Webcam med med WLAN
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 11-10-06 20:47

Jeg er på udkik efter et Webcam med WLAN mulighed og som virker

Jeg har prøvet dette her
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=193764, og det er bestemt
ikke noget godt bud.

På det første jeg havde kunne jeg ikke få radioen til at virke og den blev
byttet uden problemer. På den næste virker radion, men jeg kunne kun få den
til at køre i ADHOC mode (Peer-to-Peer) med min bærbar. Den nægtet
konsekvens at spille sammen med mit accesspoint, så bliver sendt tilbage i
morgen. I øvrigt er billedet utroligt langsomt og hakker utroligt meget.

Det er et ufravigligt krav, at den skal køre i infrastructur mode og med
mindst WEP krypteringen i mellem WC og AP. Prismæssigt befinder vi os
omkring 1500,00 kr. men er klar til at går lidt mere op, for at WEBCAM som
fungerer.

Erfaringen med diverse WEBCAM som kan ovenstående modtages gerne.

Har blandt andet set en skrive noget om Asus WL500G Router med et USB WEBCAM
en løsning som lyder spændende, men virker den?

Ønsker også gerne informationer omkring Linksys Wireless-G Internet Video
Camera WVC54G (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=104670)
eller Linksys Wireless-G PTZ Internet Camera with Audio WVC200
(http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=185492)

Mvh

Allan Schuster Bach

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 13:32

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in message
> Jeg er på udkik efter et Webcam med WLAN mulighed og som virker

> Ønsker også gerne informationer omkring Linksys Wireless-G Internet Video
> Camera WVC54G (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=104670)

Har monteret to af disse. Virker perfekt IMHO. Har en LinkSys router foran
dem.

> eller Linksys Wireless-G PTZ Internet Camera with Audio WVC200
> (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=185492)

Ja, det er så det motoriserede af ovenstående. Har ikke prøvet det, men hvis
det virker ligeså godt som det andet, ville jeg ikke tøve næste gang jeg
skal have et.

PS. Der er lyd på dem begge (du fremhæver det blot kun for den sidste).

mvh
///M

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 12-10-06 14:38

> [...]
> jeg skal have et.
>
> PS. Der er lyd på dem begge (du fremhæver det blot kun for den sidste).

Hvordan er video kvaliteten?. På E-tech er der cirka 1.5 sekund forsinkelse
på billedet på almindelige 100 Mbit LAN (hvilket jeg finder uacceptablet).
Er LinkSys hurtiger eller??

Eller sagt på en anden måde, Vil det være muligt at få et rimeligt flydende
billedstrøm, uden alt for mange "hakker" (her ses helt bort fra øvrigt
netværksstrafik)

Lyd er ikke umiddelbart noget jeg skal bruge på nuværende tidspunkt.

Mvh

Allan Schuster Bach

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 16:16

> Hvordan er video kvaliteten?. På E-tech er der cirka 1.5 sekund
> forsinkelse på billedet på almindelige 100 Mbit LAN (hvilket jeg finder
> uacceptablet). Er LinkSys hurtiger eller??

Videokvaliteten er fin - den kan op til 640x480 pixels mener jeg.
Forsinskelse: Ingen anelse og jeg har ingen mulighed for at måle det da
kameraerne står 200 km væk, men hvad jeg husker så var de relativ
responsive.

> Eller sagt på en anden måde, Vil det være muligt at få et rimeligt
> flydende billedstrøm, uden alt for mange "hakker" (her ses helt bort fra
> øvrigt netværksstrafik)

Forsinkelse og hak er for mig at se to forskellige ting. Man kan godt have
en flydende forsinket stream.

mvh
///M