Gisp........Olivers storkunde søges..
Fra : Sanne

Dato : 14-10-06 15:35

Hejsa.

Da jeg desværre lige har fået at vide, jeg har mistet min Olivers pusher
søger jeg hermed efter en ny...

Jeg mangler en storkunde, hvor jeg kan være med i bestillingerne og derved
opnå den billige foder.
Er vant til at give 300 kr. pr. sæk 15 kg OLIVER'S LAMB

Storkunden skal være bosættende indenfor dette område : Lemvig, Holstebro,
Struer, og måske endda Viborg...

Skriv hvis du kan hjælpe mig...
På forhånd tak
--
Sanne .... og de sultende hunde

Fra : Anita Andersen

Dato : 16-10-06 16:48

"Sanne" <lochnees@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er vant til at give 300 kr. pr. sæk 15 kg OLIVER'S LAMB
>
> Storkunden skal være bosættende indenfor dette område : Lemvig, Holstebro,

Hvis du nu selv blev stor kunde kan du købe 40 sække, betaler du kun 200kr
pr. sæk inc moms.

Hilsen en der aldrig kunne finde på at fodre sine hunde med Olivers

Mvh
Anita

Fra : pwh

Dato : 16-10-06 17:40

Anita Andersen wrote:
> Hilsen en der aldrig kunne finde på at fodre sine hunde med Olivers

Fordi ????

/Jens (som har fodret med Olivers i 4 år)

Fra : Kim H.

Dato : 17-10-06 08:31

> Fordi ????

Popeffekten måske?

Eller fordi firmaet er så nærigt at de sender prøvepakker på skide 100g, men
den har vi jo været igennem

Kim

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-10-06 22:52

> Fordi ????
>
> /Jens (som har fodret med Olivers i 4 år)
Min erfaring med olivers, er at det giver spralderskide, ved hunde som ikke
er van til det, og at hvis de æder en skovlfuld, ja så skider de en børfuld.

Mvh
Anita

Fra : jopa

Dato : 31-10-06 14:40

Anita Andersen skriblede bla:
> Min erfaring med olivers, er at det giver spralderskide, ved hunde
> som ikke er van til det, og at hvis de æder en skovlfuld, ja så
> skider de en børfuld.

Sådan skal du jo sige når du selv forhandler Hennes Petfood

Jeg har i flere år brugt Hennes Petfood.
Gik så for et års tid over til Olivers som er dyrere end Hennes.
Til gengæld skal man bruge knapt så meget foder så prisen er nogenlunde det
samme.

Det der med at de skider en børfuld passer ikke, de optager foderet rigtig
godt og skider ikke unormalt.

Ret skal være ret Olivers er et godt foder ligesom Hennes.
Lader man så hunden fange en kat i ny og næ er den godt dækket ind og man
behøver ikke at tænke på Barf

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-10-06 17:22

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse news:45475239$0$181
> Mvh. John
> www.john.jp-web.dk
>-------

Hej John!

ihhhh hvor har vi dog savnet dig! ((-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-10-06 17:29

Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:
> "jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej John!
>
> ihhhh hvor har vi dog savnet dig! ((-;
>
> mvh. marie

Me too

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 31-10-06 17:33

Tove Krieger skriblede bla:

> Me too

Ja det er fint med jer kvinder der kun vil ha min behårede krop
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-10-06 19:19

jopa <admin@jnixenspam.dk> wrote:
> Tove Krieger skriblede bla:

> Ja det er fint med jer kvinder der kun vil ha min behårede krop

Åh nej. Jeg brø's mig nu ikke så meget om abelignende mænner.

Fra : Winther

Dato : 01-11-06 08:27

> Åh nej. Jeg brø's mig nu ikke så meget om abelignende mænner.

Jamen måske er det kun på bollerne, resten er måske glat som en barnenumse

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-10-06 19:24

> Tove Krieger skriblede bla:

> Ja det er fint med jer kvinder der kun vil ha min behårede krop
> [...]

selvtilliden fejler ikke noget hva`?

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 31-10-06 21:37

> Ja det er fint med jer kvinder der kun vil ha min behårede krop

De kaldte ham Hyænemanden

/Jens

Fra : jopa

Dato : 31-10-06 17:32

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> Hej John!
>
> ihhhh hvor har vi dog savnet dig! ((-;

Jo tak jeg render ingen steder men har travlt for tiden så der er ikke så
meget tid til at sidde og lege med den (pc'eren)
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 31-10-06 21:13

On Tue, 31 Oct 2006 17:22:15 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"

Hva' mener du med "vi"?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-10-06 21:28

> Hva' mener du med "vi"?
> --
er det ikke sådan de kongelige omtaler sig selv?
lidt kongelig har man vel lov at være..GG!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 31-10-06 21:36

> Hej John!
>
> ihhhh hvor har vi dog savnet dig! ((-;
>
> mvh. marie

Hvilke vi

/Jens (som troede John var i Milo's vom)

Fra : Anita Andersen

Dato : 31-10-06 21:22

> [...]
>
> Ret skal være ret Olivers er et godt foder ligesom Hennes.
> Lader man så hunden fange en kat i ny og næ er den godt dækket ind og man

Det er helt korekt at jeg sælger foder fra Henne, jeg sælger også mit eget
foder Great Dane´s
Men sagen er stadig at jeg har dårlig erfaring med olivers, og vil derfor
ikke sælge det.
Jeg vil heller ikke fodre hværken mine egne hunde eller andres med det.

Mvh Anita
www.torsted -hundepension.dk

Fra : pwh

Dato : 31-10-06 21:42

Anita Andersen wrote:
> [...]
> derfor ikke sælge det.
> Jeg vil heller ikke fodre hværken mine egne hunde eller andres med

Skal ret værer ret er al tørkost vel bare et kompromis,
jeg vil da selv gå over til at fodre mine BARF snart.
Så rent fodringsmæssigt er al tørkost firkantet sat op vel et
valg imellem pest eller kolera, sammenlignet med hvis
man vil fodre sin hund efter BARF metoden.

/Jens (som allerede er lidt hellig)

Fra : Kim H.

Dato : 31-10-06 23:18

> [...]
> valg imellem pest eller kolera, sammenlignet med hvis
> man vil fodre sin hund efter BARF metoden.

BARF er jo bare gået hen og blevet moderne, hvilket sådan set også er fint
nok, jeg har bare ikke set nogen BARFfodret hund der så ud til at være en
dyt sundere end hunde på et ordenlig tørfoder, så derfor gider jeg
overhovedet ikke selv begynde at ligge og rode med det, jeg vil da meget
hellere bruge tiden på hunden, end på foderet.

Hvis folk tror deres hunde bare bliver meget sundere ved at fodre "BARF", så
foder da bare løs, tro kan jo som sagt flytte bjerge, og hunden æder jo bare
for at overleve, så den er sgu' ligeglad med hvad ejeren kalder det, bare
det smager nogenlunde.

Kim

Fra : pwh

Dato : 01-11-06 09:06

> [...]
> gider jeg overhovedet ikke selv begynde at ligge og rode med det, jeg
> vil da meget hellere bruge tiden på hunden, end på foderet.

Jeg har nu hørt om en del hunde der er sluppet af med allergier og
andre besynderlige sygdomme ved at gå ovet til BARF.
Mine egne hunde er da også sunde og raske på Olivers, det er mere
ud fra at det ville tiltale mig at give dem en mere naturlig føde,
i stedet for dødsyge tørkugler som de bare spiser for at overleve.
Jeg gider så godt bruge den lille ekstra indsats som jeg har fundet
ud af at det rent faktisk er at fodre BARF, det kan jeg garanterer
dig for at det ikke er tid der bliver taget fra hundene, tværtimod
er det da ekstra beskæftigelse for hundene at de feks skal gnaske
sig igennem en hel kylling. Så den undskyldning holder ikke vand.

> [...]
> hunden æder jo bare for at overleve, så den er sgu' ligeglad med hvad
> ejeren kalder det, bare det smager nogenlunde.

Jeg kan da mærke stor forskel på hvor glade mine hunde er for maden
efter hvad de får, rent tørkost er da ikke noget de klapper i poterne over.
Om de så bliver sundere af det ved jeg ikke, sikkert ikke sådan lige her
og nu da de ikke fejler de mindste, men det kan måske forebygge.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-11-06 10:42

> [...]
> er det da ekstra beskæftigelse for hundene at de feks skal gnaske
> sig igennem en hel kylling. Så den undskyldning holder ikke vand.

---

Når man først har fundet en rutine, fundet ud af, hvor meget man skal bruge
af det forskellige, så tager man en dag hvor der laves en stor portion og
det fryses ned i passende portioner, det eneste der så skal gøres dagligt,
er at huske at tage det op af fryseren..det er vel ikke tidkrævende?

Jeg hakker selv kallun, og får større mængder kød hjem direkte fra slageren
af, somme tider op mod 60 kg pr gang. det ordner vi på en halv eftermiddag.
skyller, skærer/hakker/pakker og fryser ned. Der er så kød til et par
måneder.
så er det bare "det løse" som jeg falder over på tilbud når jeg alligevel
køber ind, der ryger i fryseren.
--
> --
det er en typisk udtalelse fra en der ikke har oplevet sådan en forandring
på egen hund.
Jeg er ikke hellig overhovedet hvad angår barf, men jeg har set det på en
del hunde nu, hvor meget god fodring kan gøre. både på det ydre, men også i
det indre, modstandskraft bla.
så det har ikke en fis med at tro kan flytte bjerge.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 01-11-06 11:08

> [...]
> portion og det fryses ned i passende portioner, det eneste der så
> skal gøres dagligt, er at huske at tage det op af fryseren..det er

Og så vidt jeg kan se i de netbutikker der beskæftiger sig med BARF,
kan man jo også betale sig fra det og få det hele i fædigpakkede portioner.
Så kan jeg ikke se at det er mere tidskrævende end at bruge tørkost,
jeg satser dog på at gører mere ligesom dig, og købe ind efter tilbud.
Så kan man jo altid have nogle poser frossen kallun liggende til en doven dag.

/Jens (som også brugte Kim's undskyldning med tiden tidligere)

Fra : Kim H.

Dato : 01-11-06 17:44

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45486be1$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> --
> det er en typisk udtalelse fra en der ikke har oplevet sådan en forandring
> på egen hund.

Igen, tro kan flytte bjerge. . . . ., og har man det godt med at fodre BARF,
og hunden trives på det, så skal man da endelig fortsætte.

Jeg har ikke brug for at rode med grøntsager osv. for i det tørfoder jeg
bruger, er alt hvad hunden har brug for, og med garanti i mere passende
mængde til hunden end det, du får rodet sammen til din hund, at hunden så
udemærket kan leve på det foder du laver, og måske kan li' det bedre end
tørfoder, gør altså ikke BARFfoder sundere for hunden, min egen hund vil da
også hellere æde f.eks. røde pølser i stedet for tørfoder, men det gør altså
ikke røde pølser sundere for hunden end tørfoder.
Jeg syntes da det er fint nok, at i gider BARFe, men alt det fis med at det
at "åh så meget sundere for hunden" osv. holder jo ikke en dyt.

> Jeg er ikke hellig overhovedet hvad angår barf, men jeg har set det på en
> del hunde nu, hvor meget god fodring kan gøre. både på det ydre, men også
> i det indre, modstandskraft bla.

Du kan opnå det samme ved at gå over til et ordenlig kvalitetstørfoder, og
jeg har endnu til gode at se en BARF hund der "overstråler" alle andre
hunde, som får et ordenlig tørfoder.

Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-11-06 18:23

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan opnå det samme ved at gå over til et ordenlig kvalitetstørfoder, og
> jeg har endnu til gode at se en BARF hund der "overstråler" alle andre

jeg har ALTID brugt kvalitetsfoder i de snart mange år jeg har haft hund
ALTID!
men intet af det har givet så hunde i så god trivsel som dem jeg har nu, jeg
har kunne se forandringen løbende på de hunde som har været på tørfoder, og
som nu er på barf. og det har ikke en fis med at tro kan flytte bjerge, det
kan man se med det blotte øje.
selvfølgelig er der da mange hunde der trives storartet på tørfoder, men
også mange der ikke gør.

mvh. marie

Fra : Kim H.

Dato : 01-11-06 19:00

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4548d7eb$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]

> tørfoder, og som nu er på barf. og det har ikke en fis med at tro kan
> flytte bjerge, det kan man se med det blotte øje.

Selvf. kan du se det, men jeg er bare overbevist om at det skyldes en af
følgende ting 1. Du _VIL_ se de trives bedre på BARF eller 2. det
kvalitetstørfoder du brugte ikke måske ikke var godt nok.
Men at du er glad for BARF er da fint nok, det er der ingen der prøver at
ta' fra dig, jeg siger bare at, BARF ikke er så "guddommeligt" som folk der
"BARF'er" prøver at gøre det til.

Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-11-06 19:07

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-11-06 19:16

> [...]
> Men at du er glad for BARF er da fint nok, det er der ingen der prøver at
> ta' fra dig, jeg siger bare at, BARF ikke er så "guddommeligt" som folk

hvorfor skulle os der fodrer råt mene at det er "guddommeligt" hvis der ikke
er noget om snakken?, det ville da være noget nemmere bare at dykke ned i
foderposen og hælde op!.
Jeg _VIL _ikke se at de trives bedre, hvis de vitterligt ikke gør det, hvad
ville jeg eller hundene få ud af det?.
jeg har tidligere brugt kvalitets foder som feks. hill`s, eukanuba, RC og
nutro.
de to af mine hunde har været på tørfoder tidligere, og den 3. er vokset op
på råt.
Det er såmænd ikke kun mig der har kunnet se forskellen, på før og efter.

mvh. marie

Fra : Kim H.

Dato : 01-11-06 20:02

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4548e454$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]

> op på råt.
> Det er såmænd ikke kun mig der har kunnet se forskellen, på før og efter.

og jeg gentager mig selv, jeg har ikke set nogen BARFfodret hund, der har
set sundere/bedre ud, end andre hunde på ordenlig tørfoder, så jeg vil
stadig holde fast i min påstand, at man ser hvad man vil se, og igen
konstatere, at tro kan flytte bjerge.

Kim

Fra : jopa

Dato : 02-11-06 11:15

Kim H. skriblede bla:
> Jeg syntes da det er fint nok, at i gider BARFe, men alt det fis med
> at det at "åh så meget sundere for hunden" osv. holder jo ikke en dyt.

Siger jeg også.
Kød er fint nok men for meget kan give proteinforgiftning, og hvad med
manglende vitaminer og mineraler ?.
Nej et godt fuldfoder og nogen knokkelben fra slagteren i ny og næ så er man
garderet.

Men gider man at bøvle med indkøb tilberedning osv så for min skyld gerne,
men tro ikke at i får en sundere hund af det

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 02-11-06 12:20

> Siger jeg også.

Klart, du er jo nok for doven til at BARFE

> Kød er fint nok men for meget kan give proteinforgiftning, og hvad med
> manglende vitaminer og mineraler ?.

Prøv at surfe lidt omkring emnet, så vil du opdage at det ikke er
det store problem som man vil gører det til.

> Nej et godt fuldfoder og nogen knokkelben fra slagteren i ny og næ så
> er man garderet.

Det er rigtigt, mine fungerer da fint på den menu

> Men gider man at bøvle med indkøb tilberedning osv så for min skyld
> gerne, men tro ikke at i får en sundere hund af det

Men man får måske en gladere hund,
det betyder jo en del for nogle af os.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 02-11-06 14:07

pwh skriblede bla:

> Klart, du er jo nok for doven til at BARFE

Korrekt, og jeg ser ingen grund til at eksperimentere når det funker som det
er nu

Jeg har nu oplevet problemer med proteinforgiftning.
Jeg og andre "Barfede" lang tid før det blev moderne, og proteinforgiftning
var udbredt og tit set.
Kallunen fik som regel skylden så vær varsom med det.

> Prøv at surfe lidt omkring emnet, så vil du opdage at det ikke er
> det store problem som man vil gører det til.

Jeg siger ikke det er et stort problem for folk der gider det

> Men man får måske en gladere hund,
> det betyder jo en del for nogle af os.

Ja min er jo glad nok i forvejen siger den
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 02-11-06 15:55

jopa wrote:
> Jeg har nu oplevet problemer med proteinforgiftning.
> Jeg og andre "Barfede" lang tid før det blev moderne, og
> proteinforgiftning var udbredt og tit set.

Hvad var symptomerne på proteinforgiftning ???

> Kallunen fik som regel skylden så vær varsom med det.

Er hermed noteret.
Jeg kan huske at min søster selv tilberedte kallun da hun havde
en staldfuld af Greyhounds for knap 30 år siden,
det stank ganske forfædeligt mindes jeg

> Ja min er jo glad nok i forvejen siger den

Det må også værer svært at BARFE en Hyænekamel, utroligt at
Olivers har foder til sådan et kræ, er det speciallavet til Milo

/Jens (hvis stærke hunde kunne leve af brosten hvis det skulle værer)

Fra : jopa

Dato : 02-11-06 16:18

pwh skriblede bla:

> Hvad var symptomerne på proteinforgiftning ???

Allergi, store væskende sår som er svære at hele.
Har faktisk set det hos nogle hunde.
Specielt Golden og Labrador var udsatte.

Der er utrolig meget protein i kød specielt kallun så ikke for meget af det.

Det gælder vel om at finde den rigtige balance så er barfning sikkert
udemærket hvis man ikke har andet at lave
Jeg har ikke set nogen videnskabelig undersøgelse der siger at det skulle
være bedre end fuldfoder, men har man problemer med allergi osv er det da et
forsøg værd at tænke anderledes.
Har man en sund og rask hund kan jeg ikke se fordelen ved at skifte.
Minder mig lidt om Kejserens klæder.

Min søn fanger masser af fisk bla makrel og Milo får da et par stykker om
ugen samt et godt stort gnaveben plus de vildkatte han kan fange så vi
halvbarfer

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-11-06 16:42

> pwh skriblede bla:

> Allergi, store væskende sår som er svære at hele.
> Har faktisk set det hos nogle hunde.
> Specielt Golden og Labrador var udsatte.
---

der er ikke noget der hedder proteinforgiftning, det er en gammel betegnelse
for noget man ikke vidste hvad var. jeg har hørt det før.
det er en form for fødevareallergi, og som du nævner at kallun var en mulig
synder " i sin tid", skyldes det muligvis, at det var det man fodrede med
udelukkende (kødmæssigt).
jeg læste en god artikel om netop dette emne et eller andet sted, som jeg
selvfølgelig ikke kan finde igen. grunden til at hunde bedre kan klare
større mængder rå proteiner er netop at det er gode proteiner,der ikke er
ødelagt på en fabrik. lyst og rosa kød tåles også bedre af de fleste hunde,
kontra rødt kød, hest, ko osv, store dyr...
Der sker et eller andet ved tilberedningen af tørfoder, som gør at de tåles
mindre godt af visse hunde, og her har specielt oksekødet været i søgelyset,
kan jeg huske.
Men for at komme med lidt info om "proteinforgiftningen"/allergi, så¨står
der lidt om det her.
http://netvet.net/dansk/nyheder/allergi_hund.htm

--

--
hvorfor tror/ved du, at der er mere protein i kallun, end i rent okse?

> Det gælder vel om at finde den rigtige balance så er barfning sikkert
> udemærket hvis man ikke har andet at lave
--
helt klart!, også selv om man har masser andet at lave.. (-;

mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 02-11-06 17:20

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:
> --
> hvorfor tror/ved du, at der er mere protein i kallun, end i rent okse?

Fordi de hunde der fik det blev fodret med ren kallun og ris.
Kostændring gjorde at det forsvandt
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-11-06 18:52

> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:
>>>
> Fordi de hunde der fik det blev fodret med ren kallun og ris.
> Kostændring gjorde at det forsvandt
> --
Så er det jo heller ikke proteinforgiftning/kødforgiftning, men intollerens
overfor noget bestemt.
her er også noget om det http://www.web-dezigns.dk/cms/1230.0.html bla.
det med at man ikke kan kødforgifte et rovdyr.

Varierer man ikke foderet, så opstår intollerens nemt, det er vel logik (for
burhøns)
variationen gør også, at maven er meget mere tolerant overfor forskellige
ting.

mine to første boxere, kunne prutte så stuen var forgiftet længe efter, hvis
de fik noget de ikke fik til hverdag, et tyggeben kunne gøre det.. det er
faktisk noget mange boxerejere kan nikke til, og netop maven/fordøjelsen, er
ofte et problem hos en boxer. De fik begge godt tørfoder, den sidste boxer
jeg havde, var ekstrem i maven, jeg fik alt muligt skånekost fra dyrlægen,
noget der var specielt bestilt hos Hills blev det sidste han var på inden
han blev syg af noget andet.
Loui er vokset op på barf, og har ALDRIG haft dårlig mave.
Emma fes også da vi fik hende som 1 årig, og havde ofte dårlig mave, efter
nogle uger på barf var hendes mave fjong, og der her ikke siden været noget.
Jeg ved at det samme er gældende, hos andre boxerejere, der også barfer.

mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 02-11-06 19:27

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:
> Så er det jo heller ikke proteinforgiftning/kødforgiftning, men
> intollerens overfor noget bestemt.

Ja for megen protein
--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-11-06 19:30

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:
>
> Ja for megen protein
> --
Nej, for ensidig kost, intolerens overfor kallun (måske).
mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 02-11-06 20:12

--
Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 02-11-06 16:46

> Allergi, store væskende sår som er svære at hele.
> Har faktisk set det hos nogle hunde.
> Specielt Golden og Labrador var udsatte.

Leyna har jo næste fået et tilsvarende problem (symptomerne)
løst ved at begynde at BARFE.

> Der er utrolig meget protein i kød specielt kallun så ikke for meget
> af det.

Det er da self noget man skal sætte sig ind i inden man går igang,
og det er jeg også godt igang med. Jeg har lager af olivers til 1½ mnd endnu,
så det bliver ikke meget før jeg starter.

> Det gælder vel om at finde den rigtige balance så er barfning sikkert
> udemærket hvis man ikke har andet at lave

Sådan er det jo i det hele taget med hund, det er fint at have hvis
> [...]

> osv er det da et forsøg værd at tænke anderledes.
> Har man en sund og rask hund kan jeg ikke se fordelen ved at skifte.

Rent sundhedsmæssigt er der måske ikke vundet noget,
men glæden for hunde ved at spise råt frem for tørkost er med garati større.

> Min søn fanger masser af fisk bla makrel og Milo får da et par
> stykker om ugen samt et godt stort gnaveben plus de vildkatte han kan
> fange så vi halvbarfer

Halvbarfning er jeg blevet advaret imod, om det også gælder fisk ved jeg ikke.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 01-11-06 17:43

> Jeg har nu hørt om en del hunde der er sluppet af med allergier og
> andre besynderlige sygdomme ved at gå ovet til BARF.

Det opnår mange jo også ved bare at skifte over til et ordenlig
kvalitetstørfoder.

> Mine egne hunde er da også sunde og raske på Olivers, det er mere
> ud fra at det ville tiltale mig at give dem en mere naturlig føde,
> i stedet for dødsyge tørkugler som de bare spiser for at overleve.

BARF bliver jo også hverdag for dem engang, og her i huset er alt
menneskemad, da også mere interessant end tørfoderet, men tørfoderet bliver
da stadig slugt, så snart hundene får det.

> [...]
> er det da ekstra beskæftigelse for hundene at de feks skal gnaske
> sig igennem en hel kylling. Så den undskyldning holder ikke vand.

At man fodre med tørfoder gør jo ikke at hundene ikke kan få kylling eller
kødben osv, selvf. skal de da ha' det, men at hundene hellere vil spise
f.eks. en kylling end tørfoder, gør det altså ikke sundere.

> Jeg kan da mærke stor forskel på hvor glade mine hunde er for maden
> efter hvad de får, rent tørkost er da ikke noget de klapper i poterne
> over.

Mine hunde kan da også bedre li' at få resten af kødet fra vores måltidet
end tørfoderet, så hvad skulle det bevise?

> Om de så bliver sundere af det ved jeg ikke, sikkert ikke sådan lige her
> og nu da de ikke fejler de mindste, men det kan måske forebygge.

Jamen hvorfor fejler de ikke noget, når du har været så skødesløs, at fodre
dine hunde med tørfoder

Bare klø på, gøres det ordenlig tager hundene jo ikke skade af det, og hvis
hundene bedre kan li' det og trives, så har du jo opnået det du gerne vil
ved at BARFe, om hundene så på sigt er sundere end hvis du var fortsat med
Olivers, er jo helt op til din tro på projektet, for det vil jo være rent
gætværk.

Kim

Fra : pwh

Dato : 01-11-06 18:35

> Det opnår mange jo også ved bare at skifte over til et ordenlig
> kvalitetstørfoder.

Mange jeg har hørt om med den slags problemer har været samtlige
kvalitetsmærker igennem før de har fundet ud af at BARF løste problemet.
Det er vist bla noget med at der er lagermider i al tørkost som visse
hunde ikke tåler særligt godt, men jeg er ikke ekspert ligesom dig

> BARF bliver jo også hverdag for dem engang, og her i huset er alt
> menneskemad, da også mere interessant end tørfoderet, men tørfoderet
> bliver da stadig slugt, så snart hundene får det.

Nu er BARF så lettere at varierer end tørkost, så det ikke går hen
og bliver kedeligt. Hvis jeg ikke vidste at mine hunde ville leve dårligt
af kun at spise den samme mad som mig, så ville jeg da bare lave en
ekstra portion hver dag af min egen mad.
Så løsningen på det kan jo værer at BARFE hvis man vil glæde sin
hund af den vej, det vil jeg så godt og du vil ikke, intet galt i det.

> At man fodre med tørfoder gør jo ikke at hundene ikke kan få kylling
> eller kødben osv, selvf. skal de da ha' det, men at hundene hellere
> vil spise f.eks. en kylling end tørfoder, gør det altså ikke sundere.

Sunheden i BARF skal jeg ikke gører mig klog på, der er det kun min logik
og andres erfaringer der siger mig at BARF ikke er ringere end tørkost.
Du skal forøvrigt passe på med at fodrer for meget med råt når din hund
lever af tørkost, det kan koste den livet hvis du er uheldig.

> Mine hunde kan da også bedre li' at få resten af kødet fra vores
> måltidet end tørfoderet, så hvad skulle det bevise?

Det prøver jeg ikke at bevise noget med, andet end at mine hunde da meget
gerne spiser noget andet end tørkost, og da jeg ikke mener at menneskemad
i for store mængder er godt for en hund vil jeg hellere begynde at fodre med råt.

> Jamen hvorfor fejler de ikke noget, når du har været så skødesløs, at
> fodre dine hunde med tørfoder

Det er sikkertet fordi det er et godt foder de får nu (Olivers)
og at de måske fra start af har været sunde og raske, det ved jeg ikke.

> [...]
> du gerne vil ved at BARFe, om hundene så på sigt er sundere end hvis
> du var fortsat med Olivers, er jo helt op til din tro på projektet,

Det har du het ret i, for mit vedkommende bliver det lidt gætværk.
Men begynder de at trives dårligere skifter jeg self tilbage til Olivers.
Jeg skal nok løbende komme med indput undervejs, det kan jo værer
du også hopper på vognen hen af vejen, man har jo et standpunkt
indtil man tager et nyt, og jeg har da tidligere haft dit standpunkt

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 01-11-06 19:40

> [...]
> Det er vist bla noget med at der er lagermider i al tørkost som visse
> hunde ikke tåler særligt godt, men jeg er ikke ekspert ligesom dig

Tja det kan du jo nemt påstå, for igen, hvad er mange i din verden, og hvor
mange af dem er nogle du personligt kender til? for alle kender nogen, der
kender nogen, der engang har kørt forbi et sted, hvor de . . . . . . . .
osv. men det kan sgu' ikke kaldes et bevis hor noget som helst.

Jeg vil da godt tro at nogle hunde kan blive allergi kvit, ved at skifte til
BARF, men det er der også hunde der bliver ved at skifte fra et tørfoder til
et andet, og har man en sund hund som ikke lider af allergi, så vinder man
ikke en dyt sundhedsmæssigt, ved at skifte til BARF, snare tværtimod, det er
min påstand.

> [...]
>
> Sunheden i BARF skal jeg ikke gører mig klog på, der er det kun min logik
> og andres erfaringer der siger mig at BARF ikke er ringere end tørkost.

Jeg har hørt flere dyrlæger udtale, at BARF er ringere end et godt tørfoder,
når man kigger på de ting (næringsstoffer, vitaminer osv.) som hunde skal
ha', og så sent som i dag blev det nævnt i radioen af en dyrlæge i et
program på P4.

> Du skal forøvrigt passe på med at fodrer for meget med råt når din hund
> lever af tørkost, det kan koste den livet hvis du er uheldig.

Jeg giver kun kødben der der er rå, og det har mine hunde altid fået med
mellemrum, det er jo ikke en ½ ko jeg smider ud til dem , men du har
ganske ret, man skal være varsom med pludselig at gi' råt, hvis hundene er
vænnet til det.

> [...]
> i for store mængder er godt for en hund vil jeg hellere begynde at fodre

kød fra måltiderne kan man jo altid gi' dem, det tager de sgu' ikke skade
af.

> [...]
> du også hopper på vognen hen af vejen, man har jo et standpunkt
> indtil man tager et nyt, og jeg har da tidligere haft dit standpunkt

Jeg hopper ikke på vognen i troen på at det er bedre for min hunde end
tørfoder, men skulle jeg løbe ind i sundhedsmæssige problemer som allergi,
så vil jeg da prøve BARF hvis det skulle blive nødvendig, det er jo ikke
fordi jeg har noget imod BARF, det jeg har noget imod er, at folk der
BARF'er stiller sig op og fortæller, at deres hunde bare er blevet SÅ sunde,
efter at de har skiftet fra tørfoder til BARF, for den holder ganske enkelt
ikke, jeg har ikke set nogen "BARFhund" bevise dette, det er kun ejerne der
kan se det.

Kim

Fra : pwh

Dato : 01-11-06 20:08

> [...]
> kender nogen, der kender nogen, der engang har kørt forbi et sted,
> hvor de . . . . . . . . osv. men det kan sgu' ikke kaldes et bevis

Jamen du har da ret i at det bygger meget på tro, jeg har primært min
viden omkring BARF fra nettet, jeg tror ikke jeg personligt kender
nogen som BARFER.
Men som sagt er det heller ikke pgr sunheden at jeg vil skifte,
da mine hunde pt intet fejler.

> [...]
> af allergi, så vinder man ikke en dyt sundhedsmæssigt, ved at skifte
> til BARF, snare tværtimod, det er min påstand.

Ok, nu er BARF ovenikøbet et ringere foder end tørkost,
den påstand må du gerne underbygge lidt bedre.

> [...]
> tørfoder, når man kigger på de ting (næringsstoffer, vitaminer osv.)
> som hunde skal ha', og så sent som i dag blev det nævnt i radioen af

*LOL*
Og hvad er det så lige at mange dyrelæger tjener kassen på at sælge
Og hvad er det lige de tjener kassen på hvis den hund ikke er rask

> Jeg giver kun kødben der der er rå, og det har mine hunde altid fået
> med mellemrum, det er jo ikke en ½ ko jeg smider ud til dem ,

Nu skrev du jo selv at du gav din hund kylling, jeg gik så ud fra at det
var rå kylling og ville lige advarer dig.
Mine får da også kødben jævnligt, men alt andet kød er varmet igennem først.

> kød fra måltiderne kan man jo altid gi' dem, det tager de sgu' ikke
> skade af.

Men du mener vel ikke at en hund kan leve godt udelukkende af bøffer
og sovs og kartofler, flere BARF'ere her i gruppen giver da også deres
hunde rester fra aftensmaden, de er ikke så hellige som du vil gører dem til.
Læse evnt tråden "Barfbog" som jeg startede for nylig.

> [...]
> BARF, for den holder ganske enkelt ikke, jeg har ikke set nogen
> "BARFhund" bevise dette, det er kun ejerne der kan se det.

Hellige mennesker er ikke til at holde ud at hører på, sådan her jeg det også.
Men de typer synes jeg ikke at vi er plaget af her i gruppen, men dem der
BARF'er har vel lov til at give udtryk for deres glæde over hvor godt de
ser deres hunde fungerer på foderet når de direkte bliver spurgt.
Jeg roser jo også Olivers når talen falder på tørkost, gør det mig hellig.

Du mistede da selv en hund til mavedrejning så vidt jeg husker,
sådan en oplevelse kunne da få mig til at ændrer totalt på foderet.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 01-11-06 21:36

> [...]
> da mine hunde pt intet fejler.

> Ok, nu er BARF ovenikøbet et ringere foder end tørkost,
> den påstand må du gerne underbygge lidt bedre.

Min påstand er at, protein, fedtsyrer, mineraler, vitaminer osv. ligger
tættere på hundens ideelle behov i godt færdigfoder end i "hjemmebikset"
BARF, og derved rammer det bedre hundens behov.

Der er også hunde der lever udemærket på billigt tørfoder fra Bilka til 60,-
for 15 kg., og gør det i mange år uden problemer. (uden yderligere
sammenligning med BARF)

> *LOL*
> Og hvad er det så lige at mange dyrelæger tjener kassen på at sælge
> Og hvad er det lige de tjener kassen på hvis den hund ikke er rask

Men hvor mange kunder vil du ha' hvis du bliver taget i at lyver for dem?
Jeg er aldrig blevet påduttet Hills af mine dyrlæger, de har bare sagt, at
de har valgt det mærke, men der findes mange andre glimrende tørfodermærker,
men de kan ikke forhandle dem allesammen. Så dit udsagn om dyrlægernes
"skjulte" dagsorden er ren gætværk fra din side, og ikke noget jeg kan
genkende.

> [...]
> var rå kylling og ville lige advarer dig.
> Mine får da også kødben jævnligt, men alt andet kød er varmet igennem

Jeg giver kun kødben rå alt andet er, alt andet kød er tilberedt som skulle
jeg selv spise det, faktisk har det stort set altid været meningen familien
eller jeg skulle ha' spist det, men det er så blevet levnet.

> [...]
> og sovs og kartofler, flere BARF'ere her i gruppen giver da også deres
> hunde rester fra aftensmaden, de er ikke så hellige som du vil gører dem

Jeg kunne aldrig finde på at gi' mine hunde kartofler, og sovs er heller
ikke noget de får noget videre af, det kød de og evt. grøntsager de får, får
de sammen med deres alm. tørfoder, det er ikke noget jeg bruger som
erstatning til et tørfodermåltid, de får det så at sige udover deres alm.
foder.

> [...]
> ser deres hunde fungerer på foderet når de direkte bliver spurgt.
> Jeg roser jo også Olivers når talen falder på tørkost, gør det mig hellig.

Jeg har da heller ikke noget imod folk udtrykker deres glæde over at BARF,
men jeg siger bare, at påstande om, at deres hunde bare er så meget sundere
end hunde på et ordenlig tørfoder, køber jeg ikke.

> Du mistede da selv en hund til mavedrejning så vidt jeg husker,
> sådan en oplevelse kunne da få mig til at ændrer totalt på foderet.

Det er en meget voldsom oplevelse, men det kunne ligeså godt være sket hvis
den var blevet BARF'et. Skal man sige jeg selv havde nogen skyld i det, så
skal det være fordi jeg kun fodrede 2 gange om dagen, og jeg måske gav
sidste måltid for sent på dagen, men da det skete, havde jeg gjort det på
samme måde i 8 år uden nogen problemer, så at skifte over til BARF, vil ikke
ændre en dyt på om hunde får en mavedrejning eller ej.

I dag fodre jeg 3-4 gange i løbet af dagen, og jeg sikre mig at sidste
måltid ikke falder senere end 3 timer før sengetid, hvilket er noget nær det
eneste jeg kan gøre for at forebygge, at jeg skal ænde i den situation igen
med mine nuværende hunde.

Kim

Fra : Leyna

Dato : 01-11-06 22:37

On Wed, 1 Nov 2006 21:36:13 +0100, "Kim H." <futtown@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>men de kan ikke forhandle dem allesammen. Så dit udsagn om dyrlægernes
>"skjulte" dagsorden er ren gætværk fra din side, og ikke noget jeg kan

Dyrlæger bliver faktisk oplært omkring ernæring af Hills!
Bare lige en sidebemærkning.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim H.

Dato : 01-11-06 23:26

> Dyrlæger bliver faktisk oplært omkring ernæring af Hills!
> Bare lige en sidebemærkning.

Er det noget du kan bevise, eller er det bare sådan, at dyrlæger får tilbud
fra Hills om at komme på et kursus i ernæring, fordi de er storkunde hos
Hills?

Kim

Fra : pwh

Dato : 01-11-06 22:50

> Min påstand er at, protein, fedtsyrer, mineraler, vitaminer osv.
> ligger tættere på hundens ideelle behov i godt færdigfoder end i
> "hjemmebikset" BARF, og derved rammer det bedre hundens behov.

Som du selv siger, tro kan flytte bjerge, åbenbart også når det gælder tørkost

> [...]
> Så dit udsagn om dyrlægernes "skjulte" dagsorden er ren gætværk fra
> din side, og ikke noget jeg kan genkende.

Det er såmænd da ikke nogen skjult dagsorden, deres hylder bugner jo af
tørkost som de sikkert tjener fedt på at sælge, det er da klart at de anbefaler
det foder frem for et de ikke sælger hvis du spørger dem.
Jeg har da også begge gange jeg har kommet ned med mine hvalpe fået
stukket en prøvepose fra Hills i hånden, og pudsigt nok sælger de det mærke.
Utroligt mange køber jo deres foder i dyre domme hos dyrelægerne,
det er sikkert fordi de føler sig trygge ved det, jeg har altid købt over nettet.

> Jeg har da heller ikke noget imod folk udtrykker deres glæde over at
> BARF, men jeg siger bare, at påstande om, at deres hunde bare er så
> meget sundere end hunde på et ordenlig tørfoder, køber jeg ikke.

Du tror altså at BARF folkene her i gruppe enten er løgnhalse
eller dybt naive individer, de virker nu ret jordbundne og seriøse på mig.

> Det er en meget voldsom oplevelse, men det kunne ligeså godt være
> sket hvis den var blevet BARF'et.

Hvor ved du det fra, er det da almendeligt at vildhunde/ulve dør af mavedrejning,
den undersøgelse kunne jeg da godt tænke mig en link til.

> [...]
> havde jeg gjort det på samme måde i 8 år uden nogen problemer, så at
> skifte over til BARF, vil ikke ændre en dyt på om hunde får en

Det er og bliver et gæt, men var min hund død af at spise tørkost kan jeg love
dig at resten af sækken var røget ud og jeg havde ændret totalt på kosten.
Det kan da ikke værer rigtigt at du skal fodrer 4 gange om dagen,
så må der da værer noget galt med det den får ned i maven hvis den
ellers risikerer at dø af det.
BARF skulle netop værer med til at fordøjelsen bliver helt anderledes,
har du overhovedet gidet læse om det, eller sabler du bare ned på må og få.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 02-11-06 00:05

> [...]
> anbefaler
> det foder frem for et de ikke sælger hvis du spørger dem.

Hills er da ikke stort dyere end Olivers, Royal Canin m.f., så hvad får dig
til at tro de tjener mere på det en Maxi Zoo tjener på de fodermærker de
sælger, og de har _ALDRIG_ prøvet at lokke mig over på Hills ved de dyrlæger
jeg er kommet ved.

> Jeg har da også begge gange jeg har kommet ned med mine hvalpe fået
> stukket en prøvepose fra Hills i hånden, og pudsigt nok sælger de det
> mærke.

Det ville sgu'da være mere pussigt, hvis de stak dig en prøvepakke af noget
foder de slet ikke solgte, så hvor vil du hen med det?

> [...]

> Du tror altså at BARF folkene her i gruppe enten er løgnhalse
> eller dybt naive individer, de virker nu ret jordbundne og seriøse på mig.

Kald du det var du vil, jeg kan da godt endnu engang gentage, at jeg endnu
har tilgode at se en "BARFhund" der er sundere end en hund på ordenlig
tørfoder.

> Hvor ved du det fra, er det da almendeligt at vildhunde/ulve dør af
> mavedrejning,
> den undersøgelse kunne jeg da godt tænke mig en link til.

Det er med garanti ligeså almindeligt hos ulve, som hos hunde med samme
kropsbygning, og har, efter hvad jeg har hørt og læst, intet med typen af
mad i mavesækken at gøre, men med mængden af foder og vand i mavesækken at
gøre, og så kropsbygningen at gøre, at det er muligt for maven at vende
rundt, hvis hunden er rigtig uheldig.

> Det er og bliver et gæt, men var min hund død af at spise tørkost kan jeg
> love
> dig at resten af sækken var røget ud og jeg havde ændret totalt på kosten.

Jeg har ændret på kosten, jeg fodre flere gange så potionerne pr. gang er
mindre, for at mindske risikoen, og så er det fuldstændig ligegyldig hvad
foderet består af.

> [...]
> ellers risikerer at dø af det.
> BARF skulle netop værer med til at fordøjelsen bliver helt anderledes,

Og du har stadig ikke fattet at det ikke er foderet hunden dør af, men fordi
dens mave er drejet rundt, det kan ligeså godt ske med BARF i mavesækken som
med tørfoder.

> har du overhovedet gidet læse om det, eller sabler du bare ned på må og
> få.

Jeg har læst om det, og nej jeg sabler ikke ned på må og få, jeg er bare
træt af udsagn om at BARFhunde bare er så meget sundere end hunde på
tørfoder, for fodre man med et ordenlig tørfoder så holder den ikke.

Kim

Fra : pwh

Dato : 02-11-06 10:18

> [...]
> fodermærker de sælger, og de har _ALDRIG_ prøvet at lokke mig over på
> Hills ved de dyrlæger jeg er kommet ved.

Jeg har på intet tidspunkt påstået at dyrelægerne har større avance end
feks olivers på at sælge tørkost. Jeg siger blot at de tjener garanteret godt
på at sælge det.

> Det ville sgu'da være mere pussigt, hvis de stak dig en prøvepakke af
> noget foder de slet ikke solgte, så hvor vil du hen med det?

Hvorfor skal jeg absolut have stukket en prøvepakke ud overhovedet,
det er da for at lokke nybagte hundeejere ind i Hill's folden.
Da jeg var nede med Angel sagde jeg pænt nej tak, da hun allerede
kørte på Olivers og jeg ikke ville skifte.

> Hills er da ikke stort dyere end Olivers, Royal Canin m.f., så hvad
> får dig til at tro de tjener mere på det en Maxi Zoo tjener på de
> fodermærker de sælger?

Har jeg som sagt aldrig påstået at de gør, men det er da en del af deres forretning.

> Kald du det var du vil, jeg kan da godt endnu engang gentage, at jeg
> endnu har tilgode at se en "BARFhund" der er sundere end en hund på
> ordenlig tørfoder.

Tja, hvis du ikke har størrer tiltro til hvad folk her i gruppen skriver,
så fatter jeg da ikke at du overhovedet gider at læse her.

> Det er med garanti ligeså almindeligt hos ulve, som hos hunde med
> samme kropsbygning,

Muligvis, jeg skal ikke gører mig klog på mavedrejning.
Men et par links til undersøgelser der påviser at vilde hunde/ulve
dør af mavedrejning ville da klæde din påstand.
Den slags undersøgelser er da uden tvivl lavet, så du må bare grave nogen frem.

> Jeg har ændret på kosten, jeg fodre flere gange så potionerne pr.
> gang er mindre, for at mindske risikoen, og så er det fuldstændig
> ligegyldig hvad foderet består af.

Det er så din påstand.
Jeg siger også bare hvad jeg ville gører, og var min hund død med
et bestemt foder i maven havde jeg aldrig fodret med det igen.

> Og du har stadig ikke fattet at det ikke er foderet hunden dør af,
> men fordi dens mave er drejet rundt, det kan ligeså godt ske med BARF
> i mavesækken som med tørfoder.

Er det noget der er bevist at det lige så godt kan ske på BARF.

> [...]
> bare træt af udsagn om at BARFhunde bare er så meget sundere end
> hunde på tørfoder, for fodre man med et ordenlig tørfoder så holder

For et par indlæg tilbage påstod du jo ligefrem at de var mere usunde.
Jeg sidder lidt med en fornemmelse af at du er bange for at fodrer med BARF
fordi din hund så måske kommer i underskud med det ene eller det andet.
Det var jeg da også i tvivl om, men har så chekket diverse steder og her i gruppen
og fået manet den frygt i jorden. Man skal self sætte sig ind i sagerne og ikke bare
begynde at råfodrer på må og få, jeg har da selv lige bestil BARF biblen hjem,
og vil støve den grundigt igennem inden jeg går igang.
Men logikken i at hvis hunden spiser varieret og med naturlig kost så ikke får
mangelsygdomme passer jo også på os andre, ellers skulle vi jo også
leve af tørkost for at kunne leve sundt.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 02-11-06 22:04

> [...]
> Da jeg var nede med Angel sagde jeg pænt nej tak, da hun allerede
> kørte på Olivers og jeg ikke ville skifte.

Du bliver tilbudt en pakke gratis hvalpefoder og takker nej . . . . .jeg kan
stadig ikke se problemet!?

> Har jeg som sagt aldrig påstået at de gør, men det er da en del af deres
> forretning

og?

> [...]
> dør af mavedrejning ville da klæde din påstand.
> Den slags undersøgelser er da uden tvivl lavet, så du må bare grave nogen

Nu var det jo dig der på latterlig vis skulle bringe mavedrejningen ind i
debatten, og da du tydeligvis ikke aner noget om det, så komme vi ikke meget
videre i det.

> Det er så din påstand.
> Jeg siger også bare hvad jeg ville gører, og var min hund død med
> et bestemt foder i maven havde jeg aldrig fodret med det igen.

Igen fordi du ikke aner hvad du snakker om, men du er da i din ret til selv
at vælge hvad du vil fordre med, så fair nok. . .

> Er det noget der er bevist at det lige så godt kan ske på BARF.

Det er ikke foderet hunde dør af, men det at maven er vredet rundt, og har
lukket af til mavesækken i begge ender, lidt trættende at skulle gentage det
igen og igen, for så svært kan det altså ikke være at forstå.

> For et par indlæg tilbage påstod du jo ligefrem at de var mere usunde.

Jeg har sagt at i med garanti ikke kan stå og bikse det sammen hjemme ved
køkkenbordet, så du rammer hundens behov ligeså godt som de gode tørfoder,
og jeg siger jeg stadig mangler at se den BARFhund der er sundere end hunde
på godt tørfoder, og det er selvom BARFfolk bare fortæller at deres hunde
bare er blevet så meget sundere efter at de skiftede oger til BARF.

> Jeg sidder lidt med en fornemmelse af at du er bange for at fodrer med
> BARF
> fordi din hund så måske kommer i underskud med det ene eller det andet.

Det er slet ikke aktuelt, for min hund trives fortrindelig på tørfoder.

Fra : pwh

Dato : 03-11-06 08:52

> Du bliver tilbudt en pakke gratis hvalpefoder og takker nej . . . .
> .jeg kan stadig ikke se problemet!?

Jeg skal prøve at skærer det ud i pap for dig.
Dyrelægen har økonomisk en størrer interesse i at du køber hans
tørfoder end at du fodrer med BARF.
Hvis jeg ringede til Olivers og spurgte om de syntes at det var en
god ide at jeg begyndte at BARFE, hvad tror du så svaret var.

> og?

Læs ovenfor.

> Nu var det jo dig der på latterlig vis skulle bringe mavedrejningen
> ind i debatten, og da du tydeligvis ikke aner noget om det, så komme
> vi ikke meget videre i det.

Ok, nu er det ligefrem latterligt at bringe mavedrejning ind i en debat
om foder, jeg kan da godt se en sammenhæng der. Helt uvidene om
emnet er jeg altså heller ikke, mine hunde er jo også i farezonen for at få det.

> [...]
> og har lukket af til mavesækken i begge ender, lidt trættende at
> skulle gentage det igen og igen, for så svært kan det altså ikke være

Jeg tror det er dig der bare skal værer på tværs nu, hvis du ikke
kan se en sammenhæng mellem fordøjelsen og mavedrejning.
Så forstår jeg da ikke at du fodrer din hund 4 gange om dagen,
efter en ret nøje fastlagt tidsplan.
Og da BARF foder bliver fordøjet anderledes end tørkost
kunne jeg da nemt forestille mig at det enten kan værer værrer
eller bedre for hunden i den sammenhæng.

> Jeg har sagt at i med garanti ikke kan stå og bikse det sammen hjemme
> ved køkkenbordet, så du rammer hundens behov ligeså godt som de gode
> tørfoder,

Det er så din påstand, du har åbenbart slugt tørfoderfabrikanternes
argumenter råt og kan ikke bruge din logiske sans.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-11-06 11:43

> [...]
> Hvis jeg ringede til Olivers og spurgte om de syntes at det var en
> god ide at jeg begyndte at BARFE, hvad tror du så svaret var.

---------

Det er også et spørgsmål om dyrlægerne ved ret meget om ernæring, det er
ikke alle der har haft det som tilvalgsfag i dyrlægestudiet, eller hvad det
hedder.
(praktiserende læger har heller ikke psykologi og pædagogik som et fast fag
i lægestudiet, men som et tilvalgsfag, hvad der egentlig burde være
obligatorisk)
Men jeg ved der er flere dyrlæger der har, og også er fortaler for barf.
mange dyrlæger har den meste viden fra de kurser som de store foderfirmaer
afholder for dem, derfor kan og vil de ikke udtale sig om noget de groft
sagt ikke ved noget om.
Min egen dyrlæge måtte rådføre sig hos andre, da jeg i sin tid gik over på
barf, han erkendte, at han ikke kunne give mig en generel ernæringsguide for
hunde, det vidste han simpelt hen ikke nok om, andet end det de havde lært
af foderfirmaerne (i dette tilfælde Hill´s) det var så ærlig snak.

mvh. marie

Fra : Kim H.

Dato : 03-11-06 19:28

> Jeg skal prøve at skærer det ud i pap for dig.
> Dyrelægen har økonomisk en størrer interesse i at du køber hans
> tørfoder end at du fodrer med BARF.

jaja Jens, dyrlæger lever af tørfodersalg, alt det andet er bare en service
og en mindre biindtægt, et dyrlægebesøg er i vore dage så billigt,
så derfor må de finde pengene et andet sted.

> Hvis jeg ringede til Olivers og spurgte om de syntes at det var en
> god ide at jeg begyndte at BARFE, hvad tror du så svaret var.

akja. . . . ., og hvad tror du du vil få af svar hos folk der sælger
BARF hvis du ringede dertil, og hvor mon man så mest kan regne med svaret,
hos ham der er uddannet "i dyr", eller ham der har fundet ud af, at man kan
tjene penge på at sælge BARFfoder....

> [...]
> om foder, jeg kan da godt se en sammenhæng der. Helt uvidene om
> emnet er jeg altså heller ikke, mine hunde er jo også i farezonen for at

Det er din tåbelige brug af mavedrejning som argument for at skifte væk fra
tørfoder, der er totalt latterlig, og det virker bestemt, i alt du skriver
om mavedrejning, som om du er helt uvidende om emnet.

> [...]
> kunne jeg da nemt forestille mig at det enten kan værer værrer
> eller bedre for hunden i den sammenhæng.

BARFfoder skal jo også i mavesækken, og problemet med mavedrejninger ses
oftest i forbindelse med at hunden lige har spist, og derved fyldt godt med
mad i mavesækken, og det undgår du sgu' ikke selvom du fodre BARF, men
derimod ved at dele maden op i flere potioner.

> Det er så din påstand, du har åbenbart slugt tørfoderfabrikanternes
> argumenter råt og kan ikke bruge din logiske sans.

Nej det har jeg ikke, men jeg kender folk der fodre BARF, og deres hunde er
ikke en skid sundere en andre hunde på tørfoder, det vi er ude i her er det
sædvanlige med, at når folk BARF'er, så skal det bare være så meget bedre,
du har så formået et springe på den vogn, længe inden du er kommet igang med
at fodre BARF, hvilket er så typisk for de "frelste"

Jeg er rimelig sikker på vi ikke når meget længere, du er ganske enkelt for
tykpandet, til at jeg gider spilde mere tid på det.

Pøj pøj med det.

Kim

Fra : pwh

Dato : 03-11-06 20:10

Kim H. wrote:
> Jeg er rimelig sikker på vi ikke når meget længere, du er ganske
> enkelt for tykpandet, til at jeg gider spilde mere tid på det.

Hvis det er det niveau din argumentation har nået tror jeg
heller ikke vi har mere at diskuterer, hverken nu eller i fremtiden.

Så kan du ikke ændrer din tone lidt vil jeg venligst bede dig om i fremtiden
at lade værer med at svare på mine indlæg, så skal jeg gører det samme for dig.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 03-11-06 21:44

> Hvis det er det niveau din argumentation har nået tror jeg
> heller ikke vi har mere at diskuterer, hverken nu eller i fremtiden.

Jeg vil venligst henlede din opmærksomhed på min smiley.

> Så kan du ikke ændrer din tone lidt vil jeg venligst bede dig om i
> fremtiden
> at lade værer med at svare på mine indlæg, så skal jeg gører det samme for
> dig.

Igen kan jeg henlede til min smiley. . . .

Kim

Fra : pwh

Dato : 03-11-06 22:17

> Jeg vil venligst henlede din opmærksomhed på min smiley.

Fordi man sætter en smiley på er det ikke det samme som
at man kan tillade sig at fornærme folk.
Det er i løbet af dine sidste indlæg lykkedes dig at kalde
mig for latterlig, tykpandet og frelst, så nu er min tålmodighed
altså ved at værer opbrugt.

Så for at gentage mig selv, vil du i fremtiden diskuterer med mig
finder du kammertonen frem, ellers hold dig venligst fra mine indlæg.

Der skal værer plads til at værer uenige på usenet,
men det kan man altså godt værer på en ordentlig måde.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 03-11-06 23:23

> [...]
> Det er i løbet af dine sidste indlæg lykkedes dig at kalde
> mig for latterlig, tykpandet og frelst, så nu er min tålmodighed

Jeg har flere gange fundet dine udsagn i vores diskution latterlige og meget
langt ude, og jeg kan også gå med til, at jeg har skrevet at du opfører dig
som en at de "frelste" i vores diskution, men den med tykpandet er skrevet
med en smiley, men vil du være tøsesur over det, så må du ærlig talt selv om
det.

> [...]

> Der skal værer plads til at værer uenige på usenet,
> men det kan man altså godt værer på en ordentlig måde

Det handler ikke så meget om tonen, men mere om, at du har det meget svært
med folk der ikke giver dig ret, og når du kommer men noget vrøvl, så skal
du altså ikke forvente at få ret af mig, eller forvente at folk bare lader
det passere.

> Der skal værer plads til at værer uenige på usenet,
> men det kan man altså godt værer på en ordentlig måde

Jeg er helt enig, men at jeg finder dig stadig latterlig, når du påstår at
BARF giver mindre risiko for mavedrejning, eller påstanden om at dyrlæger
ikke anbefaler BARF alene af den grund, at de selv sælger tørfoder og tjener
penge ved det. Der er altså grænser for hvor meget vrøvl man skal lade
passere, for "husfredens" skyld, og kan du ikke acceptere det, så syntes jeg
da du skal smide mig i dit killfilter.

Kim

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 09:06

> [...]
> at du opfører dig som en at de "frelste" i vores diskution, men den
> med tykpandet er skrevet med en smiley, men vil du være tøsesur over

Havde den sidste bemærkning stået alene ville jeg også havet ladet den passerer,
du kan kalde den for dråben der fik mit bæger til at flyde over.
Det er muligvis sådan du taler med folk i din hverdag, det gider jeg så bare ikke,
så kan du kalde mig tøsesur eller hvad du vil. Jeg er bare tilhænger af at
man holder et sobert sprog, specielt på usenet.

> [...]
> vrøvl, så skal du altså ikke forvente at få ret af mig, eller
> forvente at folk bare lader det passere.

Den bemærkning tror jeg passer bedre på dig selv end på mig.
Jeg er som regel altid frisk på en god diskussion og tager da pænt
at folk er uenige med mig, men jeg må vel have lov til at argumenterer
for hvad jeg synes er rigtigt.
Du argumenterer jo ikke engang, du slår bare fast at din mening er den
endegyldige sanhed, det virker som en rød klud på min diskussionslyst

Du er ikke kommet med en dyt i denne debat som man kan bruge til noget
som helst, men bare skullet værer modsat hele tiden.
John som også deler din mening kunne da i det mindste komme med et
par oplysninger som jeg kunne bruge til noget.

> Jeg er helt enig, men at jeg finder dig stadig latterlig, når du
> påstår at BARF giver mindre risiko for mavedrejning,

Det har jeg aldrig påstået, gå du et par indlæg tilbage og læs at jeg skriver
at det enten kan værer værrer eller bedre end tørkost,
men at jeg kunne FORESTILLE mig at det kunne have en indvirkning.
Læs lige hvad jeg skriver inden du angriber mig.

> eller påstanden
> om at dyrlæger ikke anbefaler BARF alene af den grund, at de selv
> sælger tørfoder og tjener penge ved det.

Igen, det har jeg heller aldrig påstået, jeg skriver at dyrelægerne har
en økonomisk interesse i at anbefale feks Hill's frem for BARF,
ligesom de har en økonomisk interesse i at anbefale Hill's frem for Olivers.
Det er ikke helt det samme som at skrive at de gør det ALENE af den grund,
igen må du læse hvad jeg skriver, og ikke lægge mig mig ord i munden.

> Der er altså grænser for
> hvor meget vrøvl man skal lade passere, for "husfredens" skyld, og
> kan du ikke acceptere det, så syntes jeg da du skal smide mig i dit
> killfilter.

Igen kan man altså godt værer uenige uden det går ud over sprogbruget,
på det punkt er jeg måske lidt sart, evner du ikke respekterer det vil jeg
mene at vi to bør lade værer med at diskuterer i fremtiden.
Jeg kan nemt holde mig fra dine indlæg uden killfilter, men filteret forhindrer
jo ikke dig i at svare på mine indlæg.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 10:14

pwh skriblede bla:

> [...]
> John som også deler din mening kunne da i det mindste komme med et
> par oplysninger som jeg kunne bruge til noget.

Jeg gider ikke deltage i slåskampen men vil gerne være liniedommer

I tidernes morgen var det i de schæferkredse jeg kom i almindeligt at fodre
med kød.
Jeg solgte det faktisk selv.
Havde 2 industrifrysere og en aftale med 2 slagterier.
Hovedindigrensen var Kallun.
Hundene elskede det men i dag kan man da se at der manglede noget i kosten
,samt det var for koncentreret så nogle fik det Marie siger ikke findes
nemlig proteinforgiftning.

Jeg tror ikke en dyt på at hunde bliver sundere med BARF nærmere tværtimod.
Et godt fuldfoder med de næringsstoffer vitaminer osv som hunden behøver så
er man helgarderet, og så kan man give lidt ben og fisk ved siden af.
Har man en hund der ikke kan tåle fuldfoderet af en eller anden grund kan
det da være udemærket at tænke kreativt.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 04-11-06 11:10

> pwh skriblede bla:

> Jeg gider ikke deltage i slåskampen men vil gerne være liniedommer

Jeg forstår dig godt

> [...]
> Har man en hund der ikke kan tåle fuldfoderet af en eller anden grund kan
> det da være udemærket at tænke kreativt.

Jeg er af samme mening, og som sagt har jeg ikke set nogen hund på BARF der
er sundere end hunde på ordenlig tørfoder, Men det vil da heller ikke
afholde mig fra at prøve BARF hvis jeg en dag skulle stå med en hund, hvor
det var brug for at tænke alternativt fodermæssigt, og så må BARFfolket
altså pive så meget de vil, hvis de selv tror på deres hunde har det bedre
på BARF, så skal de da endelig fortsætte/starte op på det, BARF har jeg som
sådan ikke noget imod, det er de "helliges" påstande om at det er så meget
sundere for hunden end tørfoder jeg ikke gider høre på, for jeg mangler
stadig at se beviser for påstanden.

Kim

Fra : Kim H.

Dato : 04-11-06 11:25

Som sagt, er det eneste du er kommet med i debatten, at BARF må være sundere
fordi det er "naturlig" føde for hunden at spise råt, fordi det er sådan
vilde hunde/ulve lever.
ingen beviser for din påstand overhovedet.

Så vælger du at komme med, at dyrlægerne sandsynligvis lyver om BARF, fordi
de tjener penge ved at sælge tørfoder.

Senere vælger du at indrage min tidligere hunds mavedrejning, som noget der
måske kunne være undgået, hvis den havde fået BARF i stedet for tørfoder, og
i den forbindelse kommer du så enda med påstanden, at du ved noget om
mavedrejming . . . .

Og det er så dine argumenter for at BARF er bedre end et godt tørfoder. . .
.. . .

Fint nok Jens, jeg tror også på at dine hunde har bedre af BARF, så bare klø
på, mig har du fået overbevist

Kim

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 12:30

Kim H. skriblede bla:
> Som sagt, er det eneste du er kommet med i debatten, at BARF må være
> sundere fordi det er "naturlig" føde for hunden at spise råt, fordi
> det er sådan vilde hunde/ulve lever.
> ingen beviser for din påstand overhovedet.

De genmanipulerede afarter vi holder i dag kan ikke sammenlignes med vilde
hunde/ulve.
Det nærmeste er vel schæferen.

Vilde hunde/ulve der Barfer lever ikke ca 12 år som tamhunden. på fuldfoder

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 12:52

> De genmanipulerede afarter vi holder i dag kan ikke sammenlignes med
> vilde hunde/ulve.

Deres tandsæt og tarmsystem er da sikkert det samme.
Måske ikke for indavlede racehunde som feks Schæfere

> Vilde hunde/ulve der Barfer lever ikke ca 12 år som tamhunden. på
> fuldfoder

Det er vist de færreste Schæfere der bliver 12 år.
Inden den tid er de vist som regel blevet aflivet pgr en eller anden skavank.

Skal man lave en seriøs undersøgelse mht levealder på tørkost kontra BARF
må det jo værer ud fra at hundene lever under ens forhold.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 13:20

pwh skriblede bla:

> Deres tandsæt og tarmsystem er da sikkert det samme.
> Måske ikke for indavlede racehunde som feks Schæfere

Ligesom vi mennesker efterhånden har fået vores immunforsvar ødelagt af
omgivelserne ligeså har hundene.
Tænker på de utallige bla herinde som har problemer med allergi og andre
skavanker.

> Det er vist de færreste Schæfere der bliver 12 år.
Ja hvis den bliver brugt som brugshund, men som almindelig stuehund kan de
sagtens blive også 14 år.

> Inden den tid er de vist som regel blevet aflivet pgr en eller anden
> skavank.
Hold nu op Jens med de vandrehistorier.Håber du siger det for sjovt og ikke
selv tror på det for hvis det er tilfældet har du ingen logisk sans.

Schæferen har ingen udprægede skavanker/sygdomme, som er specifikt for
racen.
Hvis den havde ville den vel ikke blive brugt som tjenestehund all over the
world.
Det er da også pudsigt at der stort set aldrig er indlæg fra schæferfolk
vedr sygdomme.
Nå ja et par stykker har haft lidt problemer med det ene øre
Sørger man for at købe hos de rigtige avlere har du en utrolig sund hund der
kan modstå regn/kulde og varme.
Min sover næsten altid ude og har ingen sygedage haft.
ps den vil det selv

> Skal man lave en seriøs undersøgelse mht levealder på tørkost kontra
> BARF må det jo værer ud fra at hundene lever under ens forhold.

Klart.
Jeg ved da heller ikke hvad der er sundest men jeg ved hvad der er lettest.
Der er mange herinde bla der har nogle sølle skravl til hunde, og lod man
dem være hunde i stedet for børn dvs ikke lade dem blot være hele døgnet i
en lejlighed kun afbrudt af et par lufteture kunne det være de fik nogen
sundere hunde.

Ovenstående kunne være en af grundene til allergiske problemer.
Altså dårligt byggeri ikke beregnet til mennesker eller dyr.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-06 13:44

> Ja hvis den bliver brugt som brugshund, men som almindelig stuehund
> kan de sagtens blive også 14 år.

Som jeg tidligere har skrevet, så blev Asia 16 år. Det var helt
sikkert en usædvanlig høj alder, men hun var kun syg en eneste gang.
Det var da hun fik fjernet livmoderen i en alder af 9 år p.g.a.
betændelse. Ellers havde hun ikke én sygedag. Hun fik kallun og ris en
gang imellem, men ikke for tit, og så diverse kødben foruden
tørfoderet. Det var Pedigree Pal, og hvor godt det er/var ved jeg
ikke, men hun kunne godt lide det. Havde det været idag, havde jeg nok
givet hende Olivers.

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 13:55

Tove Krieger skriblede bla:
> Hun fik kallun og ris en
> gang imellem, men ikke for tit, og så diverse kødben foruden
> tørfoderet. Det var Pedigree Pal, og hvor godt det er/var ved jeg
> ikke, men hun kunne godt lide det.

Lyder som en fornuftig kost.
BARF er udemærket hvis man har problemer med allergi, men at tro det er
universets vidunder at fodre på den måde så kan jeg kun trække på
smilebåndet som jeg gør ved andre nyreligiøse bevægelser.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 14:24

> Ligesom vi mennesker efterhånden har fået vores immunforsvar ødelagt
> af omgivelserne ligeså har hundene.
> Tænker på de utallige bla herinde som har problemer med allergi og
> andre skavanker.

Og flere af dem med allergiproblemer har jo netop med BARF fået løst problemet,
hvad siger det dig om BARF kontra tørkost ???

> Ja hvis den bliver brugt som brugshund, men som almindelig stuehund
> kan de sagtens blive også 14 år.

Det tror jeg ikke på er en gennemsnitsalder for Schæfere, men det er det
såmænd nok heller ikke for hunde af ca samme størrelse.

> Hold nu op Jens med de vandrehistorier.Håber du siger det for sjovt
> og ikke selv tror på det for hvis det er tilfældet har du ingen
> logisk sans.

De fleste gamle Schæfere jeg har hørt om er altså blevet aflivet i en alder
af ca 10 år, min egen søsters blev da ikke mere en 8 år før han fik kræft.
Om schæfere er mere usunde end andre hunde på den størrelse tror jeg
såmænd ikke, jeg skulle bare lige drille dig lidt

> Klart.
> Jeg ved da heller ikke hvad der er sundest men jeg ved hvad der er
> lettest.

Men du tror jo at tørkost er sundere end BARF, det skrev du jo for nylig
Jeg tror da også at hvis man BARFER forkert er det direkte farligt,
der er det uden tvivl mere sikkert at bruge et godt tørfoder.
Jeg vil da også sætte mig grundigt ind i sagerne inden jeg går igang,
og spotter jeg det mindste tegn på at de ikke trives, er det da tilbage på Olivers.

> [...]
> blot være hele døgnet i en lejlighed kun afbrudt af et par lufteture
> kunne det være de fik nogen sundere hunde.

Det har du uden tvivl ret i, det er ikke bare kosten det kommer an på.
Mange er da også efter min mening alt for pylrede med sine hunde,
mine får da lov til at vinterbade, Angel skulle sidst på stranden prøve at
drikke saltvand og brækkede sig, men det må de da i vid udstrækning
selv finde ud af. dog må de ikke spise noget jeg ikke har sagt god for.

> Ovenstående kunne være en af grundene til allergiske problemer.
> Altså dårligt byggeri ikke beregnet til mennesker eller dyr.

Det kunne man let forestille sig, dårligt indeklima er bestemt af det onde,
det mest optimale er jo faktisk som Milo gør og sove ude.
Det gider mine så kun hvis jeg også gør det

/Jens

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 14:26

> Som jeg tidligere har skrevet, så blev Asia 16 år. Det var helt
> sikkert en usædvanlig høj alder,

Det nærmer sig nok DK rekord

> [...]
> tørfoderet. Det var Pedigree Pal, og hvor godt det er/var ved jeg
> ikke, men hun kunne godt lide det. Havde det været idag, havde jeg nok

Næh, var det idag var du røget med på BARF

/Jens

Fra : N/A

Dato : 04-11-06 14:33

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 14:33

> [...]
> er universets vidunder at fodre på den måde så kan jeg kun trække på
> smilebåndet som jeg gør ved andre nyreligiøse bevægelser.

Der vil jo altid værer dem der tror de har fundet løsningen på alt mht hundesundhed,
mit primære formål med at begynde og BARFE er jo ud fra underholdningværdien
som det uden tvivl vil have for dem. Jeg lufter dem i forvejen 2-3 timer dagligt,
og er ret flink til at lege/beskæftige mig med dem ellers, så af den vej er der
ikke meget mere og hente. Så jeg ser BARF som en let udvej til at give dem
lidt ekstra indhold i tilværelsen, jeg kunne måske også begynde og gå til træning,
men der går min egen grænse, det gider jeg altså ikke
Men bikse noget foder sammen selv til dem gider jeg godt, det vil jeg ovenikøbet
hygge mig ganske gevaldigt over, jeg kan godt lide at lave og serverer mad

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 14:40

pwh skriblede bla:

> Og flere af dem med allergiproblemer har jo netop med BARF fået løst
> problemet, hvad siger det dig om BARF kontra tørkost ???
Det siger mig ikke andet end det er noget skravl folk køber.

Der var en gang en herinde der foreslog fjernhealing ved allergi.
Man skulle blot sende en tot af hundens hår til healeren så kunne hun
fjernheale den.
Hele denne BARF historie virker på mig ligeså nyreligiøs
Men nok om det i kan fodre som i vil, jeg har ikke tid til sådan noget pjat.

Havde jeg også sådan et sygeligt skravl af en genmanipuleret degenereret
hund med allergi så ville jeg da også prøve alt.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-06 14:45

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Næh, var det idag var du røget med på BARF
>
> /Jens

Det er da ikke helt utænkeligt

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 14:52

Tove Krieger skriblede bla:

> Det er da ikke helt utænkeligt

Rigtige kvinder har sgu ikke tid til den slags pjat.
Hvad med servicen overfor manden ?
Jeg ville sgu betakke mig hvis min kone stod og rodede med madaffald i
køkkenet.
Næ du der er andre vigtigere ting du kan få lavet i hjemmet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-06 14:54

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> tilværelsen, jeg kunne måske også begynde og
> gå til træning, men der går min egen grænse, det gider jeg altså

Du har den helt rigtige indstilling med hensyn til at give dine hunde
motion. Der var mange der kunne lære af det. Hvis det giver dem ekstra
glæde med det nye foder, så er der da ikke noget at betænke sig på.
Der er måske også en sidegevinst at hente.

jeg kan godt lide at lave og serverer mad

Fint, hvad tid spiser vi ?

Nårh nej, det må forresten blive en anden gang Jeg har en dejlig
nakkekam i gryden, og så lige lidt rødkål, sovs og kartofler så er den
hjemme.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-06 15:03

jopa <admin@jnixenspam.dk> wrote:
> Tove Krieger skriblede bla:

> Rigtige kvinder har sgu ikke tid til den slags pjat.
> Hvad med servicen overfor manden ?

Spørg du min mand om det. Han er simpelthen så snoskforkælet så det
vil noget. Han tager sig af haven, så ordner jeg det med huset.

> Jeg ville sgu betakke mig hvis min kone stod og rodede med
> madaffald i køkkenet.

Hver sin lyst

Næ du der er andre vigtigere ting du kan få lavet i hjemmet

Vi når nok det hele skal du se. Ingen er døde af lidt
"nullermænd" endnu.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-11-06 15:05

> [...]
> køkkenet.
> Næ du der er andre vigtigere ting du kan få lavet i hjemmet

hvad mener du med det??
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 14:44

> Det siger mig ikke andet end det er noget skravl folk køber.

Nu får du garanteret snart tæsk af Marie og Leyna

/Jens

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 15:10

> Rigtige kvinder har sgu ikke tid til den slags pjat.

Hvad gør det så mig til når jeg begynder på BARF

/Jens

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 15:15

> [...]
> glæde med det nye foder, så er der da ikke noget at betænke sig på.
> Der er måske også en sidegevinst at hente.

Det er det der er tanken for mig med at skifte, min hunde er RET madglade

> Fint, hvad tid spiser vi ?

Når der kommer Matador

> Nårh nej, det må forresten blive en anden gang Jeg har en dejlig
> nakkekam i gryden, og så lige lidt rødkål, sovs og kartofler så er den
> hjemme.

Det skal jeg næsten også have.
En god ribbensteg med brasekartofler og rødkål,
der bliver såmænd nok også et par skiver til vufferne

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 16:06

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> HOV!!!!
> hvad mener du med det??
> mvh. marie

Vi har vel krav på service eller hva?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-11-06 18:13

> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:

> Vi har vel krav på service eller hva?
> --
og det får i ikke, fordi rigtige kvinder ikke er for sarte til at "rode med
affald" i køkkenet?
du skulle have en med kagerullen, skulle du! (-;

mvh. marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-11-06 18:17

> Nu får du garanteret snart tæsk af Marie og Leyna
>
> /Jens
>--------
Det er nu ikke pga. allergier at jeg er skiftet over, de hunde jeg selv har
valgt at købe, (ikke dem der er dumpet ind ad bagdøren) er da begge
kernesunde.
arhh, Ebbe cairnterrieren, havde noget svampehalløj mellem trædepuderne, som
dog er forsvundet siden overgangen.
Loui er vokset op på barf fra opdrætters side.

Men derfor kan john da godt komme over knæet alligevel, tror han trænger til
det!.
Leyna vil garanteret godt hjælpe mig! (-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-06 18:47

> [...]
>
> Men derfor kan john da godt komme over knæet alligevel, tror han
> trænger til det!.
> Leyna vil garanteret godt hjælpe mig! (-;

Du kan da osse' regne med mig i en snæver vending men vi er nødt
til at gøre det medens Milo er i hundegården. Ham vil jeg godt nok
ikke være uvenner med.

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 18:58

> Men derfor kan john da godt komme over knæet alligevel, tror han
> trænger til det!.
> Leyna vil garanteret godt hjælpe mig! (-;
>
> mvh. marie

Det er måske i virkligheden det han går og drømmer om,
og derfor bliver ved med at provokerer jer.
Han er garanteret en skabsbarfer når det kommer til stykket

/Jens

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 18:59

> Du kan da osse' regne med mig i en snæver vending men vi er nødt
> til at gøre det medens Milo er i hundegården. Ham vil jeg godt nok
> ikke være uvenner med.

Du tager bare din kat med, så skal den tøsehund nok gemme sig

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-06 19:05

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Det er måske i virkligheden det han går og drømmer om,
> og derfor bliver ved med at provokerer jer.
> Han er garanteret en skabsbarfer når det kommer til stykket

LOL som du dog kan sige det Jens.

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 19:16

> LOL som du dog kan sige det Jens.

Han nægter jo ikke kan jeg se

Det ender da med at blive årets længeste tråd hvis
vi blive ved ret meget længere

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-11-06 19:26

On Sat, 4 Nov 2006 14:51:33 +0100, "jopa" <admin@jnixenspam.dk> wrote:

>Jeg ville sgu betakke mig hvis min kone stod og rodede med madaffald i
>køkkenet.
>Næ du der er andre vigtigere ting du kan få lavet i hjemmet

Bestemt... og det er så dem vi sætter manden til!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-11-06 19:31

On Sat, 4 Nov 2006 14:44:10 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nu får du garanteret snart tæsk af Marie og Leyna

Nix, ikke herfra i hvert fald. John har lov til at ha' sin hovne og
overlegne attitude som altid. Herregud! Han har jo intet at skulle ha'
sagt derhjemme!

Og hvad angår Hans, så var han sørme et skravl allerede da vi købte
ham, så der har jeg intet at indvende. HA! Ta' den, John!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-11-06 19:33

On Sat, 4 Nov 2006 18:17:29 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Men derfor kan john da godt komme over knæet alligevel, tror han trænger til
>det!.
>Leyna vil garanteret godt hjælpe mig! (-;

Ikke på vilkår. Det er sg* da kun det han higer efter.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 04-11-06 19:33

On Sat, 4 Nov 2006 18:57:38 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er måske i virkligheden det han går og drømmer om,
>og derfor bliver ved med at provokerer jer.

Lige min tanke. Jens, vi bliver snart nødt til at flytte sammen! *G*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-11-06 19:49

> Det er måske i virkligheden det han går og drømmer om,
> og derfor bliver ved med at provokerer jer.
>
>-
HA!, den tanke har også strejfet mig, at han fisker for at få en god
gammeldaws endefuld!.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 19:53

> Lige min tanke. Jens, vi bliver snart nødt til at flytte sammen! *G*

Nemlig, os BARFfolk må holde sammen

Hvis du kan få fingre i bogen "Give your dog a bone" kan den anbefales,
jeg købte den hjem fra Amazon til ca 350kr, jeg har simpelthen været
opslugt af den siden jeg fik den idag, forfatteren (dyrelæge) har helt klart
en utrolig stor viden omkring fodring, og den er meget nem og letlæst at gå til.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 19:55

> Nix, ikke herfra i hvert fald. John har lov til at ha' sin hovne og
> overlegne attitude som altid. Herregud! Han har jo intet at skulle ha'
> sagt derhjemme!

*LOL*

> Og hvad angår Hans, så var han sørme et skravl allerede da vi købte
> ham, så der har jeg intet at indvende. HA! Ta' den, John!

Det er nok fordi han ikke har BARFET fra fødslen af

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-11-06 19:51

> [...]
>
> Du kan da osse' regne med mig i en snæver vending men vi er nødt til
> at gøre det medens Milo er i hundegården. Ham vil jeg godt nok ikke være

Det er godt Tove!, Milo bekymrer mig nu ikke....(-:

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 20:08

pwh skriblede bla:

> Hvis du kan få fingre i bogen "Give your dog a bone" kan den
> anbefales,
På lige fod med Koranen og Biblen
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 21:28

> På lige fod med Koranen og Biblen

De 2 bøger vil jeg nu ikke anbefale.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 04-11-06 12:34

> Som sagt, er det eneste du er kommet med i debatten, at BARF må være
> sundere fordi det er "naturlig" føde for hunden at spise råt, fordi
> det er sådan vilde hunde/ulve lever.
> ingen beviser for din påstand overhovedet.

Heller ikke for det modsatte, så det står sådan lidt påstand mod påstand.

> Så vælger du at komme med, at dyrlægerne sandsynligvis lyver om BARF,
> fordi de tjener penge ved at sælge tørfoder.

Hvor har jeg skrevet at de lyver, jeg har påstået at de har en interesse
i at reklamerer for et foder de selv sælger og ingen interesse overhovedet
har i at anbefale folk at BARFE, men jeg har aldrig spurgt min egen dyrelæge
hvad deres holdning er. Det er sikkert forskelligt fra dyrelæge til dyrelæge.

> [...]
> noget der måske kunne være undgået, hvis den havde fået BARF i stedet
> for tørfoder, og i den forbindelse kommer du så enda med påstanden,

Nu bliver du ved med at lægge mig ord i munden.
Det jeg har skrevet er at det ville have fået MIG til at skifte foder
hvis min hund var død med et bestemt foder i maven.
Det gælder jo både for hvis den døde med BARF eller Hill's i maven.
Sig mig vil du bare ikke forstå, eller hvor ligger problemet.

Men prøv at Google lidt på "mavedrejning BARF" så er der flere
der mener at der er en klar sammenhæng. Men det er DERES
mening og ikke MIN, det ved jeg for lidt om emnet til at udtale mig om.

> Og det er så dine argumenter for at BARF er bedre end et godt
> tørfoder. . . . . .

Det er pt min overbevisning, ligesom du og John mener det modsatte.
Og da ingen af os kan komme med konkrete beviser står det påstand
mod påstand, jeg har så valgt at tro på BARFfolkene her i gruppen,
det gør du så ikke, det kan vi ikke blive ved med at gentage.

> Fint nok Jens, jeg tror også på at dine hunde har bedre af BARF, så
> bare klø på, mig har du fået overbevist

De bliver med garanti gladere, om de bliver sundere er som sagt ikke
målet for mig, men jeg tror de gør det.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-11-06 22:33

On Wed, 1 Nov 2006 20:08:29 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ok, nu er BARF ovenikøbet et ringere foder end tørkost,
>den påstand må du gerne underbygge lidt bedre.

Blander mig lige...
Min dyrlæge gik osse totalt i selvsving da jeg fortalte at jeg var
begyndt at barfe mine hunde. Det var bestemt en rigtig dårlig ide, og
de kom til at mangle både vitaminer og mineraler på den konto...

At jeg så ikke har været hos dyrlægen siden, må vel så skyldes at mine
stakkels hunde er så dårlige over den påståede vitamin/mineralmangel,
at jeg slet ikke kan få dem ud af huset mere... for det kan vel ikke
tænkes at det er fordi dyrlægen hellere sælger sit eget (dyre) foder,
vel?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-11-06 22:59

> [...]
> begyndt at barfe mine hunde. Det var bestemt en rigtig dårlig ide, og
> de kom til at mangle både vitaminer og mineraler på den konto...

Faktisk døde hunde som fluer af samme grund inden tørfoderet blev opfundet

Måske burde vi selv begynde at spise en form for tørfoder så vi ikke
ender op med at få diverse mangelsygdomme

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-11-06 12:34

On Wed, 1 Nov 2006 22:58:41 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Måske burde vi selv begynde at spise en form for tørfoder så vi ikke
>ender op med at få diverse mangelsygdomme

Seriøst, så ville det måske være bedre end den kost mange mennesker
indtager nu. Netop fordi vi selv kan vælge er der så forbandet mange
vellevnedssygsomme. *SUK*
Mennesket lever ikke af is og cola alene!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-11-06 12:53

> Seriøst, så ville det måske være bedre end den kost mange mennesker
> indtager nu. Netop fordi vi selv kan vælge er der så forbandet mange
> vellevnedssygsomme. *SUK*

Enig, men BARFER man er det jo muligt at styre at hunden får
de rigtige ting, den får jo ikke lov at bestemme selv.

> Mennesket lever ikke af is og cola alene!

Jeg gør

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 01-11-06 22:28

On Wed, 1 Nov 2006 19:40:17 +0100, "Kim H." <futtown@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ikke, jeg har ikke set nogen "BARFhund" bevise dette, det er kun ejerne der

Hos mig tror jeg nu at selv DU ville kunne se det. Hans (min
allergihund) var fuldstændig hår- og hudløs på en stor del af ryggen.
Det var vædskende sår!
I dag er hans pels blevet blød og skinnende, og hans tid går ikke
længere med at flå sig.

Jeg barf'er af to årsager. først og fremmest for at efterprøve om det
med allergiproblemer virkelig kunne være rigtigt (og det kunne det!)
og derefter fordi jeg har læst om det, og fundet ud af, at det er det
hundens fordøjelsessystem jo er bygget til. De er sg* ikke indrettet
til at æde tørfoder. Det siger da sig selv, ikk'?

Men jeg er så ikke hverken hellig eller frelst, men jeg er drønlettet
over at have fundet et foder som hundene er glade for, og som samtidig
sparer mig for en masse dyrlægebesøg og Prednisolonkure til Hans. Og
så er det rart at se en hund der laver andet end at klø/bide/flå sig
hele tiden.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim H.

Dato : 01-11-06 22:57

> [...]

> Det var vædskende sår!
> I dag er hans pels blevet blød og skinnende, og hans tid går ikke

Jeg kunne også godt selv finde på at prøve BARF, hvis jeg havde en hund med
allergi, det er slet ikke det, jeg nægter bare at tro på at normalt sunde
hunde har bedre af BARF end et ordenlig tørfoder, og jeg vil stadig påstå at
det er noget vrøvl, at man kan se forskel på BARF hunde og hunde på ordenlig
tørfoder.

> [...]
>hundens fordøjelsessystem jo er bygget til. De er sg* ikke indrettet
>til at æde tørfoder. Det siger da sig selv, ikk'?

Men hundes fordøjelsessystem fungerer fint på tørfoder, det er muligt
hundens fordøjelsessystem ikke er bygget til tørfoder, men til gengæld er
tørfoderet så "bygget" til hundens fordøjelsessystem.

Kim

Fra : pwh

Dato : 01-11-06 23:08

> Jeg kunne også godt selv finde på at prøve BARF, hvis jeg havde en
> hund med allergi, det er slet ikke det,

Og hvad har hundene så evnt fået allergien af ???
Hvis du selv mener at løsningen kunne værer BARF er du da lidt
selvmodsigene nu.

> Men hundes fordøjelsessystem fungerer fint på tørfoder, det er muligt
> hundens fordøjelsessystem ikke er bygget til tørfoder, men til
> gengæld er tørfoderet så "bygget" til hundens fordøjelsessystem.

En ting er at hundenes fordøjelsessystem fungerer på tørkost,
men det kunne jo tænkes at det fungerede mere optimalt på BARF.
Jeg er stadig af den overbevisning at tørkost er og bliver et kompromisfoder
som hunden da sikkert kan leve fint på i de fleste tilfælde.
Men jeg er sikker på at spurgte du hunden ville den hellere æde BARF,
og kom nu ikke med bemærkninger om røde pølser, for det kan den
med garanti ikke fungerer optimalt på, det kan den på BARF.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 02-11-06 00:12

> [...]
> og kom nu ikke med bemærkninger om røde pølser, for det kan den
> med garanti ikke fungerer optimalt på, det kan den på BARF.

Men spørger du hunden vil den helt sikkert spise pølserne før BARF, og hvad
har vi så lært af det. . . . hunden aner ikke hvad der er bedst for den, men
spiser bare det den bedst kan li' først. . . . . .

Kim

Fra : pwh

Dato : 02-11-06 10:29

> Men spørger du hunden vil den helt sikkert spise pølserne før BARF,
> og hvad har vi så lært af det. . . . hunden aner ikke hvad der er
> bedst for den, men spiser bare det den bedst kan li' først. . . . . .

Helt enig, sådan forholder det sig jo også med mange mennesker
at der bliver prioriteret udelukkende ud fra hvad der smager godt.
Det er også derfor jeg vil begynde at BARFE, fordi jeg ved at skulle
mine hunde vælge mellem tørkost, råt foder og røde pølser.
Så ville de nok først snuppe pølserne som du skriver og tørkosten til sidst
hvis de stadig var sultne. Men da de ikke skal leve af pølser og jeg er
overbevist om at BARF er lige så godt, og nok også bedre end tørkost
vælger jeg så at råfodre dem for eftertiden.
Det er simpelthen for at glæde mine hunde jeg vil gører det, for det giver
mig en stor glæde at serverer noget for dem de ikke bare skuler til og
til sidst hugger i sig fordi de skal overleve.
Det er jo ligesom når man serverer mad for andre mennesker,
der bliver man jo også glad hvis man ser at det er noget der smager dem,
man serverer jo ikke havregrød når man får gæster
Så hvorfor ikke lade hundene få den glæde, mad betyder jo utroligt meget
for dem, det er da en nem måde at give dem lidt ekstra indhold i tilværelsen.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-11-06 12:31

On Thu, 2 Nov 2006 00:12:05 +0100, "Kim H." <futtown@hotmail.com>
wrote:

>Men spørger du hunden vil den helt sikkert spise pølserne før BARF, og hvad
>har vi så lært af det. . . . hunden aner ikke hvad der er bedst for den, men
>spiser bare det den bedst kan li' først. . . . . .

Jeg KAN altså ikke lade være nu... Mine hunde æder altså det rå kød
før de overhovedet gide at kigge på en pølse.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-11-06 12:55

> Jeg KAN altså ikke lade være nu... Mine hunde æder altså det rå kød
> før de overhovedet gide at kigge på en pølse.

Jeg ved faktisk heller ikke hvad mine hunde ville vælge da de aldrig
får råt kød. Men jeg vil da lave eksperimentet for Kim's skyld når
jeg begynder på at råfodre

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 02-11-06 22:14

> Jeg KAN altså ikke lade være nu... Mine hunde æder altså det rå kød
> før de overhovedet gide at kigge på en pølse.

fint nok, men det rå kød er jo ikke hele måltidet, derfor vil pølserne hos
en normal hund være spist først.

Kim

Fra : Leyna

Dato : 02-11-06 12:29

On Wed, 1 Nov 2006 22:56:49 +0100, "Kim H." <futtown@hotmail.com>
wrote:

> [...]

>det er noget vrøvl, at man kan se forskel på BARF hunde og hunde på ordenlig

Jamen så er det jo dig der er stejl, og det kan jeg så ikke gøre noget
ved... og ønsker det heller ikke. Jeg skal ikke "omvende" nogen. Jeg
fortæller bare hvad jeg ser med mine egne hunde...

>Men hundes fordøjelsessystem fungerer fint på tørfoder, det er muligt
>hundens fordøjelsessystem ikke er bygget til tørfoder, men til gengæld er
>tørfoderet så "bygget" til hundens fordøjelsessystem.

Det er ikke helt korrekt, men jeg har en fornemmelse af, at uanset
hvad man benytter af argumenter overfor dig (i denne sammenhæng), så
har du bestemt dig for at overhøre det. Og det er så dit valg.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 02-11-06 13:02

> Det er ikke helt korrekt, men jeg har en fornemmelse af, at uanset
> hvad man benytter af argumenter overfor dig (i denne sammenhæng), så
> har du bestemt dig for at overhøre det. Og det er så dit valg.

Det kan jo værer at Kim ændrer mening hen af vejen og ryger med på BARF,
det er jo som han selv siger blevet ret moderne, og sikkert med god grund.
Så hen af vejen kunne jeg da let forestille mig at det bliver helt almendeligt
at folk BARFER, af den vej vil det jo også blive lettere og billigere jo mere
konkurence der bliver inden for det marked.
Sådan er det jo med alt forholdsvis nyt, nogen skal værer de første,
og andre vil lige have lov til at se tiden lidt an.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 02-11-06 22:37

> [...]
> Sådan er det jo med alt forholdsvis nyt, nogen skal værer de første,
> og andre vil lige have lov til at se tiden lidt an.

Så længe min hund er sund og rask, hopper jeg ikke med på BARFbølgen, men
BARF der gøres ordenlig, er jo som sådan ikke ringe, så skulle jeg løbe ind
i f.eks. allergi problemer, vil jeg da ikke nægte at jeg kan finde på at
prøve BARF, men det bliver ikke det jeg forsøger først.

Kim

Fra : Kim H.

Dato : 02-11-06 22:32

> Jamen så er det jo dig der er stejl, og det kan jeg så ikke gøre noget
> ved... og ønsker det heller ikke. Jeg skal ikke "omvende" nogen. Jeg
> fortæller bare hvad jeg ser med mine egne hunde...

Du må som godt kalde mig stejl, for jeg er overbevist om at jeg har ret, og
jeg har endnu til gode at møde noget der modbeviser det

> Det er ikke helt korrekt,

Jo det er korrekt.

> men jeg har en fornemmelse af, at uanset hvad man benytter af argumenter
> overfor dig (i denne sammenhæng), så har du bestemt dig for at overhøre
> det. Og det er så dit valg.

Jeg er da modtagelig for beviser for jeres påstande om at BARF er så meget
bedre end tørfoder, men der skal altså mere til end udsagn som . . ."min
hund er bare så meget sundere efter jeg begyndte at BARFe min hund" til at
jeg kan bruge det til noget, og i har heller ikke overbevist dyrlægerne, men
det er så efter Jens udsagn selvfølgelig fordi de lever fedt, af at sælge
tørfoder 8o)

Kim

Fra : pwh

Dato : 03-11-06 09:04

> Du må som godt kalde mig stejl, for jeg er overbevist om at jeg har
> ret, og jeg har endnu til gode at møde noget der modbeviser det

Hvad vil du da opfatte som et bevis.
Når alle der skriver at deres hunde er blevet mere raske af at BARFE
bare bliver affejet med at de er naive eller løgnhalse er det da næsten
en umulig opgave at overbevise dig.

> Jo det er korrekt.

Vil det ikke værer mere korrekt at sige at de så godt det er muligt
prøver at tilpasse tørfoder til hundens fordøjelsessystem.
Alene det faktum at man ikke må fodrer med råt (som er naturlig føde)
og tørkost samtidigt bekræfter jo Leynas påstand.
At en hund ikke må få, en for den naturlig føde, samtidig med at den
æder tørkost siger da sig selv at tørkost ikke er optimalt for hundens tarmsystem.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 31-10-06 23:32

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er helt korekt at jeg sælger foder fra Henne, jeg sælger også mit eget
> foder Great Dane´s

Jo men da du sikkert ikke ejer en hundemadsfabrik, så er "dit eget" vel bare
Hennes foder, der bliver hældt i en pose/sæk med dit tryk på, og så kommer
det vel ud på et?

Jeg må sige at jeg kender ikke nogen der har brokket sig over Olivers foder
(udover prisen, og så mig selv p.g.a. deres skide 100g prøvepakker ), og
jeg tror ikke det er ringere end Hennes, men har man haft en dårlig
oplevelse med det, så er det da klart man ikke gider fodre med det, når der
er andre ligeså gode alternativer indenfor rækkevide.

Kim

Fra : jens.ole.frimann@gma~

Dato : 17-10-06 13:38

Kim H. wrote:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Popeffekten måske?
>
> Eller fordi firmaet er så nærigt at de sender prøvepakker på skide 100g, men
> den har vi jo været igennem
>
> Kim

Eller fordi det er alt for dyrt.
Selv har jeg, nu i mere end et år fodret med tørkost til ca 50,- kr
for 15 kg.

Både hunden og jeg er overmåde tilfreds!

Fra : pwh

Dato : 17-10-06 17:29

jens.ole.frimann@gmail.com wrote:
> Eller fordi det er alt for dyrt.
> Selv har jeg, nu i mere end et år fodret med tørkost til ca 50,- kr
> for 15 kg.

Ja et eller andet sted skal man jo sparer,
så hvorfor ikke på hundens kost.

/Jens (som nok fortsætter med olivers alligevel)

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-10-06 18:00

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Ja et eller andet sted skal man jo sparer,
> så hvorfor ikke på hundens kost.
>
> /Jens (som nok fortsætter med olivers alligevel)

Der kan godt nok ikke være meget næring i tørkost til den pris for 15
kg. Det er sikkert mest "fyldstof", men det kan man jo se på
varedeklarationen.

--
Venlig hilsen

Tove (som også sværger til Olivers)

Fra : tidemann

Dato : 17-10-06 18:59

Tove Krieger wrote:
> Det er sikkert mest "fyldstof", men det kan man jo se på
> varedeklarationen.

Ja, eller på mængden af efterladenskaber!

--
Mvh Marianne
(som også sværger til Olivers)

Fra : jens.ole.frimann@gma~