hvilket mb i stedet for p4c800 deluxe?
Fra : Frank

Dato : 13-10-06 10:04

Hejsa,

Jeg skal til at udskifte mit gamle Asus P4C800 Deluxe bundkort, men jeg
er i tvivl om hvilket jeg skal vælge i stedet, så min nuværende ram, cpu
og grafikkort passer til.

Mit problem er, at mit nye grafikkort (gforce 7600 GS AGP) ikke fungerer
sammen med bundkortet. Så vidt jeg kan forstå på Nvidia og Asus, så er
det noget med at AGP'en på bundkortet ikke er 100% kompatibel fordi det
er et gammelt bundkort, og da jeg ikke kan skalere AGP-hastigheden ned i
bios til x4 i stedte for x8, er der ikke andet at gøre end at skiftet
bundkort. Problemet består i, at når grafikkortet viser 3D, så går der
højst et par minutter, så begynder der at komme "artifacts" dvs.
voldsomme grafikfejl og regnefejl i 3D'en. Det kan "løses" ved at ændre
i grafikindstillingerne, f.eks. opløsning eller farvedybde, men kun et
par minutter før det går amok igen.

Er der nogen der har et par gode forslag til hvad jeg skal vælge af
nyere bundkort? Det skal have samme cpu socket, kunne tage samme ram og
have AGP.

Mvh Frank

Fra : Kim

Dato : 13-10-06 13:08

On Fri, 13 Oct 2006 11:04:11 +0200, Frank <spam@nospam.dk> wrote:

>Er der nogen der har et par gode forslag til hvad jeg skal vælge af
>nyere bundkort?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.bundkort

fut : dk.admin.netikette
--
Kim