service Level Agreement, et dokument der detaljeret beskriver et
produkt/service imellem virksomhed og kunde. Det indeholde bl.a roller,
ansvar, sikkerhed, oppetid, kapacitet, eskalation, åbningstid,
servicevindue etc....

Det bruges ikke for private, men imellem virksomheder f.eks ved
outsourcing.

Men ellers er der da produkter til private som har former for oppetid,
f.eks:

Elpærer, mindst 10.000 timer
Fyrfadslys- mindst 6 timer

Og for IT ydelser til private:

Webhotel - mindst 3 Gb diskplads
Webmail - 4 mailadresser og 1 Gb diskplads

For begge typer, findes der nok nogen som også har garanti for en
eller anden tilgængelighed, men ved det ikke.

Så nej der, findes ikke ADSL udbydere med SLA eller tilgængeligheds
garanti overfor private, men med fullrate, CPH og andre nye spillere
på markedet, går der nok ikke længe før vi vil se det.

Mvh Ronnie