windows på mac - hvilken mus/tastatur
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 22:39

Jeg overvejer at købe en iMac og køre windows på den (også).
Kan man gøre det med mac-tastaturet? hvad med musen - har macs ikke kun én
knap?

Jesper

Fra : andy

Dato : 13-10-06 11:59

Jesper wrote:
> Jeg overvejer at købe en iMac og køre windows på den (også).
> Kan man gøre det med mac-tastaturet? hvad med musen - har macs ikke kun én
> knap?
>
> Jesper

Så vidt jeg ved kan du ikke instalere win på en mac. p.g.a at de
benytter en anden type procesor. Men du kan instalere linux.
Men jer ser ingen grund til det da mac har et godt o.s. bedre end
windows efter min mening. du får også mindre bøvl med virus.
Men de har hvist lavet en model med en pentium procesor i. Men jeg ved
ikke hvor god den er, der er hvist lidt bras med at køre nogle mac
programmer på den.

Fra : kaj

Dato : 13-10-06 11:40

"andy" <andy@mail.dk> wrote in message
> [...]

http://www.macworld.com/2006/03/firstlooks/xpmini/index.php kan du læse mere
om det

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-10-06 15:32

Jesper skrev:

> Kan man gøre det med mac-tastaturet?

Ja. Alt-tasten på Apple-tastaturet bliver så blot til Windows-tasten
og Apple-tasten til Alt, men det kan man sikkert ændre med et eller
andet program, hvis det irritere en.

> hvad med musen - har macs ikke kun én knap?

Ikke den nye Mighty Mouse, som nok er den mus, du får med i købet,
men du kan bruge alle nyere mus med USB. Jeg bruger f.eks. en
Logitech MX1000 på min Mac.

--
Hilsen
Madsen