TDC og priser
Fra : Sune

Dato : 31-07-06 13:03

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra

Der må da ske noget med de andre priser når nu der er kommet 20mbit uden forbrugsloft?

Eller måske regner TDC ligefrem med at mange 20mbit må neddrosles til 8mbit eller 4 mbit.

Mvh
Sune

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-07-06 13:41

On Mon, 31 Jul 2006 14:03:29 +0200, Sune <april2005@tdcadsly.dk>
wrote:

> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra
>
> Der må da ske noget med de andre priser når nu der er kommet 20mbit
> uden forbrugsloft?

Hvorfor mener du det?

> Eller måske regner TDC ligefrem med at mange 20mbit må neddrosles
> til 8mbit eller 4 mbit.

Hvorfor skulle de ønske det?

-A

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 31-07-06 13:49

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

>Hvorfor mener du det?

Fordi verden umiddelbart ser således ud, hvis man bruger sin
forbindelse meget:

4/256: 899 kr/md
4/512: 999 kr/md
8/512: 1199 kr/md
20/1024: 899 kr/md

Mvh.
   Klaus.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-07-06 14:21

On Mon, 31 Jul 2006 12:48:42 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

> 4/256: 899 kr/md
> 4/512: 999 kr/md
> 8/512: 1199 kr/md
> 20/1024: 899 kr/md

Nåh, jeg læste det sådan, at priserne i skemaet var maximum-prisen,
men det er jo minimum-prisen.

Jeg forstår.

-A

Fra : PerX ...

Dato : 31-07-06 23:13

In article <b4urc2trhgig4ljuj1b2r529u7a9914s7g@hojmark.net>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Hvorfor mener du det?

Fordi man kan 24mbit for den pris TDC kræver for 1mbit?

Fra : Per

Dato : 31-07-06 21:01

"Sune" <april2005@tdcadsly.dk> wrote in message

> [...]
> forbrugsloft?
>
> Eller måske regner TDC ligefrem med at mange 20mbit må neddrosles til

Ja, jeg fatter heller ikke meningen med det. Jeg har Cybercity og kan ikke
få mere end 2Mbit derfra. Men hvis TDC da for pokker bare ville lave 4mbit
flatrate, så bestilte jeg med det samme. Jeg fatter ikke hvorfor de vil
sælge 20Mbit som flatrate men ikke 4 eller 8.

Fra : Nicolai

Dato : 31-07-06 21:12

> flatrate, så bestilte jeg med det samme. Jeg fatter ikke hvorfor de vil
> sælge 20Mbit som flatrate men ikke 4 eller 8.

Det er der nok ikke mange der gør. Mon ikke det snarest laves om?

Fra : Per

Dato : 01-08-06 06:32

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> Det er der nok ikke mange der gør. Mon ikke det snarest laves om?

Ikke ifølge deres kundeservice.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-08-06 07:23

On Tue, 1 Aug 2006 07:31:53 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

> Ikke ifølge deres kundeservice.

Blah, de er bare ikke informeret endnu. Det er jo bare et call-center.

-A

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 31-07-06 21:37

"Per" <no@tak.dk> writes:

> [...]
>flatrate, så bestilte jeg med det samme. Jeg fatter ikke hvorfor de vil
>sælge 20Mbit som flatrate men ikke 4 eller 8.

De sælger 4 og 8 Mbps som flatrate i dag. Det er bare forklædt
med en "minimums"- og en "maksimum"-pris. Forbrugsafregningen
går kun til den faste maksimum-pris.

Jeg gætter på, at konceptet har skulle "skræmme" de helt store
brugere væk fra produktet. Men det har man, så vidt jeg kan se,
opgivet med 20 Mbps-produktet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : rl

Dato : 31-07-06 22:27

> Ja, jeg fatter heller ikke meningen med det. Jeg har Cybercity og kan ikke
> få mere end 2Mbit derfra. Men hvis TDC da for pokker bare ville lave 4mbit
> flatrate, så bestilte jeg med det samme.

Du kan da bare bestille 20 mbit til de 899. De garanterer jo 4 mbit på
linien, men det kan jo være du får mere. Men prisen er måske lige i
overkanten?

Jeg fatter heller ikke hvordan de vil konkurrere med elselskaberne ved at
tage 899 for 20 mbit. Det kan man jo for en hel pakke for med tv og tlf. ved
el selskaberne, når engang de kommer i gang.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-07-06 22:52

On Mon, 31 Jul 2006 23:27:20 +0200, "rl" <r-lauritsen@hotmail.com>
wrote:

> Jeg fatter heller ikke hvordan de vil konkurrere med elselskaberne
> ved at tage 899 for 20 mbit.

Det vil de heller ikke (direkte).

De vil i stedet sælge deres kobberforbindelser (næsten) alle steder i
Danmark og dermed dække de mange, mange steder, hvor elselskaberne
ikke dækker og ikke kommer til det i de første mange år, eller
nogensinde.

Når elselskabernes datterselskaber så er klar til at levere (eller er
gået konkurs eller opkøbt), er TDC også klar til at levere fiber til
nogenlunde konkurrencedygtige priser, ligesom de har været med andre
teknologier.

I mellemtiden har de tjent endnu en formue på deres kobber.

Lyder det ikke som en meget god plan?

-A
PS: Om det lykkes er naturligvis en anden sag. Vi får se.
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Nicolai

Dato : 01-08-06 08:43

> [...]
> teknologier.
>
> I mellemtiden har de tjent endnu en formue på deres kobber.

Det er ganske almindelig hovedregning og helt naturligt. Hvem havde ikke
gjort det samme.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 01-08-06 02:06

"rl" <r-lauritsen@hotmail.com> wrote in message
> Jeg fatter heller ikke hvordan de vil konkurrere med elselskaberne ved at
> tage 899 for 20 mbit. Det kan man jo for en hel pakke for med tv og tlf.
> ved el selskaberne, når engang de kommer i gang.

Du forklarer det jo selv ved at skrive "når engang de kommer i gang" om
elselskaberne. Du kan jo ikke sammenligne et tilbud der her og nu dækker 40%
af befolkningen med noget der engang om nogen år vil dække måske 20%

mvh
/Kasper

Fra : Per

Dato : 01-08-06 06:34

> Du kan da bare bestille 20 mbit til de 899. De garanterer jo 4 mbit på
> linien, men det kan jo være du får mere. Men prisen er måske lige i
> overkanten?

Nu kræver det jo at der er ADSL2 på centralen. Men ja prisen er for høj.

Fra : Flemming Danielsen

Dato : 01-08-06 23:18

On Mon, 31 Jul 2006 23:27:20 +0200, rl wrote
(in article <44ce75b8$0$3456$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>):

> [...]
> tage 899 for 20 mbit. Det kan man jo for en hel pakke for med tv og tlf. ved
> el selskaberne, når engang de kommer i gang.

De kan levere til flere en elselskaberne nu. Hvorfor saa smide penge væk, det
har aldrig lignet TDC.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-08-06 23:38

"rl" <r-lauritsen@hotmail.com> writes:

>Jeg fatter heller ikke hvordan de vil konkurrere med elselskaberne ved at
>tage 899 for 20 mbit. Det kan man jo for en hel pakke for med tv og tlf. ved
>el selskaberne, når engang de kommer i gang.

TDC 20/1 Mbps: oprettelse 595 kr, 899 kr/måned.

NESA fibernet oprettelse: 4.950 kr, månedligt abonnement 179 kr.
Hertil skal lægges 25/25 Mbps internet-forbindelse: 595 kr/md.

Totalpris TDC 6 måneder: 5.989 kr, gennemsnitspris 998 kr/måned.
Totalpris NESA 6 måneder: 9.594 kr, gennemsnitspris 1.599 kr/måned.

NESA er altså 600 kr/måned dyrere end TDC, men man får til gengæld
25 Mbps begge veje.

Hvis man beholder forbindelsen i to år, er TDC stadig 1.355 kr
billigere end NESA.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-08-06 00:00

On Tue, 1 Aug 2006 22:37:30 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

> TDC 20/1 Mbps: oprettelse 595 kr, 899 kr/måned.

> NESA fibernet oprettelse: 4.950 kr, månedligt abonnement 179 kr.

Well, det koster det så ikke i praksis... De har 'kampagner' alle
steder, så man kan få det installeret for 1750 kr, hvis man gider
grave kablet ned selv.

> Hertil skal lægges 25/25 Mbps internet-forbindelse: 595 kr/md.

FastTV kan levere 20/20 for 499 på Nesa Fibernet

> Totalpris TDC 6 måneder: 5.989 kr, gennemsnitspris 998 kr/måned.
> Totalpris NESA 6 måneder: 9.594 kr, gennemsnitspris 1.599 kr/måned.

Nesa (justeret) 6 måneder: (1750 + 6x(179+499)) = 5.818 ~ 970/måned.
Desuden kan man få billigere telefoni og tv på samme forbindelse, og
man får meget bedre udgående båndbredde.

Jeg er dog helt enig i din pointe: Den nye forbindelse fra TDC er ikke
specielt dyr ift. hvad man får.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-08-06 05:12

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Well, det koster det så ikke i praksis... De har 'kampagner' alle
> steder, så man kan få det installeret for 1750 kr, hvis man gider
> grave kablet ned selv.

OK, ved du forresten hvornår man typisk kan tilmeldes. Nesa siger de
"forbereder" fibernet, og de er færdige med lysmasterne og nedgravning af
luftledningen inden 2007, hvornår kan de så levere fiber? De har vist
stadigt ikke sendt noget info ud.

> FastTV kan levere 20/20 for 499 på Nesa Fibernet

Og bolig.net 25/25 for 549,-

Man skal ogsp lige huske på at forbindelsen leveres som 100/100Mbit og der
ikke skal tænkes på overhead..

En 20Mbit adsl, vil jo typisk kun have 17Mbit/870Kbit

Prøv at regne TDC totalpris ud over de mange år som TDC har ejet kablerne!!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-08-06 06:41

On Wed, 2 Aug 2006 06:11:35 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> OK, ved du forresten hvornår man typisk kan tilmeldes.

Jeg har tilmeldt mig i mit område og den faktiske installation bliver
vist desværre først til næste år. (Så kan jeg gå og grave i snestorm.
Jubii).

> Nesa siger de "forbereder" fibernet, og de er færdige med lysmasterne
> og nedgravning af luftledningen inden 2007, hvornår kan de så levere
> fiber? De har vist stadigt ikke sendt noget info ud.

De sender vist reklame ud i området et års tid før de faktisk kan
levere.

> Prøv at regne TDC totalpris ud over de mange år som TDC har ejet kablerne!!

Ja, det bliver jo til noget... Jeg er sikker på, Nesa har tilsvarende
forventninger til deres investering.

Man kan i øvrigt diskutere, om man ikke bør regne TDC basislinje med i
prisen, når man regner med de 179 til Nesa.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Frans Meyer

Dato : 02-08-06 10:40

> Jeg har tilmeldt mig i mit område og den faktiske installation bliver
> vist desværre først til næste år. (Så kan jeg gå og grave i snestorm.
> Jubii).

Men - hvad får man?
Sidst jeg kiggede på det - var det noget jummer noget med måden man kan få
sin IP på... noget VPN indpakket stuff....
Men det er måske blot jaynet ? http://www.nesa.jay.net/welcome/index.php

vh
Frans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-08-06 11:48

On Wed, 2 Aug 2006 11:39:32 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk> wrote:

> Men - hvad får man?

Relativ standard ETTx, really.

> Sidst jeg kiggede på det - var det noget jummer noget med måden man
> kan få sin IP på... noget VPN indpakket stuff....

Det er vist kun Jay.net, der har fundet på at levere via PPTP. Med
Dansk Bredbånd får man fx IP-adresse(r) i Nesas net men fra DBnets
adresser og på standard DHCP-vis.

-A

Fra : PerX ...

Dato : 02-08-06 21:42

In article <dimvc2t3n5t39hu5cpv291lrckfb5ugulu@hojmark.net>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Well, det koster det så ikke i praksis... De har 'kampagner' alle
> steder, så man kan få det installeret for 1750 kr, hvis man gider
> grave kablet ned selv.

Yeah right, og hvem fanden graver kabler ned selv.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-08-06 22:32

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> writes:

>Yeah right, og hvem fanden graver kabler ned selv.

Det er ganske normalt. De fleste antenneforeninger (inklusiv TDC
Kabel-TV) har som standardvilkår, at man selv graver kablet ned
på egen grund.

I NESAs tilfælde tager de en fast pris på 2.000 kroner for at
grave kablet ned på kundens grund. Det kan godt blive en ret
grum meter-pris

Mvh.
   Klaus.

Fra : PerX ...

Dato : 04-08-06 22:19

In article <ear5kt$qbt$1@news.klen.dk>, klausellegaard@msn.com says...

> Det er ganske normalt. De fleste antenneforeninger (inklusiv TDC
> Kabel-TV) har som standardvilkår, at man selv graver kablet ned
> på egen grund.

Du godeste.

> I NESAs tilfælde tager de en fast pris på 2.000 kroner for at
> grave kablet ned på kundens grund. Det kan godt blive en ret
> grum meter-pris

Ja mon ikke - men grave det ned selv? Oh well, så må man jo klare sig
uden :)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-08-06 06:39

On Fri, 4 Aug 2006 23:18:48 +0200, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> Du godeste.

Vi taler i mit tilfælde om en 50 cm dyd rende, der skal være ca 4 m
lang. Det gad jeg ikke betale nogen 2000 kr for at grave. But YMMV.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-06 11:10

In article <vhb8d21b3amtvka569updctpk25p5vmn6j@hojmark.net>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Vi taler i mit tilfælde om en 50 cm dyd rende, der skal være ca 4 m
> lang. Det gad jeg ikke betale nogen 2000 kr for at grave. But YMMV.

Hm, næ - jeg så for mig 20-30 meter eller noget.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-08-06 12:57

On Mon, 14 Aug 2006 12:10:19 +0200, PerX ...

> Hm, næ - jeg så for mig 20-30 meter eller noget.

Det er altså i Storkøbenhavn. Det er ikke mange her, der har råd til
at bruge et par millioner ekstra på 20-30 meter længere indkørsel

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-07-06 22:45

On Mon, 31 Jul 2006 22:00:49 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

> Jeg har Cybercity og kan ikke få mere end 2Mbit derfra.

Det er fordi CC køber en 2 Mbps ADSL af TDC, fordi de ikke selv har
udstyr på den central.

> Men hvis TDC da for pokker bare ville lave 4mbit flatrate,

999 er da om ikke flatrate, så i hvert fald maxrate. Til gengæld er
det ikke billigt.

> Jeg fatter ikke hvorfor de vil sælge 20Mbit som flatrate men ikke
> 4 eller 8.

Det er jo ikke givet, de bliver ved med det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 31-07-06 22:37

Jeg ringede til TDC fordi jeg var utilfreds med dem der på nuværende
tidspunkt kan få op til 8064/512 ved at bestille 1024/128, i en kortere
periode, og fik at vide der ville ske noget til september for os andre, som
har været kunder hos TDC i laaaaang tid.
Men hvad det var der ville ske kunne jeg ikke få noget at vide om, men mon
ikke det bliver en forøgelse af hastigheden, så jeg får noget mere for mine
360 kr om måneden.

Hygsom
Leo

Fra : Ole Helms

Dato : 31-07-06 23:59

On Mon, 31 Jul 2006 23:36:59 +0200, "www.mamegames.dk" <leo@leo dot
lir dot dk> skrev:

> [...]
>ikke det bliver en forøgelse af hastigheden, så jeg får noget mere for mine

Joh, mon ikke?
http://www.computerworld.dk/art/34736?a=search&i=0
Men forhåbentlig gælder det også 2Mbit kunder

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-06 04:54

www.mamegames.dk skrev:

> Jeg ringede til TDC fordi jeg var utilfreds med dem der på nuværende
> tidspunkt kan få op til 8064/512 ved at bestille 1024/128, i en kortere
> periode,

Hvad har de da gjort dig?

--
Bertel

Fra : PerX ...

Dato : 01-08-06 18:24

In article <44ced047$0$3466$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
nospamfilius@lundhansen.dk says...

> Hvad har de da gjort dig?

De bliver ved med at overhale ham ;)

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 02-08-06 04:43

> Hvad har de da gjort dig?

Ja, nemlig, hvad har de lige gjort mig ?