Nogen der har erfaringer med Parknet? (pin~
Fra : TBC

Dato : 15-10-06 10:19

Hej. Min boligforening har fået tilbud fra Parknet. Jeg vil derfor
meget gerne høre fra folk der har erfaringer med Ydre Nørrebro
IT-Laug / Parknet. www.parknet.dk

Særligt er jeg interesseret i at høre om hvilken responstid/ping der
er via Parknet til f.eks danske FPS spilservere, eller i det mindste
bare danske site's som f.eks www.boomtown.net og lign.

Fortæl/vis også meget gerne om kvaliteten varierer meget afhængigt
af tidspunktet på dagen.

Prisen er jo i sig selv særdeles rimelig, og non-profit filosofien med
et netværk der er ejet af brugerne i Laug'et er særdeles tiltalende.
Men min umiddelbare tanke og frygt er at [aktuelt] små 200 Mbit/s
trafik til deling mellem [aktuelt] 3.393 lejligheder på hvad jeg
tolker(!) som "best effort" forbindelser der sigter efter 10/10 Mbit/s
til rådighed for hver bruger, er noget der i kan "oversættes" direkte
til spidsbelastninger og forfærdentlig ping, som i praksis gør
forbindelsen ubrugelig i forhold til online FPS spil og sikker
videostreaming på flere tidspunkter af døgnet.

....Men er denne erfaring og frygt relevant i forbindelse med hvordan
Parknet kører i praksis?
....Særligt erfaringer efterlyses

TBC