Angive media type i php
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-06 01:27

Jeg sidder og leger med at lave et automatisk rss-feed via php og MySQL,
og det virker sådan set meget godt, men jeg har et problem. Min
webserver leverer php-filer som "text/html", men rss-feed skal leveres
som application/rss+xml, ellers kan nogle feed-læsere få problemer.

Jeg kan ikke ændre det på serveren, for det vil selvfølgelig give
problemer med andre php-filer, som netop skal leveres som "text/html".
Kan jeg på nogen måde angive application/rss+xml via min php-fil?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Liden Tue kan vælte stort læs: Dansk verdensmester i brydning...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-10-06 01:34

Kim Ludvigsen submitted this idea :
> Jeg kan ikke ændre det på serveren, for det vil selvfølgelig give problemer
> med andre php-filer, som netop skal leveres som "text/html". Kan jeg på nogen
> måde angive application/rss+xml via min php-fil?

Send en header fra din PHP fil:
header("Content-Type: application/rss+xml");

"I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
Winona Ryder

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-06 01:59

Den 14-10-06 02.33 skrev Henrik Stidsen følgende:
> Kim Ludvigsen submitted this idea :

> Send en header fra din PHP fil:
> header("Content-Type: application/rss+xml");

Ih, hvor simpelt. Og så var der endda hjælp at hente på dette
ukristelige tidspunkt, tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Bjørnetjeneste: Når man siger tak for en tjeneste med en anden tjeneste...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-10-06 02:07

on 14-10-2006, Kim Ludvigsen supposed :

> Ih, hvor simpelt.

Ja det kan næsten ikke være nemmere :)

> Og så var der endda hjælp at hente på dette ukristelige
> tidspunkt, tak!

Det var da så lidt :)

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Dan Storm

Dato : 14-10-06 16:54

Henrik Stidsen skrev:
> Send en header fra din PHP fil:
> header("Content-Type: application/rss+xml");
Man vil opleve at FF gerne vil downloade filen, så. Ikke fordi det rent
praktisk har en betydning medmindre man gerne vil bruge XSL og servere
feedet på den måde også.

Jeg har også selv valgt at bruge den header, for den simple løsning med
FF er jo netop at skrive

<link rel="alternate" title="Mit RSS" href="http://err0r.dk/feed.rss"
type="application/rss+xml">

i sin HTML.

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!