Kopi-farvepatroner holder 100år?
Fra : Thomsen

Dato : 12-10-06 19:58

Hej
F.eks Canon reklamere med at deres inkjet farver
holder i 100 år.
Gælder det så også for noname kopi-farvepatroner
som passer til en aktuelle "100 års" printer?

mvh Ole

Fra : Holst

Dato : 12-10-06 21:35

Thomsen wrote:

> F.eks Canon reklamere med at deres inkjet farver
> holder i 100 år.
> Gælder det så også for noname kopi-farvepatroner
> som passer til en aktuelle "100 års" printer?

Det må du vel spørge producenten af disse noname-produkter om.

Men der er måske en grund til, at Canons produkter koster ekstra ...

Fra : Max

Dato : 13-10-06 07:29

Hej Ole

> Gælder det så også for noname kopi-farvepatroner
> som passer til en aktuelle "100 års" printer?

Hvad tror du selv ? Jeg er sikker på at turde kopiproducenterne
bare at antyde en tilsvarende levetid, så stod det med store
bogstaver i reklamerne.

Mvh Max

Fra : Thomsen

Dato : 13-10-06 16:12

> [...]
>
> Hvad tror du selv ? Jeg er sikker på at turde kopiproducenterne
> bare at antyde en tilsvarende levetid, så stod det med store

Nu er jeg ikke så troende.
Det kunne jo være at der var nogen der vidste noget.

mvh Ole

Fra : Hans

Dato : 13-10-06 16:54

"Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg ikke så troende.
> Det kunne jo være at der var nogen der vidste noget.

Spørg igen om 100 år.

Fra : Thomsen

Dato : 14-10-06 12:29

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> "Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Spørg igen om 100 år.

Jamen vi høres ved

Nu kunne man godt forestille sig, at man i denne højteknologiske verden,
hvor man for
30 år siden placere en mand på månen, har viden til at udvikle en slags
"falmegraf".
Et eller andet som kunne give et fingerpeg om hvordan en farve på et stykke
papir, påvirket af en hvis mængde lys,
udvikler sig med tiden.
Om det så er sandt hvad de påstår er en anden ting.

Nu har jeg heller ikke de store krav til holdbarhed.
Jeg var bare nysgerrig om der var en kæmpe stor forskel på kopi og original
og om pletskudet af ens højt elskede hamster var fadet væk i slutningen af
efterårsferien.

Har ikke haft et fotografi fra fotohandlere hængende så længe. Men de falmer
vist ret hurtigt.
Så lidt bedre end det ville selvfølgelig være fint.

mvh Ole

Fra : Max

Dato : 14-10-06 12:36

Hej Thomsen

> Jeg var bare nysgerrig om der var en kæmpe stor forskel på kopi og
> original og om pletskudet af ens højt elskede hamster var fadet væk i
> slutningen af efterårsferien.

Jeg tror at originalblæk og original papir giver det bedste resultat, men
når det er sagt skal man tænke på at når Canon siger op til 100 år's
holdbarhed, ja så er det under bedst mulig opbevaringsmuligheder,
og det er ikke i fuld sollys f.eks. Print dine billeder og hæng dem
op, når/hvis de falmer med tiden, ja så printer du bare nogle nye.

Mvh Max

Fra : Thomsen

Dato : 14-10-06 13:38

> [...]
> og det er ikke i fuld sollys f.eks. Print dine billeder og hæng dem
> op, når/hvis de falmer med tiden, ja så printer du bare nogle nye.

Ja, du har nok ret.
Det er nok metoden bare at printe igen når tid er.

mvh Ole

Fra : Max

Dato : 14-10-06 13:54

Hej Ole

> Ja, du har nok ret.
> Det er nok metoden bare at printe igen når tid er.

Min erfaring siger at dem fra fotohandleren jo heller
ikke holder evigt, så man skal passe på sine
originaler, det er dem der skal satses på.

Mvh Max

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-10-06 00:41

"Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg ikke så troende.
> Det kunne jo være at der var nogen der vidste noget.
>
> mvh Ole

Ja, og jeg undrer mig over hvordan Canon ved, at de kan holde i 100 år, når
de lige er kommet på markedet.
Jeg har brændbare cd.er liggende, som nærmest skulle kunne holde evigt og
ikke desto mindre er de efter 6 år begyndt at skille ad i belægningen.
Så alle deres teoretiske beregninger om, hvorlænge noget kan holde, giver
jeg ikke altid lige meget for.

Kurt

Fra : N_B_DK

Dato : 14-10-06 01:46

Kurt B. Andersen wrote:
> Ja, og jeg undrer mig over hvordan Canon ved, at de kan holde i 100
> år, når de lige er kommet på markedet.

Det behøver du skam ikke, 15-20 min i specielt (meget kraftigt) lys, ældre
farverne / papiret som det ville blive på 1000 år under normale
omstændigheder.

> Jeg har brændbare cd.er liggende, som nærmest skulle kunne holde
> evigt og ikke desto mindre er de efter 6 år begyndt at skille ad i
> belægningen.

Igen, det kommer an på hvordan de opbevares (men mange brændte CD`r har ikke
helt den levetid som de havde regnet med, da det er jo et organisk stof
selve laget er lavet af, og det forgår)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jesper

Dato : 14-10-06 11:38

On Thu, 12 Oct 2006 20:58:18 +0200, Thomsen wrote:

> Hej
> F.eks Canon reklamere med at deres inkjet farver
> holder i 100 år...

Hvilken printer tror du da, at de tidlige kristne brugte til at udskrive
dødehavs-rullerne med? Laser-printeren var jo ikke opfundet for 2000 år
siden, så det må jo nødvendigvis have været en inkjet...

Fra : Thomsen

Dato : 14-10-06 16:09

"Jesper" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken printer tror du da, at de tidlige kristne brugte til at udskrive
> dødehavs-rullerne med? Laser-printeren var jo ikke opfundet for 2000 år
> siden, så det må jo nødvendigvis have været en inkjet...

Ja, det må ha været et apparat der ville noget

mvh Ole

Fra : Aksel

Dato : 14-10-06 18:03

> [...]
> holder i 100 år.
> Gælder det så også for noname kopi-farvepatroner
> som passer til en aktuelle "100 års" printer?

Du skal nok regne med at noname producenterne bruger det billigste blæk de
kan finde og er totalt ligeglade med holdbarheden.

Hilsen Aksel

Fra : Thomsen

Dato : 15-10-06 11:52

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> "Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal nok regne med at noname producenterne bruger det billigste blæk de
> kan finde og er totalt ligeglade med holdbarheden.
>
> Hilsen Aksel

Ja, det var da også min første tanke.
Var bare spændt på hvad den reelle forskel var.

mvh Ole