Download af dist.
Fra : Fisker

Dato : 12-10-06 12:27

Hej

Hvad gør i når i downloader, bruger i bittorrent ?

Jeg har førsøgt at hente den nye Mandriva med bit torrent, men det
virker usigeligt langsomt.

hilsen
Fisker

Fra : Jesper Krogh

Dato : 12-10-06 12:30

I dk.edb.system.unix, skrev Fisker:
> Hvad gør i når i downloader, bruger i bittorrent ?

Jeg bruger wget. Linux-distributioner er oftest spejlet så meget rundt
i verden, så jeg har svært ved at se nogen større fordel ved bittorrent.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : carsten

Dato : 12-10-06 12:34

Fisker wrote:

> [...]
>
> Hvad gør i når i downloader, bruger i bittorrent ?
>
> Jeg har førsøgt at hente den nye Mandriva med bit torrent, men det

Plejer at downloade iso filen, direkte fra min internet browser
/Carsten

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 12-10-06 12:51

Fisker wrote:
> Hej
>
> Hvad gør i når i downloader, bruger i bittorrent ?
>
> Jeg har førsøgt at hente den nye Mandriva med bit torrent, men det
> virker usigeligt langsomt.

bittorrent virker hurtigst for mig.

Det går sneglelangsomt i starten, men så kommer der fart på.

Check at du har tilladt upload, ellers bliver du nedprioriteret.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-10-06 13:00

On Thu, 12 Oct 2006 13:26:41 +0200, Fisker
<ole@xx_xx_familienfisker.dk> wrote:

>Hvad gør i når i downloader, bruger i bittorrent ?
>
>Jeg har førsøgt at hente den nye Mandriva med bit torrent, men det
>virker usigeligt langsomt.

Lyder som problemer med opsætning - Bittorrent fungerer ved
fil-deling, det betyder at du skal kunne 'ses' ude fra internettet.

Formentlig sidder du bag en bredbåndsrouter, og har 'glemt' at åbne et
antal porte til din bittorrent software...

Fra : none

Dato : 12-10-06 13:31

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Formentlig sidder du bag en bredbåndsrouter, og har 'glemt' at åbne et
> antal porte til din bittorrent software...

Det har du helt ret i, jeg downloader bare på gammeldags maner så.

Fisker

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-10-06 14:11

Michael Rasmussen <mic@HaderSpam.dou.dk> writes:

> Formentlig sidder du bag en bredbåndsrouter, og har 'glemt' at åbne et
> antal porte til din bittorrent software...

Hvis den er uPnP kompatibel kan Azereus (eller hvad den nu hedder)
hitte ud af at prikke de nødvendige huller.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 12-10-06 17:01

Den 12 Oct 2006 15:10:40 +0200 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

> Hvis den er uPnP kompatibel kan Azereus (eller hvad den nu hedder)
> hitte ud af at prikke de nødvendige huller.

Kun hvis man har åbnet for det kæmpe sikkerhedshul.

Mvh
Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-10-06 17:28

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Kun hvis man har åbnet for det kæmpe sikkerhedshul.

Sikkerhed er omvendt proprotional med bekvemmelighed.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 12-10-06 17:53

Den 12 Oct 2006 18:28:03 +0200 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

> Sikkerhed er omvendt proprotional med bekvemmelighed.

Ikke nødvendigvis.

Fx er det en sikkerhedsmæssig ting at jeg ikke er logget ind som
root. Men det er sg* ret bekvemmeligt at jeg ikke skal til at
geninstallere hver gang jeg laver en eller anden tåbelig
tastefejl.

Det er IMHO også rart at vide at man selv bestemmer over sit system,
og ved præcist hvad der er åbent fra internettet.

Men det har så ikke noget at gøre med pointen - nemlig at hvis ikke
skidtet er enablet, så kan Azereus (eller hvilket program man nu
bruger) ikke gøre en sk*d.

Mvh
Kent