"Udvidelse" af firmabetalt ADSL
Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 13-10-06 08:27

FUT: dk.videnskab.jura

Jeg skal indgå i en vagtordning i firmaet, så de stiller en
512/512Kb ADSL til rådighed. Det er bare ikke "godt nok" til
mig! Jeg er vant til 2M/512Kb, så jeg er ved at finde ud
af om det kan ordnes på en eller andet måde. Firmaet vil gerne
betale et grundbeløb, som jeg kan lægge oven i, så jeg får det
jeg gerne vil have. Kan det lade sig gøre inden for rammerne
af skattefars lovgivning, f.eks. i form af en slagt medarbejder
bredbånd?

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 13-10-06 09:25

I demand that "Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)"
<newandrew@rump.dk> may or may not have written in
> ..., f.eks. i form af en slagt medarbejder bredbånd?

Øh, "slags" skulle der selvfølgelig have stået!
Jeg er ikke blevet slagtet endnu - men på den anden side
er jeg lige startet et nyt sted med prøvetid, så ...!

Andrew Engels Rump

Fra : Anders Majland

Dato : 13-10-06 08:59

> [...]
> betale et grundbeløb, som jeg kan lægge oven i, så jeg får det
> jeg gerne vil have. Kan det lade sig gøre inden for rammerne

Nemt - firmaet betaler hele regningen og du går de par hundrede kroner ned i
bruttoløn så det stemmer. (Så sparer du endda også lidt i skat

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 16-10-06 09:39

I demand that "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> may or
may not have written in
> Nemt - firmaet betaler hele regningen og du går de par hundrede
> kroner ned i bruttoløn så det stemmer. (Så sparer du endda også
> lidt i skat

Kan du henvise mig til noget materiale, som bekræfter din påstand,
for jeg kan ikke finde noget (jeg søgte inden jeg skrev mit indlæg
her) og min kontakt i firmaet mener at det ikke holder i byretten!

Andrew Engels Rump

Fra : Anders Majland

Dato : 16-10-06 11:44

> [...]
> for jeg kan ikke finde noget (jeg søgte inden jeg skrev mit indlæg
> her) og min kontakt i firmaet mener at det ikke holder i byretten!

Har du prøvet at søge på bredbånd på skat.dk ?

Men se evt http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=165142&vID=0&search=bredbånd

Citat:" Ligningsrådet har i dag godkendt en ordning om bredbånd til
medarbejdere - Der er tale om en såkaldt flat-rate-ordning, hvor de
ansatte, der tilslutter sig ordningen, går ned i løn med et beløb svarende
til den løbende faste betaling til teleudbyderen."

Der er også nyere afgørelser men de er helt i tråd med ovenstående. Altså at
man ikke bliver beskattet af en bredbåndsforbindelse hvis den kan anvendes
til at få adgang til ens arbejdspads netværk.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=103976&vID=201252&search=adsl
Efter LL § 16, stk. 13, er der skattefrihed for arbejdsgiverbetalt privat
datakommunikation i forbindelse med en hjemmearbejdsplads. Det er en
forudsætning for skattefriheden, at medarbejderen via
datakommunikationsforbindelsen kan få adgang til arbejdsgiverens interne
netværk.

Om du går lige så meget ned i løn som forbindelsen koster er ligegyldigt i
forhold til om den er fritaget for beskatning.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 16-10-06 12:56

> Har du prøvet at søge på bredbånd på skat.dk ?

Google finder også links til skat.dk, men det er ikke sikkert at
indholdet giver mening, hvilket det ikke gjorde i mit tilfælde!

> Om du går lige så meget ned i løn som forbindelsen koster er
> ligegyldigt i forhold til om den er fritaget for beskatning.

Det har jeg nu også fået bekræftet via en medarbejder hos Skat!
Nu må vi bare se om min arbejdsgiver vil gå med på den gallej!

Takker.

Andrew Engels Rump

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-10-06 09:08

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> skrev i
en meddelelse news:Xns985B6013F8E38newandrewrumpdk@130.225.247.90...
> [...]
> jeg gerne vil have. Kan det lade sig gøre inden for rammerne
> af skattefars lovgivning, f.eks. i form af en slagt medarbejder

- giv dem regningen hver anden måned el. lign så det kommer til at passe.
Der er intet til hinder for, at dit firma betaler din adsl x antal måneder
om året.

ras

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 16-10-06 09:40