upload - "billeder intet problem" - "video~
Fra : Ralle

Dato : 14-10-06 16:38

hejsa..

jeg har 2 filer, upload.php og config.php.

upload.php finder du her: http://video.enzolim.dk/11/index.phps

config.php finder du her: http://video.enzolim.dk/11/config.phps

det virker sådan da, men den opretter ikke altid en thumbnail i
mappen images/thumbnails, nogle gange opretter den kun billedet i
mappen images/big

nogle forklaring på det??

og så vil jeg gerne have at man skal kunne uploade video'er også,
så vil den ligge dem ind i en mappe som vi så kalder: video

nogle som kan hjælpe med dette??

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 14-10-06 17:23

Ralle skrev:
> [...]
>
> det virker sådan da, men den opretter ikke altid en thumbnail i
> mappen images/thumbnails, nogle gange opretter den kun billedet i

Prøv at echo filtypen på det billede du uploader og se om det kan være
fordi det skiller sig ud fra de filtyper der er nævnt i din upload fil.
Måske kan du finde svaret der.

Hvad gør denne linie?
}elseif($file_type == "image/jpg" || $file_type == "image/jpg"){

> og så vil jeg gerne have at man skal kunne uploade video'er også,
> så vil den ligge dem ind i en mappe som vi så kalder: video

Du kan jo lave nogle if-sætninger der afgører om det er et billede eller
en film vi snakker om og så tage den derfra.

en mulighed er at lave et par arrays med de gængse filtyper og så skille
dem ud derfra

F.eks:
$images = array("image/pjpeg", "image/jpeg", "image/gif", "image/png",
"image/x-png");

$movies = array("video/x-msvideo", "video/x-ms-asf", "video/mpeg")

if(in_array($filetype, $images))
{
   // koden til billeder
}
elseif(inarray($filetype, $movies))
{
   //koden til film
}

Noget i den stil ihvertfald.

> nogle som kan hjælpe med dette??

her fik du lidt hjælp til selvhjælp.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Ralle

Dato : 14-10-06 18:03

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> "image/x-png");
>
> $movies = array("video/x-msvideo", "video/x-ms-asf", "video/mpeg")

Tak, men det virker ikke helt, får fejlen: Parse error: syntax error,
unexpected T_IF in
/hsphere/local/home/hypocrit/video.enzolim.dk/11/index.php on line 38

har ændret filen, og du kan se den her:
http://video.enzolim.dk/11/index.phps

og kan du hjælpe mig med at lave en video kode??
har nemlig ingen anelse om hvordan man laver sådan en :s

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 21:43

Ralle wrote:
> [...]
> unexpected T_IF in
> /hsphere/local/home/hypocrit/video.enzolim.dk/11/index.php on line 38

Du mangler et semikolon på linie 36, og jeg synes også, du skal kigge
dine variabel navne igennem

> og kan du hjælpe mig med at lave en video kode??
> har nemlig ingen anelse om hvordan man laver sådan en :s

Hvor opstår problemet, for opload-formularen er jo det samme, når du har
if-betingelsen
Er det, når du skal vise filmen eller hvordan?

Fra : Ralle

Dato : 15-10-06 13:13

at(nospam) wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Du mangler et semikolon på linie 36,

Tak..

> og jeg synes også, du skal kigge
> dine variabel navne igennem

hvad mener du?? fx. $a = strrchr($file_name,'.');
altså at jeg skal lave $a om til noget andet??

> Hvor opstår problemet, for opload-formularen er jo det samme, når du har
> if-betingelsen
> Er det, når du skal vise filmen eller hvordan?

tror ikk der vil være noget problem i at få uploaded en film, men hvordan
får man den til at lave en thumbnail af filmen??

jeg har lavet en lille side hvor jeg includer: menu topbar rightbox og så
er indholdet imellem, sådan skal siden se ud: http://ralle2005.dk/teste/6/

kan i hjælpe mig med koden hvor det er at man så henter: navn, id,
description. fra databasen, og så er url: index.php?id=x alt efter hvad
for en film / billed man skal se.

nogle der kan hjælpe med det??