Tisser i kattebakken men laver stort idenf~
Fra : Ann-Sofie Anvig

Dato : 15-10-06 14:37

Hej allesammen.
Jeg har to katte. Hunnen er 1½ og han katten er ½. De spiser sammen,
sover sammen, ja er uadskillige MEN.... De er renlige bortset fra at når
han katten skal bruge bakken, så starter han med at tisse, så børster
han det til og så sætter han sig udenfor bakken og laver stort? HVORFOR?
Den bliver tømt, og sterreliseret. Jeg har ikke skiftet mærke i
kattegrus. det er møg irriterende at komme hjem til en eller to kager
HVER dag :'o(

Håber i kan hjælpe

MVH. Ann-sofie

Med venlig hilsen
Ann-Sofie Anvig
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 15-10-06 14:49

Ann-Sofie Anvig wrote:

> [...]
> han katten skal bruge bakken, så starter han med at tisse, så børster
> han det til og så sætter han sig udenfor bakken og laver stort? HVORFOR?

Har du set den gøre det? Vores han har det med at tro, han er inde i
bakken, selvom måsen stikker uden for, og så lander det jo lige ved
siden af. Kan det være tilfældet hos dig også? I givet fald hjælper en
bakke med meget høje kanter eller overdækket med "lem".

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Ann-Sofie Anvig

Dato : 15-10-06 14:56

> [...]
> siden af. Kan det være tilfældet hos dig også? I givet fald hjælper en
> bakke med meget høje kanter eller overdækket med

Ja vi har flere gange taget ham i det. Når vi kan høre det er ham der er
i bakken så holder vi øje, for lige direkte efter han har tisset vader
han ud og sætter sig og laver stort. Vi har lidt på fornemmelse at det
måske er fordi han har jokket i det et par gange. Kan det være derfor?
at han altså synes det er ulækkert?

Fra : Hanne Engermann

Dato : 15-10-06 15:49

> [...]
> han ud og sætter sig og laver stort. Vi har lidt på fornemmelse at det
> måske er fordi han har jokket i det et par gange. Kan det være derfor?

Jeg ville under alle omstændigheder have to store kattebakker og sørge
for, at gruslaget er mindst 7-8 cm. tykt. Og så ville jeg ikke fjerne
hans "kager", men lægge dem ind (udækket) i kattebakken. Så kan det
være, han lugter lunten. Jeg har selv praktiseret det med held - ganske
vist med killinger, men alligevel

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann-Sofie Anvig

Dato : 15-10-06 15:58

> [...]
> hans
> være, han lugter lunten. Jeg har selv praktiseret det med held - ganske

Jeg havde lige ordnet kattebakken på et tidspunkt og så satte han sig
lige ved siden af og lavede stort. Jeg bar ham derop så han kunne gøre
sig færdig der. men det har ikke hjulpet. Det jeg bare ikke forstår er
hvorfor han gerne vil tisse men ikke lave stort? Vi har haft to katte
bakker men der gjorde han det også ved siden af....

Fra : Gerd K.

Dato : 16-10-06 20:54

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hans "kager", men lægge dem ind (udækket) i kattebakken. Så kan det
> være, han lugter lunten. Jeg har selv praktiseret det med held - ganske

Jeg havde en overgang to katte og ved ren og skær dovenskab kom der til at
stå to store bakker. Den ene blev tissebakke og den anden "pruttebakke". Det
undrede jeg mig lidt over i starten - for jeg havde intet gjort for det.

Mvh Gerd

Fra : Siri

Dato : 17-10-06 10:52

Hmmm...
Det må være træls.
Hvor stor er din kattebakke? Prøv med en lidt større, kattebakker kan
fåes ret billigt. Min perser havde lukket toilet (af hensyn til ejerne,
ikke katten), der var så stort, at det ikke kunne stå i mit badeværelse!
Alle rådede mig så til at få en bakke, der var stor nok (det er så også
til en perserkat, dog en lille en på 3,5 kg). Så jeg købte en stor åben
bakke (ca 40 x 33 x 7), og bad til, at hun ville bruge den. Det gik
fint! Bortset fra - nogle gange ryger der også en 'katte-kugle' udenfor,
fordi hun skraber den/de sidste af på kanten, når hun har 'hård mave'.
Der kan også hænge en enkelt ved, når hun har forladt bakken, og så går
den vilde jagt jo Eller også ligger den bare i gangen - ikke noget
problem, for det er tørre, hårde kugler, hun laver. Men er det en ide
med større bakke - så han f eks kan lave hver ting i hver sin ende?
Og - har du forsøgt at skifte grus?
F eks til noget finere sand-agtigt noget - katte har følsomme poter, og
måske kan han ikke lide fornemmelsen af noget groft under sine poter og
skynder sig væk - lidt, som når vi andre går barfodede på strandsten.
Eller noget grus, der dufter anderledes - absorberer bedre - hvad ved
jeg, det er bare ideer udfra, hvad jeg har læst om katte og deres adfærd.
Med venlig hilsen
Siri
> [...]

> for, at gruslaget er mindst 7-8 cm. tykt. Og så ville jeg ikke fjerne> >
hans > > være, han lugter lunten. Jeg har selv praktiseret det med held -

Fra : Gitte Bormann

Dato : 20-10-06 20:05

> [...]
> Den bliver tømt, og sterreliseret. Jeg har ikke skiftet mærke i
> kattegrus. det er møg irriterende at komme hjem til en eller to kager

Jeg ville fluks anskaffe en bakke mere. En stor en. Vores ene hunkat
gjorde det samme - og det var bl.a. fordi bakken var for lille, tror
jeg. Nu har vi en med høje kanter, masser af grus - og nu går det. Men
hun tisser ikke i den . Det gør hun i en af de andre. Jeg tror
simpelthen, at hun selv troede, hun var helt inde + hun går ikke i/på
sine egne efterladenskaber - så lå der noget i indgangen til bakken,
satte hun sig udenfor!
Men det er heldigvis fortid nu. Men irriterende er det - heldigvis var
løsningen her ganske enkel.

Mange hilsner
Gitte Bormann
- Tøm kattebakken ved privat svar