Tegn på hjerneaktivitet :-))
Fra : pwh

Dato : 12-10-06 12:19

Jeg har aldrig opfattet Tyson som særlig intelligent,
men idag tog han sgu røven på mig alligevel

Mine hunde elsker at lege med de der plasticflasker som folk stritter alle vegne,
Tyson har bare en uvane med at tygge i dem så de ikke dur til at kaste med.
Idag havde han så fundet en flaske nede ved voldgraven, en å på ca 10M bredde,
Tyson gik som sædvanligt igang med at gnaske i flasken, jeg sagde til ham at han
skulle lade værer, og det gjorde han selvfølgelig.
Men 5 minutter efter tog han flasken og svømmede over på den modsatte bred af åen,
der gik han så stille og roligt igang mad at gumle flasken istykker uden jeg kunne gører
noget
Han stod simpelthen med det bredeste og frækkeste grin jeg længe har set i et hundehoved,
jeg kunne næsten hører ham sige at "der tog jeg sgu røven på dig dumme menneske"

Det kan selvfølgelig have været tilfældigt at han gjorde det sådan,
men jeg vælger at tro at det faktisk var en bevidst handlig fra hans side.
Han trak den også lige lidt ud med at komme tilbage da jeg kaldte, han har godt
vidst at jeg ikke havde lyst til at svømme over og hente ham den bandit

/Jens (som self gennembankede Tyson med en kæp bagefter)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-06 12:37

pwh wrote:
> [...]
> vidst at jeg ikke havde lyst til at svømme over og hente ham den bandit

Sådan !!

> /Jens (som self gennembankede Tyson med en kæp bagefter)

Ja, hvad ellers ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-10-06 12:44

> Jeg har aldrig opfattet Tyson som særlig intelligent,
> men idag tog han sgu røven på mig alligevel
>
> /Jens (som self gennembankede Tyson med en kæp bagefter)
>---
GG...
jeg synes at genkende disse "du kan alligevel ikke nå mig, -fjols"
situationer..
og ligeledes disse flabede "grin" de kan lave.. udspekulerede dyr!.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 12-10-06 13:37

> GG...
> jeg synes at genkende disse "du kan alligevel ikke nå mig, -fjols"
> situationer..

Det ser jeg tit hunde gører indbyrdes, men jeg kan ikke mindes han
har drillet mig på den måde meget længe

> og ligeledes disse flabede "grin" de kan lave.. udspekulerede dyr!.

Jeg var helt klart rent til grin i den situation, Tyson var helt ovenpå
over sin egen handling, det sås både på grinet og kropssproget
Nu mangler det bare at Angel tager ved lærer af det, hende tiltror jeg alt,
hvor det normalt altid er Tyson der er dydsmønsterhunden

/Jens (som også hellere må banke Angel på forskud)

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-10-06 12:46

pwh <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> hente ham den
> bandit
> /Jens (som self gennembankede Tyson med en kæp bagefter)

Jamen for pokker Jens. Det er jo det jeg hele tiden har prøvet at
forklare dig.

Tyson er simpelthen en superhund, det er bare hans far der er lidt
langsom i opfattelsen. Selvfølgelig vil han da prøve at tage r**** på
dig hvis han kan.

Godt gået Tyson. Du er en dygtig vovse

Stort kram både til dig og Angel.

--
Venlig hilsen (til din far, som måske bliver klogere efterhånden) fra

Tove :)

Fra : pwh

Dato : 12-10-06 13:31

> [...]
> forklare dig.
>
> Tyson er simpelthen en superhund, det er bare hans far der er lidt

Jeg vil også holde skarpt øje med ham i fremtiden,
han har muligvis bare gemt sig bag en tumpet facade
og kørt rundt med mig i det skjulte den slyngel

> Godt gået Tyson. Du er en dygtig vovse

Det var da rart at se ham vise lidt initiativ, det var jo ikke rigtigt uartigt,
det er jo for deres egen skyld at han ikke skal ødelægge legetøjet

> Stort kram både til dig og Angel.

Det er hermed givet videre til 2 stadigt våde hunde.

/Jens

Fra : Xenon

Dato : 12-10-06 13:39

> [...]
> godt
> vidst at jeg ikke havde lyst til at svømme over og hente ham den bandit

Hej.

Det er lige derfor min altid har el-halsbånd på, jeg kan nå hende alle
steder

Claus

Fra : pwh

Dato : 12-10-06 13:57

> Hej.
>
> Det er lige derfor min altid har el-halsbånd på, jeg kan nå hende alle
> steder
>
> Claus

Ja det ville have været effektivt, Tyson var jo godt gennemvåd.
Det kunne have set sjovt ud at have givet ham stød mens han svømmede tilbage

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-10-06 16:16

pwh wrote:

> [...]
> vidst at jeg ikke havde lyst til at svømme over og hente ham den bandit
>
> /Jens (som self gennembankede Tyson med en kæp bagefter)

Jeg har lært mine velopdragne hunde at hvis de finder noget de ikke
må gnave i . men gør det alligevel, så kan de komme og få det
byttet til en hundekiks, helt lovligt..
Og det virker fint. Selv min gamle hund kan finde ud af det. Og hans
hjerne er stadig i restordre selv om han snart bliver 11.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 12-10-06 17:32

> [...]
> Og det virker fint. Selv min gamle hund kan finde ud af det. Og hans
> hjerne er stadig i restordre selv om han snart bliver 11.

Jeg kunne såmænd også have stoppet Tyson hvis jeg havde villet,
men som sagt er det for deres egen skyld at han ikke skal gnaske
flaskerne i stykker, så dur de ikke til at smide med.
Jeg gjorde intet for at stoppe ham, vil han absolut ødelægge
sit legetøj er jeg da egentlig ligeglad.

Lydighed forbinder jeg ikke specielt med intelligens, Tyson er
meget lydig, men jeg har aldrig opfattet ham som intelligent.
Jeg behøver ikke at handle med mine hunde for at få dem
til at smide et eller andet, det er bare at sige det til dem.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-10-06 17:38

pwh skriblede bla:

> Lydighed forbinder jeg ikke specielt med intelligens, Tyson er
> meget lydig, men jeg har aldrig opfattet ham som intelligent.

Det kan jo også være problematiskt, da det jo kræver intelligens at kunne
vurdere andres ditto

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-10-06 18:20

> Det kan jo også være problematiskt, da det jo kræver intelligens at
> kunne vurdere andres ditto

Ja Tyson overgik mig åbenbart idag, alderen begynder at trykke ;-(

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-10-06 16:16

Fra : jopa

Dato : 12-10-06 16:30

Kim Christensen skriblede bla:
> Og det virker fint. Selv min gamle hund kan finde ud af det. Og hans
> hjerne er stadig i restordre selv om han snart bliver 11.

Siden du sender 2 enslydende kunne det tyde på at der er andre hvis hjerne
er i restordre
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-10-06 21:26

jopa wrote:

> Siden du sender 2 enslydende kunne det tyde på at der er andre hvis hjerne
> er i restordre

Jo, men jeg har jo også to hunde, ik?

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 12-10-06 21:51

Kim Christensen skriblede bla:

> Jo, men jeg har jo også to hunde, ik?

Ok var ikke klar over at de læste med
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-10-06 21:29

jopa wrote:

> Det kan jo også være problematiskt, da det jo kræver intelligens at kunne
> vurdere andres ditto

I den situation gør man bedst i at vælge en hund der bare parerer
"Befehl" som enhver samvittighedsfuld tysker. Så er man fri for at
hunden gør sig den slags tanker.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 12-10-06 21:53

> I den situation gør man bedst i at vælge en hund der bare parerer
> "Befehl" som enhver samvittighedsfuld tysker. Så er man fri for at
> hunden gør sig den slags tanker.

Mit krav til mine hunde er at de er lydige,
men jeg har heller intet ønske om at have robothunde.
Så det er lidt af en balancegang engang imellem,
men det meste af tiden fungerer det nu fint nok.
Nummeret som Tyson lavede med mig idag er jeg kun glad for,
alt for afrettede hunde synes jeg er kedelige.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-10-06 22:47

On Thu, 12 Oct 2006 13:18:32 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Han trak den også lige lidt ud med at komme tilbage da jeg kaldte, han har godt
>vidst at jeg ikke havde lyst til at svømme over og hente ham den bandit

Hov... var der ikke noget med at dine hunde var så velopdragne at de
altid kommer prompte når du kalder?

>/Jens (som self gennembankede Tyson med en kæp bagefter)

Naturligvis. Alt andet ville ha' været utænkeligt!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 13-10-06 08:26

> Hov... var der ikke noget med at dine hunde var så velopdragne at de
> altid kommer prompte når du kalder?

Det troede jeg også, men der skulle åbenbart lige markeres/provokeres der
Men jeg kunne såmænd bare været begyndt at gå min vej,
så skulle han nok have fået poten ud af rumpetten

> Naturligvis. Alt andet ville ha' været utænkeligt!

Selv Tyson ville været blevet skuffet hvis han ikke havde fået tæsk

/Jens