Opsætning af router ...
Fra : SuSanne

Dato : 15-10-06 12:23

Hej,

Jeg har købt en router, der skal sættes op i min web-browser på
http://192.168.0.1
Men når jeg taster URL'en i IE, får jeg at vide, at siden ikke
findes.

Nogen løsning til, hvordan jeg løser det problem, så routeren kan
sættes op?

Venlig hilsen
Susanne

P.S.:
Routeren er endnu ikke koblet på - vi kører med en switch p.t.
OS er Win 2000 på denne maskine.

Fra : P.L.

Dato : 15-10-06 12:29

On Sun, 15 Oct 2006 13:23:16 +0200, "SuSanne"
<sus@nne.vindinggaard.dk> wrote:

> [...]
>Susanne
>
>P.S.:
>Routeren er endnu ikke koblet på - vi kører med en switch p.t.

Routeren skal være connected til computeren for at den adr. skal virke

Fra : SuSanne

Dato : 16-10-06 16:32

"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse

> Routeren skal være connected til computeren for at den adr.
skal virke

***
Som Michael også skrev, og hvad jeg ikke vidste, men tak for dit
svar.

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-10-06 12:43

> [...]

>sættes op?

>P.S.:
>Routeren er endnu ikke koblet på - vi kører med en switch p.t.

Ok...

Tilslut routerens WAN-side til dit ADSL / Kabel modem. Tilslut
derefter en computer til routerens LAN-side. Tænd først router, og
dernæst computeren...

Computeren får nu en ip-adresse fra routeren, og du kan nå routerens
opsætning på den opgivne adresse....

Hvis det driller, er det måske fordi man har givet dig en forkert
adresse på routeren. Hop ud i en kommando linie og kør IPCONFIG.

Den skulle gerne vise at din ip-adresse er 192.168.0.xxx med standard
gateway 192.168.0.1 (lig med routeren...). Står der en anden adresse,
må du prøve at nå routeren på den....

- - - -

Herefter er det bare at opsætte WAN-siden i routeren, så du får
kontakt til udbyderen / internettet. Hvis du har en DHCP-baseret
opsætning fra udbyderen skal du nok ikke gøre ret meget andet end at
vente en times tid inden du (routeren !!) får WAN ip-adresse fra
udbyderen .

Den ventetid kan du undgå ved at køre IPCONFIG /RELEASE på en af
computerne lige inden du kobler routeren til...

Fra : SuSanne

Dato : 16-10-06 16:29

"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den ventetid kan du undgå ved at køre IPCONFIG /RELEASE på en
af
> computerne lige inden du kobler routeren til...

Tak for din udførlige forklaring Michael ... Det kan jeg vist
godt finde ud af, selvom jeg ikke er proff. på det område.

Jeg har bare ét lille problem, Hvis jeg kører en IPCONFIG - nu -
før routeren er tilsluttet, så forsvinder vinduet hurtigere, end
jeg kan nå at aflæse adressen. Hvordan klarer jeg det? (det er
umuligt at fastholde billedet med pauseknappen). Bare for det
tilfælde, at router-adressen i manualen ikke er korrekt!

Tak igen.

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-06 17:01

SuSanne skrev:

> Jeg har bare ét lille problem, Hvis jeg kører en IPCONFIG - nu -
> før routeren er tilsluttet, så forsvinder vinduet hurtigere, end
> jeg kan nå at aflæse adressen. Hvordan klarer jeg det?

Du skal åbne et kommandovindue først, og så skal du skrive
"ipconfig" deri. Kommandovinduet finder du under
Programmer - Tilbehør (Kommandoprompt).

--
Bertel

Fra : SuSanne

Dato : 16-10-06 17:41

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4533aca6$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> SuSanne skrev:
>
> Du skal åbne et kommandovindue først, og så skal du skrive
> "ipconfig" deri. Kommandovinduet finder du under
> [...]

***
Ja, det virker ... Tak

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-06 17:02

"SuSanne" <sus@nne.vindinggaard.dk> wrote:

>Tak for din udførlige forklaring Michael ... Det kan jeg vist
>godt finde ud af, selvom jeg ikke er proff. på det område.

Ellers spørger du bare en gang til

> [...]
>umuligt at fastholde billedet med pauseknappen). Bare for det
>tilfælde, at router-adressen i manualen ikke er korrekt!

Ok, start med at køre CMD

Det åbner et terminal vindue hvor du så kan afvikle IPCONFIG....

<mlr>

Fra : SuSanne

Dato : 16-10-06 17:45

> Ok, start med at køre CMD
>
> Det åbner et terminal vindue hvor du så kan afvikle
IPCONFIG....

> <mlr>

***
Super - så lærte jeg igen noget nyt, og det var nemt Tak for
hurtig hjælp og svar.

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-10-06 12:45

> [...]

> Susanne
>
> P.S.:
> Routeren er endnu ikke koblet på - vi kører med en switch p.t.

Det er bedst at bruge en kabelforbindelse. Og din PC skal være på samme
subnet som routeren for at du kan komme i forbindelse med den. Du er på
samme subnet når du har været inde i netværkskontrolpanelet i W2K og
manuelt sat ip-adressen til 192.168.0.x (hvor x= 2, 3, ... , 254) og
netmask til 255.255.255.0.

Fra : SuSanne

Dato : 16-10-06 16:52

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
W2K og
> manuelt sat ip-adressen til 192.168.0.x (hvor x= 2, 3, ... ,

***

Tak for dit svar. Det var lidt teknisk, så jeg må spørge om det
er det samme, du mener, som Michael Rasmussen skriver i sit svar,
hvor jeg til sidst skal opsætte WAN-siden i routeren for at få
kontakt til udbyderen/nettet?
Jeg får automatisk tildelt en adresse (max. 2 - derfor routeren -
vi er 3 på netværket) fra udbyder, og LAN-egenskaberne er
allerede sat op til automatisk at hente adressen - er det ikke
tiltrækkeligt, eller skal jeg alligevel manuelt indtaste
ip-adresse og netmask?

Vi er på kabelnet/bredbånd ...

Venlig hilsen
Susanne