problemer med text fra mysql
Fra : Mark Jensen

Dato : 14-10-06 11:16

Hvis man nu gerne vil have en <input type = text>
og dataen i databasen er eks et navn på flere ord, så vil koden kun
spytte det første navn ud.
Jeg vil helst ikke bruge textarea som ellers kan løse problemet.

eks:
echo $navn ?> >

bliver kun fornavnet spyttet ud, med mindre jeg laver " " rundt om
indholdet i databasen hvilket er lidt uholdbart.

Kan man vælge en anden attribut i mysql end text? eller hvad er den
nemmeste løsning?`

på forhånd tak

Fra : Dan Storm

Dato : 14-10-06 17:05

Mark Jensen skrev:
> Hvis man nu gerne vil have en <input type = text>
> og dataen i databasen er eks et navn på flere ord, så vil koden kun
> spytte det første navn ud.

Allerede her er jeg ikke sikker på om du mener at du har en db med flere
rækker med navne du vil have spyttet ud i flere tekst-felter eller om du
har en række med et fuldt navn du vil have spyttet ud i et tekst-felt?

Umiddelbart vil løsningen på førstnævnte nok være:

$query = mysql_query("SELECT navn FROM table");

while($rows = mysql_fetch_object($query))
{
   echo '<input type="text" name="navn" style="width: 250px;"
value="'.$rows->navn.'">';
}

selvfølgelig skal koden rettes til efter behov.

Løsningen på sidstnævnte kunne være:

$query = mysql_query("SELECT navn FROM table LIMIT 1");
$navn = mysql_result($query, 0, 'navn');

echo '<input type="text" name="navn" style="width: 250px;"
value="'.$navn.'">';

> bliver kun fornavnet spyttet ud, med mindre jeg laver " " rundt om
> indholdet i databasen hvilket er lidt uholdbart.

Det ville være rart med et eksempel på hvordan din tabel ser ud for at
kunne forstå dig.

- Så vigtig er du heller ikke!