USB-overførsel går langsomt
Fra : Christian Muus

Dato : 11-10-06 16:57

Hej
Jeg har netop geninstalleret Windows XP. Brugte recovery-cd'en og har også
geninstalleret alle drivere. Men nu oplever jeg problemer med mit 1GB USB
2.0-stik (en Creative Mp3-afspiller) når jeg skal overføre filer. Det tager
en evighed at flytte bare et par 100 mb, i forhold til hvor hurtigt det gik
før. Hvad kan være sket, for det bør vel ikke tage så lang tid? Problemet
var der også lige inden jeg geninstallerede XP

Hvor kan man se egenskaberne for ens USB-drev?

Christian

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-10-06 18:25

Christian Muus wrote:

> [...]
> Problemet var der også lige inden jeg geninstallerede XP
>
> Hvor kan man se egenskaberne for ens USB-drev?

Aner det ikke. Men er du sikker på at du kører i USB 2.0 mode? Manglende
drivere, hardware konflikter eller hvad-ved-jeg kan være skyld i at windows
kun bruger UHCI/OHCI delen af din EHCI controller.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : goofy

Dato : 11-10-06 19:23

Heksa

> [...]
> var der også lige inden jeg geninstallerede XP
>
> Hvor kan man se egenskaberne for ens USB-drev?

Du skal have service pack 2 ( el. 01) installeret for at køre usb 2.
Har du det, så gå i enhedshåndteringag slet alt hvad der er under USB og
genstart.
Så finder XP selv div. drivere så du kan køre usb 2.
Det er ihvertfald min erfaring, og det jeg gør når jeg har været nød til at
geninstallere.
Hilsen og held og lykke

Steen

Fra : Christian Muus

Dato : 11-10-06 20:39

"goofy" <vinbaek@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så finder XP selv div. drivere så du kan køre usb 2.
> Det er ihvertfald min erfaring, og det jeg gør når jeg har været nød til

Tak, men nu spørger jeg sikkert dumt: hvordan går jeg i enhedshåndtering?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-10-06 22:26

"Christian Muus" <christianmuus@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak, men nu spørger jeg sikkert dumt: hvordan går jeg i enhedshåndtering?

Højreklik på Denne Computer, vælg Egenskaber vælg fanen Hardware. Så kan du
se Enhedshåndtering.

Kurt

Fra : Morten Snedker

Dato : 12-10-06 14:12

On Wed, 11 Oct 2006 17:57:16 +0200, "Christian Muus"
<christianmuus@hotmail.com> wrote:

Jeg vil æde en ½ banan på, at det er fordi du mangler dine USB 2.0
drivere.

Check lige om du ikke på Cd'en til dit bundkort (eller recovery Cd'en)
ligger en mappe der hedder noget med usb...

Jeg ved i hvertfald med mit lidt ældre Gigabyte bundkort, at USB 2.0
ligger som et installations-punkt.

Morten Snedker
http://www.planprojekt.dk | http://www.dbconsult.dk
Privat: http://www.vinthervej2.dk

Fra : Christian Muus

Dato : 12-10-06 20:06

Tak for tippene. Har så vidt muligt prøvet at følge nogle af dem, men
forgæves.

Jeg har prøvet at opdatere driverne inden i Enhedshåndtering. Sjovt nok er
der derinde egenskaber for 4 forskellige porte på trods af at jeg kun har 3
fysiske porte. Kun den ene af disse porte kunne opdateres, og dernæst stod
der så "...USB 2.0-udvidet værtscontroller..." ud for den.
Ved de andre tre stod står der "...USB-universel værtscontroller...
Har dog prøvet mit USB-stik i alle 3 porte og hastigheden er på dem alle
langsomme.

Prøvede også at slette dem som goofy foreslog og genstarte, så XP selv
skulle finde nye drivere. Det hjalp dog ikke.

Jeg kan læse forskellige steder, at jeg har Service Pack 2 på min XP, så det
er vel ikke det der er problemet.

Kan det skyldes en fejl på selve USB-stikket? Som altså også er en
2.0-version?

Christian