Minirin og nattelige vandringer til toilet~
Fra : Ditte H

Dato : 11-10-06 20:26

Hej NG

Jeg render sommetider på toilettet 5 gange om natten, dog ingen våd
seng.
For mig er det ret frustrende at få brudt nattesøvnen så mange gange.
Lægen har givet mig Minirin 120 mikrogram. 1 tablet til natten.
Jeg tisser dog mere jo mere jeg drikker, ja. Men selvom jeg ikke
drikker et par timer før jeg skal sove, og tager en Minirin skal jeg op
2-3 gange alligvel. Jeg har de sidste par dage holdt mig fra cola, pga.
koffein, men drikker cacao (ved dog ikke, om der er koffein i cacao).
Jeg drikker ikke noget, en time inden jeg tager smelte tabletten.
Jeg var sengevæder indtil jeg var 11 år, så det er jo selvfølgelig
rart, at jeg vågner og ikke vågner i en våd seng.
Stiller jeg for store forventninger til Minirin? Havde håbet på at
kunne sove natten igennem.

På forhånd tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-10-06 20:56

Ditte H <ditte@tamuin---.dk> wrote:

>Stiller jeg for store forventninger til Minirin? Havde håbet på at
>kunne sove natten igennem.

Der kan være mange årsager til hyppig / natlig vandladning...

I nogle tilfælde kan Minirin være en hjælp, i andre tilfælde er den helt
uden effekt.

Jeg ville nok gå en tur forbi lægen igen, og bede ham checke dig
grundigt for finde årsagen.

<mlr>

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-10-06 22:26

Ditte H skrev:

> Jeg har de sidste par dage holdt mig fra cola,
> pga. koffein, men drikker cacao (ved dog ikke, om der er koffein i
> cacao).

Hvis jeg drikker cacao inden jeg går i seng (gør jeg i øvrigt nu ) sover
jeg lettere, sveder mere og skal i højere grad "op"

Jeg tror at hvis man sover tungere mindskes trangen til at skulle på
toilettet.

Derudover siges det at man også kan/bør træne sin blære op til at rumme
mere - går man "for tit" på toilettet kan man gøre det til en
kedelig/uhensigtsmæssig vane.
Hans