hvilken ram kan jeg bruge.
Fra : andy

Dato : 14-10-06 01:46

Da jeg ikke helt ved hvilke ram der sider i min gamle medion instaleret
og kørte jeg everest.

den fortalte at det var nogle
DDR SDRAM
pc2100 (133mhz)
64bit
fra samsung.

er det så korekt opfatet at jeg skal have nogle DDR ram pc2100.
eller kan jeg også bruge pc2700 ram.????

og hvorfor skriver den det der med sdram

Fra : Per

Dato : 14-10-06 08:07

"andy" <andy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> er det så korekt opfatet at jeg skal have nogle DDR ram pc2100.
> eller kan jeg også bruge pc2700 ram.????
>
> og hvorfor skriver den det der med sdram

Jeg har selv en Medion pc MD 8000 - en ældre sag efterhånden og jeg bruger
2x pc2700 DDR ram - her er hvad min Everrest skrev om mine ram, som jeg har
udskiftet en gang til nu 1 giga:

Kingston K 512 MB PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 MHz) (2.0-3-3-6 @ 133
MHz)

så du skal nok ud og finde dig nogen PC2700 Ram.

Mvh. Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-10-06 14:04

andy wrote:
> DDR SDRAM
> pc2100 (133mhz)

> er det så korekt opfatet at jeg skal have nogle DDR ram pc2100.
> eller kan jeg også bruge pc2700 ram.????

Hastigheden (PC2100) er den maximale, som blokken kan klare - så
du kan sagtens bruge hurtigere ram f.x. PC2700 eller PC3200
o.s.v., da de sagtens kan køre langsommere f.x. som PC2100.

Sidst jeg kiggede var PC3200 billigst, så det ville jeg da købe.

> og hvorfor skriver den det der med sdram

Fordi DDR ram også er SDRAM - så den korrekte betegnelse er DDR
SDRAM - selvom det tit bare omtales som DDR ram.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : andy

Dato : 15-10-06 00:13

jeg takker mange gange.

Fra : Jane

Dato : 22-10-06 11:53

Hej!

Undskyld jeg blander mig endda lidt udenfor tråden, men dog noget jeg har
ofte tænkt på, jeg har ligeledes en meget gammel Medion-sag, der bruger de
SDram der lå før DDR-rammenes tid, spørgsmålet er så, kan jeg blot udskifte
disse gamle ram, til de nyere DDR SDram og dermed få mere 'power', grænsen
for udvidelse af ramkapasiteten er nemlig slet ikke nået ?

Dette ville jeg blive meget glad for et svar på.

Jane

Fra : Mads

Dato : 22-10-06 12:02

On Sun, 22 Oct 2006 12:53:28 +0200, "Jane" <jornhansen_2@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>disse gamle ram, til de nyere DDR SDram og dermed få mere 'power', grænsen
>for udvidelse af ramkapasiteten er nemlig slet ikke nået ?

Hej

Det kan du desværre ikke. Soklen som RAM'en sidder i er anderledes på
de forskellige typer RAM, så du kan ikke bare sætte en anden type RAM
i soklerne. Det ville ødelægge både RAM og bundkort.

Der findes dog enkelte bundkort med begge typer sokler, men jeg
tvivler på at en gammel Medion PC har dem. Du kan selvfølgelig lukke
op og kigge efter.

mvh Mads