direkte over nettet ...er det muligt???
Fra : mikkiboy

Dato : 12-10-06 10:41

direkte over nettet ...er det muligt???

dette er et spg om hjælp :

1. kan det lade sig gøre at bruge remote desktop mellem to xp pro er over
internettet ....mellem mig og brormand, så jeg kan styre hans pcer , jeg
sidder dog selv på rc1 5600 release vista med desktop remote op to date...

2.man skal slå deling af sin internet til og tilføje at andre må få accept
til dig ikk

3. hvad med port 3389 i routeren fra cybercity?? den er blevet forwarded til
min interne ip adresse på 10.0.0.2

4 .det skal da være to xp pro ? eller vista og xp pro????? for at lave
remote control?

min bror sidder jo på en anden udbyder end mig?? vist teleadsl er dette et
prb???? hans ip adresse starter med 83.72.1.164 skal han os forwarde 3389 i
denne adsl modems????

5 vi har jo ingen lokale net kørende nogle af bygningerne hos mig og
ham....mener der er ingen "workgroup" lokal net i begge ender...........

6 . der er jo forskel på remote assistance over msn live messenger(og)
remote desktop control........... der er også noger web control i internet
explorer.....

har i fået det til at virke mellem dig og anders privat.......hjælp mig lidt
med opsætningen.........har også prøvet vpn connections med der er ingen hul
igennem???

er der port låste??

tak for et svar

Fra : Thomas N.

Dato : 12-10-06 21:02

On Thu, 12 Oct 2006 11:41:15 +0200, "mikkiboy" <mh@post9.tele.dk>
wrote:

>direkte over nettet ...er det muligt???

Det er andet indlæg med samme indhold...

Ja, det er muligt, og heller ikke synderligt besværligt.
Det kræver Windows XP Pro at kunne logge ind på computeren - dvs. man
kan god logge ind fra en Xp Home til en Xp Pro - men ikke omvendt. Jeg
har ikke undersøgt Vista endnu - men hvis du logger ind på en XP pro
og Vista har videre ført Remote Desktop klienten fra XP så skulle der
ikke være nogle problemer.

For at kunne logge ind på computerne (på kryds og tværs - der skal som
minimum gives tilladelse til at den computer der skal logges ind på
har oprettet en brugerkonto - kan også være computer administrator
kontoen, der kan bruges uanset hvad - og denne skal have tilladelse)
skal I hver især have en konto på hinandens computere og disse skal
tillades at logge på via Remote Desktop - dette kan enten gøres
(lettest) ved Remote/Fjernskrivebord opsætningen i System appleten i
kontrol panelet (evt. højreklik Denne/My Computer og vælge
Egenskabe/Properties->Fjernforbindelse/Remote) - eller via den lokale
sikkerheds policy.

Hvis der er firewall på maskinerne skal den maskine man ønsker at
logge ind på (hvis det skal kunne lade sig gøre på kryds og tværs så
begge) have port 3389, som du også skriver, nævnt som
undtagelse/exception i Windows firewall'en - eller hvis den er slået
fra så skal porten (indgående) åbnes i den tilsvarende firewall.

Dernæst skal begge maskiner være på internettet på samme tid (d'oh)...
begge forbindelsers routere skal videresende port 3389 fra nettet og
ind på den rette ip begge steder. - Hvis computeren sidder direkte på
(inter)netværket som hos Tele2Adsl (hvis man ikke har investeret i en
router - dette kan jeg kun anbefale man gør!! - altså anskaffer den)
så skal der ikke ændres i opsætningen i modem'et da alle porte
automatisk bliver smidt videre til computeren der er tilsluttet.

Det bør være det.

Husk at tjekke evt. firewall indstillinger og at portforwards i
routeren er korrekte. - For at logge på skrive man så (selvfølgelig)
"modtagerens" internet-ip - den ip ens internetforbindelse har.

--
/Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 08:14

Thomas N. wrote:

> Det er andet indlæg med samme indhold...

Ja her, vedkommende har spurgt i flere andre forums også, og det ser ikke ud
til han vender tilbage til sine spørgsmål nogen steder.

--
MVH.
N_B_DK