Brain-storming - gnistrende associationer
Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-06 21:25

I min studietid cyklede jeg ofte til Radiometer for at blive kørt til
min mors middagsmad ved fyraftenstid og kom jeg i arbejdstiden
overværede jeg ofte brainstorming i apparat-udviklingsafdelingen, hvor
min far var maskiningeniør

Grundloven var at man måtte ikke skyde kollegaens argumenter ned med
pedantisk kritik - hellere "gå forbi" og se om flyvske fantasirige
forslag blev overgået af andre og det ene vildspor førte det andet med
sig og de tilsammen rummede noget positivt som nogen kunne sammenføje.

Ret sjovt og mere for livet, ikke for skolen, end noget jeg lærte på
Cirkus Uni

Min mors venindesnak lyttede jeg intenst til tyve år tidligere og
hang ved hendes læber, skønt meget var pral om børn og "det minder mig
forresten om" - ofte fjogede associatoner. Men godt er når
konversation tager afsæt og inspireres og ikke fortaber sig i
afgørelser

Når folk er musikalske og går efter de store linier

"Samtalens sande ånd består i at bygge videre på et andet menneskes
iagttagelser, ikke i at tilsidesætte dem. E.G. Bulwer-Lytton

BRAINSTORMER "Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler
og sig imorgen hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det
modsiger hvad du sagde idag". Ralph W Emerson, Amerikansk filosof
1803-1882

" Ofte er det tappert at holde sig tilbage og gå forbi - for
at spare sig selv til en værdigere fjende. Nietzsche

" Alle mennesker er kedelige, undtagen når vi har brug for dem.
Oliver Wendell Holmes

"Den ene søger en fødselshjælper til sine tanker, den anden en, som
han kan hjælpe: sådan opstår en god samtale. Nietzsche

"Konversation burde berøre alt, men ikke samle sig om noget. Oscar
Wilde

MEN DER ER OGSÅ SANDHED I AT FJENDSK DEBAT EFTER MANDEN KAN VÆRE
NYTTIG

Our enemies approach nearer to truth in their judgments of us
than we do ourselves. La Rochefoucauld

Overhør ikke den lyst der er i al anklagen. Nietzsche

Vennerne kalder sig oprigtige, fjenderne er det. Arthur
Schopenhauer

Vore venner fortæller os, hvad vi skal gøre, vore fjender lærer
os, hvad vi skal gøre Johann Wolfgang von Goethe