hundefarm tilladt
Fra : joke

Dato : 10-10-06 22:25

Hejsa

Vi er kommet til at snakke om , om det i danmark er tilladt under ordnede
forhold at opdrætte hunde til slagtning og til at bruge pelsen.

Ved godt mange vil sige det er en modbydelig tanke men et eller andet sted
er det vel ikke være en mink grise og køer.

Det er ikke fordi vi selv vil starte en hundefarm, men er der mon en eller
anden lov der forbyder det i Danmark.

Skal lige sige jeg er selv stor hunde elsker, og har svært ved at se den
måde hunde behandles på i f.eks. Kina hvor de nærmest mishandles, men derfra
og så til at tage afsted fra at hunde bruges til menneskeføde kan jeg ikke
hvis det blot sker under ordnede forhold.

Hilsen

Johnny

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-10-06 07:54

"joke" <jkp6670jeghaderspamsaafjernnubaredette@hotmail.ogdetnormalecom>
skrev i en meddelelse news:452c0fb4$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> og så til at tage afsted fra at hunde bruges til menneskeføde kan jeg ikke
> hvis det blot sker under ordnede forhold.

Hej Johnny

Umiddelbart, tror jeg ikke, der er nogen lov der forhindrer det.

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 11-10-06 10:06

> Hej Johnny
>
> Umiddelbart, tror jeg ikke, der er nogen lov der forhindrer det.
>
> M.V.H....Benny..

Jeg gad godt se dem der turde prøve på der herhjemme

/Jens (som bare samler hundepels op fra gulvet)

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-10-06 11:23

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Jeg gad godt se dem der turde prøve på der herhjemme
>
> /Jens (som bare samler hundepels op fra gulvet)

Det var da en uhyggelig tanke. Er helt enig med Jens.

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : jopa

Dato : 11-10-06 11:44

pwh skriblede bla:

> Jeg gad godt se dem der turde prøve på der herhjemme

Det kunne være en fin nicheproduktion.
Har selv spist rotter og slanger så hvorfor ikke hunde.
Internaterne kunne blive leverandører.

Danmark er jo snart så etnisk blandet så hvorfor ikke.
Kan være der er et marked til det
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-10-06 12:00

> Det kunne være en fin nicheproduktion.
> Har selv spist rotter og slanger så hvorfor ikke hunde.
> Internaterne kunne blive leverandører.

Nu var det mere pelsning jeg tænkte på.
Men på den anden side, hvis man slagtede hunde for at æde dem,
ville det jo værer tåbeligt at smide skindet væk.
Der kunne komme en god steg og en god vinterfrakke ud af Milodyret

> Danmark er jo snart så etnisk blandet så hvorfor ikke.
> Kan være der er et marked til det

Det kan da også værer det forekommer i det skjulte.
Rent principielt kan jeg heller ikke se nogen problemer
i at æde en hund, jeg ville bare betakke mig for at prøve

/Jens (som ikke æder rotter som visse andre personer)

Fra : jopa

Dato : 11-10-06 13:20

pwh skriblede bla:

> Det kan da også værer det forekommer i det skjulte.
> Rent principielt kan jeg heller ikke se nogen problemer
> i at æde en hund, jeg ville bare betakke mig for at prøve

Tror faktisk at der bliver ædt hund i DK.

ps jeg spiser da også "Bambi" ind i mellem og de er da nuttede
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-10-06 13:22

pwh <gætselv@.dk> wrote:

> Det kan da også værer det forekommer i det skjulte.
> Rent principielt kan jeg heller ikke se nogen problemer
> i at æde en hund, jeg ville bare betakke mig for at prøve
>
> /Jens (som ikke æder rotter som visse andre personer)

Jeg tror nu også, at jeg vil sætte grænsen ved "hot-dogs"

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : jopa

Dato : 11-10-06 13:31

Tove Krieger skriblede bla:

> Jeg tror nu også, at jeg vil sætte grænsen ved "hot-dogs"

Som også er aflivede og pelset.

Hvis man forestillede sig en produktion af gode "kødhunde" a la de 2 Jensen
har så måske der er et marked.
De koster jo ikke meget i indkøb så mon ikke det kan holdes på en rimelig
pris.
Huden kunne bruges til møbelfabrikation.

Man kunne måske indføre en form for skrotpris til dem der indleverede deres
uvorne køtere, så i stedet for aflivning hos dyrlægen tjente man på det
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-10-06 14:47

> Hvis man forestillede sig en produktion af gode "kødhunde" a la de 2
> Jensen har så måske der er et marked.

Angel ville værer yderst velegnet som hundesteg, jeg tror Tyson er for sej

> De koster jo ikke meget i indkøb så mon ikke det kan holdes på en
> rimelig pris.

De kostede nu ca 500 kr/kg i indkøb, så ligefrem billigt kød er det ikke.
Jeg tør slet ikke regne på hvad deres kg pris er nu,
men den er nok ikke blevet mindre

> Huden kunne bruges til møbelfabrikation.

Og ørerne til grydelabber, snuderne ville værer gode som katteguf/legetøj,
og halerne kunne vel også bruges til noget fornuftigt

> Man kunne måske indføre en form for skrotpris til dem der indleverede
> deres uvorne køtere, så i stedet for aflivning hos dyrlægen tjente
> man på det

Se det var den bedste ide du er kommet med længe,
om ikke andet ville kødet vel kunne bruges til kattemad.
Sådan en gang hakket Milo i sovs ville min kat sætte pris på

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-10-06 15:44

pwh skriblede bla:

> De kostede nu ca 500 kr/kg i indkøb, så ligefrem billigt kød er det
> ikke.

Nu har du så givet overpris.
Sådan nogen hunde uden papirer kan hvis det sættes i system laves næsten
gratis

Men vi er vel enige om at ideen ikke er så tosset man skal bare lige
nytænke.
De fleste æder jo med velbehag "BAMBI" så hvorfor ikke en skide pudel
feks.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 11-10-06 16:07

> De fleste æder jo med velbehag "BAMBI" så hvorfor ikke en skide pudel
> feks.

Ja pudel eller lam kan vel komme ud på et, og bare sovsen er god, så skal
det sgu' nok glide ned

Kim

Fra : pwh

Dato : 11-10-06 16:10

> Ja pudel eller lam kan vel komme ud på et, og bare sovsen er god, så
> skal det sgu' nok glide ned

Der er intet bedre end en lammekølle smasket ind i hvidløg,
så en Pudelkølle tilberedt på samme måde ville nok også værer godt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-10-06 16:19

pwh skriblede bla:

> Der er intet bedre end en lammekølle smasket ind i hvidløg,
> så en Pudelkølle tilberedt på samme måde ville nok også værer godt
Nu er der nok ikke så meget kød på en puddelkølle, men godt krydret tror jeg
såmænd at det skal prøves en dag
Kan dele med Milo
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-10-06 16:08

> Nu har du så givet overpris.

Ingen tvivl om det, jeg bliver altid snydt

> Sådan nogen hunde uden papirer kan hvis det sættes i system laves
> næsten gratis

Det burde det kunne, og fodrer man dem med grisefoder burde
det kunne hænge sammen rent okønomisk.

> Men vi er vel enige om at ideen ikke er så tosset man skal bare lige
> nytænke.

Der er vel heller ikke problemer med salmonella i hundekød,
det kunne jo værer et godt salgsargument.
Eller som Tove var lidt inde på, man kunne lave ÆGTE hotdogs

> De fleste æder jo med velbehag "BAMBI" så hvorfor ikke en skide pudel
> feks.

Jeg er nu mest til at sætte tændere i en saftig Schæfer, hvis det skal værer

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-10-06 18:59

"jopa" <spam@nøøø.invalid> writes:

> De fleste æder jo med velbehag "BAMBI" så hvorfor ikke en skide pudel
> feks.

Umiddelbart: Fordi Fido er altædende, Bambi er planteæder. Hvis man
tænker over det, så er næsten alt det kød vi spiser fra planteædere.
Man har heller ikke arkæologiske fund, der viser at der er blevet
spist rovdyr førhen, men masser fra planteædere. Det kan skyldes flere
ting, men jeg tror også at det er fordi kød fra altædere og kødædere
ikke smager så godt.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : jopa

Dato : 11-10-06 19:12

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Umiddelbart: Fordi Fido er altædende, Bambi er planteæder.

Det har intet med det at gøre. Det hele er psykisk betinget.
Rovdyr spises også rundt omkring i verdenen.

Tamgrisen er ikke kun planteædende det er noget vi har gjort den til.
De er faktisk udstyret med rimelige hjørnetænder som vi klipper af de små
grislinger

Masser af mennesker kunne heller ikke drømme om at spise hest.
Det gør jeg da med velbehag.
Halv hest og halvt oksekød giver en herlig bøf.

ps: spiser du Hotdogs ???????
To direktører for en belgisk kødgrossistvirksomhed er blevet anholdt, efter
at der er fundet hundekød i hotdogs rundt omkring i Europa.
Over 20.000 kilo pølser blev beslaglagt, da fødevareinspektionen aflagde
virksomhedens hovedsæde i Bruxelles et uanmeldt rutinebesøg.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-10-06 20:31

> [...]
> spist rovdyr førhen, men masser fra planteædere. Det kan skyldes flere
> ting, men jeg tror også at det er fordi kød fra altædere og kødædere

Tror du så heller ikke at menneskekød smager godt,
der er jo næsten ikke grænser for hvad vi fylder i hovedet

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-10-06 18:55

"jopa" <spam@nøøø.invalid> writes:

> De koster jo ikke meget i indkøb så mon ikke det kan holdes på en rimelig
> pris.

HA

Jeg har lige regnet på det. Siri er en STOR hund, og har derfor også
en bedre kilopris end de små hunde.

8500 i anskaffelse
1000 i vaccinationer og sundhedstjek
6000 i foder

Så er hun et år gammel. Naturligvis antagende at der ikke er andet
behandlingskrævende. Da hun var et år gammel vejede hun omkring 60
kilo. Det er en kilopris for hele kroppen på over 250 kroner. Det er
ikke alt der kan bruges, så den samlede kilopris for newfkød vil være
over 300 kroner! Det er der vist ingen der vil betale.

Og så har jeg ikke regnet med at man jo også skal betale slagtning,
husleje, lys, rengøring, varme, vand, aktivering og en helt masse
andet!

Til gengæld vil det jo blive billigere jo flere slagtedyr man har.

Så nej, jeg tror ikke ligefrem det ville kunne betale sig.

Rent moralsk kan jeg ikke se så meget galt i det, hvis dyret har det
godt! Et dyr er trods alt et dyr, uanset om det er en gris, en ko
eller en hund.

Jeg ved ikke om jeg selv ville kunne spise en hund, jeg tror det ikke,
men jeg spiser glad og gerne Bambier!

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 11-10-06 19:03

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Jeg har lige regnet på det. Siri er en STOR hund, og har derfor også
> [...]
De 2 første dyr i besætningen koster så lidt hvis man vælger at købe
avlsdyrene.
Tror sagtens det kan blive rentabelt hvis der er et marked.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-10-06 19:09

"jopa" <spam@nøøø.invalid> writes:

> De 2 første dyr i besætningen koster så lidt hvis man vælger at købe
> avlsdyrene.
> Tror sagtens det kan blive rentabelt hvis der er et marked.

Dyrlægeregninger, en tæve kommer trods alt ikke så ofte i løbetid,
hvalpene skal også være en vis alder før der er så meget kød på dem at
det er noget ved.

Jeg tror aldrig prisen på hundekød kan komme ned på de priser som
forbrugerne vil betale.

For slet ikke at tale om alle de penge man skal betale for
reparationer efter aktivister og alle de ture man skal på skadestuen
efter at være blevet slået ned. Man kommer til at tilbringe halvdelen
af tiden på skadestuen og den anden halvdel af tiden som vidne mod
aktivister. Der er slet ikke tid til at avle hunde. :)

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 11-10-06 19:16

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Dyrlægeregninger, en tæve kommer trods alt ikke så ofte i løbetid,
> hvalpene skal også være en vis alder før der er så meget kød på dem at
> det er noget ved.

Du skal selvfølgelig have en masse tæver, og det får du jo hurtigt med
indavl

> Jeg tror aldrig prisen på hundekød kan komme ned på de priser som
> forbrugerne vil betale.

Jo da det er billigere at bruge hundekød hvilket bevises ved en større
skandale i Belgien hvor man solgte hundekød blandet med svinekød for at
score profit.

> [...]
> af tiden på skadestuen og den anden halvdel af tiden som vidne mod
> aktivister. Der er slet ikke tid til at avle hunde. :)

Danskerne skal jo bare til at vænne sig til ny spise så er der ingen grund
til at aktivere.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 11-10-06 20:35

Trine Kornum Christiansen wrote:
> hvalpene skal også være en vis alder før der er så meget kød på dem at
> det er noget ved.

Det kan værer det er en bedre forretnig at udhule hvalpene og fylde
dem med skumgummi, så kan de sælges som tøjdyr til børn

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 11-10-06 21:03

"pwh"skrev

> Det kan værer det er en bedre forretnig at udhule hvalpene og fylde
> dem med skumgummi, så kan de sælges som tøjdyr til børn

Egentlig har jeg slet ikke tid til at lege med Jer lige nu, men det siger
jeg Jer:
I holder fandme snitterne af Berta's hvalpe

- Winnie, der heller ikke gider spise hund, men ikke kan finde på nogen
gyldig grund til at det skulle være forbudt! Men kom der en hvalpekøber og
fortalte at hvalpen skulle være delikat nytårsmenu - eller nuttet tøjdyr -
ville jeg da gå helt amok!

www.visuell.dk/hvalpe

Fra : JBH

Dato : 11-10-06 20:25

> [...]
> er det vel ikke være en mink grise og køer.
>
> Det er ikke fordi vi selv vil starte en hundefarm, men er der mon en eller

Jeg mener at have hørt der er en lov som forbyder handel med hundepels i EU.

> [...]
> og så til at tage afsted fra at hunde bruges til menneskeføde kan jeg ikke
> hvis det blot sker under ordnede forhold.

Sådan gør man i kina.

http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf

mvh
JBH

Fra : jopa

Dato : 12-10-06 11:34

JBH skriblede bla:

> Sådan gør man i kina.
>
> http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf

Ja det er noget forbandet svineri. Kan se de er i live medens man pelser
dem.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : JBH

Dato : 12-10-06 16:44

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> JBH skriblede bla:

> Ja det er noget forbandet svineri. Kan se de er i live medens man pelser
> dem.

Så du ikke hele klippet ? . Nogle af dem er da levende længe efter de er
pelset og smidt i affaldscontaineren. Jeg fik fortalt af en som havde boet
på Grønland, at en hund skulle hænges hvis pelsen skulle være god. Det er
nok noget med at der i hundens dødskamp frigives nogle stoffer i kroppen som
påvirker pelsen/skindet, men det er sgu en mærkelig mentalitet at kineserne
ikke lige gider skære halsen over på dem når man har flået pelsen af kroppen
og i forvejen har kniven i hånden.

mvh
JBH

Fra : jopa

Dato : 12-10-06 16:54

JBH skriblede bla:

> Så du ikke hele klippet ? . Nogle af dem er da levende længe efter de
> er pelset og smidt i affaldscontaineren.

Nej jeg havde ikke lyst til at se mere
--
Mvh.John

www.john.jp-web.dk

Fra : Coppi

Dato : 13-10-06 16:01

> Sådan gør man i kina.
>
> http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf
>
> mvh
> JBH
>
>Uha.
Hvordan f...... kan nogen mennesker overhovedet forestille sig, at .......
uha, uha .
Det kunne jeg slet og ret ikke se mere end 2 sekunder af.

coppi

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-10-06 17:41

Coppi <annie321@privat.dk> wrote:

> Hvordan f...... kan nogen mennesker overhovedet forestille sig, at
> ....... uha, uha .
> Det kunne jeg slet og ret ikke se mere end 2 sekunder af.

Jeg er sikker på, at du har fuldstændig ret. Jeg vil ikke engang åbne
linket. Bliver dårlig bare ved tanken, når man er blevet "fortalt" i
tidligere indlæg hvad det omhandler.

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-10-06 20:04

> Jeg er sikker på, at du har fuldstændig ret. Jeg vil ikke engang åbne
> linket. Bliver dårlig bare ved tanken, når man er blevet "fortalt" i
> [...]

Det er heller ikke for sarte sjæle..har ikke se omtalte link, men så en god
del af den omtalte udsendelse..øv, skulle aldrig have gjort det, den
"hunter" mig stadigvæk, vel det værste jeg nogen sinde har set. al verdens
gyserfilm er det rene far til fire i forhold, efter min mening.. ))-;
ganske modbydeligt!.

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 11-10-06 20:25

> [...]
> derfra og så til at tage afsted fra at hunde bruges til menneskeføde kan
> jeg ikke hvis det blot sker under ordnede forhold.

Jeg kan se de fleste ikke vil være imod det.

Personlig vil jeg heller ikke mene der skal lovgives imod det, men jeg vil
ikke spise hundekød. Hunden står mig nærmere end en ko eller gris, rovdyr
eller ej.

Hvad mener I så om denne ide:

Produktion af "Sommerhvalpe"!
Der produceres en række kuld hundehvalpe om foråret. Om sommeren udlejes de
til folk som gerne vil have en hundehvalp i sin sommerferie. Når
hvalpelejernes sommerferie er slut leveres de tilbage til producenten af
sommerhvalpe, som lader dem aflive. Næste forår er et nyt hold nuttede
hundehvalpe klar.

Der må da kunne laves en god forretning på den ide?

Mvh
Søren

Fra : joke

Dato : 12-10-06 14:55

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hundehvalpe klar.
>
> Der må da kunne laves en god forretning på den ide?

Den er så lidt være da, den der har huden om sommeren ikke ville bruge
kongens mønt på om den har det godt begynder den at halte ville folk spare
dyrlæge regningen og hvor fodre den ret meget det er kun 1 måned eller 2 jo

Så nej ingen sammenligning der

Hilsen

Johnny

Fra : Anette

Dato : 13-10-06 23:43

Søren LH wrote:
> Jeg kan se de fleste ikke vil være imod det.

Tynd konklusion - der er sikkert andre end mig der synes bare tanken er for
obskur til at gide svare. Måske er dine indlæg lidt for trollagtige?

> Produktion af "Sommerhvalpe"!
*snip*
> Der må da kunne laves en god forretning på den ide?

Holder ikke en meter. Vi er - trods alt - for godt "opdraget" herhjemme. Vi
ved godt at en hund er meneskeafhængig og vi ved også godt at enkelte
"mennesker" er totalt hjerte- og tankeløse når det gælder hunde - og vi
reagerer imod det. Sommerhvalpe på din foreslåede facon ville lave et
ramaskrig i pressen i løbet af no time. Go get your 5 minutes of fame... in
court.

Værre er det med sommer(hus) katte. Vildfarelsen om at kattekillinger, der
bliver efterladt, bare kan klare sig selv, lever desværre stadig i bedste
velgående og er årsag til at mange killinger sulter ihjel hvert år.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 14-10-06 07:25

Anette wrote:

> Tynd konklusion - der er sikkert andre end mig der synes bare tanken
> er for obskur til at gide svare. Måske er dine indlæg lidt for
> trollagtige?

Skulle Søren nu værer en Troll :-?
Han er da en af de mest seriøse skribenter her i gruppen,
efter min mening.

/Jens (som ikke altid er seriøs)

Fra : jopa

Dato : 14-10-06 09:49

pwh skriblede bla:

> Skulle Søren nu værer en Troll :-?
> Han er da en af de mest seriøse skribenter her i gruppen,
> efter min mening.

Nix det er mig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-10-06 09:57

> Nix det er mig

Jeg burde have skrevet "så seriøs en schæferejer nu evner at værer"

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-10-06 10:40

pwh skriblede bla:

> Jeg burde have skrevet "så seriøs en schæferejer nu evner at værer"
Jeg syntes da ikke det var svært at gennemskue ironien i Sørens indlæg

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-10-06 10:58

> pwh skriblede bla:

> Jeg syntes da ikke det var svært at gennemskue ironien i Sørens indlæg

> [...]

schæferfolket har ofte en underlig form for humor (-;
men det skal man nok også have, for at holde en sådan hund.. (-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 14-10-06 12:30

> schæferfolket har ofte en underlig form for humor (-;
> men det skal man nok også have, for at holde en sådan hund.. (-;
>
> mvh. marie

*LOL*
Jeg kunne ikke værer mere enig

/Jens

Fra : pwh

Dato : 14-10-06 12:29

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Jeg syntes da ikke det var svært at gennemskue ironien i Sørens indlæg

Heller ikke for mig.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-10-06 11:13

Anette <abc@def.es> wrote:

> Tynd konklusion - der er sikkert andre end mig der synes bare
> tanken er for obskur til at gide svare. Måske er dine indlæg
> lidt for trollagtige?

LOL Hvis Søren er en "troll", så er jeg Dronningen af Saba. Han
er altid meget seriøs når han skriver. Han kunne simpelthen ikke finde
på at opføre sig så ukorrekt.

Jeg tror, at vi er flere der har opdaget, at det spørgsmål der
startede tråden er meget langt ude. Derfor valgte alle der er vant til
at skrive i gruppen, at svare på en ironisk måde. Det var sikkert
forventet, at gruppens andre skribenter som alle er ansvarsfulde og
kærlige hundeejere ville blive ophidsede over indlægget og svare
*meget* forarget. det er lige netop det en "troll" forventer med den
slags indlæg.

Prøv lige at starte helt forfra med at se indlæggene igennem, så vil
du sikkert også kunne gennemskue det.

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : Anette

Dato : 14-10-06 12:05

Tove Krieger wrote:
> Prøv lige at starte helt forfra med at se indlæggene igennem, så vil
> du sikkert også kunne gennemskue det.

Been there, done that - og netop som jeg skrev, - hvilket du bekræftede -
startindlægget var langt ude, udelukkende ment til at forarge - og det ER
netop troll - også når det kommer fra en normalt seriøs skribent eller med
et "lånt" nick fra en ellers seriøs skribent.

Trolls holdes kun i live når der er nogen der gider svare.

Men - det er sikkert bare mig der ikke kan se humoren i at spilde folks tid
med den type tågesnak. Sjov, fis, pjat, kærlig mobning o.s.v. er okay for
mig, men troll - nej, det er for lamt og ikke engang sjovt IMHO.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 14-10-06 12:30

Anette skriblede bla:

> [...]
> folks tid med den type tågesnak. Sjov, fis, pjat, kærlig mobning
> o.s.v. er okay for mig, men troll - nej, det er for lamt og ikke
Godt så at vi er så forskellige.
Jeg valgte i stedet at svare ironiskt istedet for at lade mig forarge.
Personligt er jeg da modstander af at slagte menneskets bedste ven, og kan
ikke finde noget formål med det
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-10-06 12:31

Anette <abc@def.es> wrote:

> [...]
> folks tid med den type tågesnak. Sjov, fis, pjat, kærlig mobning
> o.s.v. er okay for mig, men troll - nej, det er for lamt og ikke

Det er så sandt som det er sagt. Den kærlige mobning er vi vant til,
og det er da bare sjovt, men som du sikkert husker, så er det ikke
længe siden at gruppen blev truet med hærgning af nogle fjolser (som
p.t. hygger sig i mit filter) hvor de retteligt hører hjemme. Det er
ærgerligt når den slags forekommer, men det er desværre så forbasket
svært at undgå.

Jeg har selv en udpræget humoristisk sans, og ville da nødigt undvære
bl.a. John og Jens' bemærkninger (som jo også bare er skæg og
ballade).

Der er da (heldigvis) stadig mange helt seriøse indlæg, og
forhåbentlig vender de "normale" tilstande snart tilbage igen.

--

Med venlig hilsen (og et kram til dine dejlige små hundebasser.)

Tove

Fra : jopa

Dato : 14-10-06 12:34

Tove Krieger skriblede bla:

> Jeg har selv en udpræget humoristisk sans, og ville da nødigt undvære
> bl.a. John og Jens' bemærkninger (som jo også bare er skæg og
> ballade).

Tror ikke at det kun er skæg og ballade med Jens
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-10-06 12:43

> Tror ikke at det kun er skæg og ballade med Jens

Alt hvad der går ud over Schæfere (specielt Milo) er dybt
seriøst fra min side

/Jens

Fra : Eva

Dato : 14-10-06 14:55

> Alt hvad der går ud over Schæfere (specielt Milo) er dybt
> seriøst fra min side
>
> /Jens

Jeg har været fraværende i længere tid, men jeg kan se, at Jens stadig ikke
har meget til overs for schæfere (specielt ikke Milo)
Hvordan går det med Tyson og Angel - var den første ikke ude på ballade for
nylig - syntes jeg så et indlæg, der kunne tyde på det?
Og hvad med Mis - styrer han stadig vovserne og dig med hård pote???

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 14-10-06 15:02

> Jeg har været fraværende i længere tid, men jeg kan se, at Jens
> stadig ikke har meget til overs for schæfere (specielt ikke Milo)

Intet har ændret sig på den front

> Hvordan går det med Tyson og Angel - var den første ikke ude på
> ballade for nylig - syntes jeg så et indlæg, der kunne tyde på det?

Tyson lavede gas med mig for et par dage siden, det er nok det
indlæg du tænker på.
Ellers går det fint nok med dem, tak for interessen

> Og hvad med Mis - styrer han stadig vovserne og dig med hård pote???
>
> mvh Eva

Som altid styre katten os alle med hård, men retfærdig pote

/Jens

Fra : pwh

Dato : 14-10-06 12:40

> [...]
> forarge - og det ER netop troll - også når det kommer fra en normalt
> seriøs skribent eller med et "lånt" nick fra en ellers seriøs

Det var da ikke Søren LH, men Johnny (Joke) der startede tråden,
Søren deltog bare som flere af os andre med et et sjovt indlæg.

Jeg synes da heller ikke at Johnny's (Joke) indlæg er at betragte som trolleri,
det var da bare et oplæg for at få lidt debat omkring dobbeltmoralen
i at vi rask væk slagter nogle dyr, men ikke vil slagte vores hunde.
Han tog jo selv afstand fra at gører det.

> Trolls holdes kun i live når der er nogen der gider svare.

Jeg tror du ser trolle hvor der ingen er i denne tråd.

Det er vi helt enige om.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 14-10-06 13:29

pwh skriblede bla:
> [...]
> vores hunde.
> Han tog jo selv afstand fra at gører det.

Ja herregud forlanger man nu også at vi skal være seriøse så kan jeg da
finde andre nyhedsgrupper.
Jeg deltager da i andre nyhedsgrupper end denne bla webdesigngrupperne, hvor
man ikke tillader spas.

Hundegruppen betragter jeg som en slags "helle" hvor man kunne diskutere alt
vedr hunde.
Skal man til at lægge bånd på sig selv, og kun skrive/svare seriøst gider
jeg da ikke bruge denne gruppe og overlader da gerne, og hermed pladsen til
de "kun" seriøse skriverere.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-10-06 13:45

> Ja herregud forlanger man nu også at vi skal være seriøse så kan jeg
> da finde andre nyhedsgrupper.

Hvis vi skulle værer seriøse hele tiden tror jeg denne gruppe ville
dø stille og roligt, men det forlangte Anette jo heller ikke.

> Jeg deltager da i andre nyhedsgrupper end denne bla
> webdesigngrupperne, hvor man ikke tillader spas.

Har de ingen humoristisk sans i den gruppe :-?

> Hundegruppen betragter jeg som en slags "helle" hvor man kunne
> diskutere alt vedr hunde.

Og Hyænekameler

/Jens