MySQL istedet for Access.
Fra : SpookiePower

Dato : 13-10-06 22:05

Jeg kender en smule til access databaser men intet til
MySQl databaser. Det er sådan at min webhost kun køre med
MySQL, så jeg havde tænkt mig at oprette en hjemmeside lavet
i asp med en MySQL database. Men på et tidspunkt skal denne
hjemmeside køre hos en webhost som køre med access.

Så jeg ville høre om det eneste der skulle laves om på,
hvis man på et tidspunkt skiftede databasetype, er selve
connection-string'en, eller om der flere steder i asp-koden
skal laves om ?

--
My PhotoGallery
www.photo.box2600.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-10-06 22:24

SpookiePower wrote:

> [...]
> i asp med en MySQL database. Men på et tidspunkt skal denne
> hjemmeside køre hos en webhost som køre med access.

Hvorfor ikke bare finde en udbyder med MySQL du kan beholde?
Eller skal du drifte selv?
MySQL er ikke så vanskeligt - og der er megen hjælp at finde på nettet
Men det kræver da en del benarbejde at komme op i omdrejninger :)

> Så jeg ville høre om det eneste der skulle laves om på,
> hvis man på et tidspunkt skiftede databasetype, er selve
> connection-string'en, eller om der flere steder i asp-koden
> skal laves om ?

Du kan ret hurtigt rende ind i din SQL statements ikke er kompatible og skal
tilrettes

Der er en sammeligning af rdbms her
http://troels.arvin.dk/db/rdbms/

Du må selv fedte Access SQL udtryk ind, men de ligger ikke vildt langt fra
MSSQL
Jeg vil formode at du kan bruge sammenligningen MSSQL/mySQL som en rettesnor
på forskellene

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : SpookiePower

Dato : 13-10-06 22:52

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
> MySQL er ikke så vanskeligt - og der er megen hjælp at finde på nettet
> Men det kræver da en del benarbejde at komme op i omdrejninger :)

Min webhost, udbyder kun MySQL, så hvis jeg vil teste det hos min
egen udbyder først, skal jeg bruge MySQL. Men ellers kan jeg også
bare benytte access, og så afvikle det via IIS. Men det var nu lige
så meget for et benytte chancen for et lære lidt om MySQL samtidig.

Men hvis problemet er for stort, hvis man skifter fra MySQL til access
når hjemmesiden er lavet færdig, vil jeg måske droppe ideen.

--
My PhotoGallery
www.photo.box2600.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-10-06 23:02

SpookiePower wrote:

> Men hvis problemet er for stort, hvis man skifter fra MySQL til access
> når hjemmesiden er lavet færdig, vil jeg måske droppe ideen.

Hvorfor downgrade til Access?
MySQL understøtter fx en hel del flere samtidige brugere

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : SpookiePower

Dato : 13-10-06 23:13

Peter Lykkegaard wrote:

> Hvorfor downgrade til Access?
> MySQL understøtter fx en hel del flere samtidige brugere

Tjaaa...Jeg tror jeg kigger nærmere på MySQL.
Men hvis jeg vælger at downloade og installere MySQL
på min computer, og så test databasen+hjemmesiden i
IIS, kan jeg så taget en backup af den færdige database
og importere den i PHPmyAdmin, som udbyderen benytter ?

Bare lige for at sikre mig at jeg ikke skal oprette den
samme database to gange :)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-10-06 23:43

SpookiePower wrote:

> Men hvis jeg vælger at downloade og installere MySQL
> på min computer, og så test databasen+hjemmesiden i
> IIS, kan jeg så taget en backup af den færdige database
> og importere den i PHPmyAdmin, som udbyderen benytter ?

MySQL er ikke helt min boldgade, men ...
http://www.google.com/search?q=phpmyadmin+backup+restore

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 16:50

> [...]
> hvis man på et tidspunkt skiftede databasetype, er selve
> connection-string'en, eller om der flere steder i asp-koden

Jeg har lavet en hjemmeside i to versioner som kører på Access/mySQL
undevejs stødte jeg ind i problemer med forskelle i SQL udtrykkende.
Du kan læse mere her: www.ffsoft.dk kig under eksempler.

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -