2 billige katte til salg
Fra : DanniLuong@gmail.com

Dato : 10-10-06 20:27

Hej,

Min kones svigerinde har følgende til salg. Venligst kontakt hende,
hvis I er interesseret.

Mvh,
Danni.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Til salg:

Europé, han, sort silverblotched tabby, født 13.03.2000, kastrat,
stamtavle - Thor

Samt

Europé, hun, tortie silverblotched tabby, født 25.04.2002, stamtavle
- Kitty (Estrid)

De to katte sælges helst sammen, men kan også sælges separat

Kattene har gået sammen i lejlighed og har nydt godt af hinandens
selskab - derfor ser vi helst at de sælges sammen. De kender
hinanden og er trygge ved hinanden.

De bor i lejlighed, men da vi skal flytte i ny lejlighed hvor der ikke
må holdes kat er vi nødsaget til at sælge vores elskede katte.

De er utrolig kælne, tillidsfulde og meget rolige katte - rigtig
gode til en familie med børn. Vi ser dog gerne at de kommer til at bo
et sted med have så de kan komme ud og strække benene.

Thor er kastreret samt chip under huden. Thor har deltaget i udstilling
1 gang.

Kitty får p-piller. Der kan sagtens avles på hende, dog ligger der et
avlsforbud - dette kan man betale sig fra hos opdrætteren.

Ved salget sørges der for overflytning af stamtavle på kattene fra
sælger til køber.

Samlet pris 3.000kr

Enkeltvis: Thor 1500kr

Kitty 2000kr

Til hver kat følger også transport kasse og evt. resterende
kattetørfoder.

Yderligere information kan opnås gennem e-mail til Eva

Kontakt gennem: trolderik45@hotmail.com

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-10-06 21:04

<klip>
<Min kones svigerinde har følgende til salg.
</klip>

Prøv i gruppen: dk.marked.privat.dyr, og på nettet er dette gode steder:
http://vildkat.dk, http://dyrenettet.dk og http://dba.dk

Alt andet lige, så er det en svær årstid at få omplaceret et par katte på 6
og 4 år, det vrimler med killinger i år og har lige hørt fra Kattens Værn at
de er ved at drukne i sager med herreløse killinger. Og internaterne bugner
med katte.
Men du skal da forsøge. Husk et par gode billeder og en god beskrivelse.Lad
være at skrive de er "billige" det er et dårligt salgsargument i mine øre.
Ord som "søde" "kærlige" eller "kælne" er bedre ord, men det kræver at
kattene vitterligt ér det du skriver :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Siri

Dato : 13-10-06 14:20

> [...]
> <Min kones svigerinde har følgende til salg.
> </klip>
.. Husk et par gode billeder og en god beskrivelse.Lad

Ja, det klinger ikke godt - og det lyder af mere dårligt om menneskene
end om dyrene. Undskyld, men det var det, jeg tænkte.
Og så var der en hel række af underlige tegn i din tekst, der, hvor der
vist blev nævnt, hvilken 'slags' katte, det er - racekatte, eller
huskatte, eller??
Jeg fandt min dejlige kat på vildkat.dk, og det er der flere herinde,
der har haft held med. Hun var ikke dyr (og det er jeg taknemmelig for -
jeg har ikke råd til at give 1-2000kr for en selv nok så dejlig kat),
men hendes ejere ville være sten-sikre på at hun fik et godt hjem - og
det har hun fået: Lige nu ligger hun i sofaen under puder og tæpper, en
'hjemmestrikket' kattehule - ellers plejer hun at ligge og snue i min
seng. Hun elsker at lege, og så har jeg lige hentet en sæk af hendes
yndlingsfoder
Og så er det, jeg går og overvejer, om hun skulle have sig en
legekammerat - endnu en perser....
Giv mig endelig et praj, hvis nogen af jer hører om en inde-langhårskat,
der søger nyt hjem (med trænet slave ) og en glad legekammerat
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 13-10-06 18:16

> DanniLuong@gmail.com skrev:
> Hej,

> Europ=E9,

Det her stod i starten af beskrivelsen af hver kat - hvad betyder
'europ=e9'?
Er kattene på et andet site - med billeder?
Man bliver jo nysgerrig....

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 13-10-06 22:37

<klip>

Læs om racen Europé her:
http://www.whiskas.dk/whiskas/da-DK/CatBreeds/Breeds/Breed10.htm

(at det står på en underlig måde i dit mailprogram er bare en af de
underlige ting der af og til sker, jeg kan ikke give dig en forklaring på
hvorfor den af og til laver underlige tegn og gerninger)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : O. Skjold

Dato : 13-10-06 23:26

Heidi, Miver og Mulles mor skrev i

<klip>

> [...]
> underlige ting der af og til sker, jeg kan ikke give dig en
> forklaring på hvorfor den af og til laver underlige tegn og

Det er fordi det sidste bogstav i Europé ikke findes i det
tegnsæt Siri bruger på sin newsklient og derfor vises i stedet
standardkoden for tegnet som er =E9. Det ses også tit i klienter
der ikke kender de danske karakterer æ,ø og å der så også vises
med en E-kode.

For at undgå at blive for nørdet, er det dog kun en del af
sandheden

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Mette Lambert

Dato : 14-10-06 08:39

> O. Skjold skrev:
> >
> For at undgå at blive for nørdet, er det dog kun en del af
> sandheden
>
> --
> Mvh.
> O. Skjold (Odense)
> Mailadr. er valid

Det må det være, fordi for mit vedkommende er det kun nogle indlæg, der
indeholder de underlige "tegn og gerninger". De fleste ser ganske
normale ud.

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 14-10-06 12:41

<klip> Det er fordi det sidste bogstav i Europé ikke findes i det
> tegnsæt Siri bruger på sin newsklient og derfor vises i stedet
> standardkoden for tegnet som er =E9. Det ses også tit i klienter der ikke
> kender de danske karakterer æ,ø og å der så også vises med en E-kode.

Ej, tusind tak for brugbart og forklarende svar :))

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor