Andet end speedstream 4100 ?? (TDC ADSL)
Fra : John

Dato : 14-10-06 21:22

Hej,

Jeg har p.t. følgende opkobling.

Et TDC speedstream 4100 adsl modem som
er koblet til en switch. Switchen fordeler signalet
til en SPA1001 IP-telefon adapter, en trådløs
router og en stationær PC.

Jeg vil gerne erstatte det hele med en all-in-one
løsning.

Der skal derfor være følgende i det produkt jeg leder efter:

- IP telefon adapter
- ADSL modem så jeg kan plugge RJ11 stikket direkte
i produktet
- Et antal LAN RJ45 indgange
- 54mbit trådløst interface

Det skal virke med TDC ADSL.

Hvad skal jeg købe? Har hørt noget om en FritzBox....kan
det anbefales?

Af en eller anden årsag kan jeg ikke logge på SpeedStream'ens
webinterface, så jeg vil egentlig også gerne vide om jeg overhovedet
kan få adgang til de konfigurationsoplysninger, som er nødvendige,
for at sætte ADSL-forbindelsen op med et alternativt produkt?

Tak på forhånd.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 15-10-06 09:12

John wrote:
[SNIP]
> Hvad skal jeg købe? Har hørt noget om en FritzBox....kan
> det anbefales?

Ja, en fritzbox WLAN fungerer efter mine erfaringer aldeles glimrende.

Opsætningsvejledning til TDC ADSL:
http://www.softpbx.net/fritzbox/vejl.htm

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : John

Dato : 15-10-06 11:02

> Opsætningsvejledning til TDC ADSL:
> http://www.softpbx.net/fritzbox/vejl.htm

Angiveligt er det en opsætningsvejledning til Cybercity ADSL??!?!?

Fra : Hans

Dato : 15-10-06 14:14

John wrote:

> Angiveligt er det en opsætningsvejledning til Cybercity ADSL??!?!?

Nej - TDC.

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-10-06 11:47

John wrote:

> Angiveligt er det en opsætningsvejledning til Cybercity ADSL??!?!?

Nej, også TDC ASDL. Læs det om dynamisk IP og bridge mode (din
Speadstrem er en bridge).

Du skal være opmærksom på, at Fritxbox'en ikke virker, hvis du har fast
IP på dit TDC ADSL
http://eshop.estation.dk/product.asp?product=830&sub=446&page=1

--
Jesper Lund

Fra : John

Dato : 15-10-06 15:41

> Du skal være opmærksom på, at Fritxbox'en ikke virker, hvis du har fast IP
> på dit TDC ADSL
> http://eshop.estation.dk/product.asp?product=830&sub=446&page=1

Hvordan undersøger jeg om jeg har fast IP?

Og hvis jeg har fast IP, hvad skal jeg så købe/gøre?

Fra : Svend

Dato : 17-10-06 12:56

John wrote:

> Hvordan undersøger jeg om jeg har fast IP?
>
> Og hvis jeg har fast IP, hvad skal jeg så købe/gøre?

Hvis du har 3 enheder på din adsl der får hver sin offentlige ip adr.
har du ikke fast ip. men det kan du selv undersøge. hvad adr. har din
stationærer pc ?

--
Svend

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-10-06 19:48

John wrote:

> Hvordan undersøger jeg om jeg har fast IP?

Kigge på din regning. Fast IP koster ekstra hos TDC.

--
Jesper Lund

Fra : John

Dato : 15-10-06 15:49

> Du skal være opmærksom på, at Fritxbox'en ikke virker, hvis du har fast IP
> på dit TDC ADSL
> http://eshop.estation.dk/product.asp?product=830&sub=446&page=1

Der står følgende på den side du henviser til:

"fungerer ikke med Privat IP-adr, kun med dynamisk eller firma bestilte fast
IP-adr"

Hvordan undersøger jeg om jeg har:

- privat IP adresse
- dynamisk IP adresse
- eller fast IP adresse

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 15-10-06 17:05

Jesper Lund wrote:
> Du skal være opmærksom på, at Fritxbox'en ikke virker, hvis du har
> fast IP på dit TDC ADSL

Det gælder vist kun, hvis du har fast IP i et non-routable adresserum
(f.eks. 10.x.x.x). Det tror jeg ingen af de danske
ADSL udbydere leverer. Men det er besværligt at sætte fritzboxen op på en
cybercity ADSL, hvor dns-serverne ikke kommer med automatisk. Der skal man
ind og rode i nogle dybere lag i konfigurationen med FBeditor.

mvh
Jeppe Seidelin Dam