Adapter til Clearwire stik
Fra : Erik D

Dato : 13-10-06 15:48

Hej Netværk.

I min nyerhvervede fiskekutter vil jeg gerne have internet på den
bærbare PC´er som er ombord. Men det er åbenbart en lidt ældre
model, for da jeg skulle isætte stikket fra CLEARWIRE passede det
ikke. Hunstikket i den bærbare er lidt for smalt.

1. Kan det passe, at det er et RJ 11 stik som er i den bærbare og et
RJ 45 jeg har fået fra Clearwire.
2. Kan man vha. RJ45-RJ11 adapter forbinde CLEARWIRE boxen alligevel,
eller........eller hva´.

Fra : JJ

Dato : 13-10-06 16:10

"Erik D" <erikdaugaard@gmail.com> wrote in message
[...]

Hvis det er et RJ11 stik i PC-en er det sikkert med indbygget moden, og ikke
netkort.

JJ

Fra : Lasse Birnbaum Jense~

Dato : 13-10-06 16:12

Erik D wrote:
> [...]
> RJ 45 jeg har fået fra Clearwire.
> 2. Kan man vha. RJ45-RJ11 adapter forbinde CLEARWIRE boxen alligevel,

1.
Clearwire leverer kun ethernet stik tilslutning (RJ45).

RJ11 er til telefon forbindelser (modem), dette kan ikke anvendes til
clearwire, eller nogen anden form for netværk. Det er udelukkende til
dial-up services (som er noget forældet efterhånden).

2. Nej, det er to forskellige teknologier og signaltyper der ikke er
kompatible.

Hvis du skal anvende dit clearwire ombord så skal du have en RJ45
ethernet port i din laptop. Gamle bærbar havde ikke indbygget rj45, så
der skulle man købe et pcmcia-kort med rj45 port til at sætte i.

Håber dette opklarer dine spørgsmål
--
Venlig hilsen / Best regards
Lasse Birnbaum Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-06 16:16

Erik D skrev:

> 1. Kan det passe, at det er et RJ 11 stik som er i den bærbare og et
> RJ 45 jeg har fået fra Clearwire.

Hvis der er et RJ 11-stik i den bærbare, er det til et
telefonmodem. Det bliver nok for bøvlet at trække et telefonkabel
ud til den.

> 2. Kan man vha. RJ45-RJ11 adapter forbinde CLEARWIRE boxen alligevel,
> eller........eller hva´.

Hvis den har plads til kortudvidelser, kan du anskaffe et
trådløst kort, men der er to typer: den gamle, PCMCIA, og den
nye, pc-card. Du må hellere tage den bærbare med i butikken for
at få tjekket hvilken slags den kan klare.

I dit sted ville jeg dog forære den til sønnike eller en nevø og
bruge 5'000 kr. på en ny.

--
Bertel

Fra : Erik D

Dato : 13-10-06 16:33

Tak for de gode og hurtige svar.

Jeg tager den bærbare og clearwireboxen hen i en forretning, hvor der
også er Clearwire-dækning. Så kan løsningen afprøves med det
samme.

Erik