Spamassassin, 60% CPU
Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 19:52

Hey Newsgroup
Hvordan kan Spamassassin bruge 60% af min CPU?

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-10-06 05:08

at(nospam) <"lasse(at(nospam))the87boy.dk"> writes:

> Hey Newsgroup
> Hvordan kan Spamassassin bruge 60% af min CPU?

Ved at din maskine er underdimensioneret til den mængde mail du skanner.

--
http://peter.makholm.net/ | Det sae banken osse: Hvis du overhovet vil
peter@makholm.net | have noen glæde af din fremtid ska du ikke

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-06 06:37

Peter Makholm wrote:
> Ved at din maskine er underdimensioneret til den mængde mail du skanner.

Kan jeg lave nogen midlertidig løsning på problemet, da jeg ikke har
mulighed for at sætte flere ram i pt?

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-06 15:41

Den Fri, 13 Oct 2006 07:37:05 +0200 skrev at:

> Kan jeg lave nogen midlertidig løsning på problemet, da jeg ikke har
> mulighed for at sætte flere ram i pt?

Det var hurtigt du konstaterede det er RAM den mangler...

Mvh
Kent

Fra : Claus Alboege

Dato : 12-10-06 05:48

Hej,

at(nospam) <"lasse(at(nospam))the87boy.dk"> writes:
> Hvordan kan Spamassassin bruge 60% af min CPU?

http://wiki.apache.org/spamassassin/FasterPerformance
http://wiki.apache.org/spamassassin/OutOfMemoryProblems

/Claus A

Fra : Kent Friis

Dato : 12-10-06 17:04

Den Wed, 11 Oct 2006 20:51:49 +0200 skrev at:
> Hey Newsgroup
> Hvordan kan Spamassassin bruge 60% af min CPU?

Hvis du kun har en CPU, kan den bruge 100%, så længe det den laver
er CPU-bound. Når den skal vente på harddisk eller netkork, falder
tallet naturligvis.

Er det 100% hele tiden, eller kun imens der hentes / modtages mails?

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-06 06:31

Kent Friis wrote:
> [...]
> tallet naturligvis.
>
> Er det 100% hele tiden, eller kun imens der hentes / modtages mails?

Det er hele tiden

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-10-06 18:54

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Hvis du kun har en CPU, kan den bruge 100%, så længe det den laver
> er CPU-bound. Når den skal vente på harddisk eller netkork, falder
> tallet naturligvis.

Findes der egentlig en metode til at "nice" processer
mht. io-ressourcer. F.eks. kunne det ofte være rart at kunne
nedprioritere updatedb's diskadgang. Når nu der ikke allerede er gjort
noget i Debians std. cron-fil dertil er jo nok fordi der ikke
umiddelbart er nogle muligheder, men måske nogen herinde kender et
trick
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu 6.10

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 17-10-06 10:12

at(nospam) wrote:
> Hey Newsgroup
> Hvordan kan Spamassassin bruge 60% af min CPU?

Er selvom SA ikke processerer nogle mails ?

Pøv evt. at genstarte processen. Selv har jeg kæmpet med at SA har nogle
memory leaks så jeg valgte at opsætte et cronjob som genstarter
processen dagligt.

/mikkel

From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address