Ørespidsen vipper bagover?
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-10-06 20:04

En af de fritlevende katte jeg fodre i min fjerkrækolonihave, Tarzan, har
haft en lille byld som er blevet trykket ud 2 gange (siger ham der har mest
med Tarzan at gøre) men efterfølgende er den yderste centimeter på øret
nærmest krænget over, og vippet bagover.

Jeg har spurgt min dyrlæge, hun siger jeg skal vaske det i sæbevand, men det
er jo svært når han ikke er der hver dag når jeg er der.
Det virker som om der er kommet en lille hård kant tværs over øreflippen,
dér hvor den begynder at vippe

Noget bud på hvad det er, og hvad der kan gøres, så knægten får normalt øre
igen?

Jeg har postet et billede i dk.binaer (fordi dk-fritid-dyr-kat.dk er nede)
med teksten Tarzans øre. Det er venstre øre,på billedet, og altså katens
højre øre og der er blevet markant værre siden billedet blev taget i
forgårs.
--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Charlotte Hvejsel

Dato : 12-10-06 20:16

Min mors kat Leo fik flydende ariel på øret en dag hvor han stak øret
ind i en tom refill pose. Der var ingen hjemme og derfor gik han med det
en stor del af dagen. Hans øre krængede også bagover og alt hud og hår
ætsede af. Han kom selvfølgelig til dyrelæge og fik ordnet det hele og
efter et par uger vendt øret den rigtige vej igen. Så jeg tror at når
infektionen er væk, retter det sig, men det er selvfølgelig svært når du
ikke ser den hver dag.

Med venlig hilsen
Charlotte Hvejsel
- Tøm kattebakken ved privat svar