Software bridge, findes det?
Fra : lk

Dato : 14-10-06 13:55

Mit problem er at få forbundet et netværk(6-7PC'er)
med min trådløse router.
2 af pc'erne har trådløs forbindelse til routeren og kan derfor nemt komme
på internettet, men resten!
Jeg leger også lidt med Linux og det er rent ud sagt besværligt, for mig, at
få det trådløse til at fungere med Linux
Jeg har ikke behov for/lyst til at købe trådløst netkort til alle.
Findes der et program, der kan virke som bridge mellem de 2 netkort( 1
trådløst og 1 kablet netkort) i samme PC?
Det må meget gerne være gratis.
DHCP server er også ok.
Kan XP selv evt. det?
Mvh
LK

Fra : Henning Fuchs

Dato : 14-10-06 14:04

"lk" <hypxx@pc.dk> wrote in message
> Findes der et program, der kan virke som bridge mellem de 2 netkort( 1
> trådløst og 1 kablet netkort) i samme PC?
> Kan XP selv evt. det?

Svaret hedder ICS (Internet Connection Sharing) og er en del ad både WinXP
og Win2003 Server....

Fra : lk

Dato : 15-10-06 13:22

Til Henning,//M og Asbjorn
Tak for hjælpen. Så har jeg lidt at rode med.
LK

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-10-06 16:20

lk wrote:

> [...]
> Findes der et program, der kan virke som bridge mellem de 2 netkort( 1
> trådløst og 1 kablet netkort) i samme PC?

Sansynligvis ikke, da rigtig bridging kræver at du er i stand til at sende
pakker med "falsk" MAC adresse og det er kun meget få netkort der er istand
til det.

Men der findes sikkert noget software der kan route og NAT'e trafikken
videre og det er nok også udemærket til dit behov.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : ///M

Dato : 14-10-06 22:21

> [...]
> Findes der et program, der kan virke som bridge mellem de 2 netkort( 1
> trådløst og 1 kablet netkort) i samme PC?

Som jeg forstår dit indlæg ønsker du at bruge de trådløse pc'ere som proxy
for de kablede? Kig på proxy-server software.

mvh
///M

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-10-06 00:37

On Sat, 14 Oct 2006 14:54:57 +0200, "lk" <hypxx@pc.dk> wrote:

> Findes der et program, der kan virke som bridge mellem de 2 netkort
> (1 trådløst og 1 kablet netkort) i samme PC?

Åben Control Panel > Network Connections, markér begge netkort, vælg
menuen Advanced > Bridge Connections.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/