Netværk over Internet
Fra : Carsten H.

Dato : 12-10-06 06:57

Hvordan laver jeg nemmest et netværk mellem 2 computer over Internettet?

Jeg sider bag en Cybercity ADSL og vil have netværk sammen med en der sider
bage Arrownet Kabelmodem, vi begge køre Windows XP.

Carsten

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-10-06 14:42

Carsten H. wrote:

> Hvordan laver jeg nemmest et netværk mellem 2 computer over Internettet?
>
> Jeg sider bag en Cybercity ADSL og vil have netværk sammen med en der
> sider bage Arrownet Kabelmodem, vi begge køre Windows XP.

Du bruger VPN. Jeg ikke hvilken VPN klient til XP der er bedst.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 10-01-07 07:51

"Lasse Jensen" skrev i en

> Du bruger VPN. Jeg ikke hvilken VPN klient til XP der er bedst.
>
> --
> Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
> Linux, the choice of a GNU generation.

Ja og har den ene af jer ikke en offentlig IP (hvis i begge gemmer jer bag
en router) så husk i skal bruge PAT (Port adress translation).

Det kunne også være i kunne gøre det fra router til router, hvis jeres
router understøtter VPN (Det kræver i så fald i har en router )

Skal det være noget permanent er en statisk IP at foretrække.

Der er mange muligheder men somm lasse skriver er nøgleordet VPN...

Mvh.
Niels