2 routere - webserver
Fra : Steen Hansen

Dato : 13-10-06 21:48

Hej

Jeg har 2 routere på mit netværk og kan ikke få min webserver til at
fungere. Jeg bruger DynDNS.

Den første router er en Linksys spa3102 som jeg bruger til telefoni.
Dernæst kommer en Netgear WGR614.

Såvidt jeg kan finde ud af fungerer det fint ind til mig, men ikke når
det går ud.

Har hørt noget om port triggering, men jeg kan ikke få det til at
fungere.

Er der nogen som kender en god vejledning som kan hjælpe mig videre?

Mvh
Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-10-06 22:31

Steen Hansen <rcs205@gmail.com> wrote:

> [...]
>det går ud.
>
>Har hørt noget om port triggering, men jeg kan ikke få det til at

Port triggering er ikke relevant i denne sammenhæng....

Det du skal, er at oprette 'virtuelle servere' i routerne der sender
trafik til WAN-sidens port 80 videre til næste router / web-serverens
port 80 !!

>Er der nogen som kender en god vejledning som kan hjælpe mig videre?

Kan da prøve at lede dig igennem...

Men det kræver at du fortæller lidt mere op din opsætning:

* Hvad er routernes LAN og WAN ip-adresser, og

* Er routerne koblet serielt eller parallelt, (LAN <-> WAN eller LAN <->
LAN) ?

<mlr>