Ørerens - erfaringer?
Fra : Siri

Dato : 14-10-06 15:59

Kære NG-venner
Ang. ørerens til misserdyr hvad er jeres erfaringer?
Jeg kiggede under 'Produkter', men fandt intet. Jeg har foreslået
'Ørerens' som produktkategori, men det vandt vist ikke genklang. Det er
ialtfald ikke kommet på listen.
Jeg oplever, at Gias hår omkring ørerne (plus tuffer) er lidt stift i
det, som af voks. Hun kløer sig ind i mellem lidt rigeligt på ørerne,
dog uden, at der er tegn på øremider eller lignende. Så jeg ville gerne
kunne dryppe med lidt god katte-ørerens....
Hun har lige været på visit hos den lokale dr. Dyr (der nu har gratis
spørgetid, og det er jo venligt af manden - jeg synes også, at det er
godt, at hun fik hilst på ham og stedet uden at der var noget, der
gjorde ondt), og han roste hende, og hun fejler ikke noget.
Jeg har prøvet 'Diafarm Mild' fra 'min' dyrehandler, han har selv perser
- men det var nu ikke noget hit, det voks-agtige på hårene ved ørerne
blev nærmest værre.
Nu er det ikke fordi hun skal være over-ren og 'hvidskuret' (jeg læser
med en anelse gru denne her:
http://www.persianbc.org/articles/grooming_white_persians.htm
- alle de produkter - det kan ikke være godt for hverken kat eller
miljø). Jeg vil bare gerne sørge for en ren og veltilpas misser, der
ikke har gener og kløe.
Så hvad er jeres erfaringer med ørerens?

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS - en lille jubel: Gia har ikke bare øretuffer, som en perser jo skal,
hun har også potetuffer, og de er bare så kære, juble juble Vi har
alle verdens dejligste kat....

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-10-06 16:55

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:
> Jeg har prøvet 'Diafarm Mild' fra 'min' dyrehandler, han har selv
> perser - men det var nu ikke noget hit, det voks-agtige på hårene
> ved ørerne blev nærmest værre.

Hej Siri.

Jeg har faktisk ikke noget universalmiddel til rensning af ører.

Jeg har altid, hvis jeg syntes kattenes ører ikke så helt rene ud,
viklet noget godt opvredet vat (varmt vand) om pegefingeren og renset
med det, gerne af et par omgange, og "tørret efter" med rent vat.

Det er ikke nogen god ide med et middel til at dryppe i øret. Det
bruges også gerne kun ved øremider. Man må for himlens skyld *aldrig*
bruge vatpinde, de kan gøre stor skade hvis de skulle knække, eller
hvis man får skubbet en evt. ørevoksprop helt ind til trommehinden.
Det er faktisk kun øresneglen man selv kan rense.

Hvis der skulle være så meget ørevoks at man kan se det generer
katten, og hvis den klør sig meget i øret, eller ryster meget på
hovedet, så skal man altså til dyrlægen og have øret renset (skyllet),
det må man helst ikke selv.

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : Siri

Dato : 16-10-06 10:26

> Tove Krieger skrev:
> Jeg har altid, hvis jeg syntes kattenes ører ikke så helt rene ud, >
viklet noget godt opvredet vat (varmt vand) om pegefingeren og renset > med
det, gerne af et par omgange, og

Tak for tippet! Det er nu gjort, og Gia reagerede med en sjov blanding
af 'hvad er nu det her for noget, det har jeg ikke prøvet før' og 'det
er jo egentlig meget rart' - åh, katte er sjove!

> Det er ikke nogen god ide med et middel til at dryppe i øret. Det > bruges
også gerne kun ved øremider.
OK
Man må for himlens skyld *aldrig* > bruge vatpinde, de kan gøre stor
skade hvis de skulle knække, eller > hvis man får skubbet en evt.
ørevoksprop helt ind til trommehinden.

Uha - så ivrig har jeg nu aldrig været med vatpinde, heller ikke på mig
selv, min øre-næse-hals-læge advarer mod vatpinde i stor stil!

> Det er faktisk kun øresneglen man selv kan rense.
Fint - det må være det, den rare dr Dyr mente, da han sagde, 'gør, som
du gør med dine egne ører'.

> [...]
man altså til dyrlægen og have øret renset (skyllet), > det må man helst

Fint, så lærte jeg om det også. Tak Tove!

Fra : Janner

Dato : 14-10-06 19:29

Vi nøjes med rense det ydre øre med vat + lidt olie ... er det længere inde
så gå til dyrlægen

Hygge

Jan

Se Kalle missen her http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2101

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-10-06 20:14

Janner <NOT_VALID@NOT_VALID.NOT_VALID> wrote:
> Vi nøjes med rense det ydre øre med vat + lidt olie ... er det
> [...]

Nej altså, hvor er han bare dejlig. Sikke en maske, og så de dejlige
blå øjne. Han er helt absolut ikke til at stå for.

--
Venlig hilsen

Tove (Jeg læste hvad der stod under billederne, LOL herligt med en
"navnesøster")

Fra : Janner

Dato : 14-10-06 22:24

> [...]
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Tove (Jeg læste hvad der stod under billederne, LOL herligt med en

He he takker for kommentaren ... Det var nu en kammerat der mente han skulle
omdøbes til Tove efter han mistede sin mandom ... he he

//Jan

Fra : Denise

Dato : 14-10-06 21:46

Janner wrote:
> Vi nøjes med rense det ydre øre med vat + lidt olie ... er det
> [...]

Nøjjj, hvor er han dejlig

--
Hilsen Denise

http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5204
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5209
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5210

Fra : Siri

Dato : 16-10-06 10:45

> Nøjjj, hvor er han dejlig
> [...]
Ak ja, så endte det i 'ih-hvor-er-vores-katte-dejlige' igen, men man kan
jo heller ikke andet end forelske sig i sådanne dejligheder - jeg falder
for de langhårede især, tak for kigget, Denise

Fra : Siri

Dato : 16-10-06 10:40

> Janner skrev:
> Vi nøjes med rense det ydre øre med vat + lidt olie ... er det længere
> [...]
Tak - har nu forsøgt med lidt ørerens dryppet på varme fugtige
vat-'cirkler', og tørret efter med ditto uden rens. Det bekom hende
vist, selvom det var uvant.
Kalle missen er godt nok fin (selvom han er korthåret )
Hygge igen - kattehygge....